Komunikaty PR

30 lat Promat i biernej ochrony przeciwpożarowej

2024-05-22  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania Promat ( 0.19 MB )

Promat, lider w dziedzinie biernej ochrony przeciwpożarowej, świętuje 30 lat obecności na polskim rynku. Firma, będąca częścią międzynarodowej Grupy Etex, jest pionierem w swojej dziedzinie. Współtworzyła standardy zabezpieczeń przeciwpożarowych dla branży budowlanej rozwijając rynek oraz stymulując jego profesjonalizację zgodną z międzynarodowymi standardami bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju.

Rozwój rynku

Rynek biernej ochrony przeciwpożarowej zaczął się kształtować w latach 50. i 60. XX wieku. Obecnie farby, płyty ognioodporne, systemy uszczelnień oraz izolacje przeciwpożarowe stanowią nieodłączny element konstrukcji budynków chroniący ludzi i mienie przed skutkami pożaru. W Polsce, zwłaszcza przez ostatnie 30 lat, branża dynamicznie rozwijała się wraz ze wzrostem świadomości dotyczącej bezpieczeństwa pożarowego oraz zmianami w przepisach budowlanych. Szacuje się, że wartość rynku biernej ochrony przeciwpożarowej w naszym kraju wynosi około 200 milionów złotych. Perspektywy na kolejne lata są obiecujące, wspierane funduszami unijnymi i rosnącym zapotrzebowaniem na nowe mieszkania.

Liderzy budują standardy

Rozwój zabezpieczeń przeciwpożarowych w polskich budynkach jest ściśle związany
z obecnością Promat na rodzimym rynku. Należąca do Grupy Etex marka od 30 lat pozostaje w czołówce najważniejszych graczy, wyznaczając standardy i wyprzedzając trendy. Oferuje najszerszy zakres rozwiązań i materiałów, które są kluczowe dla bezpieczeństwa wszelkiego rodzaju budynków, od mieszkalnych poprzez szkoły i szpitale, aż do fabryk, obiektów logistycznych, użyteczności publicznej, hoteli, czy biur.

- W ciągu 30 lat nasze działania koncentrowały się nie tylko na dostarczaniu najwyższej jakości materiałów izolacyjnych   i   systemów   zabezpieczających  przed   ogniem,   ale   także   na   edukacji   i   współpracy z architektami, projektantami, rzeczoznawcami, strażą pożarną, wykonawcami, dystrybucją oraz organami nadzoru budowlanego. Dzięki naszym szkoleniom, seminariom i materiałom edukacyjnym, od lat konsekwentnie   wspieramy   podnoszenie standardów   bezpieczeństwa    pożarowego   i   świadomości na temat ochrony przeciwpożarowej. Nasi klienci i ich potrzeby są dla nas źródłem nieustającej inspiracji do ciągłego rozwijania i udoskonalania naszych rozwiązań – mówi Robert Boroszko, prezes zarządu Etex Poland, do której należy marka Promat. 

Historia postępu

Historia Promat rozpoczęła się w Niemczech w 1958 roku. Marka wywodzi swoją nazwę od słów PROgressive MATerials, czyli „postępowe materiały” i od samego początku jest zaangażowana w wykorzystanie innowacyjnych produktów oraz rozwiązań służących ochronie ludzi, budynków i mienia. Spółka wyspecjalizowała się w biernej ochronie przeciwpożarowej w okresie gorączki budowlanej znanej jako Wirtschaftswunder i stopniowo rozszerzała swoją działalność na całą Europę.

Dziś Promat jest częścią Grupy Etex i działa w ponad 40 krajach. Od ponad 60 lat projektuje, testuje i produkuje wyroby oraz systemy dedykowane biernej ochronie przeciwpożarowej i wysokiej klasy izolacji termicznej. Kompletny asortyment atestowanych i przebadanych produktów oraz systemów pozwala na zaprojektowanie i zrealizowanie w pełni niezawodnego systemu bezpieczeństwa pożarowego. W strukturze firmy wyodrębnione są kluczowe obszary: systemy wentylacji i oddymiania, przejścia instalacyjne i dylatacje oraz zabezpieczenie przegród budowalnych i konstrukcji.

Nowe technologie i zrównoważony rozwój

W kontekście rosnącej świadomości ekologicznej i nowych trendów budowlanych, Promat wprowadza innowacje i rozwija swoje produkty. Wdraża rozwiązania z zakresu elektromobilności i zielonej energii, dostosowując się do zmieniających się potrzeb rynku. Jednocześnie firma aktywnie angażuje się w działania z obszaru ESG (Environmental, Social, Governance), starając się nie tylko spełniać, ale także przewyższać wymagania dotyczące zrównoważonego rozwoju. Przez 30 lat działalności Promat stawia na innowacje, edukację oraz współpracę z różnymi uczestnikami rynku, aby podnosić standardy bezpieczeństwa pożarowego i świadomość na temat ochrony przeciwpożarowej.

- Dzięki 30-letniemu doświadczeniu i unikalnemu know-how, Promat stał się globalną marką premium w dziedzinie biernej ochrony przeciwpożarowej. To dziedzictwo nieustannego wprowadzania innowacji dało Promat status lidera wyznaczającego trendy w naszej branży, z czego jesteśmy dumni. Stale dążymy do doskonalenia  naszych produktów, stawiając na ich najwyższą jakość i niezawodność – podsumowuje Robert Boroszko.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu? Biuro prasowe
2025-06-03 | 12:30

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

Polityka klimatyczna Unii Europejskiej od lat wyznacza ambitne cele redukcji emisji, stawiając coraz większe wymagania wobec firm działających na wspólnym rynku. Dla wielu
Przemysł MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Przemysł Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
2025-05-21 | 15:00

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze

Wynajem wózków widłowych zyskuje na popularności wśród firm produkcyjnych, logistycznych i handlowych. Coraz więcej przedsiębiorstw rezygnuje z zakupu sprzętu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.