Od Kolonii po Kalkutę. Maszyny PROMOTECH na światowych targach
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Były niemieckie Eisenwarenmesse, targi w Chorwacji i wystawy w Indiach. Kolejne już w maju - Metal Show & TIB w Rumunii i targi w Szwecji. Dobra koniunktura na rynku globalnym wpływa na wzrost zainteresowania produktami PROMOTECHU na imprezach targowych.
Białostocki producent i eksporter specjalistycznych narzędzi do obróbki metali oraz automatów spawalniczych jest w samym środku sezonu targowego. I – zdaniem zarządu - jest to inwestycja nie do przecenienia.
- Udział w targach branżowych to najefektywniejsza forma docierania do nowych klientów, budowy wizerunku firmy oraz obsługi naszych
partnerów – mówi Bohdan Zaleski, współwłaściciel i wiceprezes ds. handlu spółki. – Podam prosty przykład - ze względów czysto organizacyjnych nie jesteśmy w stanie zaprosić do odwiedzenia naszej siedziby nawet połowy nowych klientów, z którymi spotykamy się na targach. I z drugiej strony - by odwiedzić naszych partnerów handlowych, musielibyśmy podróżować non stop przez kilka miesięcy. To nierealne. Dlatego, pomimo rozwoju internetu, branżowe imprezy targowe są tak ważne i potrzebne.
W marcu PROMOTECH wziął udział w Eisenwarenmesse 2024 w Kolonii – wiodącej w skali światowej imprezie w segmencie elektronarzędzi. Głównym celem firmy była promocja wiertarek, przenośnych ukosowarek, a także coraz szerszej oferty wyrobów zasilanych bateryjnie.
- Uczestnictwo w tych targach było też okazją do uświadomienia naszym klientom faktu, że jesteśmy jedyną firmą z Polski, która należy do elitarnego zrzeszenia producentów urządzeń zasilanych bateryjnie pod egidą CAS Metabo – podkreśla Zbigniew Kopciewski, dyrektor handlowy PROMOTECHU.
I to właśnie modele bateryjne cieszyły się największym zainteresowaniem podczas targów. Dużą uwagę zwiedzających przyciągał puncher hydrauliczny PRO-110 HP oraz urządzenia zasilane bezprzewodowo. Możliwości bateryjnej wiertarki PRO 36 oraz nowej, zasilanej akumulatorowo, kompaktowej ukosowarki BM-6 były demonstrowane podczas pokazów na żywo.
- Jak zwykle, udział w targach był świetną okazją, aby spotkać się z naszymi obecnymi dystrybutorami z różnych stron świata – mówi Zbigniew Kopciewski. - Nawiązaliśmy też liczne kontakty z nowymi firmami, m.in. z Hiszpanii, Szwecji, Turcji, Czech i Korei Południowej.
PROMOTECH India w Kalkucie i w Chennai
Za pośrednictwem swojej spółki-córki PROMOTECH India, firma wzięła też udział w dwóch imprezach targowych na rynku indyjskim, na których promowała swoje maszyny do mechanizacji cięcia, ukosowania i spawania. Podczas marcowej wystawy WeldTech w Kalkucie zaprezentowano najnowsze produkty w zakresie automatyzacji spawania, w tym bateryjne urządzenia, objęte systemem CAS. Z kolei kwietniowe targi IMTOF 2024 w Chennai stanowiły doskonałą okazję do poszukiwania i budowy relacji biznesowych, zwłaszcza na wschodnim wybrzeżu Indii. Firma pokazała tam szeroki wybór wiertarek, wózki spawalnicze - Mini Spider, Gecko i Rail Bull, a także najnowsze ukosowarki - ABM-30 oraz BM-25 - maszynę do ręcznego ukosowania, zapewniającą znakomitą ergonomię pracy operatora, dzięki wielosiowym nastawom uchwytu przedniego i niskiej wadze.
Jak podkreśla Zbigniew Kopciewski - efektem targów w Indiach są nie tylko liczne zapytania o najnowsze modele maszyn, ale również o bestsellery wśród ukoswarek do blach - SBM-500 i ABM-50 oraz krawędziarki do rur PRO-40 PBS.
Półportal spawalniczy hitem targów w Chorwacji
Z kolei w odbywających się co dwa lata, kwietniowych targach BIAM & Welding w Zavarivanje, chorwacki dystrybutor PROMOTECHU - Juzni Prolaz, prezentował kompleksową ofertę firmy, obejmującą maszyny do ukosowania blach i rur, wózki spawalnicze oraz duże automaty spawalnicze. Na miejscu uczestnicy mieli m.in. okazję obejrzenia na żywo pracy półportalu spawalniczego WA 2000 HD, umożliwiającego automatyczne spawanie podłużne z systemem śledzenia złącza dla belek konstrukcyjnych typu H, I, T, L, HKS, HSQ i stożkowych.
- To właśnie nasz Welding Arm WA 2000 HD, z automatycznym modułem obrotu palnika spawalniczego cieszył się największym zainteresowaniem – mówi Sebastian Kowalczyk, kierownik działu marketingu. - Automatyczne spawanie podłużne z systemem śledzenia złącza przyczynia się do poprawy jakości spoin, skrócenia czasu produkcji oraz zwiększenia efektywności procesu spawania, co ma kluczowe znaczenie w dzisiejszych wymagających środowiskach przemysłowych.
W maju – Rumunia i Szwecja
Do ważniejszych majowych imprez branżowych należą targi w Szwecji - Elmia Welding and Automation 2024, a także Metal Show & TIB Bucharest w Rumunii. W Bukareszcie ofertę PROMOTECHU w zakresie automatyzacji cięcia i spawania zaprezentuje dystrybutor firmy – ELECTROCONEX.
- Rumunia to teraz, podobnie jak Polska, jedna z największych spawalni europejskich, dlatego intensywnie wspieramy działania naszego dystrybutora na tym rynku - mówi Zbigniew Kopciewski.
Jak podkreśla przedstawiciel firmy, obecnie najważniejszym celem ekspansji targowej są kraje z dobrze rozwiniętym przemysłem konstrukcji metalowych i przemysłem stoczniowym - głównie z dostępem do morza.
Ale PROMOTECH nie zaniedbuje również rynku krajowego – w marcu, we współpracy z firmą ZALCO, pokazał całą gamę swoich wiertarek, wózków i ukosowarek podczas targów STOM w Kielcach.
- Kieleckie targi w ostatnich latach wyrosły na najważniejszą imprezę wystawienniczą w Polsce – tam trzeba być – mówi Bohdan Zaleski. - Targi spełniły nasze oczekiwania. Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej w wielu branżach przemysłu, zainteresowanie naszymi urządzeniami było duże. Teraz pozostaje nam intensywna praca z dealerami i klientami końcowymi.

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.