Komunikaty PR

Jak rozwinąć biznes, któremu pandemia niestraszna?

2020-10-26  |  10:49
Biuro prasowe

Klucz do sukcesu tkwi w szczegółach – oraz dywersyfikacji. Rozmowa z Wojciechem Krawczykiem, właścicielem marki isprzęt.


Pracowników traktuje jak współtwórców. Razem z nimi buduje biznes, który rok do roku notuje wzrost sięgający 80% przychodów. Jego firmy z lockdownu wyszły silniejsze, ponieważ w odpowiednim czasie położył duży nacisk na automatyzację. Dziś podbija rynek polski i szykuje się do ekspansji zagranicznej. A wszystko zaczęło się od jednego młota wyburzeniowego, który wynajmował znajomym jako nastolatek. Być może nawet wcześniej – od papryczek chili?


Wojciech Krawczyk jest właścicielem grupy podmiotów zaopatrujących firmy z sektora budownictwa i przemysłu. Marka isprzęt.pl to obecnie największy kanał dystrybucji lekkiego sprzętu budowlanego oraz przemysłowego, notujący przychody z kanału e-commerce na poziomie 12 mln zł. Krawczyk Polska jest spółką działającą na rynku lokalnym. Skupia się na wynajmie narzędzi i sprzętu budowlanego, serwisie oraz usługach wyburzeniowych z wykorzystaniem specjalistycznych, dedykowanych rozwiązań maszynowych. Grupa Krawczyk z kolei jest spółką zakupową, która koncentruje się na budowaniu zaplecza magazynowego, logistycznego oraz technologicznego,
wspierając przy tym swoich dystrybutorów oraz podmioty powiązane.

„Model biznesowy, wypracowany w ramach tych trzech przedsiębiorstw, znakomicie funkcjonuje. Dlatego planuję go powielać – nie tylko na rynku polskim, ale również za granicą. W Europie popyt na nowy, wysokiej klasy sprzęt cały czas rośnie. Chcę ułatwić dostęp do niego” – zapowiada Wojciech.

Pytany o swój pierwszy pomysł na biznes, założyciel isprzętu śmieje się i opowiada historię o tym, jak w szkole podstawowej został największym na lokalnym rynku dystrybutorem papryczek chili. Jego wujek przywiózł kilka sztuk z wakacji. Wojtek wyhodował z pestek rośliny, które zaczęły owocować. Szkoła okazała się znakomitym rynkiem zbytu dla jego produktów - koledzy organizowali konkursy i prześcigali się w jedzeniu ostrych papryczek, dzięki czemu działalność Wojciecha kwitła – dosłownie i w przenośni.


Mogłoby się wydawać, że Wojciech Krawczyk biznes ma we krwi, jednak on sam źródła swojego sukcesu upatruje nie tyle w genach, co w wychowaniu.


„Tata, prowadząc własną działalność, nauczył mnie dbałości o detale oraz wytrwałości w dążeniu do celu. Budowanie biznesu rozpocząłem już pod koniec szkoły średniej. Zainwestowałem oszczędności w zakup młota wyburzeniowego, który wypożyczałem zaprzyjaźnionym firmom. Zawsze zwracałem uwagę by sprzęt, który wynajmuję, był sprawny i gotowy do pracy. Dzięki takiemu podejściu zadowolonych klientów przybywało, a asortyment się rozrastał. Do dziś wypożyczalnia jest znaczącą częścią mojego biznesu. Zapewnia wsparcie merytoryczne, techniczne oraz serwisowe dla pozostałych podmiotów" - tłumaczy przedsiębiorca.

Pandemia nie zahamowała rozwoju jego organizacji. Wręcz przeciwnie – jeszcze bardziej go przyspieszyła.

„Wierzę, że w biznesie trzeba być przygotowanym na różne scenariusze – niestety, również te najgorsze. W momencie lockdownu postawiliśmy na automatyzację, przemodelowaliśmy procesy wewnątrz firm i w ciągu dwóch dni byliśmy gotowi na pracę zdalną. To doświadczenie pozwoliło nam spojrzeć na działania organizacji z innej perspektywy i miało pozytywny wpływ na przyspieszenie wdrożeń, które usprawniły i zwiększyły dynamikę naszej pracy. Dodatkowo, rozszerzenie oferty o  rozwiązania dla profesjonalnego konsumenta pozwoliły nam maksymalnie wykorzystać odczuwalny w tym okresie wzrost zainteresowania usługami e-commerce. Wszystkie to sprawiło,  że z lockdownu wyszliśmy silniejsi” – mówi Wojciech.


Marka isprzęt.pl planuje zakończyć rok na poziomie 17 mln zł obrotu. Byłoby to ponad 40% wzrost do roku ubiegłego.


„Naszym celem jest pojawienie się w czołówce europejskich e-dystrybutorów lekkiego sprzętu dla budownictwa, przemysłu oraz domu. Rozwiązania sprzedażowe, które doskonale sprawdziły się w handlu krajowym, pragniemy wykorzystać na rynku europejskim. Chcemy dzielić się doświadczeniem, które zdobyliśmy i edukować zagraniczne rynki w zakresie e-commerce oraz nowych technologii. Przygotowujemy się do tego poprzez zwiększenie zasobów naszych magazynów oraz tempo realizacji zamówień. Kładziemy nacisk na kształcenie naszego zespołu i nieustannie pozyskujemy nowe talenty. Wiemy, że drogę do sukcesu kreują ludzie pełni pasji i zaangażowania. Cieszę się, że osoby, które rekrutujemy zostają z nami na długo. Lojalność i dobre relacje to wartości, które są dla mnie bardzo ważne w biznesie" – podsumowuje właściciel marki isprzet.pl.

Osoba do kontaktu:
Kinga Oszywa-Zaborowska
PR SPECIALIST
Come Creations Group
e-mail: kinga.oszywa@comecreationsgroup.pl
mob. +48 660 822 898

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji Biuro prasowe
2025-08-11 | 05:00

Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji

W nowoczesnych zakładach przemysłowych proces mycia nie jest już pojedynczym etapem, lecz zintegrowaną częścią procesu produkcyjnego, który musi być w pełni
Przemysł Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali
2025-07-18 | 09:00

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowoczesna myjnia przemysłowa NOYEN Compact 600 – wysoka wydajność i elastyczność w jednym urządzeniu Firma NOYEN wprowadza nowoczesne systemy myjące do cenionej
Przemysł Nowy Prezes Związku Browary Polskie
2025-06-16 | 14:30

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

Od 12 czerwca Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie ma nowego prezesa. Mieszko Musiał, na co dzień kierujący Carlsberg Polska, objął tę funkcję na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni

Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.

Polityka

Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.

Infrastruktura

Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.