Komunikaty PR

Etykiety RFID w pojemnikach wielokrotnego użytku w przemyśle

2020-05-14  |  11:30

Bez względu na branżę, w wielu zakładach produkcyjnych niedocenionymi elementami są pojemniki wielokrotnego użytku. Planiści, kierownicy produkcji, czy wreszcie bezpośredni pracownicy produkcyjni głównie skupiają się na komponentach, półproduktach i finalnych wyrobach. Wiele z tych elementów musi być w jakiś sposób transportowana, czy to na stanowiska produkcyjne, do punktów obróbki (lakiernie, spawalnie, montownie), czy ostatecznie na magazyn lub do klienta końcowego. Automatyzacja produkcji przemysłowej nie będzie jednak możliwa bez wykorzystania pojemników wielokrotnego użytku, na których znajdować będą się etykiety RFID.

Automatyzacja produkcji – zarządzanie opakowaniami

Wykorzystywane są do tego różnego rodzaju pojemniki wielokrotnego użycia, tzw. RTI (Returnable Transport Items). Czym tak naprawdę są? To różnego rodzaju kuwety, skrzynki, kontenery, pojemniki, czy wózki. Różnią się wielkością, kształtem, a nawet materiałem, z którego są wytworzone. Najczęściej jest to plastik lub metal, ale można również spotkać rozwiązania z drewna, czy innego materiału. W zależności od wykorzystywanego rozwiązania ich koszt może wahać się od kilkudziesięciu złotych do nawet ponad tysiąca. Biorąc pod uwagę fakt, że w zakładzie liczba takich pojemników może się wahać od kilkudziesięciu do nawet kilku, czy kilkudziesięciu tysięcy sztuk , mowa jest więc o elementach o znacznej wartości.

Właśnie dlatego odpowiednie zarządzanie nimi jest tak istotne. W przeciwnym razie nietrudno wyobrazić sobie sytuację, kiedy produkcja zostaje zatrzymana nie z powodu braku części, a środków do ich transportu (optymalizacja transportu wewnętrznego nie będzie możliwa). Nieodpowiedni nadzór sprzyja bałaganowi, w efekcie którego puste (lub co gorsza - czasem pełne) pojemniki znajdują się w miejscach, w których nie powinno ich być, gdzie nikt się ich nie spodziewa. Czasem wewnątrz zakładu, a innym razem u naszych podwykonawców, czy odbiorców.

Brak pojemników oznacza konieczność inwestycji w nowe. Źle lub wcale nie oznaczone pojemniki mogą prowadzić do błędnych dostaw komponentów, czy produktów. W obu przypadkach to nieuzasadnione koszty. Stąd też istotne jest właściwe ich oznakowanie i zarządzanie.

Etykiety RFID – czy sprawdzają się w przemyśle? Opinie Etisoft

- Najczęstszym rodzajem oznaczeń są etykiety samoprzylepne. Właściwie dobrana do danego zastosowania etykieta oznacza trwałe i estetyczne oznakowanie, na którym w zależności od potrzeb możemy umieścić dowolne informacje, jak np. logo firmy, identyfikator opakowania lub produktu, kod 1D lub 2D. Coraz częściej drukowanie etykiet samoprzylepnych jest powiązane również ze znakowaniem RFID. Pozwala to na jeszcze efektywniejsze zarządzanie pojemnikami. Brak konieczności bezpośredniej widoczności etykiety RFID przy odczycie, duża odległość odczytu, możliwość jednoczesnego odczytu wielu znaczników, to tylko wybrane z wielu zalet rozwiązań RFID. Dzięki temu możemy sprawniej nadzorować ich ruch, wykonywać inwentaryzację, a automatyzacja procesów produkcyjnych jest o wiele łatwiejsza – tłumaczy Dariusz J.Kawecki z Etisoft.

Dodatkową korzyścią z tego typu rozwiązania jest możliwość zapisywania (i modyfikowania) w znaczniku RFID dodatkowych informacji, przez co samo opakowanie może stać się nośnikiem informacji (np. identyfikator produktu, nr zlecenia, czy też status pełny/pusty).

Rozwiązania oparte o RFID pozwalają również, w przypadkach gdzie jest to konieczne, na monitorowanie wybranych parametrów warunków transportu i przechowywania pojemników, takich jak temperatura, czy wilgotność.

Automatyzacja produkcji przemysłowej- aspekt psychologiczny

Zautomatyzowany monitoring ruchu pojemników pozwala nie tylko na szybką i łatwą identyfikację ich położenia, ale również np. na informowanie o konieczności serwisowania danego pojemnika, jeśli jest tak konieczność. Na podstawie danych historycznych możemy uzyskać raporty informujące o wysokiej lub niskiej rotacji pojemników i na tej podstawie optymalizować procesy logistyczne.

Warto również wspomnieć, że odpowiednie oznakowanie ma aspekt psychologiczny. Zarówno pracownicy, jak i podwykonawcy, czy klienci, widząc, że monitorujemy ruch pojemników, sami zaczynają bardziej o nie dbać, wiedząc, że w razie ich zgubienia, czy zniszczenia mogą zostać obciążeni kosztami.

Oczywiście, podobnie jak w przypadku standardowych etykiet, ważny jest odpowiedni dobór etykiety RFID w zależności od pojemnika i warunków, w jakich będzie użytkowany. Dotyczy to doboru odpowiedniego materiału, kleju, ale również parametrów samego znacznika. Stąd też istotny jest zarówno wybór dostawcy posiadającego doświadczenie w tym zakresie, jak i możliwość przeprowadzenia ostatecznych testów u klienta.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł BRAK ZDJĘCIA
2024-08-14 | 10:00

Firma Beko wyróżniona w prestiżowym rankingu TIME

Beko zajęło wysokie, 44. miejsce na prestiżowej liście najbardziej zrównoważonych firm na świecie, przygotowanej przez magazyn TIME i Statistę. W corocznym konkursie udział wzięło 5000 przedsiębiorstw z całego globu,
Przemysł Wydajny magazyn na 49 tys. palet - case study
2024-07-31 | 11:15

Wydajny magazyn na 49 tys. palet - case study

W odpowiedzi na rosnący popyt na urządzenia HVAC, firma TROTEC zdecydowała się usprawnić procesy logistyczne, konsolidując magazyny i tworząc centralne, wydajne centrum dystrybucji
Przemysł Nowe regulacje i trendy: Co czeka polski rynek mebli do siedzenia?
2024-07-31 | 06:31

Nowe regulacje i trendy: Co czeka polski rynek mebli do siedzenia?

Najnowszy raport agencji badawczej MarketHub ujawnia kluczowe trendy i zmiany na polskim rynku mebli do siedzenia. Meble tapicerowane wciąż dominują, jednak meble nietapicerowane odnotowują

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Kosmiczne śmieci są coraz większym problemem. Ich obecność na orbicie generuje znaczne koszty

Liczba kosmicznych odpadów stale rośnie. Ich źródłem są obiekty, które zostały wysłane w kosmos, zakończyły misję lub uległy rozpadowi. Krążące w przestrzeni kosmicznej fragmenty tych obiektów stwarzają ryzyko kolizji z tymi, które są obecnie eksploatowane. Unikanie takich zdarzeń wiąże się z koniecznością ponoszenia wydatków na monitoring zagrożeń czy zwiększeniem zużycia paliwa poprzez obieranie niekolizyjnych kursów. Jednym ze sposobów na zmniejszenie tego problemu jest wydłużenie eksploatacji obiektów poprzez ich tankowanie na orbicie. Polacy pracują nad taką technologią.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.