Komunikaty PR

L'Oréal automatyzuje centrum badań włosów z aplikacjami współpracującymi OnRobot

2020-12-15  |  13:00
Biuro prasowe

Warszawa, grudzień 2020: L'Oréal wdrożył nowe technologie do automatyzacji, modelowania i oceny sensorycznej poprzez integrację zrobotyzowanych aplikacji i rozwiązań światowego lidera w dziedzinie cobotów: OnRobot.

 

L'Oréal to francuska grupa przemysłowa specjalizująca się w produktach kosmetycznych, obecnie światowy lider w branży. W 2012 r. marka otworzyła największe na świecie centrum badań włosów, w Saint-Ouen we Francji. Blisko 500 naukowców opracowuje nowe szampony, zabiegi, produkty do stylizacji i farby, w zależności od rodzajów włosów i w oparciu o postępy naukowe. Pracownicy rozwijają, tworzą i uważnie monitorują potrzeby i aspiracje kosmetyczne konsumentów.

 

„W dziale MTI (Innovation Methods and Techniques) zbieramy dane na temat wydajności i składu produktów. To pozwala nam podnosić jakość oferty i stale wprowadzać innowacje. Naszym celem jest usprawnienie działalności produkcyjnej i dalsze rozwijanie możliwości testowania produktów” – wyjaśnia Jérémy Baronnier, kierownik ds. rozwoju projektów w L'Oréal.

 

RG6 do oceny fryzur i RG2-FT do testowania piany

Aby pozostać w czołówce, L'Oréal potrzebuje nowych technologii automatyzacji, modelowania i oceny w swoich laboratoriach. Celem jest rozwiązanie kwestii oszczędzania czasu (przyspieszenie cyklu rozwoju produktu i uwolnienie cennego czasu techników i inżynierów), powtarzalności zadań i gromadzenia danych.

 

„Pracujemy nad robotyzacją od około 10 lat, ale po raz pierwszy instalujemy coboty w naszej infrastrukturze. Naturalnym wyborem były aplikacje OnRobot, w szczególności chwytaki RG6 i RG2-FT. Potrzebujemy sprawnego i elastycznego systemu. Instalując coboty, jesteśmy w stanie sprostać nowym wyzwaniom znacznie łatwiej, szybciej i efektywniej” – mówi Jérémy Baronnier.

 

RG6 oferuje optymalną elastyczność w ocenie fryzur dzięki rozmiarowi chwytaka i jego zwinności w zakresie szybkiej zmiany testów poprzez proste przypinanie i odpinanie. Jeśli chodzi o ocenę piany, chwytak RG2-FT pozwala na lepszą kontrolę siły dzięki możliwościom wykrywania i solidności podczas przenoszenia przedmiotów.

 

Cobot może być używany do różnych zadań, a w zależności od potrzeb laboratorium i możliwości chwytaków OnRobot, L'Oréal jest w stanie ustawić precyzyjne jednostki pomiarowe, takie jak kontrola przestrzeni i siły oraz obsługa 3D. Za pomocą jednego chwytaka można zwielokrotnić liczbę wykonywanych zadań. Ponadto możliwe jest wstępne nagranie około 100 ruchów i zainstalowanie do 3 lub 4 różnych programów bez potrzeby ponownej konfiguracji.

 

„Dzięki Quick Changer możemy łatwo przełączać się z jednego chwytaka na inny bez marnowania czasu. Kluczowymi zaletami rozwiązań OnRobot są łatwość obsługi, elastyczność i wydajność” – mówi Jérémy Baronnier. „Możemy przyspieszyć tempo innowacji bez konieczności zmiany całej naszej infrastruktury. OnRobot pozwala nam zarówno przewidywać nasze potrzeby, jak i zbierać dokładne informacje dotyczące pracy robotów, a wszystko to po niższych kosztach”.

 

Przejście na nowe narzędzia cobotyczne było stopniowe i zostało bardzo dobrze przyjęte przez wszystkich pracowników. W przeciwieństwie do masowej instalacji platform zrobotyzowanych, coboty uzupełniają pracę wykonywaną przez ludzi i nie tylko odciążają pracowników od żmudnych zadań, ale także pozwalają na przypisanie im bardziej wartościowych i satysfakcjonujących obowiązków. Inwestycja w zmianę infrastruktury przyniosła ostatecznie oszczędności sięgające kilkudziesięciu tysięcy euro. Ponadto dokonano optymalizacji wydajności, zwiększając łatwość obsługi i podnosząc produktywność wszystkich operatorów dzięki precyzyjnym jednostkom pomiarowym.

 

„Dzisiaj możemy uruchomić 175 formuł tygodniowo (7 godzin, 5 dni). Jutro będziemy mogli uruchamiać 504 formuły tygodniowo (24 godziny, 7 dni)” – mówi Rémi Bonafos, kierownik ds. metod i technik innowacji włosów w L'Oréal.

 

Od czasu wdrożenia aplikacji OnRobot w laboratorium badawczym L'Oréal, kilka innych działów wykazało zainteresowanie nowymi narzędziami i chęć przyjęcia nowych perspektyw. Obecnie rozwiązania OnRobot są instalowane we wszystkich francuskich laboratoriach L'Oréal i wkrótce mogą zostać wprowadzone na rynek międzynarodowy.

 

Opis wdrożenia oraz film ilustrujący zastosowanie aplikacji współpracujących OnRobot w L'Oréal: https://onrobot.com/en/case-studies/loreal-automates-hair-research-centre-through-onrobot-collaborative-applications

 

O L’ORÉAL

Od ponad 100 lat L'Oréal specjalizuje się w branży kosmetycznej. Dysponując międzynarodowym portfolio 36 zróżnicowanych i uzupełniających się marek, Grupa wygenerowała sprzedaż na poziomie 29,87 mld euro w 2019 roku i obecnie zatrudnia 88 000 osób na całym świecie. Jako światowy lider w branży kosmetycznej, L'Oréal jest obecny we wszystkich kanałach dystrybucji: na rynku masowym, w domach towarowych, aptekach i drogeriach, salonach fryzjerskich, sprzedaży detalicznej adresowanej do podróżnych, markowych sklepach i e-commerce. L'Oréal polega na swojej wiedzy w zakresie badań i innowacji oraz 4100 naukowców, aby sprostać światowym aspiracjom kosmetycznym. L'Oréal podjął ambitne zobowiązania, aby osiągnąć cele zrównoważonego rozwoju do 2030 roku, łącząc cały swój ekosystem na rzecz bardziej inkluzywnego i zrównoważonego społeczeństwa. Więcej informacji można znaleźć pod adresem: https://mediaroom.loreal.com/

 

O OnRobot

Oferta OnRobot obejmuje szeroki asortyment rozwiązań do zastosowań współpracujących, m.in. chwytaki elektryczne, czujniki siły i momentu, chwytak podciśnieniowy, laureata wielu nagród – chwytak Gecko, system wizyjny 2,5D, wkrętak, szlifierki oraz zmieniarki narzędzi. Ta nowa kombinacja produktów od OnRobot umożliwia szybszą i prostszą automatyzację takich zadań jak pakowanie, kontrola jakości, przenoszenie materiałów, obsługa maszyn, montaż oraz wykańczanie powierzchni. Siedziba główna OnRobot znajduje się w duńskim Odense, a biura lokalne mieszczą się w Dallas, Soest (Niemcy), Barcelonie, Warszawie, Szanghaju, Tokio, Singapurze i Budapeszcie. Więcej informacji na stronie: https://onrobot.com/pl

 

Więcej informacji: Omega Communication, Zofia Bielska, zbielska@communication.pl, +48 882 502 401

 

 

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu? Biuro prasowe
2025-06-03 | 12:30

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

Polityka klimatyczna Unii Europejskiej od lat wyznacza ambitne cele redukcji emisji, stawiając coraz większe wymagania wobec firm działających na wspólnym rynku. Dla wielu
Przemysł MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Przemysł Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
2025-05-21 | 15:00

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze

Wynajem wózków widłowych zyskuje na popularności wśród firm produkcyjnych, logistycznych i handlowych. Coraz więcej przedsiębiorstw rezygnuje z zakupu sprzętu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.