Cynkomet uruchamia nową, specjalistyczną linię produkcyjną
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Producent maszyn rolniczych z Czarnej Białostockiej rozszerza zakres produkcji. Firma wchodzi w segment specjalistycznych naczep i przyczep do przewozu ciężkich, ponadnormatywnych elementów, w tym maszyn rolniczych.
- Przewozy specjalne i ponadnormatywne to wyzwanie, które wymaga nie tylko odwagi, ale przede wszystkim specjalistycznego sprzętu, który zapewni bezpieczne i efektywne dostarczenie ładunków o znacznym rozmiarze i masie – mówi Tomasz Awłasewicz, dyrektor Centrum Badawczo-Rozwojowego
Technologii Rolniczych Cynkometu. - Wykorzystujemy naszą wiedzę i długoletnie doświadczenie w zakresie produkcji maszyn rolniczych do stworzenia nowych produktów, jakimi są naczepy i przyczepy samochodowe, gwarantując, że są one dostosowane do rzeczywistych potrzeb i wyzwań przewozów ponadnormatywnych.
Przykładem takiej produkcji są dwie specjalne naczepy dłużycowe, które opracowano w Centrum Badawczo-Rozwojowym Cynkometu: niskopodłogowa NNR – 54 jest wyposażona w pokład ładunkowy o długości 14 metrów, a jej dopuszczalna masa całkowita to 54 tony, przy masie własnej 11,5 ton. Układ jezdny stanowią cztery osie o nośności 11-ton każda, w tym dwie tylne samosterujące. Naczepa wyposażona jest w dwa dwupoziomowe zaniżenia pokładów: -200/-400mm.
Z kolei naczepa –laweta SL-28M dysponuje pochylonym pokładem o ładowności 28 ton przy masie własnej 7 ton. Układ jezdny stanowią dwie 11- tonowe osie o podwyższonym skoku zawieszenia.
Wysokie standardy
Cynkomet ma tę przewagę nad konkurencją, że dysponuje dwiema nowoczesnymi cynkowniami ogniowymi, które zapewniają wszystkim produktom firmy wyjątkową trwałość i ochronę przed korozją.
- Również konstrukcje ram naczep i przyczep są poddawane procesowi cynkowania ogniowego, co sprawia, że są one odporne na działanie warunków atmosferycznych, a tym samym dłużej zachowują swoją formę – podkreśla dyrektor Awłasewicz.
Każda naczepa lub przyczepa jest projektowana i produkowana ściśle po potrzeby klienta, z uwzględnieniem jego specyfikacji. Wsparcie Cynkometu nie kończy się wraz z zakupem maszyny – firma oferuje również wsparcie posprzedażowe, serwis i doradztwo techniczne na każdym etapie jej eksploatacji.
A jak przebiega proces produkcyjny maszyn?
- Na początku inżynierowie Cynkometu opracowują projekt pojazdu,
uwzględniając specyfikacje klienta oraz normy i regulacje branżowe, kolejny etap to dobór odpowiednich materiałów, które zapewnią trwałość i wytrzymałość konstrukcji – opowiada Tomasz Awłasewicz. - Potem konstrukcje pojazdów są poddawane procesowi cynkowania ogniowego, a następnie montowane i wyposażane w specjalistyczne rozwiązania, takie jak hydrauliczne systemy podnoszenia, oświetlenie, systemy sterowania i wiele innych, według uzgodnionej z klientem specyfikacji.
Każdy produkt przechodzi też rygorystyczne testy i kontrole jakości, aby spełnić normy bezpieczeństwa i jakości. Gotowe naczepy są dostarczane klientom, zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym.
- Liczymy na to, że nasze innowacyjne podejście do produkcji specjalistycznych naczep i przyczep zmieni standardy branży. Dzięki dwóm cynkowniom ogniowym i doświadczeniu w produkcji jesteśmy gotowi dostarczyć niezawodny sprzęt dla klientów na całym świecie – podkreśla dyrektor Awłasewicz.

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

KE pracuje nad planem działań dla przemysłu motoryzacyjnego. Eksperci widzą dla niego przyszłość w technologiach bezemisyjnych
5 marca Komisja Europejska przedstawi plan działań dla przemysłu motoryzacyjnego, który ma zapewnić wsparcie dla sektora pozostającego pod dużą presją. Dyskusje na forum UE dotyczą m.in. możliwości rewizji zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku, o co wnioskują europosłowie z Europejskiej Partii Ludowej, podkreślając, że cel ten wydaje się trudny do osiągnięcia. Marcin Korolec, prezes zarządu Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych, ocenia, że będzie to jednak decyzja szkodliwa dla przyszłości sektora motoryzacyjnego.
IT i technologie
Sztuczna inteligencja usprawni załatwianie spraw urzędowych. Polski model językowy PLLuM zadebiutuje w mObywatelu

Ministerstwo Cyfryzacji zaprezentowało w ubiegłym tygodniu polski model językowy PLLuM. Polish Large Language Model to rodzina modeli sztucznej inteligencji, która pozwala przetwarzać i generować teksty w języku polskim. Ma to być przełomowy krok w cyfryzacji kraju, który może zmienić sposób funkcjonowania administracji publicznej. PLLuM jako wirtualny asystent w mObywatelu przeprowadzi przez aplikację, a jako inteligentny asystent urzędniczy zautomatyzuje przetwarzanie dokumentów.
Problemy społeczne
Biznes coraz chętniej angażuje się w działania społeczne. To ważny partner dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy w ciągu 32 lat działalności zebrała blisko 2,3 mld zł i kupiła ponad 74,5 tys. urządzeń. Fundacja realizuje ogólnonarodowe programy medyczne, uczy pierwszej pomocy i krzewi ideę wolontariatu. W działania organizacji chętnie angażuje się też biznes. Jerzy Owsiak, współzałożyciel i prezes fundacji, otrzymał nagrodę specjalną Business Centre Club, m.in. za wkład w budowanie empatycznego i solidarnego społeczeństwa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.