Drugie życie odpadów: działania Nestlé Polska na rzecz recyklingu
Drugie życie odpadów:
działania Nestlé Polska na rzecz recyklingu
Wszystkie fabryki Nestlé w Polsce są zero-waste: 100 proc. ich odpadów trafia do odzysku. Równocześnie marki firmy oferują szereg produktów w opakowaniach nadających się do ponownego przetworzenia, a także prowadzą i angażują się w inicjatywy na rzecz rozwoju recyklingu.
Odpady z siedmiu zakładów Nestlé – w Kaliszu, Kargowej, Nałęczowie, Nowej Wsi Wrocławskiej, Rzeszowie, Lubiczu i Toruniu – w całości trafiają do przetworzenia. Podlegają recyklingowi, kompostowaniu i regeneracji, trafiają do biogazowni, a także są źródłem zielonej energii.
Firma intensywnie działa na rzecz ograniczania i przetwarzania odpadów. Nie tylko podczas produkcji, ale również na kolejnych etapach – kiedy produkty już opuszczą fabrykę.
- Naszym głównym celem klimatycznym jest zmniejszenie emisji CO2 o połowę do 2030 roku i osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050 roku. – mówi Tomasz Korytkowski, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej, public affairs i ESG Nestlé Polska SA. – Szczególną rolę przywiązujemy do opakowań, dążąc do tego, aby wszystkie nadawały się do recyklingu lub ponownego wykorzystania. Dlatego inwestujemy w innowacyjne rozwiązania, ograniczamy zawartość tworzyw sztucznych, szerzej wykorzystujemy plastik z recyklingu, rezygnujemy z opakowań wielomateriałowych i popularyzujemy opakowania wielokrotnego użytku.
Dziś marki Nestlé oferują produkty w opakowaniach podlegających przetworzeniu i prowadzą w tym zakresie różnorodne inicjatywy. W Polsce są to m.in.:
- Nescafé Dolce Gusto, Nespresso, Starbucks at home – te marki kaw, mające w ofercie produkty w kapsułkach, wprowadziły programy recyklingowe. Klienci mogą oddać zużyte kapsułki na różne sposoby (np. w sklepach, firmowych butikach czy kurierowi przy odbiorze zamówienia). Zebrane kapsułki przekazywane są do zakładu, który je przetwarza. Kawa oddzielana jest od tworzywa, a każdy z surowców zostaje ponownie użyty. Fusy trafiają do biogazowni i są wykorzystywane jako źródło zielonej energii lub jako kompost. Natomiast odzyskany materiał służy do wytwarzania przedmiotów z różnych kategorii, w tym również kolejnych kapsułek Nespresso czy Starbucks at home. W przypadku Nescafé Dolce Gusto w okresie styczeń-październik 2022 roku recyklingowi poddano ponad 20 ton kapsułek.
- Gerber – produkty żywnościowe dla najmłodszych dostępne są m.in. w szklanych słoiczkach i butelkach, które w 100% nadają się do recyklingu. Dodatkowo, marka pracuje nad tym, aby do końca 2023 roku także tubki były zaprojektowane do recyklingu. Obecnie zmieniono już ich nakrętki – z kolorowych na bezbarwne, które znacznie łatwiej poddać recyklingowi.
- NAN 2 – to marka produktów dla niemowląt i małych dzieci, która wykorzystuje wieczka i miarki wykonane w 66% z odnawialnych surowców roślinnych. Oprócz tego, wszystkie puszki mlek NAN 2 w 100% nadają się do recyklingu.
- Nałęczowianka – aż pięć formatów niegazowanej naturalnej wody mineralnej dostępnych jest w butelkach wykonanych w 50% z przetworzonego plastiku (tzw. rPET). Natomiast w przypadku Nał+, czyli linii napojów funkcjonalnych, wszystkie produkty są dostępne w opakowaniach 100% rPET, co oznacza, że są wykonane w 100% z materiału odzyskanego w wyniku recyklingu.
- Smarties – czekoladowe draże pokryte kolorowym lukrem dostępne są w papierowych opakowaniach. Smarties to pierwsza globalna marka słodyczy, która zdecydowała się na takie rozwiązanie.
Razem możemy więcej
– Prowadzimy szereg działań zarówno w ramach własnych procesów, jak i szerszej współpracy. Pomysły na efektywny recykling realizujemy także z naszymi partnerami z inicjatyw branżowych – mówi Tomasz Korytkowski – Przykładem są ReFlex oraz Polski Pakt Plastikowy, które tworzymy z firmami i organizacjami związanymi z łańcuchem wartości tworzyw sztucznych. Naszym wspólnym celem jest zamknięcie obiegu plastiku w Polsce.
Program ReFlex ma na celu zwiększenie zbiórki i recyklingu odpadów opakowaniowych z elastycznych tworzyw sztucznych. Polski Pakt Plastikowy to międzysektorowa inicjatywa, która dąży do zmiany obecnego modelu wykorzystywania tworzyw sztucznych w opakowaniach w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego.
Współpraca z partnerami, inicjatywy w zakresie poszczególnych marek adresowanych do konsumentów, a także intensywne działania w ramach procesów wewnętrznych i produkcyjnych – oto trzy obszary, w których Nestlé Polska wdraża rozwiązania mające na celu zwiększenie recyklingu. Zużyte opakowania nie są traktowane jak odpad, ale jak surowiec do dalszego wykorzystania. Celem wszystkich działań jest wspólna przyszłość bez odpadów.
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz Purina. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.
Kontakt: |
|
|
| ||
Agnieszka Bieńko | Tel.: +48 600 040 315 | agnieszka.bienko@pl.nestle.com | |||
tesa przedstawia tesa® 60418
Nowe kompaktowe wózki czołowe
Zakup stali przez internet – jakie są zalety?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.