30 lat Promat i biernej ochrony przeciwpożarowej
Promat, lider w dziedzinie biernej ochrony przeciwpożarowej, świętuje 30 lat obecności na polskim rynku. Firma, będąca częścią międzynarodowej Grupy Etex, jest pionierem w swojej dziedzinie. Współtworzyła standardy zabezpieczeń przeciwpożarowych dla branży budowlanej rozwijając rynek oraz stymulując jego profesjonalizację zgodną z międzynarodowymi standardami bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju.
Rozwój rynku
Rynek biernej ochrony przeciwpożarowej zaczął się kształtować w latach 50. i 60. XX wieku. Obecnie farby, płyty ognioodporne, systemy uszczelnień oraz izolacje przeciwpożarowe stanowią nieodłączny element konstrukcji budynków chroniący ludzi i mienie przed skutkami pożaru. W Polsce, zwłaszcza przez ostatnie 30 lat, branża dynamicznie rozwijała się wraz ze wzrostem świadomości dotyczącej bezpieczeństwa pożarowego oraz zmianami w przepisach budowlanych. Szacuje się, że wartość rynku biernej ochrony przeciwpożarowej w naszym kraju wynosi około 200 milionów złotych. Perspektywy na kolejne lata są obiecujące, wspierane funduszami unijnymi i rosnącym zapotrzebowaniem na nowe mieszkania.
Liderzy budują standardy
Rozwój zabezpieczeń przeciwpożarowych w polskich budynkach jest ściśle związany
z obecnością Promat na rodzimym rynku. Należąca do Grupy Etex marka od 30 lat pozostaje w czołówce najważniejszych graczy, wyznaczając standardy i wyprzedzając trendy. Oferuje najszerszy zakres rozwiązań i materiałów, które są kluczowe dla bezpieczeństwa wszelkiego rodzaju budynków, od mieszkalnych poprzez szkoły i szpitale, aż do fabryk, obiektów logistycznych, użyteczności publicznej, hoteli, czy biur.
- W ciągu 30 lat nasze działania koncentrowały się nie tylko na dostarczaniu najwyższej jakości materiałów izolacyjnych i systemów zabezpieczających przed ogniem, ale także na edukacji i współpracy z architektami, projektantami, rzeczoznawcami, strażą pożarną, wykonawcami, dystrybucją oraz organami nadzoru budowlanego. Dzięki naszym szkoleniom, seminariom i materiałom edukacyjnym, od lat konsekwentnie wspieramy podnoszenie standardów bezpieczeństwa pożarowego i świadomości na temat ochrony przeciwpożarowej. Nasi klienci i ich potrzeby są dla nas źródłem nieustającej inspiracji do ciągłego rozwijania i udoskonalania naszych rozwiązań – mówi Robert Boroszko, prezes zarządu Etex Poland, do której należy marka Promat.
Historia postępu
Historia Promat rozpoczęła się w Niemczech w 1958 roku. Marka wywodzi swoją nazwę od słów PROgressive MATerials, czyli „postępowe materiały” i od samego początku jest zaangażowana w wykorzystanie innowacyjnych produktów oraz rozwiązań służących ochronie ludzi, budynków i mienia. Spółka wyspecjalizowała się w biernej ochronie przeciwpożarowej w okresie gorączki budowlanej znanej jako Wirtschaftswunder i stopniowo rozszerzała swoją działalność na całą Europę.
Dziś Promat jest częścią Grupy Etex i działa w ponad 40 krajach. Od ponad 60 lat projektuje, testuje i produkuje wyroby oraz systemy dedykowane biernej ochronie przeciwpożarowej i wysokiej klasy izolacji termicznej. Kompletny asortyment atestowanych i przebadanych produktów oraz systemów pozwala na zaprojektowanie i zrealizowanie w pełni niezawodnego systemu bezpieczeństwa pożarowego. W strukturze firmy wyodrębnione są kluczowe obszary: systemy wentylacji i oddymiania, przejścia instalacyjne i dylatacje oraz zabezpieczenie przegród budowalnych i konstrukcji.
Nowe technologie i zrównoważony rozwój
W kontekście rosnącej świadomości ekologicznej i nowych trendów budowlanych, Promat wprowadza innowacje i rozwija swoje produkty. Wdraża rozwiązania z zakresu elektromobilności i zielonej energii, dostosowując się do zmieniających się potrzeb rynku. Jednocześnie firma aktywnie angażuje się w działania z obszaru ESG (Environmental, Social, Governance), starając się nie tylko spełniać, ale także przewyższać wymagania dotyczące zrównoważonego rozwoju. Przez 30 lat działalności Promat stawia na innowacje, edukację oraz współpracę z różnymi uczestnikami rynku, aby podnosić standardy bezpieczeństwa pożarowego i świadomość na temat ochrony przeciwpożarowej.
- Dzięki 30-letniemu doświadczeniu i unikalnemu know-how, Promat stał się globalną marką premium w dziedzinie biernej ochrony przeciwpożarowej. To dziedzictwo nieustannego wprowadzania innowacji dało Promat status lidera wyznaczającego trendy w naszej branży, z czego jesteśmy dumni. Stale dążymy do doskonalenia naszych produktów, stawiając na ich najwyższą jakość i niezawodność – podsumowuje Robert Boroszko.

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.