Druga edycja badania "Stan Przemysłu 4.0 w Polsce"
Rozpoczyna się druga edycja badania "Stan Przemysłu 4.0 w Polsce"
2024-01-31
Z inicjatywy APA Group oraz kluczowych instytucji przemysłowych w Polsce rozpoczyna się druga edycja ogólnopolskiego badania "Stan Przemysłu 4.0 w Polsce". Celem badania jest zebranie informacji o obecnym stanie i kierunkach rozwoju czwartej rewolucji przemysłowej w kraju, a także identyfikacja wyzwań i możliwości związanych z transformacją cyfrową.
Badanie, które cieszy się patronatem Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej AHK oraz wsparciem Platformy Przemysłu Przyszłości, Klastra Silesia Automotive & Advanced Manufacturing oraz E-DIH Silesia Smart Systems, jest skierowane do menedżerów i specjalistów z branży. Organizatorzy zachęcają do udziału w ankiecie, podkreślając, że jest to unikalna okazja do podzielenia się wiedzą i doświadczeniem w obszarze Przemysłu 4.0.
Facebook Post: https://www.facebook.com/apagrouppl/posts/pfbid02rm54wbaGSw1gr51bwh6skExyNuJYS7VhADvjzsbEX6ViuRWLVfRWa7PkYmaP59Bl
Ankieta badawcza, która jest dostępna online, wymaga jedynie 8 minut na wypełnienie i gwarantuje pełną anonimowość uczestników. Zgromadzone dane posłużą do opracowania raportu pełnego insightów, który ma na celu przedstawienie aktualnego stanu przemysłu oraz wskazanie ścieżek jego dalszego rozwoju.
Patronat medialny nad badaniem objęły renomowane redakcje z branży, w tym Magazyn Automatyka, portal automatykaonline.pl, dlaprodukcji.pl, nowoczesny-przemysl.pl orazWNP.pl.
Wyniki pierwszej edycji badania wskazały m.in. na znaczący wpływ Przemysłu 4.0 na konkurencyjność firm. Aż 83% respondentów zgodziło się ze stwierdzeniem, że wdrożenie Przemysłu 4.0 pozwala podnieść konkurencyjność firmy w branży, a co czwarty badany uznał transformację cyfrową za element konieczny do rozwoju i przetrwania na rynku. Podsumowanie edycji 2023 można znaleść poniżej:
Organizatorzy badania podkreślają, że aktywny udział menedżerów i specjalistów jest kluczowy dla zrozumienia obecnych trendów i wyzwań stojących przed polskim przemysłem, a wyniki badania pozwolą na lepsze dostosowanie strategii rozwojowych i innowacyjnych w polskich przedsiębiorstwach.
Więcej informacji: https://apagroup.prowly.com/232070-polscy-przedsiebiorcy-nie-wykorzystuja-w-pelni-potencjalu-przemyslu-40-wyniki-raportu
Link do ankiety badawczej: https://cutt.ly/gwZKPxcA
Automatyzacja magazynu w branży automotive – case study
Od Kolonii po Kalkutę. Maszyny PROMOTECH na światowych targach
Zarządzanie prawami użytkowników w ważeniu laboratoryjnym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.