Komunikaty PR

Przemysł szuka pracowników. W jaki sposób ich znaleźć?

2023-10-19  |  01:00
Biuro prasowe

Jak wynika z raportu przygotowanego przez Grafton Recruitment, największym wyzwaniem dla 53 proc. pracodawców z branży przemysłowej jest pozyskanie pracowników o odpowiednich kwalifikacjach. Młodzi ludzie często rozpoczynają naukę na kierunkach humanistycznych, ubywa studentów politechnik bądź innych uczelni technicznych. Spadek liczby studentów uczelni technicznych wyniósł w tym roku 5,5 proc., a w 2022 roku ponad 3 proc. Obecnie możemy mówić o utrzymującym się trendzie. Coraz mniejsze zainteresowanie można zaobserwować we wszystkich województwach, przy czym w świętokrzyskim odnotowano rekordowy wynik, aż -11,3 proc[1]. Jak więc pozyskać pracowników w sektorze przemysłowym? Są na to sposoby.

 

Ponieważ w przypadku pozyskiwania pracowników dla przemysłu popyt przewyższa podaż, przede wszystkim bardzo ważne jest zbudowanie spójnego i pozytywnego wizerunku firmy jako pracodawcy w oczach potencjalnych kandydatów. Warto też zwrócić uwagę, jak marka jest postrzegana przez współpracowników i osoby spoza organizacji.

Zadbaj o wewnętrzny Employer Branding

Employer Branding wewnętrzny jest skierowany do obecnych pracowników firmy i ma na celu zmniejszenie procesu retencji oraz podniesienie zadowolenia pracowników danej firmy. Niezwykle ważne są działania wewnętrzne HR: co przez nie można rozumieć? M.in. bogaty system motywacyjny, w tym benefity takie jak:

  • opieka medyczna,
  • ubezpieczenie,
  • karty MultiSport,
  • nisko oprocentowane pożyczki,
  • programy rozwojowe przygotowane specjalnie dla pracowników danej firmy,
  • system motywacyjny o charakterze finansowym,
  • konkursy i wyjazdy integracyjne,
  • elastyczne godziny pracy,
  • system wewnętrznej rekrutacji i selekcji związany z mobilnością pracowników i możliwościami przemieszczenia ich na inne stanowiska pracy.

 - Warto, aby w firmie rozbudowana była wysoka kultura organizacyjna przejawiająca się w tym, że pracownicy utożsamiają się z jej celami. Współgranie celów organizacyjnych z celami pracowników sprzyja budowaniu zaangażowania - podkreśla Joanna Hoc-Kopiej, z Dworu Korona Karkonoszy – miejsca, która organizuje wyjazdy integracyjne dla pracowników.

Hoc-Kopiej dodaje, że z roku na rok wzrasta świadomość pracodawców w obszarze benefitów pozapłacowych. Coraz więcej firm przysyła zapytania o możliwość organizowania wyjazdów integracyjnych i spotkań.

 

Podstaw na atmosferę

Dodatkowo ważne jest, by w miejscu pracy panowała przyjazna atmosfera. To właśnie ona sprawia, że ludzie często nie szukają innej pracy, tłumacząc to zażyłością z innymi pracownikami, wyrozumiałym szefostwem, lojalnością czy jakością relacji między członkami poszczególnych zespołów. Warto zauważyć, że jeśli pracownikom będzie się pracowało komfortowo w danej firmie, będą się o niej wypowiadać dobrze na zewnątrz organizacji, co przełoży się na reputację danego przedsiębiorstwa w szerszym środowisku.

Nie zapominaj o zewnętrznym Emoloyer Brandingu

Employer Branding zewnętrzny to działania, które potwierdzają, że w Twojej firmie warto się zatrudnić. Jest on zatem skierowany do potencjalnych kandydatów do pracy. A gdzie najczęściej obecnie ludzie szukają zatrudnienia? Oczywiście – żyjemy w dobie Internetu i to tam najlepiej się zaprezentować. Warto zainwestować w reklamy, prowadzenie profilu na Facebooku czy LinkedIn. Coraz częściej firmy tworzą profile na znanej platformie Tik-Tok. Nie zapomnijmy jednak o GoWork czy wizytówce w Google. Oczywiście można skorzystać również z innych dostępnych kanałów komunikacji, takich jak prasa czy banery reklamowe. 

Świetnym rozwiązaniem jest również promowanie własnej marki na targach pracy, gdzie corocznie przybywa nawet kilka tysięcy potencjalnych kandydatów.

Ponadto czołowe uczelnie, w tym również techniczne, często organizują konkursy na pracodawcę roku, co jest atrakcyjną reklamą dla firmy. Kolejnym dostępnym rozwiązaniem jest wizytacja reprezentacji przedsiębiorstwa w szkołach średnich bądź uczelniach wyższych. Podczas takich spotkań jesteśmy w stanie zainteresować potencjalnych kandydatów pracą w danym przedsiębiorstwie czy rozdać broszury informacyjne.

 


[1] https://polskiprzemysl.com.pl/raporty/praca-w-sektorze-przemyslowym/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic Biuro prasowe
2024-12-27 | 17:30

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic

Adaptico to firma z siedzibą w Katowicach, która zajmuje się dystrybucją produktów i systemów zwiększających bezpieczeństwo w zakładach pracy. Firma
Przemysł Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana
Przemysł Ultrakompaktowe wózki podnośnikowe
2024-12-19 | 11:15

Ultrakompaktowe wózki podnośnikowe

Firma STILL prezentuje nowy podnośnikowy wózek widłowy EXV 10C-16C. Kompaktowe i zwrotne urządzenie zapewnia wysoką wydajność transportu wewnętrznego w ograniczonych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Fundusze unijne

Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.