Komunikaty PR

Queris rusza z nową kampanią skierowaną do polskich producentów

2024-03-12  |  12:00
Biuro prasowe

Dostawca zaawansowanych rozwiązań dla produkcji rozpoczął wiosenną kampanię, której celem jest zwrócenie uwagi na problem marnotrawstwa zasobów produkcyjnych. Pod hasłem „wybudzamy uśpioną moc produkcji” Queris chce uświadomić producentom skalę niewykorzystywanego potencjału parków maszynowych, którymi dysponują.


 

4 na 10 maszyn pozostaje uśpiona

Wydajność wielu polskich zakładów produkcyjnych, mimo dynamicznego rozwoju sektora produkcji, wciąż pozostaje na niskim poziomie. Problem wynika najczęściej z braku narzędzi pozwalających efektywnie monitorować i planować pracę produkcji.

– Polskie firmy mają naprawdę świetne zaplecze techniczne, nowoczesne wyposażenie i coraz wyższy stopień automatyzacji. Cały czas wyzwaniem pozostaje jednak pełne wykorzystanie tego potencjału. Mnóstwo producentów rozważając rozbudowę zakładu wykorzystuje tak naprawdę zaledwie 50-60% posiadanych możliwości. Najczęściej wynika to z braku odpowiednich narzędzi, które umożliwiłyby efektywne planowanie i realizowanie produkcji. W ten sposób 4 na 10 maszyn pozostaje de facto bezczynna, uśpiona, a myśli się o zakupie kolejnych – wyjaśnia problem marnotrawstwa Tomasz Zieliński, CEO Queris.

 

Jak wykorzystać cały potencjał produkcji?

Ta często nieświadoma rozrzutność polskich firm skłoniła ekspertów z Queris do zakomunikowania problemu szerokiemu gronu odbiorców i pokazania skutecznych możliwości jego rozwiązania. Kampania „Wybudzamy uśpioną moc produkcji” ma przekonać osoby odpowiedzialne za zarządzanie produkcją, że nowoczesne systemy IT mogą wybudzić drzemiący w ich firmach potencjał, wyeliminować marnotrawstwo i znacznie zwiększyć wydajność działalności bez dużych inwestycji w park maszynowy.

– Często wystarczy wdrożyć odpowiedni system taki jak MES czy APS, aby móc w pełni wykorzystać dostępne moce produkcyjne. Pozyskiwane informacje, przekuwane w konkretną wiedzę, pozwalają w bardzo krótkim czasie zwiększyć produktywność o 30-35%. Wszystko dzięki monitorowaniu pracy maszyn w czasie rzeczywistym i zaawansowanemu planowaniu produkcji – dodaje Zieliński.

 

Wiedza i działanie

W ramach kampanii przewidziana jest publikacja różnego rodzaju treści przybliżających problemy marnotrawstwa w produkcji oraz promowanie rozwiązań, dzięki którym firmy produkcyjne mogą bez dużych nakładów poprawić osiągane wyniki.

Więcej informacji o sposobach odkrywania niewykorzystywanego potencjału produkcyjnego i pobudzaniu produktywności można znaleźć na stronie Queris.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji Biuro prasowe
2025-08-11 | 05:00

Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji

W nowoczesnych zakładach przemysłowych proces mycia nie jest już pojedynczym etapem, lecz zintegrowaną częścią procesu produkcyjnego, który musi być w pełni
Przemysł Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali
2025-07-18 | 09:00

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowoczesna myjnia przemysłowa NOYEN Compact 600 – wysoka wydajność i elastyczność w jednym urządzeniu Firma NOYEN wprowadza nowoczesne systemy myjące do cenionej
Przemysł Nowy Prezes Związku Browary Polskie
2025-06-16 | 14:30

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

Od 12 czerwca Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie ma nowego prezesa. Mieszko Musiał, na co dzień kierujący Carlsberg Polska, objął tę funkcję na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni

Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.

Polityka

Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.

Infrastruktura

Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.