Promotech KM. Rekordowe wyniki i inwestycje
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Rok 2023 upłynął łapskiej spółce pod znakiem inwestycji, nowych kontrahentów i rosnących przychodów. Firma po raz kolejny osiągnęła rekordową sprzedaż - 23,8 mln zł. I nie spoczywa na laurach – w tym roku znów zamierza poprawić wynik.
- Wyzwania, z jakimi przyszło nam się mierzyć w 2023 r. przekroczyły nasze wyobrażenia i dotychczasowe doświadczenia – mówi Krzysztof Sokołowski, prezes Promotechu KM. – Część naszych klientów, głównie producentów maszyn rolniczych, odczuła skutki wojny na Ukrainie, co skutkowało spadkiem zamówień. Jednak dzięki konsekwentnej polityce dywersyfikacji, luka po tych klientach została zagospodarowana – nawiązaliśmy współpracę z nowymi kontrahentami z Niemiec i Francji. Przychód z tej współpracy sięgnął 18 proc. naszej rocznej sprzedaży - jeszcze nigdy w historii firmy nie osiągnęliśmy tak dużych obrotów z nowym klientem w pierwszym roku współpracy. Było to spore wyzwanie dla całego zespołu, ale wynik mówi sam za siebie.
Do najważniejszych ubiegłorocznych inwestycji należała m.in. instalacja fotowoltaiczna (pomoże w ograniczeniu rosnących kosztów energii elektrycznej), a także modernizacja parku maszynowego – dostawa nowej frezarki z poziomym wrzecionem oczekiwana jest w pierwszym kwartale tego roku.
- Cały czas kładziemy ogromny nacisk na automatyzację procesu spawania, konsekwentnie wdrażając kolejne wyroby, produkowane z wykorzystaniem robota – dodaje prezes Sokołowski. - W tym roku będziemy kontynuować ten trend - typujemy kolejne produkty, które będą spawane na zrobotyzowanym stanowisku.
Największym tegorocznym wyzwaniem inwestycyjnym będzie rozbudowa hali produkcyjnej, która będzie realizowana przy toczącej się produkcji – firma stara się unijne dofinansowanie tej inwestycji. W planach jest też zakup lasera wraz z automatycznym załadunkiem, tokarki z podajnikiem, a także zakup oprogramowania.
- Budżetowe cele na rok 2024 są bardzo ambitne – w planach mamy osiągnięcie przychodów na poziomie 25 mln zł. To prawdziwe wyzwanie, ale mamy zamiar mu podołać - kontynuujemy współpracę z obecnymi kontrahentami i już na początku roku pozyskaliśmy kolejnych klientów. Widzimy duży potencjał w tej współpracy.
Obecnie Promotech KM zatrudnia 90 osób. Zarząd spółki nie wyklucza wzrostu zatrudnienia wraz z rosnącą liczbą zamówień.
Promotech KM w Łapach zajmuje się produkcją maszyn, obróbką metali oraz małej i średniej wielkości konstrukcji metalowych dla klientów krajowych i zagranicznych. Rozbudowany i wszechstronny park maszynowy firmy pozwala na realizację kompleksowych usług, związanych z wytwarzaniem zarówno mało- jak i wielkoseryjnych elementów oraz produkcję kompletnych wyrobów pod marką kontrahenta.
Automatyzacja magazynu w branży automotive – case study
Od Kolonii po Kalkutę. Maszyny PROMOTECH na światowych targach
Zarządzanie prawami użytkowników w ważeniu laboratoryjnym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.