Komunikaty PR

OnRobot notuje duże wzrosty w Polsce i CEE, rozwija technologię oraz strukturę

2020-01-08  |  12:30
Biuro prasowe
Do pobrania OnRobot ( 0.34 MB )

 

Warszawa, 8 stycznia 2019 - OnRobot w 2019 roku kontynuował strategię, której celem jest przyspieszenie i ułatwienie wdrażania aplikacji zrobotyzowanych. Najszybciej rosnący, duński producent narzędzi montowanych na końcu ramienia robota (EoAT, End-of-Arm Tooling) jesienią ubiegłego roku wprowadził tzw. jednosystemowe rozwiązanie – ujednolicony, mechaniczny i komunikacyjny interfejs, który pozwala na stosowanie chwytaków i czujników OnRobot z praktycznie wszystkimi robotami współpracującymi i lekkimi robotami przemysłowymi dostępnymi na rynku. Otwarcie biura regionalnego w Warszawie pozwoliło firmie bliżej współpracować z dystrybutorami i integratorami systemów, których liczba w CEE wzrosła w 2019 do 54. Biuro w Warszawie, mocniejsza sieć partnerska i lokalne działania to także możliwość szybszego dotarcia do zakładów zlokalizowanych w Polsce i podnoszenia świadomości na temat możliwości aplikacji współpracujących, m.in. poprzez serię spotkań organizowanych w Warszawie – Open Days, która będzie kontynuowana w 2020.

 

Ważna rola polskiego rynku

Polska jest kluczowym dla OnRobot rynkiem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Było to jednym z powodów utworzenia biura regionalnego w Warszawie w lutym ubiegłego roku oraz konsekwentnego wzmacniania zespołu OnRobot. W 2019 zespół OnRobot w CEE powiększył się o 5 osób.

„W 2019 roku udało nam się odnotować dwucyfrowe wzrosty jeśli chodzi o sprzedaż w CEE i w Polsce. Coraz więcej firm zaczyna sobie zdawać sprawę z potencjału, jaki niesie za sobą robotyzacja poszczególnych procesów. Pokazywanie konkretnych zrobotyzowanych aplikacji jest bardzo ważne – w ten sposób producenci najszybciej dostrzegają obszary, które można zoptymalizować dzięki robotom. Jeśli chodzi o Polskę, najpopularniejsze procesy, które firmy automatyzują z pomocą narzędzi OnRobot, to obsługa maszyn, pick and place oraz montaż. Mówiąc o branżach, w Polsce, podobnie jak na całym świecie, do nowych technik automatyzacji najszybciej przekonuje się sektor automotive i elektronika. Naszym celem jest jednak trafianie do szerokiego spektrum branż, a także do firm o różnej skali produkcji – od najmniejszych producentów do bardzo dużych fabryk” – podkreśla Aleksander Marinković, General Manager CEE, OnRobot.

Ważnym elementem jest stałe budowanie świadomości nowych rozwiązań, zwłaszcza wśród małych i średnich firm. Taki był cel Dni Otwartych OnRobot dedykowanych automatyzacji kolejno w branży elektronicznej, kosmetycznej i farmaceutycznej oraz spożywczej i opakowań, które odbyły się jesienią w Warszawie. Przy jesiennej edycji Open Days OnRobot współpracował m.in. z firmami: Elsta, Fanuc, ProCobot, a także z Izbami działającymi w poszczególnych branżach.

 

Intensywny rozwój w obszarze EoAT – odpowiedź na wymagania rynku

OnRobot stawia na ciągły rozwój technologii EoAT. Dzięki szybkiemu procesowi wdrożenia i prostocie obsługi przedsiębiorcy mogą szybciej odczuć korzyści z automatyzacji: skrócić cykle produkcyjne, ustandaryzować jakość, poprawić ergonomię pracy i zoptymalizować koszty. W 2020 roku firma planuje rozszerzenie oferty do 50 produktów, zarówno poprzez prace R&D w Budapeszcie oraz Odense, jak i akwizycje. „Przedsiębiorcy mają coraz wyższe wymagania względem zrobotyzowanych aplikacji, jeśli chodzi o zakres możliwych zastosowań, prostotę programowania lub czas przezbrajania. Zależy nam spełnianiu tych potrzeb i oferowania takich narzędzi EoAT, które staną się kluczem do optymalizacji inwestycji, niezależnie od wykorzystywanego robota” – mówi Aleksander Marinković.

W 2019 roku OnRobot zwiększył także możliwości chwytaków palczastych RG2 i RG6, innowacyjnego chwytaka Gecko oraz VG10. Wszystkie narzędzia są obecnie silniejsze pod względem udźwigu, bardziej precyzyjne i łatwiejsze w montażu.

 

O OnRobot

Założona w 2015 roku firma OnRobot w 2018 roku połączyła się z Perception Robotics oraz OptoForce, a kilka miesięcy później nabyła także Purple Robotics. W kwietniu 2019 roku OnRobot wszedł w posiadanie własności intelektualnej należącej do Blue Workforce, duńskiej firmy produkującej chwytaki i system wizyjny. Obecnie oferta OnRobot obejmuje szeroki wybór narzędzi montowanych na końcu ramienia robota, w tym chwytaki elektryczne, czujniki siły i momentu obrotowego, chwytak podciśnieniowy, zwycięzcę wielu nagród – chwytak Gecko oraz zmieniarki narzędzi. Ta nowa kombinacja produktów OnRobot sprawia, że automatyzacja zadań takich jak pakowanie, kontrola jakości, przenoszenie materiałów, obsługa maszyn, montaż i wykańczanie powierzchni, staje się prostsza i szybsza. OnRobot planuje dalszy rozwój poprzez nabywanie kolejnych firm w najbliższych latach. OnRobot ma siedzibę w duńskim Odense, a biura regionalne mieszczą się w Dallas, Soest (Niemcy), Barcelonie, Warszawie, Szanghaju, Tokio, Anyang, Singapurze oraz Budapeszcie. Więcej informacji na stronie https://onrobot.com/pl.

Więcej informacji: Zofia Bielska, Omega Communication, zbielska@communication.pl, + 48 882 502 401.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Jak polskie termoelektryki mogą odpowiedzieć na wyzwania zielonej transformacji Biuro prasowe
2024-04-24 | 01:00

Jak polskie termoelektryki mogą odpowiedzieć na wyzwania zielonej transformacji

W ostatnich latach coraz częściej słyszymy o konieczności przejścia na odnawialne źródła energii. To nie tylko kwestia ekologii, ale także suwerenności energetycznej. W Polsce, ze
Przemysł Co trzeci przetwórca tworzyw sztucznych inwestuje w park maszyn i urządzeń
2024-04-13 | 08:00

Co trzeci przetwórca tworzyw sztucznych inwestuje w park maszyn i urządzeń

Polskie przedsiębiorstwa przetwarzające tworzywa sztuczne zwiększyły swoją zdolność do konkurowania. Świadczy o tym wzrost sub-indeksu MiU dla tej branży o 6,15 pkt. Jest to efekt m.in.
Przemysł Forum Holzbau Polska - spotkanie profesjonalistów branży konstrukcji drewnianych
2024-04-05 | 12:30

Forum Holzbau Polska - spotkanie profesjonalistów branży konstrukcji drewnianych

Wydarzenie: Forum Holzbau Polska - spotkanie profesjonalistów branży konstrukcji drewnianych Data: 23-24.04.2024 r. Miejsce: Windsor Hotel Jachranka Dla

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.