Komunikaty PR

Jak zadbać o bezpieczeństwo floty wózków widłowych – case study

2024-10-29  |  11:15
Biuro prasowe
Kontakt
Wojciech Podsiadły
Get More Services

ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl

Rozbudowując swój zakład produkcyjny z działem R&D i magazynami, firma White Drive Motors & Steering poszukiwała nowoczesnych środków transportu wewnętrznego z gwarantującymi bezkolizyjną pracę systemami bezpieczeństwa. Po jakie rozwiązania sięgnięto w tym celu?

White Drive Motors & Steering to wiodący w świecie producent silników hydraulicznych i bloków sterujących. Od 2021 r. firma należy do Grupy Interpump – światowego potentata rynku wysokociśnieniowych pomp tłokowych oraz komponentów hydraulicznych. Produkty White znajdują zastosowanie nie tylko w maszynach rolniczych, budowlanych, przemyśle wydobywczym czy w wózkach widłowych, ale również w wielu innych aplikacjach. Wszechstronność produktów firmy daje niemal nieograniczone możliwości ich wykorzystywania. White rozbudowało ostatnio podwrocławski zakładu z działami produkcji, badań i rozwoju. Ważnym elementem inwestycji było poszerzenie floty pojazdów transportu wewnętrznego o wózki z dodatkowymi systemami bezpieczeństwa.

Charakterystyka obiektu, w którym dokonano wdrożenia

W podwrocławskim obiekcie White Drive Motors & Steering mieści się zarówno zakład produkcyjny, magazyny oraz dział badań i rozwoju. Jako technologiczny lider branży firma docenia innowacyjne rozwiązania także jeśli chodzi o wyposażenie swoich hal. Przywiązuje dużą wagę również do kwestii bezpieczeństwa. – Bezpieczeństwo pracy jest dla nas kluczowe. W zakładzie stosujemy w związku z tym szereg rozwiązań sprzyjających BHP. Dbamy o oznaczenia ciągów komunikacyjnych, punktów ppoż. i pierwszej pomocy. Stosujemy również bariery do ochrony maszyn – mówi Marcin Stokłosa, Vice President Europe Operations White Drive Motors & Steering. – Mając na uwadze innowacyjność i bezpieczeństwo oferowanych rozwiązań, ponad dziesięć lat temu zdecydowaliśmy się na STILL jako dostawcę środków transportu wewnętrznego – dodaje. Firma STILL Polska dostarczyła wózki widłowe także w ramach ostatniej rozbudowy dolnośląskiego zakładu White.

Zastosowane rozwiązanie

Zrealizowana rozbudowa zakładu White Drive Motors & Steering wiązała się z potrzebą zwiększenia wolumenu produkcji i przepustowości magazynu. Na podstawie prognozowanych potrzeb opracowano nową koncepcję floty wózków widłowych. Po jej wprowadzeniu w podwrocławskim obiekcie White funkcjonuje w sumie 50 pojazdów transportu wewnętrznego. – Kompleksowo zestawiliśmy flotę zróżnicowanych, dostosowanych do specyficznych potrzeb White pojazdów. Ładunki transportowane są tu między innymi przez: wózki podnośnikowe EXV i FXV, wózki wysokiego składowania FM-X, wózki unoszące EXU czy czołowe wózki widłowe RX 20 i RX 60 – relacjonuje Zbigniew Chodukiewicz, Senior Key Account Manager STILL Polska. – Pojazdy wyposażyliśmy w dodatkowe systemy bezpieczeństwa. Układ STILL Blue Safety Light wyświetla niebieski punkt świetlny na posadzce w kierunku jazdy, z daleka ostrzegając uczestników ruchu o położeniu wózka. Systemy kamer wykrywają natomiast pieszych, inne urządzenia i obiekty oraz alarmują operatora, gdy te znajdą się zbyt blisko – dodaje.

Efekt wdrożenia

Model, w którym jeden dostawca odpowiada całościowo za flotę wózków widłowych i rozwiązania bezpieczeństwa transportu wewnętrznego, pozwala jednocześnie maksymalizować wydajność przeładunkową i minimalizować ryzyko kolizji i wypadków. – W ciągu wieloletniejwspółpracy, w tym także przy okazji ostatniego wdrożenia, przekonaliśmy się, że możemy polegać na STILL jako kompleksowym dostawcy wózków widłowych i rozwiązań bezpieczeństwa – mówi Sylwester Jankowski, Vice President and Chief Financial Officer White Drive Motors & Steering. – Zastosowane w naszym zakładzie pojazdy transportu wewnętrznego pozwalają na wydajną obsługę ładunków. Systemy safety pomagają zapobiegać kolizjom. Możemy polecić STILL Polska wszystkim firmom przywiązującym dużą wagę do bezpieczeństwa w magazynie i na produkcji – konkluduje.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Get More Services
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu? Biuro prasowe
2025-06-03 | 12:30

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

Polityka klimatyczna Unii Europejskiej od lat wyznacza ambitne cele redukcji emisji, stawiając coraz większe wymagania wobec firm działających na wspólnym rynku. Dla wielu
Przemysł MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Przemysł Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
2025-05-21 | 15:00

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze

Wynajem wózków widłowych zyskuje na popularności wśród firm produkcyjnych, logistycznych i handlowych. Coraz więcej przedsiębiorstw rezygnuje z zakupu sprzętu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.