Dobrze dobrana automatyzacja pakowania w branży DIY
Lawenda Public Relations
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Branży DIY (Do It Yourself – Zrób to sam) przyświeca idea, która związana jest z wykonywaniem różnych rzeczy samodzielnie. Dlatego opakowanie produktów powinno być estetyczne, wytrzymałe i przyciągać uwagę klientów. By jednak dostarczać zestawy sprawnie i na czas, dostawcom w tym sektorze przydatna będzie sprawna logistyka wspierana przez partnera od automatyzacji konfekcjonowania. Firma Domino Polska z Dzierżoniowa, klient firmy Silny&Salamon, to przykład, który pokazuje jak sprostać oczekiwaniom dzisiejszych konsumentów i budować przewagę na rynku.
Coraz więcej osób odnajduje się w majsterkowaniu, remontach i sztuce użytkowej. To budujące, bo stajemy się coraz bardziej świadomymi konsumentami, dla których zrównoważone podejście do natury nabiera znaczenia. Zauważalne są dwa trendy w branży DIY: recykling, czyli przetwarzanie zniszczonych czy zużytych przedmiotów oraz upcycling, a więc tworzenie nowych rzeczy na bazie starych. Wymagają one często nieszablonowych elementów montażowych i wyposażeniowych, które dostawcy muszą atrakcyjnie opakować i sprawnie dostarczyć do klientów.
Zwinna logistyka i jakościowe opakowania
Produkty firmy Domino Polska są skierowane do wielu segmentów odbiorców, zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym, a ich powszechna dostępność zapewniona jest między innymi poprzez współpracę z polskimi i globalnym sieciami marketów budowlanych DIY.
Marcin Trela, Dyrektor Handlowy z firmy Domino Polska, podkreśla, że ważnymi aspektami konfekcjonowania w tej branży są szybkość i elastyczność, dlatego maszyny pakujące muszą być łatwe w obsłudze, a przezbrojenia nie powinny trwać dłużej niż 2 minuty.
– Poza sprawną logistyką, która jest niezbędna do właściwej obsługi Partnerów staramy się budować przewagę poprzez estetykę, trwałość opakowań i nadruki prostych instrukcji. Dodatkowo dokładamy identyfikację firmy, by na dłużej pozostać w świadomości Klienta. To ważne, aby opakowania były jakościowe i umożliwiały różnorodny nadruk – podkreśla.
W 2022 roku firma zdecydowała się na skorzystanie z doświadczenia firmy Silny&Salamon w zakresie automatyzacji pakowania. Celem było przyspieszenie procesu i wykorzystanie potencjału pracowników w innych obszarach. Postawiono na zaawansowaną technologicznie maszynę Autobag® 550™ do automatycznego pakowania w gotowe worki, która obsługuje 45 opakowań na minutę. Na decyzję o wyborze modelu wpływ miała też zaawansowana drukarka termotransferowa, która zapewnia estetyczny i jakościowy nadruk typu „next-bag-out”, a jej umiejscowienie bezpośrednio nad kolejnym ładowanym workiem to duży atut, ponieważ zapobiega kolejkowaniu produktów i eliminuje proces etykietowania.
Jakie zmiany wniosła automatyzacja
Inwestycja w automatyzację pakowania w Domino Polska znacznie usprawniła funkcjonowanie firmy. Proces konfekcjonowania został przeniesiony do wewnątrz, wcześniej korzystano z usług outsourcingu. Udało się też skrócić czas dostaw i obniżyć koszty zakupu na rynkach lokalnych.
– Maszyna Autobag® 550™ spełniła nasze potrzeby całkowicie. Doceniam doradztwo ekspertów z Silny&Salamon, podejście zorientowane na rozwiązywanie problemów i poszukiwanie optymalnych rozwiązań. Automatyzacja stwarza też nowe możliwości. Jeśli dzięki inwestycji uda nam się wygospodarować wolne moce, będziemy chcieli przeznaczyć je na sprzedaż usług pakowania, magazynowania i wysyłek innym podmiotom – zapowiada Marcin Trela.
Dodaje także, że istotą dobrej współpracy z partnerem, który wdraża automatyzację, jest umiejętność trafnego zidentyfikowania potrzeb inwestora i zbudowanie parku maszynowego pod konkretne potrzeby bez trwonienia środków na zbędne funkcje. Ważne jest też, aby linia z czasem miała możliwość rozbudowy w zależności od potrzeb.
Wielowymiarowa rola opakowania
Logistyka i transport produktów w wielu branżach wymaga zapakowania towaru tak, aby był bezpieczny, właściwie oznaczony, a zarazem atrakcyjny dla końcowego użytkownika. Maszyny dystrybuowane w Polsce przez spółkę Silny&Salamon, wraz z urządzeniami drukującymi, stanowią kompletne rozwiązanie dla firm działających w kanale e-commerce, a także dla przedsiębiorstw produkcyjnych, dla których ważna jest atrakcyjna prezentacja marki, możliwość nadruku informacji i doświadczenie zakupowe klienta.
– To duża satysfakcja widzieć, jak klienci rozwijają się dzięki naszemu wsparciu, zwiększają sprzedaż, usprawniają procesy i stają się coraz bardziej konkurencyjni na rynku. Od lat doradzamy na każdym etapie łańcucha dostaw, jak zoptymalizować jego poszczególne elementy i sprawić, że produkty dotrą do miejsc docelowych nienaruszone dzięki odpowiedniemu zabezpieczeniu i oznaczeniu – podkreśla Katarzyna Bieńkowska, prezes firmy Silny&Salamon.
Maszyny SEE Autobag bez względu na model czy branżę, w której pracują, są wydajne, energooszczędne i służą latami. Zapewniają higienę i czystość procesu pakowania, co w połączeniu z ich uniwersalnością, sprawia, że dopasowanie formatu i rozmiaru opakowania wymaga jedynie zmiany worka bez konieczności przezbrajania urządzenia i demontażu zainstalowanego oprzyrządowania. Stanowi to duże udogodnienie dla użytkowników.
Specjaliści w optymalizacji pakowania
Firma Silny&Salamon dysponuje 30-letnim doświadczeniem w dostarczaniu rozwiązań, zwiększających bezpieczeństwo w transporcie i logistyce oraz w automatyzacji procesów pakowania w wielu branżach. Dystrybutor proponuje klientom nieodpłatne testy spakowania konkretnych produktów, by sprawdzić jakość i estetykę finalnego opakowania oraz przetestowanie wybranych modeli maszyn w rzeczywistym środowisku pracy. Można zgłosić taką chęć na adres biuro@pakowanie.biz, a w wirtualnym showroomie na stronie www.pakowanie.biz zapoznać się z działaniem poszczególnych maszyn.
Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Ultrakompaktowe wózki podnośnikowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Przemysł spożywczy
Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa
Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.