BFES - pierwsza konferencja o zrównoważonym rozwoju w regionie CEE
Na zaproszenie Vogue Polska, organizatora wydarzenia, w roli głównych prelegentów zgodzili się wystąpić między innymi: JNW Maksymilian Książe Liechtensteinu, Samata Pattinson, Alexi Lubomirski i Robert van de Kerkhof. Partnerem merytorycznym konferencji jest Boston Consulting Group - ekspert w dziedzinie sustainability.
Vogue Polska inicjatorem dyskusji w regionie CEE
Idea zrównoważonego rozwoju od wielu lat wpływa na reguły działania międzynarodowej gospodarki i nadaje kierunek światowej dyskusji o branży fashion. Już teraz przemysł odzieżowy i obuwniczy odpowiada aż za 10% emisji węgla i 20% zużycia wody w skali globalnej. Będzie jeszcze gorzej, bo zapotrzebowanie na produkcję odzieży ciągle wzrasta, a szacunki wskazują, że do 2030 roku odpady osiągną skalę 148 ton. Konieczność zmian w biznesie modowym i potrzeba opracowania nowych rozwiązań dla przemysłu stały się motywacją do stworzenia Business Fashion Environment Summit – pierwszej tego typu konferencji w Europie Środkowo-Wschodniej.
Za organizację wydarzenia odpowiada Vogue Polska – lider w dziedzinie branży fashion. Głównym partnerem merytorycznym jest Boston Consulting Group – międzynarodowa firma doradztwa strategicznego i ekspert w dziedzinie sustainability.
Celem konferencji jest kształtowanie strategii biznesowych, zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju, zwiększanie świadomości w zakresie możliwych rozwiązań problemu nadmiernej degradacji środowiska przez przemysł oraz stworzenie platformy wymiany wiedzy i doświadczeń, które pozwolą realnie poprawić funkcjonowanie branży.
Inauguracyjna edycja BFES odbędzie się w formule hybrydowej – prelegenci będą występować zarówno ze sceny auli w Muzeum Polin jak i zdalnie z wybranych lokacji na całym świecie. Słuchacze będą mogli obejrzeć całą konferencję online w formie live streamingu, który będzie dostępny bezpłatnie.
Światowej sławy leadearzy podczas BFES
Na konferencji wystąpią światowej sławy eksperci i aktywiści związani z branżą modową, przemysłem i biznesem. Pośród głównych speakerów znajdą się: JNW Maksymilian Książe Liechtensteinu – CEO LGT Group – największa prywatna grupa w obszarze bankowości i zarządzania aktywami, projektantka i filantropka Samata Pattinson, fotograf i aktywista Alexi Lubomirski, Robert van de Kerkhof - CCO Lenzing AG - największego producenta włókien syntetycznych na świecie oraz modelka i aktywistka Anja Rubik. Nie są to jedyne wielkie nazwiska, które pojawią się na BFES. Pełna lista prelegentów, razem z harmonogramem wydarzenia, zostanie ujawniona wkrótce.
Moda w zgodzie ze środowiskiem
Zrównoważony rozwój, czyli sustainability, to wciąż umacniający się sposób zarządzania gospodarką, u którego podstaw leży środowisko naturalne, a który za cel obiera zapewnienie dobrobytu społeczeństwa w kolejnych pokoleniach. Eksploatacja zasobów naturalnych, szczególnie nieodnawialnych źródeł, nadmierna emisja zanieczyszczeń, prowadząca do degradacji ekosystemu to problemy, które w dobie gwałtownego rozwoju przemysłu stają się coraz bliżej nas, grożąc nieodwracalnymi zmianami. Zaangażowanie największych producentów i przedsiębiorców jest niezbędne dla odwrócenia szkodliwej tendencji i poprawienia kondycji naszej planety. W model sustainability wpisane są czynniki ESG (environment, social responsibility, governance), których analiza pozwala ocenić firmę pod kątem tego, czy prowadzi biznes w sposób korzystny dla środowiska. Niezwykle istotne pozostaje także kreowanie świadomych praktyk pośród konsumentów, którzy robiąc zakupy mogą wybierać spośród marek działających w zgodzie z sustainability. Społeczna odpowiedzialność jest niezwykle ważnym elementem zrównoważonego rozwoju. Wydarzenia pokroju Business Fashion Environment Summit mają zasadnicze znaczenie dla kształtowania nowych modeli biznesowych i wypracowywania rozwiązań, mających realny wpływ na naszą przyszłość.
tesa przedstawia tesa® 60418
Nowe kompaktowe wózki czołowe
Zakup stali przez internet – jakie są zalety?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.