Jak zadbać o bezpieczeństwo floty wózków widłowych – case study
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Rozbudowując swój zakład produkcyjny z działem R&D i magazynami, firma White Drive Motors & Steering poszukiwała nowoczesnych środków transportu wewnętrznego z gwarantującymi bezkolizyjną pracę systemami bezpieczeństwa. Po jakie rozwiązania sięgnięto w tym celu?
White Drive Motors & Steering to wiodący w świecie producent silników hydraulicznych i bloków sterujących. Od 2021 r. firma należy do Grupy Interpump – światowego potentata rynku wysokociśnieniowych pomp tłokowych oraz komponentów hydraulicznych. Produkty White znajdują zastosowanie nie tylko w maszynach rolniczych, budowlanych, przemyśle wydobywczym czy w wózkach widłowych, ale również w wielu innych aplikacjach. Wszechstronność produktów firmy daje niemal nieograniczone możliwości ich wykorzystywania. White rozbudowało ostatnio podwrocławski zakładu z działami produkcji, badań i rozwoju. Ważnym elementem inwestycji było poszerzenie floty pojazdów transportu wewnętrznego o wózki z dodatkowymi systemami bezpieczeństwa.
Charakterystyka obiektu, w którym dokonano wdrożenia
W podwrocławskim obiekcie White Drive Motors & Steering mieści się zarówno zakład produkcyjny, magazyny oraz dział badań i rozwoju. Jako technologiczny lider branży firma docenia innowacyjne rozwiązania także jeśli chodzi o wyposażenie swoich hal. Przywiązuje dużą wagę również do kwestii bezpieczeństwa. – Bezpieczeństwo pracy jest dla nas kluczowe. W zakładzie stosujemy w związku z tym szereg rozwiązań sprzyjających BHP. Dbamy o oznaczenia ciągów komunikacyjnych, punktów ppoż. i pierwszej pomocy. Stosujemy również bariery do ochrony maszyn – mówi Marcin Stokłosa, Vice President Europe Operations White Drive Motors & Steering. – Mając na uwadze innowacyjność i bezpieczeństwo oferowanych rozwiązań, ponad dziesięć lat temu zdecydowaliśmy się na STILL jako dostawcę środków transportu wewnętrznego – dodaje. Firma STILL Polska dostarczyła wózki widłowe także w ramach ostatniej rozbudowy dolnośląskiego zakładu White.
Zastosowane rozwiązanie
Zrealizowana rozbudowa zakładu White Drive Motors & Steering wiązała się z potrzebą zwiększenia wolumenu produkcji i przepustowości magazynu. Na podstawie prognozowanych potrzeb opracowano nową koncepcję floty wózków widłowych. Po jej wprowadzeniu w podwrocławskim obiekcie White funkcjonuje w sumie 50 pojazdów transportu wewnętrznego. – Kompleksowo zestawiliśmy flotę zróżnicowanych, dostosowanych do specyficznych potrzeb White pojazdów. Ładunki transportowane są tu między innymi przez: wózki podnośnikowe EXV i FXV, wózki wysokiego składowania FM-X, wózki unoszące EXU czy czołowe wózki widłowe RX 20 i RX 60 – relacjonuje Zbigniew Chodukiewicz, Senior Key Account Manager STILL Polska. – Pojazdy wyposażyliśmy w dodatkowe systemy bezpieczeństwa. Układ STILL Blue Safety Light wyświetla niebieski punkt świetlny na posadzce w kierunku jazdy, z daleka ostrzegając uczestników ruchu o położeniu wózka. Systemy kamer wykrywają natomiast pieszych, inne urządzenia i obiekty oraz alarmują operatora, gdy te znajdą się zbyt blisko – dodaje.
Efekt wdrożenia
Model, w którym jeden dostawca odpowiada całościowo za flotę wózków widłowych i rozwiązania bezpieczeństwa transportu wewnętrznego, pozwala jednocześnie maksymalizować wydajność przeładunkową i minimalizować ryzyko kolizji i wypadków. – W ciągu wieloletniejwspółpracy, w tym także przy okazji ostatniego wdrożenia, przekonaliśmy się, że możemy polegać na STILL jako kompleksowym dostawcy wózków widłowych i rozwiązań bezpieczeństwa – mówi Sylwester Jankowski, Vice President and Chief Financial Officer White Drive Motors & Steering. – Zastosowane w naszym zakładzie pojazdy transportu wewnętrznego pozwalają na wydajną obsługę ładunków. Systemy safety pomagają zapobiegać kolizjom. Możemy polecić STILL Polska wszystkim firmom przywiązującym dużą wagę do bezpieczeństwa w magazynie i na produkcji – konkluduje.

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.