Promotech. Rok dużych automatów do spawania i cięcia
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Rekordowa sprzedaż systemów CAS, czyli ciężkiej automatyzacji spawania – to zdecydowanie największe tegoroczne osiągnięcie Promotechu - białostockiego producenta i eksportera. Przychody firmy tylko ze sprzedaży tego typu maszyn sięgnęły poziomu 10 mln zł.
- Rok 2023 zaczął się dla CAS bardzo dobrze już podczas styczniowych targów SteelFab w Emiratach Arabskich, kiedy to sprzedaliśmy maszynę do cięcia rur i profili - PPCM 1500 nowemu klientowi w Arabii Saudyjskiej. A rywalizowaliśmy tam z naszymi największymi konkurentami, więc wygrana była świadectwem dojrzałości rynkowej naszej oferty na PPCM. Później, w trakcie roku, dostarczyliśmy jeszcze PPCM 650 do Słowenii, co też było ważnym osiągnięciem w poszerzaniu rynku odbiorców dla tych maszyn – opowiada Bohdan Zaleski, wiceprezes ds. handlu Promotechu.
Po raz pierwszy w historii też Promotech zrealizował w tym roku unikalną instalację w Polsce - słupowysięgnik, obrotniki oraz półportal WA 2000HD, zainstalowane na jednym, wspólnym torowisku.
Jednak prawdziwym bohaterem roku jest MCM - automat do wycinania i spawania otworów dla stoczni i platform wiertniczych. Promotech sprzedał w tym roku aż sześć takich maszyn – po dwie dla klientów w USA i Turcji, po jednej do Portugalii i Hiszpanii.
10 lat pracy u podstaw
Na ten sukces złożyła się ponad 10-letnia, wytężona praca zespołu ludzi, obejmującego wszystkie działy firmy.
- W tym czasie budowaliśmy rozpoznawalność marki Promotech, rozwijaliśmy ofertę CAS, budowaliśmy zaufanie u naszych klientów i dystrybutorów – mówi Zbigniew Kopciewski, dyrektor działu handlowego. - Przeprowadziliśmy dziesiątki pokazów i wizyt serwisowych, wystawiliśmy setki ofert, opracowaliśmy wiele dokumentacji. Skutecznie dostosowujemy nasze urządzenia CAS do potrzeb klienta (finalnie praktycznie każde sprzedawane urządzenie czymś się różni), ale gwarantujemy też obsługę serwisową w okresie gwarancyjnym i pogwarancyjnym To wszystko procentuje w tym roku i będzie dalej procentować w latach kolejnych.
Ważnym ogniwem są dystrybutorzy firmy w różnych częściach świata, którzy mają przekonanie do rozwiązań Promotechu oraz oferowanego wsparcia, dzięki czemu skutecznie promują ofertę CAS na swoich rynkach. Istotną rolę w pozyskiwaniu nowych zapytań i potencjalnych klientów spełnia też firmowa strona internetowa oraz media społecznościowe.
Dobre strony globalizacji
Duże znaczenie dla sprzedażowego sukcesu maszyn MCM miało też zwiększające się zapotrzebowanie na zieloną energię na świecie, w tym energię z wież wiatrowych, a także wysokie ceny ropy naftowej, zmiany klimatyczne, wojna w Ukrainie i ograniczenia w emisji CO2.
- Po ponad dziesięciu latach na rynku, nasze maszyny MCM zdobyły należne im uznanie, a my, jako producent zyskaliśmy duże zaufanie największych graczy na rynku wiatrowym – mówi Bohdan Zaleski. - Co ciekawe, wiele firm na całym świecie, często za miliony dolarów, podejmowało kroki, aby opracować inną metodę automatycznego cięcia i spawania futryn w wieżach wiatrowych. Jednak to my byliśmy pierwsi, kreatywni, zaangażowani w promocje, a teraz staramy się odpowiadać na nowe wymagania rynku szybko i sprawnie, aby utrzymać pozycję lidera. Globalizacja – hasło, które czasem budzi złe emocje i strach - może oznaczać szanse i korzyści, co widać na przykładzie sukcesu naszych MCM-ów. Trzeba tylko mieć produkt lub usługę, która wyprzedza konkurencję i umieć zdobyć zaufanie rynku poprzez jakość tej oferty.
Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Ultrakompaktowe wózki podnośnikowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.