OnRobot notuje duże wzrosty w Polsce i CEE, rozwija technologię oraz strukturę
Warszawa, 8 stycznia 2019 - OnRobot w 2019 roku kontynuował strategię, której celem jest przyspieszenie i ułatwienie wdrażania aplikacji zrobotyzowanych. Najszybciej rosnący, duński producent narzędzi montowanych na końcu ramienia robota (EoAT, End-of-Arm Tooling) jesienią ubiegłego roku wprowadził tzw. jednosystemowe rozwiązanie – ujednolicony, mechaniczny i komunikacyjny interfejs, który pozwala na stosowanie chwytaków i czujników OnRobot z praktycznie wszystkimi robotami współpracującymi i lekkimi robotami przemysłowymi dostępnymi na rynku. Otwarcie biura regionalnego w Warszawie pozwoliło firmie bliżej współpracować z dystrybutorami i integratorami systemów, których liczba w CEE wzrosła w 2019 do 54. Biuro w Warszawie, mocniejsza sieć partnerska i lokalne działania to także możliwość szybszego dotarcia do zakładów zlokalizowanych w Polsce i podnoszenia świadomości na temat możliwości aplikacji współpracujących, m.in. poprzez serię spotkań organizowanych w Warszawie – Open Days, która będzie kontynuowana w 2020.
Ważna rola polskiego rynku
Polska jest kluczowym dla OnRobot rynkiem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Było to jednym z powodów utworzenia biura regionalnego w Warszawie w lutym ubiegłego roku oraz konsekwentnego wzmacniania zespołu OnRobot. W 2019 zespół OnRobot w CEE powiększył się o 5 osób.
„W 2019 roku udało nam się odnotować dwucyfrowe wzrosty jeśli chodzi o sprzedaż w CEE i w Polsce. Coraz więcej firm zaczyna sobie zdawać sprawę z potencjału, jaki niesie za sobą robotyzacja poszczególnych procesów. Pokazywanie konkretnych zrobotyzowanych aplikacji jest bardzo ważne – w ten sposób producenci najszybciej dostrzegają obszary, które można zoptymalizować dzięki robotom. Jeśli chodzi o Polskę, najpopularniejsze procesy, które firmy automatyzują z pomocą narzędzi OnRobot, to obsługa maszyn, pick and place oraz montaż. Mówiąc o branżach, w Polsce, podobnie jak na całym świecie, do nowych technik automatyzacji najszybciej przekonuje się sektor automotive i elektronika. Naszym celem jest jednak trafianie do szerokiego spektrum branż, a także do firm o różnej skali produkcji – od najmniejszych producentów do bardzo dużych fabryk” – podkreśla Aleksander Marinković, General Manager CEE, OnRobot.
Ważnym elementem jest stałe budowanie świadomości nowych rozwiązań, zwłaszcza wśród małych i średnich firm. Taki był cel Dni Otwartych OnRobot dedykowanych automatyzacji kolejno w branży elektronicznej, kosmetycznej i farmaceutycznej oraz spożywczej i opakowań, które odbyły się jesienią w Warszawie. Przy jesiennej edycji Open Days OnRobot współpracował m.in. z firmami: Elsta, Fanuc, ProCobot, a także z Izbami działającymi w poszczególnych branżach.
Intensywny rozwój w obszarze EoAT – odpowiedź na wymagania rynku
OnRobot stawia na ciągły rozwój technologii EoAT. Dzięki szybkiemu procesowi wdrożenia i prostocie obsługi przedsiębiorcy mogą szybciej odczuć korzyści z automatyzacji: skrócić cykle produkcyjne, ustandaryzować jakość, poprawić ergonomię pracy i zoptymalizować koszty. W 2020 roku firma planuje rozszerzenie oferty do 50 produktów, zarówno poprzez prace R&D w Budapeszcie oraz Odense, jak i akwizycje. „Przedsiębiorcy mają coraz wyższe wymagania względem zrobotyzowanych aplikacji, jeśli chodzi o zakres możliwych zastosowań, prostotę programowania lub czas przezbrajania. Zależy nam spełnianiu tych potrzeb i oferowania takich narzędzi EoAT, które staną się kluczem do optymalizacji inwestycji, niezależnie od wykorzystywanego robota” – mówi Aleksander Marinković.
W 2019 roku OnRobot zwiększył także możliwości chwytaków palczastych RG2 i RG6, innowacyjnego chwytaka Gecko oraz VG10. Wszystkie narzędzia są obecnie silniejsze pod względem udźwigu, bardziej precyzyjne i łatwiejsze w montażu.
O OnRobot
Założona w 2015 roku firma OnRobot w 2018 roku połączyła się z Perception Robotics oraz OptoForce, a kilka miesięcy później nabyła także Purple Robotics. W kwietniu 2019 roku OnRobot wszedł w posiadanie własności intelektualnej należącej do Blue Workforce, duńskiej firmy produkującej chwytaki i system wizyjny. Obecnie oferta OnRobot obejmuje szeroki wybór narzędzi montowanych na końcu ramienia robota, w tym chwytaki elektryczne, czujniki siły i momentu obrotowego, chwytak podciśnieniowy, zwycięzcę wielu nagród – chwytak Gecko oraz zmieniarki narzędzi. Ta nowa kombinacja produktów OnRobot sprawia, że automatyzacja zadań takich jak pakowanie, kontrola jakości, przenoszenie materiałów, obsługa maszyn, montaż i wykańczanie powierzchni, staje się prostsza i szybsza. OnRobot planuje dalszy rozwój poprzez nabywanie kolejnych firm w najbliższych latach. OnRobot ma siedzibę w duńskim Odense, a biura regionalne mieszczą się w Dallas, Soest (Niemcy), Barcelonie, Warszawie, Szanghaju, Tokio, Anyang, Singapurze oraz Budapeszcie. Więcej informacji na stronie https://onrobot.com/pl.
Więcej informacji: Zofia Bielska, Omega Communication, zbielska@communication.pl, + 48 882 502 401.

Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane?

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.