Krakowska firma Automationstechnik wdraża rozwiązania Przemysłu 4.0
Solski Communications
p. Stanisława Małachowskiego 2
00-066 Warszawa
jstozek|solskipr.pl| |jstozek|solskipr.pl
+48602151589
www.solskipr.pl
Dzięki automatyzacji i cyfryzacji procesów firma Automationstechnik przyspieszyła realizację zamówień, obniżyła koszty i uzyskała przewagę konkurencyjną
Warszawa, 1 czerwca 2020 r. – Krakowska firma Automationstechnik Sp. z o.o., wiodące polskie przedsiębiorstwo dostarczające linie produkcyjne dla firm z branży motoryzacyjnej i elektroniki użytkowej, poinformowała o integracji systemu ERP z oprogramowaniem firmy Autodesk do projektowania i zarządzania dokumentacją produkcyjną. Dzięki temu zamówienia realizowane są szybciej, podniosła się jakość i wydajność pracy, odnotowano również zmniejszenie kosztów projektowania i produkcji.
Firma Automationstechnik jest dostawcą zautomatyzowanych stanowisk pracy i linii produkcyjnych realizowanych na indywidualne zamówienia klientów z branży motoryzacyjnej, elektroniki użytkowej oraz transportu w przemyśle spożywczym. Od początku istnienia firma projektuje swoje urządzenia wykorzystując oprogramowanie firmy Autodesk: Autodesk Inventor i AutoCAD wchodzące w skład Product Design & Manufacturing Collection.
Wraz z rozwojem firmy pojawiła się potrzeba lepszego zarządzania dokumentacją projektową oraz nadzoru i automatyzacji procesów. Dlatego wdrożono system typu PDM (ang. Product Data Management), Autodesk Vault, który służy do kompleksowego zarządzania dokumentacją techniczną oraz centralnego przechowywania i udostępniania pracownikom dokumentacji związanej z realizowanymi zleceniami – w tym plików kontraktów, specyfikacji technicznych, rysunków technicznych, list materiałowych oraz wizualizacji.
Wdrożono też autorskie narzędzie polskiego partnera Autodesk, firmy PSP Solution Sp. z o.o., które pozwoliło zintegrować Autodesk Vault i wykorzystywane w firmie oprogramowanie ERP oraz ujednoliciło dane o projektowanych częściach i podzespołach. Dzięki temu usprawniono m.in. procesy tworzenia zamówień dla poddostawców – które obecnie tworzone są automatycznie na podstawie listy materiałowej generowanej przez oprogramowanie do projektowania – oraz ofertowania. Firma PSP Solution wdrożyła również rozwiązania ułatwiające ponowne wykorzystanie wcześniej zaprojektowanych komponentów z już istniejących projektów, co pozwoliło skrócić czas projektowania nowych rozwiązań i obniżyć koszty.
Dzięki automatyzacji procesów i integracji Autodesk Vault z naszym systemem ERP mamy znacznie lepszą kontrolę nad całym cyklem życia produktu – od koncepcji, przez projektowanie, ofertowanie, po produkcję linii montażowej, jej sprzedaż i obsługę posprzedażną. Łatwość odnalezienia informacji, całościowa kontrola procesu, zwiększenie wydajności pracowników i zmniejszenie liczby błędów pozwalają nam dostarczać wyższej jakości produkty i usługi w znacznie krótszym czasie, podnosząc tym samym satysfakcję naszych klientów – mówi Grzegorz Chmura, prezes Automationstechnik.
Zintegrowanie oprogramowania Autodesk Inventor i Autodesk Vault z systemem ERP usprawnia także współpracę z poddostawcami dzięki wyeliminowaniu ręcznego tworzenia zamówień, co wcześniej bywało źródłem błędów i pomyłek. Automatyzacja i cyfryzacja procesów wpisują się w koncepcję Przemysłu 4.0, a zogniskowanie całego systemu IT wokół kluczowego procesu projektowania pozwala przyśpieszyć projektowanie i realizację zamówień oraz umożliwia firmie uzyskanie przewagi na konkurencyjnym rynku.
XXI wiek stawia przed firmami produkcyjnymi nowe wyzwania. Poza automatyzacją prostych prac fizycznych, muszą one także zadbać o podnoszenie jakości i wydajności pracy kadry zarządzającej oraz specjalistów, takich jak projektanci czy handlowcy. Tylko inwestując w rozwiązania automatyzujące i ułatwiające pracę „białych kołnierzyków”, zgodnie z koncepcją Przemysłu 4.0, firmy będą mogły skutecznie stawiać czoła konkurencji bazującej jedynie na niskich kosztach pracy fizycznej” – powiedział Radosław Cieślak z firmy Autodesk Polska.
Dodatkowe informacje są dostępne na stronach:
- Autodesk Polska – Historie Klientów - https://www.autodesk.pl/company/newsroom/customer-stories
- Automationstechnik – historia klienta - https://damassets.autodesk.net/content/dam/autodesk/www/campaigns/emea/docs/autodesk-Automationstechnik-a4-PL_v06.pdf
- Automationstechnik – wideo - https://youtu.be/zb_KMkoaRiA
Informacje o Autodesk
Autodesk pomaga wymyślać, projektować i tworzyć lepszy świat. Zarówno projektanci, inżynierowie architekci, jak również graficy, studenci oraz pasjonaci wykorzystują oprogramowanie Autodesk w celu wyzwalania kreatywności i rozwiązywania wyzwań projektowych. Więcej informacji można znaleźć na www.autodesk.pl, www.facebook.com/Autodesk.Poland
Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Ultrakompaktowe wózki podnośnikowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.