PPG odnowiło Instytut Spraw Głuchych w Warszawie
PPG (NYSE: PPG) poinformowała dzisiaj, że zrealizowała kolejny projekt COLORFUL COMMUNITIES®, w ramach którego kompleksowo wyremontowała siedzibę Instytutu Spraw Głuchych w Warszawie, przy ulicy Podchorążych 15/19 lok 38b. W trwający ponad 3 tygodnie remont zaangażowało się 20 wolontariuszy PPG. W ramach projektu odświeżono wszystkie wnętrza Instytutu oraz dostosowano je do potrzeb osób poruszających się na wózkach. Dodatkowo, stworzono kolorowe grafiki, które za pomocą swoich symboli odnoszą się do języka migowego. Oficjalne otwarcie wyremontowanej placówki odbyło się 6 listopada 2023 roku.
PPG przekazało na inwestycję 120 000 PLN. Podczas prac wykorzystano blisko 120 litrów farb marki TIKKURILA™ należącej do PPG, w tym produkty Tikkurila Optiva Clean Air, charakteryzujące się technologią oczyszczania powietrza. Wolontariusze PPG pomagali w pracach porządkowych, malowali ściany i drzwi oraz przygotowywali dekoracje w postaci kolorowych donic z kwiatami.
„Naszym celem jest zjednoczenie społeczności osób niesłyszących, stworzenie dla nich bezpiecznej przestrzeni, w której mogą samodzielnie wzrastać i rozwijać się zarówno prywatnie, jak i zawodowo” - powiedziała Małgorzata Talipska, Przewodnicząca Instytutu Spraw Głuchych. Dzięki firmie PPG i programowi Colorful Communities podniósł się standard naszego lokalu, przestrzenie nabrały kolorów, a my zyskaliśmy nowe możliwości”.
Prace remontowe objęły wszystkie pomieszczenia Instytutu, w tym: pokój terapeutyczny, salę ćwiczeń, studio nagrań, jadalnię, pokój do prac zarządu oraz sanitariaty.
„Instytut Spraw Głuchych przeszedł gruntowny remont. Teraz jego wnętrza mają więcej kolorów, a przy tym są bardziej funkcjonalne, co czyni to miejsce jeszcze bardziej komfortowym i dostępnym dla wszystkich. Jesteśmy dumni z zaangażowania naszych wolontariuszy, z efektów ich pracy i cieszymy się, że mogliśmy wesprzeć społeczność osób niesłyszących robiąc to, na czym znamy się najlepiej” - powiedziała Magdalena Salamucha, PPG director, Poland, Central Europe & Baltics, Ukraine and Moldova, Automotive Refinish.
„Remont Instytutu ma dla nas szczególne znaczenie, ponieważ wiąże się z bardzo ważną dla nas ideą różnorodności, równości i integracji, nie tylko w miejscu pracy, ale też w ujęciu szerszym, społecznym” – dodał Remigiusz Skąpski, PPG market director, Poland, Architectural Coatings.
Celem programu Colorful Communities jest ochrona i upiększanie otoczenia społeczności lokalnych sąsiadujących z jednostkami biznesowymi firmy na całym świecie (w Polsce 8 lokalizacji, w tym 4 fabryki). W tym celu PPG zapewnia wolontariuszy firmy, produkty oraz wsparcie finansowe. Od uruchomienia programu w 2015 roku, zrealizowano 500 projektów w prawie 50 krajach, w których udział wzięło blisko 25 000 pracowników-wolontariuszy PPG, i które swoim zasięgiem objęły ponad 8,2 miliona ludzi. Inwestycja PPG w projekt od początku jego powstania wyniosła łącznie 10 mln dolarów, w tym roku firma zdecydowała się przekazać do 2030 r. dodatkowe 5 mln dolarów na dalszy rozwój inicjatywy.
Dla PPG, jako globalnego lidera produkcji farb, lakierów i powłok specjalistycznych, działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu są jednym z priorytetów. W 2022 roku firma zainwestowała 16,2 miliona dolarów, wspierając setki organizacji w ponad 35 krajach. Inwestując w edukację, PPG pomaga rozwijać wykwalifikowaną kadrę oraz przyszłych innowatorów w dziedzinach związanych z powłokami i produkcją. Ponadto firma daje swoim pracownikom możliwość zaangażowania w ważne dla nich sprawy poprzez wspieranie ich wysiłków w ramach wolontariatu oraz działań charytatywnych.
Więcej informacji o działaniach PPG można znaleźć na stronie internetowej: communities.ppg.com
PPG: WE PROTECT AND BEAUTIFY THE WORLD®
W PPG codziennie opracowujemy i oferujemy farby, powłoki i materiały specjalistyczne, którym klienci ufają już blisko 140 lat. Dzięki zaangażowaniu, kreatywności i bliskiej współpracy, jesteśmy w stanie sprostać największym wyzwaniom, jednocześnie wyznaczając właściwy kierunek dalszego rozwoju. Działamy w ponad 70 krajach na całym świecie, a główna siedziba PPG znajduje się w Pittsburghu. W 2022 roku firma zanotowała przychód netto w wysokości 17,7 mld USD. Wspieramy klientów z branży budowlanej, konsumenckiej, przemysłowej, transportowej oraz z rynków pochodnych. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.ppg.com.
Logo PPG, We protect and beautify the world oraz Colorful Communities są zastrzeżonymi znakami towarowymi należącymi do PPG Industries Ohio, Inc.

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.