Komunikaty PR

Promotech wspiera finansowo pracowników

2020-07-02  |  13:08
Biuro prasowe
Kontakt
Ida Szwaczko
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko

Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Do pobrania prom ( 0.01 MB )

Wyższe świadczenia wczasowe i zapomogi dla najgorzej zarabiających – zarząd Promotechu wprowadza działania osłonowe dla pracowników. Z powodu koronawirusa ich pensje uległy obniżeniu.

W związku ze spadkiem zamówień o ok. 30 proc., od 1 maja załogi Promotechu Białystok oraz Promotechu KM w Łapach pracują na 0,8 etatu. W ramach tarczy antykryzysowej obie firmy otrzymały dofinansowanie do wynagrodzeń w wysokości 40 proc. przeciętnego wynagrodzenia, drugie 40 proc. pokrywa firma, a 20 proc. to koszt pracowników. Jednak rzeczywisty spadek wynagrodzenia pracowników często przekracza 20 proc. – z powodu braku nadgodzin i mniejszej ilości godzin pracy w maju i w czerwcu, w stosunku do kwietnia.

- W związku z obniżeniem wymiaru czasu pracy od maja do lipca 2020, zarząd i właściciele firmy, w porozumieniu z Radą Pracowniczą zdecydowali o podjęciu działań osłonowych – mówi prezes Promotechu Marek Siergiej. – Chcemy w ten sposób wesprzeć pracowników w tym trudnym finansowo okresie.

Jedną z form wsparcia jest świadczenie wczasowe, wypłacane w tym roku wyjątkowo przez trzy miesiące: czerwiec, lipiec, sierpień, w wysokości uzależnionej od zarobków netto w miesiącu poprzedzającym wypłatę. Zgodnie z kryteriami opracowanymi przez Radę Pracowniczą pracownicy o najniższych zarobkach otrzymają co miesiąc po 400 zł, pracownicy o najwyższych zarobkach – po 50 zł, zaś pozostali dostaną po 300 zł miesięcznie.

Druga forma wsparcia to zapomoga, wypłacana w trzech miesięcznych transzach po 250 zł na osobę pracownikom o najniższych dochodach na członka rodziny. Kryterium w tym przypadku to łączny dochód netto wszystkich członków rodziny pracownika, który nie może przekroczyć 1600 zł na osobę. 

Po czterech miesiącach sytuacja całej grupy kapitałowej, czyli wszystkich firm związanych z Promotechem, jest całkowicie stabilna - choć zróżnicowana. Promotech Białystok, Promotech KM w Łapach, Promotech FMP w Indiach, Promotech ME w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, a także (ze względu na posiadane udziały) – Steelmax w USA oraz SSQ we Włoszech – wszystkie te firmy działają normalnie, biorąc pod uwagę warunki, w jakich się znalazły.

Ponad 20 proc. załogi białostockiej spółki przeszło na pracę zdalną, pozostali pracownicy pracują obecnie na trzy zmiany, z zachowaniem dystansu społecznego. We wszystkich spółkach Promotechu zastosowano wymagany przepisami reżim sanitarny, tj. dezynfekcję rąk, pomieszczeń i sprzętu, a także konieczność noszenia maseczek, tam gdzie to niezbędne. Od 1 sierpnia przewidziany jest powrót Promotechu Białystok i Promotechu KM do pełnego wymiaru czasu pracy.

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane? Biuro prasowe
2025-03-18 | 12:40

Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane?

Zwyżki nożycowe to jeden z kilku typów podnośników koszowych. Cechują się one bardzo kompaktową konstrukcją, dlatego sprawdzają się przy pracach, w których
Przemysł Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie
2025-01-23 | 11:00

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Wybór właściwego sprzętu spawalniczego to kluczowy element każdej firmy zajmującej się obróbką metali. Wśród wielu dostępnych na rynku rozwiązań szczególnie
Przemysł Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
2024-12-27 | 17:30

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic

Adaptico to firma z siedzibą w Katowicach, która zajmuje się dystrybucją produktów i systemów zwiększających bezpieczeństwo w zakładach pracy. Firma

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.