Fey z nową halą produkcyjną i biurowcem. Inwestycję zrealizowało WPIP Constructi

Jakub Ziębka
Grupa WPIP
ul. Poznańska 31
62-020 Jasin
jakub.ziebka|wpip.pl| |jakub.ziebka|wpip.pl
+48 510 654 159
wpip.pl
Zakończyła się rozbudowa zakładu produkcyjnego firmy Fey, renomowanego producenta łóżek i materaców. Generalnym wykonawcą inwestycji, która polegała na budowie biurowca oraz hali produkcyjnej, było WPIP Construction.
Kompleks firmy Fey, będącej częścią niemieckiej grupy kapitałowej FEYBRI GmbH, zajmującej się m.in. produkcją łóżek kontynentalnych i tapicerowanych, materaców oraz stelaży, jest zlokalizowany w podchojnickich Topolach. W ramach rozbudowy zakład wzbogacił się o dwukondygnacyjny budynek biurowy (500 m kw.) oraz nową halę produkcyjną (4 tys. m kw.). Została ona wyposażona w instalację fotowoltaiczną o mocy 49 kW. Dzięki pracom zrealizowanym przez WPIP Construction, powierzchnia fabryki wzrosła z 13,5 do 18 tys. m kw. Do zadań generalnego wykonawcy należała także budowa infrastruktury zewnętrznej, m.in. miejsc parkingowych.
– Nasz najnowszy zakończony projekt pokazuje, że WPIP Construction jest firmą, która buduje szybko i sprawnie, jednocześnie kładąc nacisk na najwyższą jakość wykonania oraz oferując klientom kompleksową realizację inwestycji, z doradztwem w zakresie wdrażania optymalnych rozwiązań oraz wsparciem na każdym jej etapie – mówi Marek Mielnik, wiceprezes zarządu WPIP Construction, pełniący obowiązki prezesa zarządu. – Stawiamy również na partnerskie relacje, rozbudowa zakładu produkcyjnego w Chojnicach to kolejna już realizacja przygotowana dla firmy Fey.
– Podejmując decyzję o zwiększeniu powierzchni zakładu, chcieliśmy zapewnić załodze jeszcze lepsze warunki do pracy. Ponadto naszym priorytetem jest udoskonalanie jakości oferowanych produktów. W nowej hali produkcyjnej będzie odbywało się ubieranie materacy, klejenie oraz tapicerowanie łóżek – dodaje Zbigniew Rogulski, dyrektor operacyjny w firmie Fey. – Rozwój rozumiemy jednak nie tylko jako inwestowanie w infrastrukturę, ale także ludzi. Dlatego planujemy wzmocnić nasz 450-osobowy zespół wykwalifikowanymi pracownikami, m.in. szwaczami i tapicerami. Chodzi o zatrudnienie ok. 50 osób.
Produkty Fey sprzedawane są na indywidualne zamówienie z maksimum 30-dniowym okresem realizacji klientom z Polski, Niemiec, Austrii, Szwajcarii, Holandii, Słowenii, Czech, Słowacji i Węgier. Korzystają z nich także hotele oraz jednostki pływające. W zakładzie w podchojnickich Topolach tygodniowo produkuje się ok. 1,5 tys. łóżek tapicerowanych.
Uroczyste otwarcie nowej hali produkcyjnej oraz biurowca odbyło się 20 listopada. Uczestniczyli w nim m.in. przedstawiciele inwestora (Zbigniew Rogulski, dyrektor operacyjny, członek zarządu Fey, Przemysław Rafał, dyrektor finansowy, członek zarządu Fey), generalnego wykonawcy (Dariusz Stasik, właściciel Grupy WPIP, do której należy WPIP Construction, prezes zarządu WPIP S.A., Marek Mielnik, wiceprezes zarządu WPIP Construction, pełniący obowiązki prezesa zarządu) oraz władz samorządowych (starosta chojnicki Marek Szczepański, Zbigniew Szczepański, wójt gminy Chojnice oraz burmistrz Chojnic Arseniusz Finster).
Fey – dostawca materaców oraz łóżek do wielu sieci meblowych w Polsce i w Europie, niesieciowych salonów oraz sklepów specjalistycznych. Spółka, która wcześniej występowała pod nazwą Fabryka Materaców Relaks, jest częścią niemieckiej grupy kapitałowej FEYBRI GmbH, której know-how i doświadczenie sięga 1926 r.
WPIP Construction – renomowany generalny wykonawca oraz projektant z ponad 30-letnim doświadczeniem, z dorobkiem kilkuset zrealizowanych inwestycji. Firma specjalizuje się w budowaniu i wyposażaniu obiektów zaawansowanych technologicznie, a także zrównoważonych, w których stosowane są rozwiązania spełniające wysokie standardy środowiskowe. Jedna ze spółek należących do Grupy WPIP.

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.