Komunikaty PR

Cynkomet wprowadza na rynek nową naczepę

2024-10-27  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ida Szwaczko
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko

Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Do pobrania cynkom ( 0.02 MB )

Cynkomet wprowadza na rynek nową rolniczą przyczepę RM-240, specjalnie zaprojektowaną do przewozu dużych i ciężkich maszyn. 

- RM-240 to innowacyjne rozwiązanie dedykowane rolnikom oraz firmom rolniczym, które potrzebują niezawodnego środka transportu dla swoich maszyn rolniczych, takich jak ciągniki, kombajny czy inne ciężkie urządzenia – mówi Tomasz Awłasewicz, dyrektor Centrum Badawczo – Rozwojowego Technologii Rolniczych Cynkometu. - Produkt ten z pewnością znajdzie zastosowanie w gospodarstwach rolnych o różnej wielkości oraz w firmach zajmujących się wynajmem lub serwisem maszyn rolniczych, gdzie transport takich urządzeń jest codziennym wyzwaniem.

Mocna konstrukcja i bogate wyposażenie

Nowa przyczepa charakteryzuje się solidną konstrukcją, która zapewnia bezpieczeństwo i stabilność podczas transportu nawet dużych i ciężkich maszyn. Wykonana z wysokiej jakości materiałów, jest odporna na uszkodzenia mechaniczne i korozję, co sprawia, że jest to inwestycja na lata. Dodatkowo, przyczepa wyposażona jest w funkcje ułatwiające załadunek i rozładunek, takie jak specjalne rampy czy systemy mocowania oraz poszerzenia pokładu do 3 m - co znacznie zwiększa wygodę i efektywność pracy.

W wersji podstawowej przyczepa wyposażona jest w trzy osie renomowanej marki ADR, na zawieszeniu mechanicznym – resory paraboliczne, instalację hamulcową marki HALDEX z dwoma automatycznymi regulatorami siły hamowania, pneumatyczny hamulec postojowy. Pokład w części przedniej nad obrotnicą wykończony jest blachą ryflowaną, w tylnej części producent zaproponował deski dębowe o grubości 50 mm. Rama wyposażona jest w wysuwane bloczki poszerzenia pokładu; samo poszerzenie uzupełniane jest deskami przenoszonymi ze środkowej części pokładu.

- Do mocowania ładunku służy 14 siedmiotonowych uchwytów, chowanych w pokładzie tylnym oraz wzmocnione wycięcia w obrzeżu z prętami mocującymi o nośności pięciu ton na punkt – po dziewięć na stronę. Maszyna wyposażona jest w ledowe oświetlenie drogowe i bliźniacze ogumienie na 17,5 calowych felgach, które zapewnia odpowiednią nośność oraz niskie położenie pokładu ładunkowego. Cała rama przyczepy jest oczywiście cynkowana ogniowo, co znacznie zwiększa jej potencjalną żywotność – wymienia dyrektor Awłasewicz.

Jako opcje wyposażenia dostępne są między innymi: tylne hydraulicznie rozkładane rampy najazdowe z hydrauliczną regulacją rozstawu – zasilanie z ciągnika, hydraulicznie rozkładane tylne nóżki podporowe – mechaniczne w wyposażeniu standardowym, wciągarka hydrauliczna o uciągu 9 ton – zasilanie z ciągnika, przednia demontowana ściana lub kratownica – opcja do przewozu bel. Inne opcje – do indywidualnego ustalenia z klientem.

Pod potrzeby klienta

  - Już wcześniej Cynkomet wprowadził do swojej oferty maszyny na zamówienie – naczepy i przyczepy drogowe maszynowe, konfigurowane pod potrzeby klienta – wyjaśnia Tomasz Awłasewicz. - RM-240 jest rozszerzeniem oferty w zakresie maszynowych przyczep rolniczych. Z uwagi na nasze doświadczenie w tego typu pojazdach - nowa przyczepa nie jest dla nas szczególnym wyzwaniem technologicznym, lecz naturalnym rozwinięciem oferty.

Zastosowane w nowej maszynie rozwiązania konstrukcyjne zapożyczone są z rozwiązań stosowanych w transporcie drogowym. Możliwe jest także wykonanie tej przyczepy w wersji drogowej na osiach z zawieszeniem pneumatycznym i systemami EBS i TPMS.

- Pomimo, że sytuacja na rynku maszyn rolniczych jest nadal trudna, Cynkomet stawia na rozwój licząc na poprawę tej sytuacji w relatywnie niedalekiej przyszłości – ocenia dyrektor Awłasewicz. - Dlatego cały czas prowadzimy prace rozwojowe nad nowymi produktami oraz nad modernizacją posiadanych w ofercie maszyn oraz ich dostosowaniem do zmieniających się wymogów rynku. W najbliższej przyszłości planujemy także poszerzenie tej oferty o nową przyczepę do przewozu zwierząt na zawieszeniu hydraulicznym, umożliwiającym opuszczenie tylnej części pokładu do poziomu gruntu – dla ułatwienia załadunku trzody. Premiera tej maszyny planowana jest jeszcze w tym roku.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu? Biuro prasowe
2025-06-03 | 12:30

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

Polityka klimatyczna Unii Europejskiej od lat wyznacza ambitne cele redukcji emisji, stawiając coraz większe wymagania wobec firm działających na wspólnym rynku. Dla wielu
Przemysł MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Przemysł Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
2025-05-21 | 15:00

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze

Wynajem wózków widłowych zyskuje na popularności wśród firm produkcyjnych, logistycznych i handlowych. Coraz więcej przedsiębiorstw rezygnuje z zakupu sprzętu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.