30 lat Promat i biernej ochrony przeciwpożarowej
Promat, lider w dziedzinie biernej ochrony przeciwpożarowej, świętuje 30 lat obecności na polskim rynku. Firma, będąca częścią międzynarodowej Grupy Etex, jest pionierem w swojej dziedzinie. Współtworzyła standardy zabezpieczeń przeciwpożarowych dla branży budowlanej rozwijając rynek oraz stymulując jego profesjonalizację zgodną z międzynarodowymi standardami bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju.
Rozwój rynku
Rynek biernej ochrony przeciwpożarowej zaczął się kształtować w latach 50. i 60. XX wieku. Obecnie farby, płyty ognioodporne, systemy uszczelnień oraz izolacje przeciwpożarowe stanowią nieodłączny element konstrukcji budynków chroniący ludzi i mienie przed skutkami pożaru. W Polsce, zwłaszcza przez ostatnie 30 lat, branża dynamicznie rozwijała się wraz ze wzrostem świadomości dotyczącej bezpieczeństwa pożarowego oraz zmianami w przepisach budowlanych. Szacuje się, że wartość rynku biernej ochrony przeciwpożarowej w naszym kraju wynosi około 200 milionów złotych. Perspektywy na kolejne lata są obiecujące, wspierane funduszami unijnymi i rosnącym zapotrzebowaniem na nowe mieszkania.
Liderzy budują standardy
Rozwój zabezpieczeń przeciwpożarowych w polskich budynkach jest ściśle związany
z obecnością Promat na rodzimym rynku. Należąca do Grupy Etex marka od 30 lat pozostaje w czołówce najważniejszych graczy, wyznaczając standardy i wyprzedzając trendy. Oferuje najszerszy zakres rozwiązań i materiałów, które są kluczowe dla bezpieczeństwa wszelkiego rodzaju budynków, od mieszkalnych poprzez szkoły i szpitale, aż do fabryk, obiektów logistycznych, użyteczności publicznej, hoteli, czy biur.
- W ciągu 30 lat nasze działania koncentrowały się nie tylko na dostarczaniu najwyższej jakości materiałów izolacyjnych i systemów zabezpieczających przed ogniem, ale także na edukacji i współpracy z architektami, projektantami, rzeczoznawcami, strażą pożarną, wykonawcami, dystrybucją oraz organami nadzoru budowlanego. Dzięki naszym szkoleniom, seminariom i materiałom edukacyjnym, od lat konsekwentnie wspieramy podnoszenie standardów bezpieczeństwa pożarowego i świadomości na temat ochrony przeciwpożarowej. Nasi klienci i ich potrzeby są dla nas źródłem nieustającej inspiracji do ciągłego rozwijania i udoskonalania naszych rozwiązań – mówi Robert Boroszko, prezes zarządu Etex Poland, do której należy marka Promat.
Historia postępu
Historia Promat rozpoczęła się w Niemczech w 1958 roku. Marka wywodzi swoją nazwę od słów PROgressive MATerials, czyli „postępowe materiały” i od samego początku jest zaangażowana w wykorzystanie innowacyjnych produktów oraz rozwiązań służących ochronie ludzi, budynków i mienia. Spółka wyspecjalizowała się w biernej ochronie przeciwpożarowej w okresie gorączki budowlanej znanej jako Wirtschaftswunder i stopniowo rozszerzała swoją działalność na całą Europę.
Dziś Promat jest częścią Grupy Etex i działa w ponad 40 krajach. Od ponad 60 lat projektuje, testuje i produkuje wyroby oraz systemy dedykowane biernej ochronie przeciwpożarowej i wysokiej klasy izolacji termicznej. Kompletny asortyment atestowanych i przebadanych produktów oraz systemów pozwala na zaprojektowanie i zrealizowanie w pełni niezawodnego systemu bezpieczeństwa pożarowego. W strukturze firmy wyodrębnione są kluczowe obszary: systemy wentylacji i oddymiania, przejścia instalacyjne i dylatacje oraz zabezpieczenie przegród budowalnych i konstrukcji.
Nowe technologie i zrównoważony rozwój
W kontekście rosnącej świadomości ekologicznej i nowych trendów budowlanych, Promat wprowadza innowacje i rozwija swoje produkty. Wdraża rozwiązania z zakresu elektromobilności i zielonej energii, dostosowując się do zmieniających się potrzeb rynku. Jednocześnie firma aktywnie angażuje się w działania z obszaru ESG (Environmental, Social, Governance), starając się nie tylko spełniać, ale także przewyższać wymagania dotyczące zrównoważonego rozwoju. Przez 30 lat działalności Promat stawia na innowacje, edukację oraz współpracę z różnymi uczestnikami rynku, aby podnosić standardy bezpieczeństwa pożarowego i świadomość na temat ochrony przeciwpożarowej.
- Dzięki 30-letniemu doświadczeniu i unikalnemu know-how, Promat stał się globalną marką premium w dziedzinie biernej ochrony przeciwpożarowej. To dziedzictwo nieustannego wprowadzania innowacji dało Promat status lidera wyznaczającego trendy w naszej branży, z czego jesteśmy dumni. Stale dążymy do doskonalenia naszych produktów, stawiając na ich najwyższą jakość i niezawodność – podsumowuje Robert Boroszko.

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.