Komunikaty PR

PPG w debacie o kształtowaniu nowej ery wielkich inwestycji podczas ABSL Summit

2023-10-10  |  15:00
Biuro prasowe

PPG (NYSE: PPG) poinformowała o swoim udziale w dyskusji poświęconej wyzwaniom w kształtowaniu dzisiejszej nowej ery wielkich inwestycji. Dyskusja odbyła się podczas ABSL Summit 2023 – jednego z najważniejszych wydarzeń ekonomiczno-społecznych w Europie Środkowo-Wschodniej poświęconych sektorowi nowoczesnych usług dla biznesu (BSS). W debacie wziął udział Octavio Robles, PPG senior general manager, Global Business Services. 

Panel zatytułowany „Europa i USA liderami w kształtowaniu nowej ery wielkich inwestycji” zainaugurował swoim wystąpieniem Mark Brzeziński, Ambasador USA w Polsce. Wśród prelegentów, obok Octavio Roblesa, znaleźli się przedstawiciele innych czołowych amerykańskich firm z sukcesem działających w naszym kraju, tj. Intel (Michał Dżoga, Country Manager), Accenture (Maria Mazzone, Managing Director Innovation), Warner Bros. Discovery Poland (Rafał Ogrodnik, Board Member, CFO & COO). Paneliści omówili wyzwania, szanse i czynniki pozytywnie wpływające na zaangażowanie w lokowanie inwestycji w Polsce i Europie.

Jak podkreślał podczas debaty Octavio Robles, Polska jest gwarantem rozwoju dla lokowanych tu inwestycji, nie tylko ze względu na konkurencyjność kosztową prowadzenia działalności, ale przede wszystkim obecność wysoko wykwalifikowanych pracowników –  talentów, o podobnej wizji przyszłości i dzielących wspólne wartości. Jest to szczególnie ważne dzisiaj, w trudnych gospodarczo czasach, kiedy nieustannie trzeba optymalizować i centralizować procesy firmy.

„W Polsce mamy możliwość pozyskania talentów, dobrze wykształconej uniwersytecko kadry, z którą dzielimy podobne wartości, mamy podobne priorytety oraz wizję tego, jak chcemy, aby wyglądała nasza przyszłość. To dla nas najważniejsze kryteria dla wyboru lokalizacji inwestycji właśnie tutaj. Jest to związane np. z kwestią postrzegania zrównoważonego rozwoju czy Diversity&Inclusion i ich znaczenia, co jeszcze 20 lat temu nie było tak ważne dla firm i ich pracowników. Zazwyczaj lokując biznes, szuka się obniżenia kosztów, poprawy wydajności, lecz w PPG to ludzie stanowią centrum biznesu - to oni są dla nas wartością, dlatego wizja inwestycji w danym rejonie dla PPG zaczyna się od pojedynczego zespołu”, powiedział Octavio Robles.

PPG jako światowy lider rynku farb, lakierów i powłok specjalnych z sukcesem prowadzi w Polsce swoje zakłady produkcyjne, a także Centrum Usług Wspólnych (Global Business Services, GBS) we Wrocławiu, obsługujące globalnie różne potrzeby firmy – od obsługi informatycznej, serwisu dla klientów, przez logistykę, centralne zakupy, BHP i ochronę środowiska, po marketing. Zatrudnienie znalazło tu już ponad 500 osób.

Mówiąc o tym, co przemawia za lokowaniem centrum usług wspólnych PPG w dużym polskim ośrodku, Octavio Robles podkreślił zaangażowanie pracowników w rozwiązywanie problemów w ciągle zmieniającym się świecie.

„Jeśli przy prowadzeniu biznesu napotykam na pewne trudności, muszę pokonać jakieś wyzwania, wprowadzić usprawnienia – wybieram Polskę. Chcę inwestować tam, gdzie ktoś szybciej pomoże mi rozwiązać mój problem. W PPG działamy nie w kontekście przychodów za przyszły kwartał, lecz doceniamy nastawienie na plany długoterminowe. Nasza firma liczy sobie ponad 100 lat, działamy w perspektywie długofalowej, i to doceniają nasi partnerzy”, powiedział Octavio Robles.

ABSL Summit to wydarzenie poświęcone sektorowi usług dla biznesu (BSS) organizowane przez Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL). Organizacja zrzesza 240 firm – największych międzynarodowych oraz polskich inwestorów sektora, którzy reprezentują branżę zatrudniającą ponad 400 tys. osób w całej Polsce. Debata odbyła się 8 września br. i poprowadził ją Tony Housh, prezes Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce.

 

PPG: WE PROTECT AND BEAUTIFY THE WORLD®

W PPG codziennie opracowujemy i oferujemy farby, powłoki i materiały specjalistyczne, którym klienci ufają już blisko 140 lat. Dzięki zaangażowaniu, kreatywności i bliskiej współpracy, jesteśmy w stanie sprostać największym wyzwaniom, jednocześnie wyznaczając właściwy kierunek dalszego rozwoju. Działamy w ponad 70 krajach na całym świecie, a główna siedziba PPG znajduje się w Pittsburghu. W 2022 roku firma zanotowała przychód netto w wysokości 17,7 mld USD. Wspieramy klientów z branży budowlanej, konsumenckiej, przemysłowej, transportowej oraz z rynków pochodnych. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.ppg.com.

Logo PPG i We  protect  and  beautify  the  world są zastrzeżonymi znakami towarowymi należącymi do PPG Industries Ohio, Inc.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji Biuro prasowe
2025-08-11 | 05:00

Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji

W nowoczesnych zakładach przemysłowych proces mycia nie jest już pojedynczym etapem, lecz zintegrowaną częścią procesu produkcyjnego, który musi być w pełni
Przemysł Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali
2025-07-18 | 09:00

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowoczesna myjnia przemysłowa NOYEN Compact 600 – wysoka wydajność i elastyczność w jednym urządzeniu Firma NOYEN wprowadza nowoczesne systemy myjące do cenionej
Przemysł Nowy Prezes Związku Browary Polskie
2025-06-16 | 14:30

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

Od 12 czerwca Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie ma nowego prezesa. Mieszko Musiał, na co dzień kierujący Carlsberg Polska, objął tę funkcję na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni

Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.

Polityka

Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.

Infrastruktura

Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.