20-lecie produkcji siłowników w Pneumat.
Od 20 lat na terenie Wrocławia produkowany jest jeden z kluczowych podzespołów, bez którego nie mogłyby funkcjonować tysiące polskich fabryk. Pneumat. od 2004 roku jest niezawodnym producentem i dostawcą siłowników. Napędy pneumatyczne pracują na liniach produkcyjnych praktycznie każdej branży przemysłowej od spożywczej, farmaceutycznej, automotive, aż po przemysł ciężki.
Początkowo procesy produkcyjne realizował 3-osobowy zespół manualnie. Pierwsza maszyna CNC została włączona do procesu w roku 2007, gdy firma przeniosła produkcję do drugiej siedziby Pneumat. W pierwszym miesiącu działalności produkcyjnej zostało wyprodukowanych 91 sztuk napędów pneumatycznych, a sprzedaż siłowników była realizowana przez dwie osoby pracujące na stanowiskach handlowych.
Obecnie Pneumat. jest liderem produkcji siłowników w naszym kraju. Produkcja odbywa się w nowoczesnej, zaawansowanej technicznie hali produkcyjnej. Na obiekt składa się również hala magazynowa z inteligentnym systemem układnicy regałowej. Jest to największy i najbardziej nowoczesny magazyn z pneumatyką w Polsce. Zespół ponad 40 inżynierów sprzedaży oraz managerów rozwoju produktu zapewnia klientom wsparcie techniczne i sprzedażowe na terenie całej Polski. Pneumatyka z wrocławskiej firmy eksportowana jest do 54 krajów. W Ukrainie oraz Czechach sprzedaż produktów Pneumat. prowadzona jest przez partnerów dystrybucyjnych.
Dzięki połączeniu kompetencji zespołu z odpowiednio zaplanowanymi procesami firma wypracowała system, który pozwala na realizację produkcji siłowników w standardzie 24-godzinnym. Oznacza to, że jest w stanie wyprodukować na zamówienie standardowe modele siłowników i dostarczyć je w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia przez klienta. To całkowicie zmieniło zasady panujące na tym rynku, a jest szczególnie istotne dla utrzymania ciągłości produkcji i wysokiej wydajności w zakładach klientów.

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.