Przejście z wózków spalinowych na elektryczne w branży drzewnej
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Działająca w branży drzewnej bawarska firma Holz-Denzel zdecydowała się na stopniowe przejście ze spalinowych wózków widłowych na elektryczne. Nowe rozwiązanie jest wygodne i komfortowe, a dzięki pozyskiwaniu energii z OZE – także ekologiczne i ekonomiczne.
Działająca od 1943 roku w Wertingen rodzinna firma Holz-Denzel dostarcza przemysłowi, rzemieślnikom i sprzedawcom detalicznym w południowych Niemczech drewna do wykorzystania jako materiał budowlany i roboczy. Przedsiębiorstwo pracuje z przepustowością wynoszącą około 400 ton surowca dziennie. Skutecznie łączy długą tradycję z nowoczesnością, co przejawia się m.in. w przywiązywaniu dużej wagi do kwestii zrównoważonego rozwoju.
– Dbamy o zrównoważony rozwój i ochronę środowiska między innymi pozyskując energię elektryczną z elektrowni wodnej, a od 2009 roku – także z systemu fotowoltaiki o mocy szczytowej 550 kWp. – relacjonuje Peter Denzel, CEO i przedstawiciel trzeciego z kolei pokolenia kierującego rodzinną firmą. Przedsiębiorstwo zdobyło w ostatnim czasie certyfikaty PEFC i FSC pozwalające dowieść, że drewno, którym handluje, pochodzi ze zrównoważonej gospodarki leśnej. Kolejnym krokiem Holz-Denzel ku sustainability była decyzja o przejściu ze spalinowych na elektryczne wózki widłowe.
Zastosowane rozwiązanie
Chcąc zaoszczędzić na kosztach paliwa, zmniejszyć natężenie hałasu oraz emisję szkodliwych substancji, firma zdecydowała się na stopniowe zastępowanie wózków spalinowych elektrycznymi. – Ze względu na potrzebę osiągnięcia wysokiej wydajności przeładunkowej podczas obsługi samochodów ciężarowych z drewnem, osoby zarządzające firmą Holz-Denzel zdecydowały się na pozyskanie dwóch elektrycznych wózków widłowych serii STILL RX 60 o udźwigu maksymalnym na poziomie 7 i 8 ton – mówi Krzysztof Pigla, specjalista ds. produktu STILL Polska. – W magazynach firmy, gdzie obsługiwane są najczęściej ładunki mniejszej masy, wykorzystywane są dwa elektryczne wózki widłowe STILL RX 20 o udźwigu do 1,6 tony – uzupełnia. Aby zwiększyć bezpieczeństwo, zdecydowano się dodatkowo na wdrożenie świetlnego wskaźnika strefy zagrożenia wokół wózka oraz inteligentnego systemu unikania kolizji opartego na kamerach 3D. Automatycznie wykrywa on osoby i obiekty w bezpośrednim otoczeniu pojazdów transportu wewnętrznego, ostrzega o ich występowaniu operatora i pomaga w efekcie minimalizować ryzyko kolizji.
Efekt wdrożenia
– Dzięki wdrożeniu elektrycznych wózków widłowych wyeliminowaliśmy występowanie w procesie przeładunku szkodliwych mieszanin tlenków azotu. Dzięki dokonanej zmianie unikamy także zanieczyszczenia sadzą wrażliwych materiałów drzewnych – mówi Bernd Förg. kierownik magazynu w Holz-Denzel. – Ponadto, zauważalnie zredukowany jest poziom hałasu w kabinie operatora. Dzięki temu obsługa wózka widłowego przez cały dzień jest znacznie bardziej komfortowa – dodaje. Wyeliminowanie konieczności zakupu paliwa do tankowania pojazdów transportu wewnętrznego oraz zyskanie możliwości ładowania akumulatorów elektrycznych wózków widłowych energią pozyskaną z funkcjonowania paneli fotowoltaicznych pozwoliły istotnie zredukować koszty i przyniosły znaczące oszczędności. Co więcej, w efekcie udało się ograniczyć emisję dwutlenku węgla i innych szkodliwych z ekologicznego punktu widzenia substancji.
Firma planuje kolejne innowacje. Rozważane jest wdrożenie automatycznego systemu składowania oraz zwiększenie ilości energii pozyskiwanej z instalacji fotowoltaicznych, co z kolei umożliwi rozbudowę niskokosztowej pod względem eksploatacji, ekologicznej floty transportu wewnętrznego.

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.