BFES - pierwsza konferencja o zrównoważonym rozwoju w regionie CEE
Na zaproszenie Vogue Polska, organizatora wydarzenia, w roli głównych prelegentów zgodzili się wystąpić między innymi: JNW Maksymilian Książe Liechtensteinu, Samata Pattinson, Alexi Lubomirski i Robert van de Kerkhof. Partnerem merytorycznym konferencji jest Boston Consulting Group - ekspert w dziedzinie sustainability.
Vogue Polska inicjatorem dyskusji w regionie CEE
Idea zrównoważonego rozwoju od wielu lat wpływa na reguły działania międzynarodowej gospodarki i nadaje kierunek światowej dyskusji o branży fashion. Już teraz przemysł odzieżowy i obuwniczy odpowiada aż za 10% emisji węgla i 20% zużycia wody w skali globalnej. Będzie jeszcze gorzej, bo zapotrzebowanie na produkcję odzieży ciągle wzrasta, a szacunki wskazują, że do 2030 roku odpady osiągną skalę 148 ton. Konieczność zmian w biznesie modowym i potrzeba opracowania nowych rozwiązań dla przemysłu stały się motywacją do stworzenia Business Fashion Environment Summit – pierwszej tego typu konferencji w Europie Środkowo-Wschodniej.
Za organizację wydarzenia odpowiada Vogue Polska – lider w dziedzinie branży fashion. Głównym partnerem merytorycznym jest Boston Consulting Group – międzynarodowa firma doradztwa strategicznego i ekspert w dziedzinie sustainability.
Celem konferencji jest kształtowanie strategii biznesowych, zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju, zwiększanie świadomości w zakresie możliwych rozwiązań problemu nadmiernej degradacji środowiska przez przemysł oraz stworzenie platformy wymiany wiedzy i doświadczeń, które pozwolą realnie poprawić funkcjonowanie branży.
Inauguracyjna edycja BFES odbędzie się w formule hybrydowej – prelegenci będą występować zarówno ze sceny auli w Muzeum Polin jak i zdalnie z wybranych lokacji na całym świecie. Słuchacze będą mogli obejrzeć całą konferencję online w formie live streamingu, który będzie dostępny bezpłatnie.
Światowej sławy leadearzy podczas BFES
Na konferencji wystąpią światowej sławy eksperci i aktywiści związani z branżą modową, przemysłem i biznesem. Pośród głównych speakerów znajdą się: JNW Maksymilian Książe Liechtensteinu – CEO LGT Group – największa prywatna grupa w obszarze bankowości i zarządzania aktywami, projektantka i filantropka Samata Pattinson, fotograf i aktywista Alexi Lubomirski, Robert van de Kerkhof - CCO Lenzing AG - największego producenta włókien syntetycznych na świecie oraz modelka i aktywistka Anja Rubik. Nie są to jedyne wielkie nazwiska, które pojawią się na BFES. Pełna lista prelegentów, razem z harmonogramem wydarzenia, zostanie ujawniona wkrótce.
Moda w zgodzie ze środowiskiem
Zrównoważony rozwój, czyli sustainability, to wciąż umacniający się sposób zarządzania gospodarką, u którego podstaw leży środowisko naturalne, a który za cel obiera zapewnienie dobrobytu społeczeństwa w kolejnych pokoleniach. Eksploatacja zasobów naturalnych, szczególnie nieodnawialnych źródeł, nadmierna emisja zanieczyszczeń, prowadząca do degradacji ekosystemu to problemy, które w dobie gwałtownego rozwoju przemysłu stają się coraz bliżej nas, grożąc nieodwracalnymi zmianami. Zaangażowanie największych producentów i przedsiębiorców jest niezbędne dla odwrócenia szkodliwej tendencji i poprawienia kondycji naszej planety. W model sustainability wpisane są czynniki ESG (environment, social responsibility, governance), których analiza pozwala ocenić firmę pod kątem tego, czy prowadzi biznes w sposób korzystny dla środowiska. Niezwykle istotne pozostaje także kreowanie świadomych praktyk pośród konsumentów, którzy robiąc zakupy mogą wybierać spośród marek działających w zgodzie z sustainability. Społeczna odpowiedzialność jest niezwykle ważnym elementem zrównoważonego rozwoju. Wydarzenia pokroju Business Fashion Environment Summit mają zasadnicze znaczenie dla kształtowania nowych modeli biznesowych i wypracowywania rozwiązań, mających realny wpływ na naszą przyszłość.

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.