Promotech KM. Rekordowe wyniki i inwestycje
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Rok 2023 upłynął łapskiej spółce pod znakiem inwestycji, nowych kontrahentów i rosnących przychodów. Firma po raz kolejny osiągnęła rekordową sprzedaż - 23,8 mln zł. I nie spoczywa na laurach – w tym roku znów zamierza poprawić wynik.
- Wyzwania, z jakimi przyszło nam się mierzyć w 2023 r. przekroczyły nasze wyobrażenia i dotychczasowe doświadczenia – mówi Krzysztof Sokołowski, prezes Promotechu KM. – Część naszych klientów, głównie producentów maszyn rolniczych, odczuła skutki wojny na Ukrainie, co skutkowało spadkiem zamówień. Jednak dzięki konsekwentnej polityce dywersyfikacji, luka po tych klientach została zagospodarowana – nawiązaliśmy współpracę z nowymi kontrahentami z Niemiec i Francji. Przychód z tej współpracy sięgnął 18 proc. naszej rocznej sprzedaży - jeszcze nigdy w historii firmy nie osiągnęliśmy tak dużych obrotów z nowym klientem w pierwszym roku współpracy. Było to spore wyzwanie dla całego zespołu, ale wynik mówi sam za siebie.
Do najważniejszych ubiegłorocznych inwestycji należała m.in. instalacja fotowoltaiczna (pomoże w ograniczeniu rosnących kosztów energii elektrycznej), a także modernizacja parku maszynowego – dostawa nowej frezarki z poziomym wrzecionem oczekiwana jest w pierwszym kwartale tego roku.
- Cały czas kładziemy ogromny nacisk na automatyzację procesu spawania, konsekwentnie wdrażając kolejne wyroby, produkowane z wykorzystaniem robota – dodaje prezes Sokołowski. - W tym roku będziemy kontynuować ten trend - typujemy kolejne produkty, które będą spawane na zrobotyzowanym stanowisku.
Największym tegorocznym wyzwaniem inwestycyjnym będzie rozbudowa hali produkcyjnej, która będzie realizowana przy toczącej się produkcji – firma stara się unijne dofinansowanie tej inwestycji. W planach jest też zakup lasera wraz z automatycznym załadunkiem, tokarki z podajnikiem, a także zakup oprogramowania.
- Budżetowe cele na rok 2024 są bardzo ambitne – w planach mamy osiągnięcie przychodów na poziomie 25 mln zł. To prawdziwe wyzwanie, ale mamy zamiar mu podołać - kontynuujemy współpracę z obecnymi kontrahentami i już na początku roku pozyskaliśmy kolejnych klientów. Widzimy duży potencjał w tej współpracy.
Obecnie Promotech KM zatrudnia 90 osób. Zarząd spółki nie wyklucza wzrostu zatrudnienia wraz z rosnącą liczbą zamówień.
Promotech KM w Łapach zajmuje się produkcją maszyn, obróbką metali oraz małej i średniej wielkości konstrukcji metalowych dla klientów krajowych i zagranicznych. Rozbudowany i wszechstronny park maszynowy firmy pozwala na realizację kompleksowych usług, związanych z wytwarzaniem zarówno mało- jak i wielkoseryjnych elementów oraz produkcję kompletnych wyrobów pod marką kontrahenta.

Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane?

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.