Komunikaty PR

Połowa polskich par jest znudzona tradycyjnymi randkami

2023-02-14  |  01:00
Biuro prasowe

Wiele par przygotowuje się do najbardziej romantycznego dnia w roku, kupując ukochanym prezenty, pisząc kartki, rezerwując bilety do kina i próbując zdobyć rezerwację w ulubionej restauracji. Okazuje się, że dzisiejsi randkowicze odrzucają tradycyjną „kolację i film” na rzecz wspólnych doświadczeń. Stawia na nie aż 2/3 par w Polsce, co pokazuje najnowsze badanie przeprowadzone przez Huawei.

Początki Walentynek sięgają 269 roku, kiedy to obchodzono je jako święto ku czci Świętego Walentego. W XVIII wieku po raz pierwszy zapoczątkowano tradycję dawania kwiatów, słodyczy i wysyłania kartek. Obecnie zwyczaje te ulegają zmianie i zarówno pary, jak i osoby rozpoczynające randkowanie szukają doświadczeń, które tworzą trwałe wspomnienia.

Prawie połowa znudzonych tradycyjnymi randkami

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Huawei, prawie połowa polskich par (47%) zgodziła się ze stwierdzeniem, że nudzą je tradycyjne randki i szukają bardziej ekscytujących doświadczeń z partnerami lub osobami, z którymi się spotykają. Dwie trzecie zapytanych o to, jak wyglądałaby ich idealna randka twierdzi, że wolałaby doświadczenia, takie jak wspólna aktywność na świeżym powietrzu, zajęcia uczące nowych umiejętności lub wspólne przeżycia. Bardziej kreatywnych działań, takich jak lekcje gotowania, wizyta escape roomie lub parku rozrywki próbowało już 72% ankietowanych. A 84% zdecydowało się na zajęcia sportowe z partnerem, w tym trening na siłowni, wspólne wędrówkę, a nawet wspinaczkę skałkową. Zmiana w zwyczajach randkowiczów wynika z chęci tworzenia trwałych wspomnień poprzez wspólne nowe doświadczenia, które zbliżają ich do siebie. Zadeklarowało tak aż dziewięciu na dziesięciu badanych (89%), a dwie trzecie (67%) wolałoby randkę, na której mogliby się nauczyć lub doświadczyć czegoś nowego ze swoim partnerem.

Bardziej aktywne i kreatywne randkowanie

W przyszłości zdecydowana większość par (79%) planuje randki oparte na wspólnej aktywności i kreatywnych doświadczeniach. Dotyczy to zarówno tych, którzy już próbowali bardziej aktywnych spotkań z ukochanym(-ną) i chcą zrobić więcej w ciągu najbliższych 12 miesięcy, jak i tych, którzy jeszcze nie odeszli od tradycyjnych form randkowania. Wśród potencjalnych nowych aktywności największą popularnością cieszą się podróże – aż 82% osób stwierdziło, że chce je uwzględnić w randkach. Rozpoczęcie nowego hobby było popularne wśród niemalże połowy par (47%). Sport był trzecią najpopularniejszą opcją – prawie jedna trzecia (31%) planuje spróbować aktywności ruchowej podczas randki w 2023 roku.

Pary damsko-męskie mogą mieć problem z ustaleniem, które zajęcia będą wykonywać razem. Zdecydowanie więcej kobiet niż mężczyzn wybrało lekcje tańca (kobiety – 71%, mężczyźni – 36%), a płeć męska bardziej preferuje naukę gry na instrumentach muzycznych (30%, wobec 13% kobiet) oraz naukę języków obcych (42% wobec 30%). W przypadku części nowych hobby wybory kobiet i mężczyzn były bardzo podobne, np. naukę gotowania wskazała niemalże połowa kobiet i mężczyzn (46% i 47%), fotografię prawie jedna trzecia ankietowanych obu płci (32%), a zajęcia artystyczne jedna czwarta (26%).

Twórz i utrwalaj romantyczne chwile i wspomnienia

Huawei zlecił przeprowadzenie badania, aby pokazać, jak ewoluują współczesne randki i jak technologia może pomóc parom w kreowaniu, uwiecznianiu i przeżywaniu romantycznych chwil, które przetrwają całe życie. W 2023 roku jedna trzecia par będzie chciała spróbować fotografii jako nowego hobby, ponieważ wiele z nich już teraz uwiecznia romantyczne chwile za pomocą zdjęć i filmów – 58% stwierdziło, że już to robi podczas wspólnego spędzania czasu. Ci, którzy chcą spróbować podróżowania lub sportu podczas randki, mogą skorzystać z zestawu urządzeń Huawei, który jest idealnym towarzyszem podróży dla par. Razem mogą uchwycić na zdjęciach i filmach momenty z ich wędrówki z pomocą króla mobilnej fotografii – HUAWEI Mate 50 Pro. Śledzić swoje aktywności mogą ze smartwatchem HUAWEI WATCH GT 3 Pro, a kiedy chcą się zrelaksować przy muzyce, audiobookach lub podcastach – czy w samolocie, pociągu, na plaży, czy przy basenie – idealnym rozwiązaniem będą popularne słuchawki HUAWEI FreeBuds 5i lub te przeznaczone dla najbardziej wymagających – HUAWEI FreeBuds Pro 2.

Informacje o badaniu

Badania zostało przeprowadzone w styczniu 2023 przez Pollster na zlecenie HUAWEI. Wyniki są oparte na odpowiedziach 2550 respondentów z Turcji, Rumunii, Niemiec, Włoch, Francji i Polski. Szczegóły badania: CAWI, grupa docelowa: mężczyźni i kobiety w wieku 18-55 lat, reprezentatywna dla każdego kraju pod względem miejsca zamieszkania (regionu) i grup wiekowych według płci.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Motoryzacja

UE dąży do większej samodzielności w dostępie do surowców krytycznych. Częściowo pozyska je z recyklingu baterii

Zgodnie z aktem o surowcach krytycznych władze unijne dążą do zwiększenia niezależności w zakresie ich dostaw od Chin i innych krajów  trzecich. Do 2030 roku ze źródeł zewnętrznych ma pochodzić nie więcej niż 65 proc. rocznego zużycia każdego z surowców. Z kolei 25 proc. ma pochodzić z recyklingu. – Te cele nie są nadambitne, bo recykling to relatywnie młoda część gospodarki, więc legislacja, która narzuca te poziomy odzysku i recyklingu to jedno, a realia to drugie – mówi Paweł Jarski, prezes zarządu Elemental Holding. Podkreśla jednak, że Europa ma duży potencjał w zwiększeniu odzysku i przetwarzania cennych surowców

Konsument

Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.

Edukacja

Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.