Jak zadbać o bezpieczeństwo floty wózków widłowych – case study
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Rozbudowując swój zakład produkcyjny z działem R&D i magazynami, firma White Drive Motors & Steering poszukiwała nowoczesnych środków transportu wewnętrznego z gwarantującymi bezkolizyjną pracę systemami bezpieczeństwa. Po jakie rozwiązania sięgnięto w tym celu?
White Drive Motors & Steering to wiodący w świecie producent silników hydraulicznych i bloków sterujących. Od 2021 r. firma należy do Grupy Interpump – światowego potentata rynku wysokociśnieniowych pomp tłokowych oraz komponentów hydraulicznych. Produkty White znajdują zastosowanie nie tylko w maszynach rolniczych, budowlanych, przemyśle wydobywczym czy w wózkach widłowych, ale również w wielu innych aplikacjach. Wszechstronność produktów firmy daje niemal nieograniczone możliwości ich wykorzystywania. White rozbudowało ostatnio podwrocławski zakładu z działami produkcji, badań i rozwoju. Ważnym elementem inwestycji było poszerzenie floty pojazdów transportu wewnętrznego o wózki z dodatkowymi systemami bezpieczeństwa.
Charakterystyka obiektu, w którym dokonano wdrożenia
W podwrocławskim obiekcie White Drive Motors & Steering mieści się zarówno zakład produkcyjny, magazyny oraz dział badań i rozwoju. Jako technologiczny lider branży firma docenia innowacyjne rozwiązania także jeśli chodzi o wyposażenie swoich hal. Przywiązuje dużą wagę również do kwestii bezpieczeństwa. – Bezpieczeństwo pracy jest dla nas kluczowe. W zakładzie stosujemy w związku z tym szereg rozwiązań sprzyjających BHP. Dbamy o oznaczenia ciągów komunikacyjnych, punktów ppoż. i pierwszej pomocy. Stosujemy również bariery do ochrony maszyn – mówi Marcin Stokłosa, Vice President Europe Operations White Drive Motors & Steering. – Mając na uwadze innowacyjność i bezpieczeństwo oferowanych rozwiązań, ponad dziesięć lat temu zdecydowaliśmy się na STILL jako dostawcę środków transportu wewnętrznego – dodaje. Firma STILL Polska dostarczyła wózki widłowe także w ramach ostatniej rozbudowy dolnośląskiego zakładu White.
Zastosowane rozwiązanie
Zrealizowana rozbudowa zakładu White Drive Motors & Steering wiązała się z potrzebą zwiększenia wolumenu produkcji i przepustowości magazynu. Na podstawie prognozowanych potrzeb opracowano nową koncepcję floty wózków widłowych. Po jej wprowadzeniu w podwrocławskim obiekcie White funkcjonuje w sumie 50 pojazdów transportu wewnętrznego. – Kompleksowo zestawiliśmy flotę zróżnicowanych, dostosowanych do specyficznych potrzeb White pojazdów. Ładunki transportowane są tu między innymi przez: wózki podnośnikowe EXV i FXV, wózki wysokiego składowania FM-X, wózki unoszące EXU czy czołowe wózki widłowe RX 20 i RX 60 – relacjonuje Zbigniew Chodukiewicz, Senior Key Account Manager STILL Polska. – Pojazdy wyposażyliśmy w dodatkowe systemy bezpieczeństwa. Układ STILL Blue Safety Light wyświetla niebieski punkt świetlny na posadzce w kierunku jazdy, z daleka ostrzegając uczestników ruchu o położeniu wózka. Systemy kamer wykrywają natomiast pieszych, inne urządzenia i obiekty oraz alarmują operatora, gdy te znajdą się zbyt blisko – dodaje.
Efekt wdrożenia
Model, w którym jeden dostawca odpowiada całościowo za flotę wózków widłowych i rozwiązania bezpieczeństwa transportu wewnętrznego, pozwala jednocześnie maksymalizować wydajność przeładunkową i minimalizować ryzyko kolizji i wypadków. – W ciągu wieloletniejwspółpracy, w tym także przy okazji ostatniego wdrożenia, przekonaliśmy się, że możemy polegać na STILL jako kompleksowym dostawcy wózków widłowych i rozwiązań bezpieczeństwa – mówi Sylwester Jankowski, Vice President and Chief Financial Officer White Drive Motors & Steering. – Zastosowane w naszym zakładzie pojazdy transportu wewnętrznego pozwalają na wydajną obsługę ładunków. Systemy safety pomagają zapobiegać kolizjom. Możemy polecić STILL Polska wszystkim firmom przywiązującym dużą wagę do bezpieczeństwa w magazynie i na produkcji – konkluduje.

Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowy Prezes Związku Browary Polskie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.