Komunikaty PR

OnRobot notuje duże wzrosty w Polsce i CEE, rozwija technologię oraz strukturę

2020-01-08  |  12:30
Biuro prasowe
Do pobrania OnRobot ( 0.34 MB )

 

Warszawa, 8 stycznia 2019 - OnRobot w 2019 roku kontynuował strategię, której celem jest przyspieszenie i ułatwienie wdrażania aplikacji zrobotyzowanych. Najszybciej rosnący, duński producent narzędzi montowanych na końcu ramienia robota (EoAT, End-of-Arm Tooling) jesienią ubiegłego roku wprowadził tzw. jednosystemowe rozwiązanie – ujednolicony, mechaniczny i komunikacyjny interfejs, który pozwala na stosowanie chwytaków i czujników OnRobot z praktycznie wszystkimi robotami współpracującymi i lekkimi robotami przemysłowymi dostępnymi na rynku. Otwarcie biura regionalnego w Warszawie pozwoliło firmie bliżej współpracować z dystrybutorami i integratorami systemów, których liczba w CEE wzrosła w 2019 do 54. Biuro w Warszawie, mocniejsza sieć partnerska i lokalne działania to także możliwość szybszego dotarcia do zakładów zlokalizowanych w Polsce i podnoszenia świadomości na temat możliwości aplikacji współpracujących, m.in. poprzez serię spotkań organizowanych w Warszawie – Open Days, która będzie kontynuowana w 2020.

 

Ważna rola polskiego rynku

Polska jest kluczowym dla OnRobot rynkiem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Było to jednym z powodów utworzenia biura regionalnego w Warszawie w lutym ubiegłego roku oraz konsekwentnego wzmacniania zespołu OnRobot. W 2019 zespół OnRobot w CEE powiększył się o 5 osób.

„W 2019 roku udało nam się odnotować dwucyfrowe wzrosty jeśli chodzi o sprzedaż w CEE i w Polsce. Coraz więcej firm zaczyna sobie zdawać sprawę z potencjału, jaki niesie za sobą robotyzacja poszczególnych procesów. Pokazywanie konkretnych zrobotyzowanych aplikacji jest bardzo ważne – w ten sposób producenci najszybciej dostrzegają obszary, które można zoptymalizować dzięki robotom. Jeśli chodzi o Polskę, najpopularniejsze procesy, które firmy automatyzują z pomocą narzędzi OnRobot, to obsługa maszyn, pick and place oraz montaż. Mówiąc o branżach, w Polsce, podobnie jak na całym świecie, do nowych technik automatyzacji najszybciej przekonuje się sektor automotive i elektronika. Naszym celem jest jednak trafianie do szerokiego spektrum branż, a także do firm o różnej skali produkcji – od najmniejszych producentów do bardzo dużych fabryk” – podkreśla Aleksander Marinković, General Manager CEE, OnRobot.

Ważnym elementem jest stałe budowanie świadomości nowych rozwiązań, zwłaszcza wśród małych i średnich firm. Taki był cel Dni Otwartych OnRobot dedykowanych automatyzacji kolejno w branży elektronicznej, kosmetycznej i farmaceutycznej oraz spożywczej i opakowań, które odbyły się jesienią w Warszawie. Przy jesiennej edycji Open Days OnRobot współpracował m.in. z firmami: Elsta, Fanuc, ProCobot, a także z Izbami działającymi w poszczególnych branżach.

 

Intensywny rozwój w obszarze EoAT – odpowiedź na wymagania rynku

OnRobot stawia na ciągły rozwój technologii EoAT. Dzięki szybkiemu procesowi wdrożenia i prostocie obsługi przedsiębiorcy mogą szybciej odczuć korzyści z automatyzacji: skrócić cykle produkcyjne, ustandaryzować jakość, poprawić ergonomię pracy i zoptymalizować koszty. W 2020 roku firma planuje rozszerzenie oferty do 50 produktów, zarówno poprzez prace R&D w Budapeszcie oraz Odense, jak i akwizycje. „Przedsiębiorcy mają coraz wyższe wymagania względem zrobotyzowanych aplikacji, jeśli chodzi o zakres możliwych zastosowań, prostotę programowania lub czas przezbrajania. Zależy nam spełnianiu tych potrzeb i oferowania takich narzędzi EoAT, które staną się kluczem do optymalizacji inwestycji, niezależnie od wykorzystywanego robota” – mówi Aleksander Marinković.

W 2019 roku OnRobot zwiększył także możliwości chwytaków palczastych RG2 i RG6, innowacyjnego chwytaka Gecko oraz VG10. Wszystkie narzędzia są obecnie silniejsze pod względem udźwigu, bardziej precyzyjne i łatwiejsze w montażu.

 

O OnRobot

Założona w 2015 roku firma OnRobot w 2018 roku połączyła się z Perception Robotics oraz OptoForce, a kilka miesięcy później nabyła także Purple Robotics. W kwietniu 2019 roku OnRobot wszedł w posiadanie własności intelektualnej należącej do Blue Workforce, duńskiej firmy produkującej chwytaki i system wizyjny. Obecnie oferta OnRobot obejmuje szeroki wybór narzędzi montowanych na końcu ramienia robota, w tym chwytaki elektryczne, czujniki siły i momentu obrotowego, chwytak podciśnieniowy, zwycięzcę wielu nagród – chwytak Gecko oraz zmieniarki narzędzi. Ta nowa kombinacja produktów OnRobot sprawia, że automatyzacja zadań takich jak pakowanie, kontrola jakości, przenoszenie materiałów, obsługa maszyn, montaż i wykańczanie powierzchni, staje się prostsza i szybsza. OnRobot planuje dalszy rozwój poprzez nabywanie kolejnych firm w najbliższych latach. OnRobot ma siedzibę w duńskim Odense, a biura regionalne mieszczą się w Dallas, Soest (Niemcy), Barcelonie, Warszawie, Szanghaju, Tokio, Anyang, Singapurze oraz Budapeszcie. Więcej informacji na stronie https://onrobot.com/pl.

Więcej informacji: Zofia Bielska, Omega Communication, zbielska@communication.pl, + 48 882 502 401.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu? Biuro prasowe
2025-06-03 | 12:30

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

Polityka klimatyczna Unii Europejskiej od lat wyznacza ambitne cele redukcji emisji, stawiając coraz większe wymagania wobec firm działających na wspólnym rynku. Dla wielu
Przemysł MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Przemysł Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
2025-05-21 | 15:00

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze

Wynajem wózków widłowych zyskuje na popularności wśród firm produkcyjnych, logistycznych i handlowych. Coraz więcej przedsiębiorstw rezygnuje z zakupu sprzętu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.