Cynkomet uruchamia nową, specjalistyczną linię produkcyjną
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Producent maszyn rolniczych z Czarnej Białostockiej rozszerza zakres produkcji. Firma wchodzi w segment specjalistycznych naczep i przyczep do przewozu ciężkich, ponadnormatywnych elementów, w tym maszyn rolniczych.
- Przewozy specjalne i ponadnormatywne to wyzwanie, które wymaga nie tylko odwagi, ale przede wszystkim specjalistycznego sprzętu, który zapewni bezpieczne i efektywne dostarczenie ładunków o znacznym rozmiarze i masie – mówi Tomasz Awłasewicz, dyrektor Centrum Badawczo-Rozwojowego
Technologii Rolniczych Cynkometu. - Wykorzystujemy naszą wiedzę i długoletnie doświadczenie w zakresie produkcji maszyn rolniczych do stworzenia nowych produktów, jakimi są naczepy i przyczepy samochodowe, gwarantując, że są one dostosowane do rzeczywistych potrzeb i wyzwań przewozów ponadnormatywnych.
Przykładem takiej produkcji są dwie specjalne naczepy dłużycowe, które opracowano w Centrum Badawczo-Rozwojowym Cynkometu: niskopodłogowa NNR – 54 jest wyposażona w pokład ładunkowy o długości 14 metrów, a jej dopuszczalna masa całkowita to 54 tony, przy masie własnej 11,5 ton. Układ jezdny stanowią cztery osie o nośności 11-ton każda, w tym dwie tylne samosterujące. Naczepa wyposażona jest w dwa dwupoziomowe zaniżenia pokładów: -200/-400mm.
Z kolei naczepa –laweta SL-28M dysponuje pochylonym pokładem o ładowności 28 ton przy masie własnej 7 ton. Układ jezdny stanowią dwie 11- tonowe osie o podwyższonym skoku zawieszenia.
Wysokie standardy
Cynkomet ma tę przewagę nad konkurencją, że dysponuje dwiema nowoczesnymi cynkowniami ogniowymi, które zapewniają wszystkim produktom firmy wyjątkową trwałość i ochronę przed korozją.
- Również konstrukcje ram naczep i przyczep są poddawane procesowi cynkowania ogniowego, co sprawia, że są one odporne na działanie warunków atmosferycznych, a tym samym dłużej zachowują swoją formę – podkreśla dyrektor Awłasewicz.
Każda naczepa lub przyczepa jest projektowana i produkowana ściśle po potrzeby klienta, z uwzględnieniem jego specyfikacji. Wsparcie Cynkometu nie kończy się wraz z zakupem maszyny – firma oferuje również wsparcie posprzedażowe, serwis i doradztwo techniczne na każdym etapie jej eksploatacji.
A jak przebiega proces produkcyjny maszyn?
- Na początku inżynierowie Cynkometu opracowują projekt pojazdu,
uwzględniając specyfikacje klienta oraz normy i regulacje branżowe, kolejny etap to dobór odpowiednich materiałów, które zapewnią trwałość i wytrzymałość konstrukcji – opowiada Tomasz Awłasewicz. - Potem konstrukcje pojazdów są poddawane procesowi cynkowania ogniowego, a następnie montowane i wyposażane w specjalistyczne rozwiązania, takie jak hydrauliczne systemy podnoszenia, oświetlenie, systemy sterowania i wiele innych, według uzgodnionej z klientem specyfikacji.
Każdy produkt przechodzi też rygorystyczne testy i kontrole jakości, aby spełnić normy bezpieczeństwa i jakości. Gotowe naczepy są dostarczane klientom, zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym.
- Liczymy na to, że nasze innowacyjne podejście do produkcji specjalistycznych naczep i przyczep zmieni standardy branży. Dzięki dwóm cynkowniom ogniowym i doświadczeniu w produkcji jesteśmy gotowi dostarczyć niezawodny sprzęt dla klientów na całym świecie – podkreśla dyrektor Awłasewicz.

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.