Queris rusza z nową kampanią skierowaną do polskich producentów
Dostawca zaawansowanych rozwiązań dla produkcji rozpoczął wiosenną kampanię, której celem jest zwrócenie uwagi na problem marnotrawstwa zasobów produkcyjnych. Pod hasłem „wybudzamy uśpioną moc produkcji” Queris chce uświadomić producentom skalę niewykorzystywanego potencjału parków maszynowych, którymi dysponują.
4 na 10 maszyn pozostaje uśpiona
Wydajność wielu polskich zakładów produkcyjnych, mimo dynamicznego rozwoju sektora produkcji, wciąż pozostaje na niskim poziomie. Problem wynika najczęściej z braku narzędzi pozwalających efektywnie monitorować i planować pracę produkcji.
– Polskie firmy mają naprawdę świetne zaplecze techniczne, nowoczesne wyposażenie i coraz wyższy stopień automatyzacji. Cały czas wyzwaniem pozostaje jednak pełne wykorzystanie tego potencjału. Mnóstwo producentów rozważając rozbudowę zakładu wykorzystuje tak naprawdę zaledwie 50-60% posiadanych możliwości. Najczęściej wynika to z braku odpowiednich narzędzi, które umożliwiłyby efektywne planowanie i realizowanie produkcji. W ten sposób 4 na 10 maszyn pozostaje de facto bezczynna, uśpiona, a myśli się o zakupie kolejnych – wyjaśnia problem marnotrawstwa Tomasz Zieliński, CEO Queris.
Jak wykorzystać cały potencjał produkcji?
Ta często nieświadoma rozrzutność polskich firm skłoniła ekspertów z Queris do zakomunikowania problemu szerokiemu gronu odbiorców i pokazania skutecznych możliwości jego rozwiązania. Kampania „Wybudzamy uśpioną moc produkcji” ma przekonać osoby odpowiedzialne za zarządzanie produkcją, że nowoczesne systemy IT mogą wybudzić drzemiący w ich firmach potencjał, wyeliminować marnotrawstwo i znacznie zwiększyć wydajność działalności bez dużych inwestycji w park maszynowy.
– Często wystarczy wdrożyć odpowiedni system taki jak MES czy APS, aby móc w pełni wykorzystać dostępne moce produkcyjne. Pozyskiwane informacje, przekuwane w konkretną wiedzę, pozwalają w bardzo krótkim czasie zwiększyć produktywność o 30-35%. Wszystko dzięki monitorowaniu pracy maszyn w czasie rzeczywistym i zaawansowanemu planowaniu produkcji – dodaje Zieliński.
Wiedza i działanie
W ramach kampanii przewidziana jest publikacja różnego rodzaju treści przybliżających problemy marnotrawstwa w produkcji oraz promowanie rozwiązań, dzięki którym firmy produkcyjne mogą bez dużych nakładów poprawić osiągane wyniki.
Więcej informacji o sposobach odkrywania niewykorzystywanego potencjału produkcyjnego i pobudzaniu produktywności można znaleźć na stronie Queris.

Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane?

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.