Komunikaty PR

Instalacje przyszłości – wywiad z Sylwią Pałasz-Talarek z Uponor

2020-12-22  |  12:00
Biuro prasowe

Instalacje przyszłości – wywiad z Sylwią Pałasz-Talarek, Marketing Communication Manager z firmy Uponor

1. Firma działa na rynku od ponad 100 lat – to ogromny sukces! Na jaki okres przypada największy rozwój Państwa marki? Co wpłynęło na wybór akurat rozwiązań w zakresie ogrzewania, chłodzenia, instalacji oraz infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej?

W Uponor wiemy, jak ważne i cenne są na naszej planecie są zasoby wody. To właśnie próba znalezienia kompromisu pomiędzy potrzebami ludzkości a utrzymaniem dobrej kondycji środowiska naturalnego stała się jednym z czynników, które przesądziły o wyborze branży. Wierzymy, że nasze produkty i systemy zwiększają komfort użytkowników, umożliwiając przy tym racjonalne gospodarowanie wodą. Najlepsze lata dla marki to z pewnością ostatnie dziesięciolecie, w którym do portfolio trafiły nie tylko imponujące, międzynarodowe oraz lokalne realizacje, ale także innowacyjne produkty, nagradzane prestiżowymi wyróżnieniami, jak m.in. Red Dot Design Award. Pierwsza i jak dotąd jedyna na świecie, wielowarstwowa rura bezszwowa Uni Pipe PLUS okazała się przełomową technologią, która zrewolucjonizowała rynek i zwiększyła komfort instalacji podczas prac montażowych. Dwa lata temu celebrowaliśmy również 100-lecie istnienia firmy Uponor, w tym roku obchodzimy kolejną rocznicę, tym razem lokalną – nasz oddział w Polsce świętuje 25 lat. To dla nas szczególny czas, w którym nie tylko podsumowujemy dotychczasowe osiągnięcia, ale także z nadzieją patrzymy w przyszłość, stawiając przed sobą jeszcze większe wyzwania niż dotychczas.

2. Jak oceniają Państwo jakość wody w Polsce i innych krajach? Czy faktycznie nasza kranówka jest zdatna do picia? W jaki sposób należy ją filtrować?

Jakość wody dostarczanej do naszych kranów jest ściśle regulowana przez polskie prawo oraz rozporządzenia Unii Europejskiej. Jest ona w pełni zdatna do picia, a w niektórych przypadkach nawet zdrowsza niż butelkowa. Jednak na jej jakość wpływa nie tylko stan miejskich rurociągów, ale przede wszystkim kondycja instalacji wewnętrznej budynku, ponieważ w przestarzałych i nieefektywnie pracujących rurach mogą osadzać się szkodliwe związki i drobnoustroje. Kluczem do wysokiej jakości wody są nowoczesne rozwiązania, które zapobiegają przestojom i umożliwiają regularny obieg wody. System wody pitnej Uponor, który wykorzystuje U-kształtne złączki sprawia, że w instalacji nie powstają strefy bez przepływu, co przekłada się na spełnienie najwyższych wymagań i wytycznych dotyczących wody pitnej.

3. Z jakimi wyzwaniami wiążą się modernizacje i renowacje starych budynków?

Stare budynki są niezwykle wymagające i często potrzebują gruntownych modernizacji. Największą trudność sprawiają przepisy budowlane czy wytyczne ustanowione przez konserwatorów. Wąskie szachty z pionami, przestarzałe i skorodowane rury, wysokie pomieszczenia albo naruszone konstrukcje stropów – wszystkie te elementy stanowią realne zagrożenie dla użytkowników budynku i nierzadko są zmorą instalatorów oraz wykonawców przeprowadzających prace. Dlatego w Uponor od wielu lat poszerzamy nasz asortyment o produkty dedykowane właśnie obiektom poddawanym renowacji. Wśród nich znajduje się system ogrzewania podłogowego Minitec, którego wysokość nie przekracza 15 mm. Ponadto jest bardzo lekki, dlatego z powodzeniem może być montowany w domach o drewnianych stropach, których nie powinno się dodatkowo obciążać ciężarem ogrzewania podłogowego. Ponadto jego największą efektywność uzyskujemy przy niezwykle cienkiej warstwie wylewki, dzięki czemu finalny poziom podłogi podnosi się zaledwie o około 1,5 cm.

4. Czym charakteryzują się stropy termoaktywne? Dla kogo są przeznaczone?

Stropy termoaktywne Uponor TABS to odpowiedź na potrzeby rynkowe zrównoważonego budownictwa. Dedykowane są budynkom użyteczności publicznej, biurowcom, bankom, a także szkołom czy szpitalom. Ich nieograniczone możliwości montażowe doceniają przede wszystkim architekci, którzy zyskują jeszcze większą swobodę projektowania. W odróżnieniu od konwencjonalnych układów HVAC system Uponor TABS pracuje w temperaturach bliskich otoczeniu, co przekłada się na poprawę wydajności źródeł ciepła i chłodu. Do ogrzewania lub ochładzania pomieszczeń wykorzystuje masę termiczną budynku, dzięki czemu jest jednym z najbardziej efektywnych energetycznie rozwiązań na rynku, które nie wpływa negatywnie na środowisko. Ponadto instalacja stropów termoaktywnych Uponor w nowoczesnych obiektach zwiększa ich szansę na uzyskanie prestiżowych certyfikatów, jak LEED czy BREEAM, które zwiększają atrakcyjność nieruchomości.

5. W swojej strategii stawiają Państwo na innowacje. Jakie więc cele przewidują Państwo w tym zakresie na najbliższe 5 lat?

To właśnie nowoczesna technologia i innowacyjność stały się motorem napędowym branży. Opracowywanie rozwiązań, które precyzyjnie odpowiadają potrzebom naszych klientów to podstawa, bez której trudno byłoby przetrwać. Dlatego stale rozwijamy nasze centrum badawcze, w którym specjaliści Uponor pracują nad coraz to bardziej zaawansowanymi i funkcjonalnymi produktami, które przekładają się na późniejszy komfort pracy. Zdobyta przez lata wiedza i doświadczenie naszych inżynierów umożliwia konstruowanie dotąd niespotykanych w branży rozwiązań, jak chociażby Uni Pipe PLUS – jedyna, bezszwowa rura wielowarstwowa z wytłaczaną warstwą aluminium czy złączki nowej generacji S-Press PLUS. W ich przypadku wprowadzenie niewielkiej modyfikacji w postaci kolorowej foli, którą w łatwy sposób możemy zdjąć po odpowiednim zaciśnięciu szczęk zrewolucjonizowało pracę instalatorów, nie tylko znacząco ją przyspieszając, ale przede wszystkim dając 100% pewność bezpiecznego i trwałego połączenia. Angażujemy się również w zrównoważoną politykę wodną, dlatego naszym celem na najbliższe 5 lat będzie przede wszystkim stworzenie rozwiązań, które połączą interes wymagającego i nastawionego na wysoką jakość życia społeczeństwa z zasadami dbania o środowisko naturalne.  

6. W swojej komunikacji podkreślacie Państwo dużą rolę, jaką odgrywają pracownicy w firmie – jakim zatem pracodawcą jest Uponor?

Uponor to przede wszystkim atrakcyjne miejsce pracy dla młodych ludzi, którzy aktywnie poszukują nowych wyzwań i ambitnie chcą pokierować swoją ścieżką zawodową. Liczne programy stażowe, które organizujemy w firmie są szansą na zdobycie pierwszego doświadczenia, ale także pozostanie z nami na dłużej. Ponadto dowodem wypracowanych na przestrzeni ostatnich dwudziestu pięciu lat wartości i dużego zaufania do firmy Uponor są długoletnie staże obecnych pracowników, którzy współpracują z nami od 15 czy nawet 20 lat. Zespół reprezentantów rokrocznie staje do rywalizacji drużynowej w sztafetach Ekiden, a wspólnie prowadzimy działania wspierające lokalne schroniska czy fundacje. W swojej codziennej pracy stawiamy na teamwork i ciągły rozwój, który umożliwiamy w ramach struktur firmy.

7. Co jest najważniejsze dla firmy Uponor?

Naszym priorytetem jest współpraca z klientami, instalatorami i dystrybutorami. Udane partnerstwo i profesjonalizm zespołu zapewniają nam pozycję lidera w branży instalacyjnej. Doradcy techniczni Uponor są dostępni w każdym regionie Polski, a podczas realizacji nie pozostawiamy inwestora samego sobie – na każdym etapie może liczyć na wsparcie – od fazy projektowania, aż po prowadzone prace na budowie. Jesteśmy również otwarci na potrzeby i sugestie instalatorów. Stale poszerzamy asortyment oraz tworzymy innowacyjne rozwiązania, które usprawniają pracę i zwiększają komfort podczas montażu. Zapewniamy dostęp do potrzebnych narzędzi, a także chętnie dzielimy się wiedzą i doświadczeniem podczas szkoleń organizowanych w ramach programu Akademii Uponor, a wszystkie niezbędne materiały techniczne są opracowywane w przystępnej i zdigitalizowanej formie. W ostatnich latach uruchomiliśmy również program lojalnościowy Uponor&More, do którego może dołączyć każdy instalator, który chce podjąć współpracę z marką Uponor. Wiemy, że tylko długofalowe i bezpośrednie relacje, a także wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom klientów są kluczem do sukcesu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Jak polskie termoelektryki mogą odpowiedzieć na wyzwania zielonej transformacji Biuro prasowe
2024-04-24 | 01:00

Jak polskie termoelektryki mogą odpowiedzieć na wyzwania zielonej transformacji

W ostatnich latach coraz częściej słyszymy o konieczności przejścia na odnawialne źródła energii. To nie tylko kwestia ekologii, ale także suwerenności energetycznej. W Polsce, ze
Przemysł Co trzeci przetwórca tworzyw sztucznych inwestuje w park maszyn i urządzeń
2024-04-13 | 08:00

Co trzeci przetwórca tworzyw sztucznych inwestuje w park maszyn i urządzeń

Polskie przedsiębiorstwa przetwarzające tworzywa sztuczne zwiększyły swoją zdolność do konkurowania. Świadczy o tym wzrost sub-indeksu MiU dla tej branży o 6,15 pkt. Jest to efekt m.in.
Przemysł Forum Holzbau Polska - spotkanie profesjonalistów branży konstrukcji drewnianych
2024-04-05 | 12:30

Forum Holzbau Polska - spotkanie profesjonalistów branży konstrukcji drewnianych

Wydarzenie: Forum Holzbau Polska - spotkanie profesjonalistów branży konstrukcji drewnianych Data: 23-24.04.2024 r. Miejsce: Windsor Hotel Jachranka Dla

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.