Cynkomet wprowadza na rynek nową naczepę
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Cynkomet wprowadza na rynek nową rolniczą przyczepę RM-240, specjalnie zaprojektowaną do przewozu dużych i ciężkich maszyn.
- RM-240 to innowacyjne rozwiązanie dedykowane rolnikom oraz firmom rolniczym, które potrzebują niezawodnego środka transportu dla swoich maszyn rolniczych, takich jak ciągniki, kombajny czy inne ciężkie urządzenia – mówi Tomasz Awłasewicz, dyrektor Centrum Badawczo – Rozwojowego Technologii Rolniczych Cynkometu. - Produkt ten z pewnością znajdzie zastosowanie w gospodarstwach rolnych o różnej wielkości oraz w firmach zajmujących się wynajmem lub serwisem maszyn rolniczych, gdzie transport takich urządzeń jest codziennym wyzwaniem.
Mocna konstrukcja i bogate wyposażenie
Nowa przyczepa charakteryzuje się solidną konstrukcją, która zapewnia bezpieczeństwo i stabilność podczas transportu nawet dużych i ciężkich maszyn. Wykonana z wysokiej jakości materiałów, jest odporna na uszkodzenia mechaniczne i korozję, co sprawia, że jest to inwestycja na lata. Dodatkowo, przyczepa wyposażona jest w funkcje ułatwiające załadunek i rozładunek, takie jak specjalne rampy czy systemy mocowania oraz poszerzenia pokładu do 3 m - co znacznie zwiększa wygodę i efektywność pracy.
W wersji podstawowej przyczepa wyposażona jest w trzy osie renomowanej marki ADR, na zawieszeniu mechanicznym – resory paraboliczne, instalację hamulcową marki HALDEX z dwoma automatycznymi regulatorami siły hamowania, pneumatyczny hamulec postojowy. Pokład w części przedniej nad obrotnicą wykończony jest blachą ryflowaną, w tylnej części producent zaproponował deski dębowe o grubości 50 mm. Rama wyposażona jest w wysuwane bloczki poszerzenia pokładu; samo poszerzenie uzupełniane jest deskami przenoszonymi ze środkowej części pokładu.
- Do mocowania ładunku służy 14 siedmiotonowych uchwytów, chowanych w pokładzie tylnym oraz wzmocnione wycięcia w obrzeżu z prętami mocującymi o nośności pięciu ton na punkt – po dziewięć na stronę. Maszyna wyposażona jest w ledowe oświetlenie drogowe i bliźniacze ogumienie na 17,5 calowych felgach, które zapewnia odpowiednią nośność oraz niskie położenie pokładu ładunkowego. Cała rama przyczepy jest oczywiście cynkowana ogniowo, co znacznie zwiększa jej potencjalną żywotność – wymienia dyrektor Awłasewicz.
Jako opcje wyposażenia dostępne są między innymi: tylne hydraulicznie rozkładane rampy najazdowe z hydrauliczną regulacją rozstawu – zasilanie z ciągnika, hydraulicznie rozkładane tylne nóżki podporowe – mechaniczne w wyposażeniu standardowym, wciągarka hydrauliczna o uciągu 9 ton – zasilanie z ciągnika, przednia demontowana ściana lub kratownica – opcja do przewozu bel. Inne opcje – do indywidualnego ustalenia z klientem.
Pod potrzeby klienta
- Już wcześniej Cynkomet wprowadził do swojej oferty maszyny na zamówienie – naczepy i przyczepy drogowe maszynowe, konfigurowane pod potrzeby klienta – wyjaśnia Tomasz Awłasewicz. - RM-240 jest rozszerzeniem oferty w zakresie maszynowych przyczep rolniczych. Z uwagi na nasze doświadczenie w tego typu pojazdach - nowa przyczepa nie jest dla nas szczególnym wyzwaniem technologicznym, lecz naturalnym rozwinięciem oferty.
Zastosowane w nowej maszynie rozwiązania konstrukcyjne zapożyczone są z rozwiązań stosowanych w transporcie drogowym. Możliwe jest także wykonanie tej przyczepy w wersji drogowej na osiach z zawieszeniem pneumatycznym i systemami EBS i TPMS.
- Pomimo, że sytuacja na rynku maszyn rolniczych jest nadal trudna, Cynkomet stawia na rozwój licząc na poprawę tej sytuacji w relatywnie niedalekiej przyszłości – ocenia dyrektor Awłasewicz. - Dlatego cały czas prowadzimy prace rozwojowe nad nowymi produktami oraz nad modernizacją posiadanych w ofercie maszyn oraz ich dostosowaniem do zmieniających się wymogów rynku. W najbliższej przyszłości planujemy także poszerzenie tej oferty o nową przyczepę do przewozu zwierząt na zawieszeniu hydraulicznym, umożliwiającym opuszczenie tylnej części pokładu do poziomu gruntu – dla ułatwienia załadunku trzody. Premiera tej maszyny planowana jest jeszcze w tym roku.
tesa przedstawia tesa® 60418
Nowe kompaktowe wózki czołowe
Zakup stali przez internet – jakie są zalety?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.