Druga edycja badania "Stan Przemysłu 4.0 w Polsce"
Rozpoczyna się druga edycja badania "Stan Przemysłu 4.0 w Polsce"
2024-01-31
Z inicjatywy APA Group oraz kluczowych instytucji przemysłowych w Polsce rozpoczyna się druga edycja ogólnopolskiego badania "Stan Przemysłu 4.0 w Polsce". Celem badania jest zebranie informacji o obecnym stanie i kierunkach rozwoju czwartej rewolucji przemysłowej w kraju, a także identyfikacja wyzwań i możliwości związanych z transformacją cyfrową.
Badanie, które cieszy się patronatem Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej AHK oraz wsparciem Platformy Przemysłu Przyszłości, Klastra Silesia Automotive & Advanced Manufacturing oraz E-DIH Silesia Smart Systems, jest skierowane do menedżerów i specjalistów z branży. Organizatorzy zachęcają do udziału w ankiecie, podkreślając, że jest to unikalna okazja do podzielenia się wiedzą i doświadczeniem w obszarze Przemysłu 4.0.
Facebook Post: https://www.facebook.com/apagrouppl/posts/pfbid02rm54wbaGSw1gr51bwh6skExyNuJYS7VhADvjzsbEX6ViuRWLVfRWa7PkYmaP59Bl
Ankieta badawcza, która jest dostępna online, wymaga jedynie 8 minut na wypełnienie i gwarantuje pełną anonimowość uczestników. Zgromadzone dane posłużą do opracowania raportu pełnego insightów, który ma na celu przedstawienie aktualnego stanu przemysłu oraz wskazanie ścieżek jego dalszego rozwoju.
Patronat medialny nad badaniem objęły renomowane redakcje z branży, w tym Magazyn Automatyka, portal automatykaonline.pl, dlaprodukcji.pl, nowoczesny-przemysl.pl orazWNP.pl.
Wyniki pierwszej edycji badania wskazały m.in. na znaczący wpływ Przemysłu 4.0 na konkurencyjność firm. Aż 83% respondentów zgodziło się ze stwierdzeniem, że wdrożenie Przemysłu 4.0 pozwala podnieść konkurencyjność firmy w branży, a co czwarty badany uznał transformację cyfrową za element konieczny do rozwoju i przetrwania na rynku. Podsumowanie edycji 2023 można znaleść poniżej:
Organizatorzy badania podkreślają, że aktywny udział menedżerów i specjalistów jest kluczowy dla zrozumienia obecnych trendów i wyzwań stojących przed polskim przemysłem, a wyniki badania pozwolą na lepsze dostosowanie strategii rozwojowych i innowacyjnych w polskich przedsiębiorstwach.
Więcej informacji: https://apagroup.prowly.com/232070-polscy-przedsiebiorcy-nie-wykorzystuja-w-pelni-potencjalu-przemyslu-40-wyniki-raportu
Link do ankiety badawczej: https://cutt.ly/gwZKPxcA

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.