Przejście z wózków spalinowych na elektryczne w branży drzewnej
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Działająca w branży drzewnej bawarska firma Holz-Denzel zdecydowała się na stopniowe przejście ze spalinowych wózków widłowych na elektryczne. Nowe rozwiązanie jest wygodne i komfortowe, a dzięki pozyskiwaniu energii z OZE – także ekologiczne i ekonomiczne.
Działająca od 1943 roku w Wertingen rodzinna firma Holz-Denzel dostarcza przemysłowi, rzemieślnikom i sprzedawcom detalicznym w południowych Niemczech drewna do wykorzystania jako materiał budowlany i roboczy. Przedsiębiorstwo pracuje z przepustowością wynoszącą około 400 ton surowca dziennie. Skutecznie łączy długą tradycję z nowoczesnością, co przejawia się m.in. w przywiązywaniu dużej wagi do kwestii zrównoważonego rozwoju.
– Dbamy o zrównoważony rozwój i ochronę środowiska między innymi pozyskując energię elektryczną z elektrowni wodnej, a od 2009 roku – także z systemu fotowoltaiki o mocy szczytowej 550 kWp. – relacjonuje Peter Denzel, CEO i przedstawiciel trzeciego z kolei pokolenia kierującego rodzinną firmą. Przedsiębiorstwo zdobyło w ostatnim czasie certyfikaty PEFC i FSC pozwalające dowieść, że drewno, którym handluje, pochodzi ze zrównoważonej gospodarki leśnej. Kolejnym krokiem Holz-Denzel ku sustainability była decyzja o przejściu ze spalinowych na elektryczne wózki widłowe.
Zastosowane rozwiązanie
Chcąc zaoszczędzić na kosztach paliwa, zmniejszyć natężenie hałasu oraz emisję szkodliwych substancji, firma zdecydowała się na stopniowe zastępowanie wózków spalinowych elektrycznymi. – Ze względu na potrzebę osiągnięcia wysokiej wydajności przeładunkowej podczas obsługi samochodów ciężarowych z drewnem, osoby zarządzające firmą Holz-Denzel zdecydowały się na pozyskanie dwóch elektrycznych wózków widłowych serii STILL RX 60 o udźwigu maksymalnym na poziomie 7 i 8 ton – mówi Krzysztof Pigla, specjalista ds. produktu STILL Polska. – W magazynach firmy, gdzie obsługiwane są najczęściej ładunki mniejszej masy, wykorzystywane są dwa elektryczne wózki widłowe STILL RX 20 o udźwigu do 1,6 tony – uzupełnia. Aby zwiększyć bezpieczeństwo, zdecydowano się dodatkowo na wdrożenie świetlnego wskaźnika strefy zagrożenia wokół wózka oraz inteligentnego systemu unikania kolizji opartego na kamerach 3D. Automatycznie wykrywa on osoby i obiekty w bezpośrednim otoczeniu pojazdów transportu wewnętrznego, ostrzega o ich występowaniu operatora i pomaga w efekcie minimalizować ryzyko kolizji.
Efekt wdrożenia
– Dzięki wdrożeniu elektrycznych wózków widłowych wyeliminowaliśmy występowanie w procesie przeładunku szkodliwych mieszanin tlenków azotu. Dzięki dokonanej zmianie unikamy także zanieczyszczenia sadzą wrażliwych materiałów drzewnych – mówi Bernd Förg. kierownik magazynu w Holz-Denzel. – Ponadto, zauważalnie zredukowany jest poziom hałasu w kabinie operatora. Dzięki temu obsługa wózka widłowego przez cały dzień jest znacznie bardziej komfortowa – dodaje. Wyeliminowanie konieczności zakupu paliwa do tankowania pojazdów transportu wewnętrznego oraz zyskanie możliwości ładowania akumulatorów elektrycznych wózków widłowych energią pozyskaną z funkcjonowania paneli fotowoltaicznych pozwoliły istotnie zredukować koszty i przyniosły znaczące oszczędności. Co więcej, w efekcie udało się ograniczyć emisję dwutlenku węgla i innych szkodliwych z ekologicznego punktu widzenia substancji.
Firma planuje kolejne innowacje. Rozważane jest wdrożenie automatycznego systemu składowania oraz zwiększenie ilości energii pozyskiwanej z instalacji fotowoltaicznych, co z kolei umożliwi rozbudowę niskokosztowej pod względem eksploatacji, ekologicznej floty transportu wewnętrznego.
Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Ultrakompaktowe wózki podnośnikowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.