Komunikaty PR

Druga edycja badania "Stan Przemysłu 4.0 w Polsce"

2024-02-02  |  07:55
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.25 MB )

Rozpoczyna się druga edycja badania "Stan Przemysłu 4.0 w Polsce"

2024-01-31

Z inicjatywy APA Group oraz kluczowych instytucji przemysłowych w Polsce rozpoczyna się druga edycja ogólnopolskiego badania "Stan Przemysłu 4.0 w Polsce". Celem badania jest zebranie informacji o obecnym stanie i kierunkach rozwoju czwartej rewolucji przemysłowej w kraju, a także identyfikacja wyzwań i możliwości związanych z transformacją cyfrową.

Badanie, które cieszy się patronatem Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej AHK oraz wsparciem Platformy Przemysłu Przyszłości, Klastra Silesia Automotive & Advanced Manufacturing oraz E-DIH Silesia Smart Systems, jest skierowane do menedżerów i specjalistów z branży. Organizatorzy zachęcają do udziału w ankiecie, podkreślając, że jest to unikalna okazja do podzielenia się wiedzą i doświadczeniem w obszarze Przemysłu 4.0.

Facebook Post: https://www.facebook.com/apagrouppl/posts/pfbid02rm54wbaGSw1gr51bwh6skExyNuJYS7VhADvjzsbEX6ViuRWLVfRWa7PkYmaP59Bl

Ankieta badawcza, która jest dostępna online, wymaga jedynie 8 minut na wypełnienie i gwarantuje pełną anonimowość uczestników. Zgromadzone dane posłużą do opracowania raportu pełnego insightów, który ma na celu przedstawienie aktualnego stanu przemysłu oraz wskazanie ścieżek jego dalszego rozwoju.

Patronat medialny nad badaniem objęły renomowane redakcje z branży, w tym Magazyn Automatyka, portal automatykaonline.pl, dlaprodukcji.pl, nowoczesny-przemysl.pl orazWNP.pl.

Wyniki pierwszej edycji badania wskazały m.in. na znaczący wpływ Przemysłu 4.0 na konkurencyjność firm. Aż 83% respondentów zgodziło się ze stwierdzeniem, że wdrożenie Przemysłu 4.0 pozwala podnieść konkurencyjność firmy w branży, a co czwarty badany uznał transformację cyfrową za element konieczny do rozwoju i przetrwania na rynku. Podsumowanie edycji 2023 można znaleść poniżej:

Organizatorzy badania podkreślają, że aktywny udział menedżerów i specjalistów jest kluczowy dla zrozumienia obecnych trendów i wyzwań stojących przed polskim przemysłem, a wyniki badania pozwolą na lepsze dostosowanie strategii rozwojowych i innowacyjnych w polskich przedsiębiorstwach.

Więcej informacji: https://apagroup.prowly.com/232070-polscy-przedsiebiorcy-nie-wykorzystuja-w-pelni-potencjalu-przemyslu-40-wyniki-raportu

Link do ankiety badawczej: https://cutt.ly/gwZKPxcA

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji Biuro prasowe
2025-08-11 | 05:00

Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji

W nowoczesnych zakładach przemysłowych proces mycia nie jest już pojedynczym etapem, lecz zintegrowaną częścią procesu produkcyjnego, który musi być w pełni
Przemysł Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali
2025-07-18 | 09:00

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowoczesna myjnia przemysłowa NOYEN Compact 600 – wysoka wydajność i elastyczność w jednym urządzeniu Firma NOYEN wprowadza nowoczesne systemy myjące do cenionej
Przemysł Nowy Prezes Związku Browary Polskie
2025-06-16 | 14:30

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

Od 12 czerwca Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie ma nowego prezesa. Mieszko Musiał, na co dzień kierujący Carlsberg Polska, objął tę funkcję na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni

Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.

Polityka

Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.

Infrastruktura

Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.