Komunikaty PR

Promotech KM. Rekordowe wyniki i inwestycje

2024-02-29  |  12:50
Biuro prasowe
Kontakt
Ida Szwaczko
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko

Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Do pobrania promot ( 0.02 MB )

Rok 2023 upłynął łapskiej spółce pod znakiem inwestycji, nowych kontrahentów i rosnących przychodów. Firma po raz kolejny osiągnęła rekordową sprzedaż - 23,8 mln zł. I nie spoczywa na laurach – w tym roku znów zamierza poprawić wynik.

- Wyzwania, z jakimi przyszło nam się mierzyć w 2023 r. przekroczyły nasze wyobrażenia i dotychczasowe doświadczenia – mówi Krzysztof Sokołowski, prezes Promotechu KM. – Część naszych klientów, głównie producentów maszyn rolniczych, odczuła skutki wojny na Ukrainie, co skutkowało spadkiem zamówień. Jednak dzięki konsekwentnej polityce dywersyfikacji, luka po tych klientach została zagospodarowana – nawiązaliśmy współpracę z nowymi kontrahentami z Niemiec i Francji. Przychód z tej współpracy sięgnął 18 proc. naszej rocznej sprzedaży - jeszcze nigdy w historii firmy nie osiągnęliśmy tak dużych obrotów z nowym klientem w pierwszym roku współpracy. Było to spore wyzwanie dla całego zespołu, ale wynik mówi sam za siebie.

 

Do najważniejszych ubiegłorocznych inwestycji należała m.in. instalacja fotowoltaiczna (pomoże w ograniczeniu rosnących kosztów energii elektrycznej), a także modernizacja parku maszynowego – dostawa nowej frezarki z poziomym wrzecionem oczekiwana jest w pierwszym kwartale tego roku.

- Cały czas kładziemy ogromny nacisk na automatyzację procesu spawania, konsekwentnie wdrażając kolejne wyroby, produkowane z wykorzystaniem robota – dodaje prezes Sokołowski. -  W tym roku będziemy kontynuować ten trend - typujemy kolejne produkty, które będą spawane na zrobotyzowanym stanowisku.

Największym tegorocznym wyzwaniem inwestycyjnym będzie rozbudowa hali produkcyjnej, która będzie realizowana przy toczącej się produkcji – firma stara się unijne dofinansowanie tej inwestycji. W planach jest też zakup lasera wraz z automatycznym załadunkiem, tokarki z podajnikiem, a także zakup oprogramowania. 

- Budżetowe cele na rok 2024 są bardzo ambitne – w planach mamy osiągnięcie przychodów na poziomie 25 mln zł. To prawdziwe wyzwanie, ale mamy zamiar mu podołać - kontynuujemy współpracę z obecnymi kontrahentami i już na początku roku pozyskaliśmy kolejnych klientów. Widzimy duży potencjał w tej współpracy.

Obecnie Promotech KM zatrudnia 90 osób. Zarząd spółki nie wyklucza wzrostu zatrudnienia wraz z rosnącą liczbą zamówień.

 

Promotech KM w Łapach zajmuje się produkcją maszyn, obróbką metali oraz małej i średniej wielkości konstrukcji metalowych dla klientów krajowych i zagranicznych. Rozbudowany i wszechstronny park maszynowy firmy pozwala na realizację kompleksowych usług, związanych z wytwarzaniem zarówno mało- jak i wielkoseryjnych elementów oraz produkcję kompletnych wyrobów pod marką kontrahenta.

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu? Biuro prasowe
2025-06-03 | 12:30

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

Polityka klimatyczna Unii Europejskiej od lat wyznacza ambitne cele redukcji emisji, stawiając coraz większe wymagania wobec firm działających na wspólnym rynku. Dla wielu
Przemysł MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Przemysł Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
2025-05-21 | 15:00

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze

Wynajem wózków widłowych zyskuje na popularności wśród firm produkcyjnych, logistycznych i handlowych. Coraz więcej przedsiębiorstw rezygnuje z zakupu sprzętu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.