Komunikaty PR

Przemysł 4.0 w praktyce. Nowy podcast branżowy już dostępny

2022-10-20  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.02 MB )

APA Group, wiodący dostawca rozwiązań z zakresu inteligentnej automatyki przemysłowej i systemów zarządzania budynkami oraz twórca platformy NAZCA 4.0, rusza z nową inicjatywą. „Przemysł 4.0 w praktyce” to autorski podcast, w którym poruszana jest problematyka cyfryzacji i wdrożeń związanych z przemysłem przyszłości na polskim rynku. Do udziału w cyklu zaproszeni zostali teoretycy, praktycy, reprezentanci biznesu i instytucji wspierających rozwój transformacji cyfrowej w kraju.

Czwarta rewolucja przemysłowa stawia przed branżą produkcyjną perspektywy rozwoju, ale i nowe wyzwania. Przedsiębiorcy widzą w niej remedium na zahamowane łańcuchy dostaw oraz narzędzie do optymalizacji kosztów bez utraty jakości produktu końcowego, ale obawiają się, że nakłady na modernizację technologiczną przewyższą korzyści. Inżynierowie rozumieją konieczność zdobywania nowych kwalifikacji oraz pogłębiania umiejętności w obszarach związanych z IT i robotyką, ale boją się, że ostatecznie autonomiczne roboty zastąpią ich w pracy.

Badania przeprowadzone przez Polsko-Niemiecką Izbę Przemysłowo-Handlową AHK Polska wskazują, że jednymi z głównych czynników ograniczających wdrożenie Przemysłu 4.0 w organizacjach są: nieufna postawa pracowników do czwartej rewolucji przemysłowej (26%) oraz brak dostępnych ekspertów na rynku z tego zakresu (26%).

„Przemysł 4.0 w praktyce” to projekt przygotowany przez APA Group jako odpowiedź na te i inne wątpliwości przedstawicieli branży. Podcast ma stanowić kompetentne źródło wiedzy i wsparcia dla profesjonalistów w zakresie Industry 4.0 i dziedzin pokrewnych. Poprowadzi go Artur Pollak, doświadczony inżynier i menedżer projektów z zakresu cyfryzacji przedsiębiorstw, a także twórca NAZCA 4.0, polskiej platformy Przemysłu 4.0.

Chcemy pokazać na konkretnych przykładach, jak wygląda wdrażanie Przemysłu 4.0 w Polsce, z jakimi problemami borykają się rodzime biznesy i jakie potencjalne rozwiązania tych problemów oferuje rynek. Zależy nam na współtworzeniu wspólnie z naszymi gośćmi podcastu, który będzie merytoryczny, inspirujący i przyniesie słuchaczom realną wartość w formie, którą będą mogli od razu wdrożyć w swoich zakładach - mówi Artur Pollak, prezes zarządu APA Group i gospodarz podcastu.

Cykl „Przemysł 4.0 w praktyce” opiera się na rozmowach z ekspertami związanymi z zagadnieniami cyfryzacji, transformacji cyfrowej oraz przemysłu przyszłości. W pierwszych odcinkach poruszone zostaną m.in. zagadnienia inteligentnej produkcji, korzyści oraz barier towarzyszących przedsiębiorstwom na drodze do czwartej rewolucji przemysłowej, a także kompetencji, jakich rynek oczekuje od współczesnych inżynierów. Rozmówcy spróbują także odpowiedzieć na pytania o to czym różni się inżynier 3.0 od inżyniera 4.0, czy Przemysł 4.0 to bardziej rewolucja czy ewolucja oraz jak to zrobić, aby przeskoczyć z rozwiązań Przemysłu 2.0 do 4.0?

Podcast dostępny jest od 17 października na platformach streamingowych Spotify i Apple Podcast. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji Biuro prasowe
2025-08-11 | 05:00

Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji

W nowoczesnych zakładach przemysłowych proces mycia nie jest już pojedynczym etapem, lecz zintegrowaną częścią procesu produkcyjnego, który musi być w pełni
Przemysł Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali
2025-07-18 | 09:00

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowoczesna myjnia przemysłowa NOYEN Compact 600 – wysoka wydajność i elastyczność w jednym urządzeniu Firma NOYEN wprowadza nowoczesne systemy myjące do cenionej
Przemysł Nowy Prezes Związku Browary Polskie
2025-06-16 | 14:30

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

Od 12 czerwca Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie ma nowego prezesa. Mieszko Musiał, na co dzień kierujący Carlsberg Polska, objął tę funkcję na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.

Handel

Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’​a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.