Instalacje przyszłości – wywiad z Sylwią Pałasz-Talarek z Uponor

Instalacje przyszłości – wywiad z Sylwią Pałasz-Talarek, Marketing Communication Manager z firmy Uponor
1. Firma działa na rynku od ponad 100 lat – to ogromny sukces! Na jaki okres przypada największy rozwój Państwa marki? Co wpłynęło na wybór akurat rozwiązań w zakresie ogrzewania, chłodzenia, instalacji oraz infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej?
W Uponor wiemy, jak ważne i cenne są na naszej planecie są zasoby wody. To właśnie próba znalezienia kompromisu pomiędzy potrzebami ludzkości a utrzymaniem dobrej kondycji środowiska naturalnego stała się jednym z czynników, które przesądziły o wyborze branży. Wierzymy, że nasze produkty i systemy zwiększają komfort użytkowników, umożliwiając przy tym racjonalne gospodarowanie wodą. Najlepsze lata dla marki to z pewnością ostatnie dziesięciolecie, w którym do portfolio trafiły nie tylko imponujące, międzynarodowe oraz lokalne realizacje, ale także innowacyjne produkty, nagradzane prestiżowymi wyróżnieniami, jak m.in. Red Dot Design Award. Pierwsza i jak dotąd jedyna na świecie, wielowarstwowa rura bezszwowa Uni Pipe PLUS okazała się przełomową technologią, która zrewolucjonizowała rynek i zwiększyła komfort instalacji podczas prac montażowych. Dwa lata temu celebrowaliśmy również 100-lecie istnienia firmy Uponor, w tym roku obchodzimy kolejną rocznicę, tym razem lokalną – nasz oddział w Polsce świętuje 25 lat. To dla nas szczególny czas, w którym nie tylko podsumowujemy dotychczasowe osiągnięcia, ale także z nadzieją patrzymy w przyszłość, stawiając przed sobą jeszcze większe wyzwania niż dotychczas.
2. Jak oceniają Państwo jakość wody w Polsce i innych krajach? Czy faktycznie nasza kranówka jest zdatna do picia? W jaki sposób należy ją filtrować?
Jakość wody dostarczanej do naszych kranów jest ściśle regulowana przez polskie prawo oraz rozporządzenia Unii Europejskiej. Jest ona w pełni zdatna do picia, a w niektórych przypadkach nawet zdrowsza niż butelkowa. Jednak na jej jakość wpływa nie tylko stan miejskich rurociągów, ale przede wszystkim kondycja instalacji wewnętrznej budynku, ponieważ w przestarzałych i nieefektywnie pracujących rurach mogą osadzać się szkodliwe związki i drobnoustroje. Kluczem do wysokiej jakości wody są nowoczesne rozwiązania, które zapobiegają przestojom i umożliwiają regularny obieg wody. System wody pitnej Uponor, który wykorzystuje U-kształtne złączki sprawia, że w instalacji nie powstają strefy bez przepływu, co przekłada się na spełnienie najwyższych wymagań i wytycznych dotyczących wody pitnej.
3. Z jakimi wyzwaniami wiążą się modernizacje i renowacje starych budynków?
Stare budynki są niezwykle wymagające i często potrzebują gruntownych modernizacji. Największą trudność sprawiają przepisy budowlane czy wytyczne ustanowione przez konserwatorów. Wąskie szachty z pionami, przestarzałe i skorodowane rury, wysokie pomieszczenia albo naruszone konstrukcje stropów – wszystkie te elementy stanowią realne zagrożenie dla użytkowników budynku i nierzadko są zmorą instalatorów oraz wykonawców przeprowadzających prace. Dlatego w Uponor od wielu lat poszerzamy nasz asortyment o produkty dedykowane właśnie obiektom poddawanym renowacji. Wśród nich znajduje się system ogrzewania podłogowego Minitec, którego wysokość nie przekracza 15 mm. Ponadto jest bardzo lekki, dlatego z powodzeniem może być montowany w domach o drewnianych stropach, których nie powinno się dodatkowo obciążać ciężarem ogrzewania podłogowego. Ponadto jego największą efektywność uzyskujemy przy niezwykle cienkiej warstwie wylewki, dzięki czemu finalny poziom podłogi podnosi się zaledwie o około 1,5 cm.
4. Czym charakteryzują się stropy termoaktywne? Dla kogo są przeznaczone?
Stropy termoaktywne Uponor TABS to odpowiedź na potrzeby rynkowe zrównoważonego budownictwa. Dedykowane są budynkom użyteczności publicznej, biurowcom, bankom, a także szkołom czy szpitalom. Ich nieograniczone możliwości montażowe doceniają przede wszystkim architekci, którzy zyskują jeszcze większą swobodę projektowania. W odróżnieniu od konwencjonalnych układów HVAC system Uponor TABS pracuje w temperaturach bliskich otoczeniu, co przekłada się na poprawę wydajności źródeł ciepła i chłodu. Do ogrzewania lub ochładzania pomieszczeń wykorzystuje masę termiczną budynku, dzięki czemu jest jednym z najbardziej efektywnych energetycznie rozwiązań na rynku, które nie wpływa negatywnie na środowisko. Ponadto instalacja stropów termoaktywnych Uponor w nowoczesnych obiektach zwiększa ich szansę na uzyskanie prestiżowych certyfikatów, jak LEED czy BREEAM, które zwiększają atrakcyjność nieruchomości.
5. W swojej strategii stawiają Państwo na innowacje. Jakie więc cele przewidują Państwo w tym zakresie na najbliższe 5 lat?
To właśnie nowoczesna technologia i innowacyjność stały się motorem napędowym branży. Opracowywanie rozwiązań, które precyzyjnie odpowiadają potrzebom naszych klientów to podstawa, bez której trudno byłoby przetrwać. Dlatego stale rozwijamy nasze centrum badawcze, w którym specjaliści Uponor pracują nad coraz to bardziej zaawansowanymi i funkcjonalnymi produktami, które przekładają się na późniejszy komfort pracy. Zdobyta przez lata wiedza i doświadczenie naszych inżynierów umożliwia konstruowanie dotąd niespotykanych w branży rozwiązań, jak chociażby Uni Pipe PLUS – jedyna, bezszwowa rura wielowarstwowa z wytłaczaną warstwą aluminium czy złączki nowej generacji S-Press PLUS. W ich przypadku wprowadzenie niewielkiej modyfikacji w postaci kolorowej foli, którą w łatwy sposób możemy zdjąć po odpowiednim zaciśnięciu szczęk zrewolucjonizowało pracę instalatorów, nie tylko znacząco ją przyspieszając, ale przede wszystkim dając 100% pewność bezpiecznego i trwałego połączenia. Angażujemy się również w zrównoważoną politykę wodną, dlatego naszym celem na najbliższe 5 lat będzie przede wszystkim stworzenie rozwiązań, które połączą interes wymagającego i nastawionego na wysoką jakość życia społeczeństwa z zasadami dbania o środowisko naturalne.
6. W swojej komunikacji podkreślacie Państwo dużą rolę, jaką odgrywają pracownicy w firmie – jakim zatem pracodawcą jest Uponor?
Uponor to przede wszystkim atrakcyjne miejsce pracy dla młodych ludzi, którzy aktywnie poszukują nowych wyzwań i ambitnie chcą pokierować swoją ścieżką zawodową. Liczne programy stażowe, które organizujemy w firmie są szansą na zdobycie pierwszego doświadczenia, ale także pozostanie z nami na dłużej. Ponadto dowodem wypracowanych na przestrzeni ostatnich dwudziestu pięciu lat wartości i dużego zaufania do firmy Uponor są długoletnie staże obecnych pracowników, którzy współpracują z nami od 15 czy nawet 20 lat. Zespół reprezentantów rokrocznie staje do rywalizacji drużynowej w sztafetach Ekiden, a wspólnie prowadzimy działania wspierające lokalne schroniska czy fundacje. W swojej codziennej pracy stawiamy na teamwork i ciągły rozwój, który umożliwiamy w ramach struktur firmy.
7. Co jest najważniejsze dla firmy Uponor?
Naszym priorytetem jest współpraca z klientami, instalatorami i dystrybutorami. Udane partnerstwo i profesjonalizm zespołu zapewniają nam pozycję lidera w branży instalacyjnej. Doradcy techniczni Uponor są dostępni w każdym regionie Polski, a podczas realizacji nie pozostawiamy inwestora samego sobie – na każdym etapie może liczyć na wsparcie – od fazy projektowania, aż po prowadzone prace na budowie. Jesteśmy również otwarci na potrzeby i sugestie instalatorów. Stale poszerzamy asortyment oraz tworzymy innowacyjne rozwiązania, które usprawniają pracę i zwiększają komfort podczas montażu. Zapewniamy dostęp do potrzebnych narzędzi, a także chętnie dzielimy się wiedzą i doświadczeniem podczas szkoleń organizowanych w ramach programu Akademii Uponor, a wszystkie niezbędne materiały techniczne są opracowywane w przystępnej i zdigitalizowanej formie. W ostatnich latach uruchomiliśmy również program lojalnościowy Uponor&More, do którego może dołączyć każdy instalator, który chce podjąć współpracę z marką Uponor. Wiemy, że tylko długofalowe i bezpośrednie relacje, a także wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom klientów są kluczem do sukcesu.

Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane?

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.