Komunikaty PR

Krakowska firma Automationstechnik wdraża rozwiązania Przemysłu 4.0

2020-06-01  |  11:45
Biuro prasowe
Kontakt
Jan Stożek
Solski Communications

p. Stanisława Małachowskiego 2
00-066 Warszawa
jstozek|solskipr.pl| |jstozek|solskipr.pl
+48602151589
www.solskipr.pl

Dzięki automatyzacji i cyfryzacji procesów firma Automationstechnik przyspieszyła realizację zamówień, obniżyła koszty i uzyskała przewagę konkurencyjną

 

Warszawa, 1 czerwca 2020 r. – Krakowska firma Automationstechnik Sp. z o.o., wiodące polskie przedsiębiorstwo dostarczające linie produkcyjne dla firm z branży motoryzacyjnej i elektroniki użytkowej, poinformowała o integracji systemu ERP z oprogramowaniem firmy Autodesk do projektowania i zarządzania dokumentacją produkcyjną. Dzięki temu zamówienia realizowane są szybciej, podniosła się jakość i wydajność pracy, odnotowano również zmniejszenie kosztów projektowania i produkcji.

 

Firma Automationstechnik jest dostawcą zautomatyzowanych stanowisk pracy i linii produkcyjnych realizowanych na indywidualne zamówienia klientów z branży motoryzacyjnej, elektroniki użytkowej oraz transportu w przemyśle spożywczym. Od początku istnienia firma projektuje swoje urządzenia wykorzystując oprogramowanie firmy Autodesk: Autodesk Inventor i AutoCAD wchodzące w skład Product Design & Manufacturing Collection.

 

Wraz z rozwojem firmy pojawiła się potrzeba lepszego zarządzania dokumentacją projektową oraz nadzoru i automatyzacji procesów. Dlatego wdrożono system typu PDM (ang. Product Data Management), Autodesk Vault, który służy do kompleksowego zarządzania dokumentacją techniczną oraz centralnego przechowywania i udostępniania pracownikom dokumentacji związanej z realizowanymi zleceniami – w tym plików kontraktów, specyfikacji technicznych, rysunków technicznych, list materiałowych oraz wizualizacji.

 

Wdrożono też autorskie narzędzie polskiego partnera Autodesk, firmy PSP Solution Sp. z o.o., które pozwoliło zintegrować Autodesk Vault i wykorzystywane w firmie oprogramowanie ERP oraz ujednoliciło dane o projektowanych częściach i podzespołach. Dzięki temu usprawniono m.in. procesy tworzenia zamówień dla poddostawców – które obecnie tworzone są automatycznie na podstawie listy materiałowej generowanej przez oprogramowanie do projektowania – oraz ofertowania. Firma PSP Solution wdrożyła również rozwiązania ułatwiające ponowne wykorzystanie wcześniej zaprojektowanych komponentów z już istniejących projektów, co pozwoliło skrócić czas projektowania nowych rozwiązań i obniżyć koszty.

 

Dzięki automatyzacji procesów i integracji Autodesk Vault z naszym systemem ERP mamy znacznie lepszą kontrolę nad całym cyklem życia produktu – od koncepcji, przez projektowanie, ofertowanie, po produkcję linii montażowej, jej sprzedaż i obsługę posprzedażną. Łatwość odnalezienia informacji, całościowa kontrola procesu, zwiększenie wydajności pracowników i zmniejszenie liczby błędów pozwalają nam dostarczać wyższej jakości produkty i usługi w znacznie krótszym czasie, podnosząc tym samym satysfakcję naszych klientów – mówi Grzegorz Chmura, prezes Automationstechnik.

 

Zintegrowanie oprogramowania Autodesk Inventor i Autodesk Vault z systemem ERP usprawnia także współpracę z poddostawcami dzięki wyeliminowaniu ręcznego tworzenia zamówień, co wcześniej bywało źródłem błędów i pomyłek. Automatyzacja i cyfryzacja procesów wpisują się w koncepcję Przemysłu 4.0, a zogniskowanie całego systemu IT wokół kluczowego procesu projektowania pozwala przyśpieszyć projektowanie i realizację zamówień oraz umożliwia firmie uzyskanie przewagi na konkurencyjnym rynku.

 

XXI wiek stawia przed firmami produkcyjnymi nowe wyzwania. Poza automatyzacją prostych prac fizycznych, muszą one także zadbać o podnoszenie jakości i wydajności pracy kadry zarządzającej oraz specjalistów, takich jak projektanci czy handlowcy. Tylko inwestując w rozwiązania automatyzujące i ułatwiające pracę „białych kołnierzyków”, zgodnie z koncepcją Przemysłu 4.0, firmy będą mogły skutecznie stawiać czoła konkurencji bazującej jedynie na niskich kosztach pracy fizycznej” – powiedział Radosław Cieślak z firmy Autodesk Polska.

 

Dodatkowe informacje są dostępne na stronach:

  • Autodesk Polska – Historie Klientów - https://www.autodesk.pl/company/newsroom/customer-stories
  • Automationstechnik – historia klienta - https://damassets.autodesk.net/content/dam/autodesk/www/campaigns/emea/docs/autodesk-Automationstechnik-a4-PL_v06.pdf
  • Automationstechnik – wideo - https://youtu.be/zb_KMkoaRiA

 

Informacje o Autodesk

Autodesk pomaga wymyślać, projektować i tworzyć lepszy świat. Zarówno projektanci, inżynierowie architekci, jak również graficy, studenci oraz pasjonaci wykorzystują oprogramowanie Autodesk w celu wyzwalania kreatywności i rozwiązywania wyzwań projektowych. Więcej informacji można znaleźć na www.autodesk.pl, www.facebook.com/Autodesk.Poland

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Solski Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł tesa przedstawia tesa® 60418 Biuro prasowe
2024-11-28 | 12:00

tesa przedstawia tesa® 60418

Taśma tesa® 60418 posiada bardzo cienki materiał nośnika z poliestru, który w 85% składa się z materiału pochodzącego z recyklingu pokonsumenckiego, co stanowi 60% całego
Przemysł Nowe kompaktowe wózki czołowe
2024-11-28 | 11:15

Nowe kompaktowe wózki czołowe

Firma STILL Polska wprowadza na rynek nową serię wózków elektrycznych. Należące do portfolio Classic Line pojazdy RCE 15-20 są zoptymalizowane pod kątem dostępności,
Przemysł Zakup stali przez internet – jakie są zalety?
2024-11-21 | 13:00

Zakup stali przez internet – jakie są zalety?

W dobie dynamicznego rozwoju cyfryzacji zakupy online stają się standardem również w branżach przemysłowych. Coraz więcej firm decyduje się na zakup stali przez internet,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.