Queris rusza z nową kampanią skierowaną do polskich producentów
Dostawca zaawansowanych rozwiązań dla produkcji rozpoczął wiosenną kampanię, której celem jest zwrócenie uwagi na problem marnotrawstwa zasobów produkcyjnych. Pod hasłem „wybudzamy uśpioną moc produkcji” Queris chce uświadomić producentom skalę niewykorzystywanego potencjału parków maszynowych, którymi dysponują.
4 na 10 maszyn pozostaje uśpiona
Wydajność wielu polskich zakładów produkcyjnych, mimo dynamicznego rozwoju sektora produkcji, wciąż pozostaje na niskim poziomie. Problem wynika najczęściej z braku narzędzi pozwalających efektywnie monitorować i planować pracę produkcji.
– Polskie firmy mają naprawdę świetne zaplecze techniczne, nowoczesne wyposażenie i coraz wyższy stopień automatyzacji. Cały czas wyzwaniem pozostaje jednak pełne wykorzystanie tego potencjału. Mnóstwo producentów rozważając rozbudowę zakładu wykorzystuje tak naprawdę zaledwie 50-60% posiadanych możliwości. Najczęściej wynika to z braku odpowiednich narzędzi, które umożliwiłyby efektywne planowanie i realizowanie produkcji. W ten sposób 4 na 10 maszyn pozostaje de facto bezczynna, uśpiona, a myśli się o zakupie kolejnych – wyjaśnia problem marnotrawstwa Tomasz Zieliński, CEO Queris.
Jak wykorzystać cały potencjał produkcji?
Ta często nieświadoma rozrzutność polskich firm skłoniła ekspertów z Queris do zakomunikowania problemu szerokiemu gronu odbiorców i pokazania skutecznych możliwości jego rozwiązania. Kampania „Wybudzamy uśpioną moc produkcji” ma przekonać osoby odpowiedzialne za zarządzanie produkcją, że nowoczesne systemy IT mogą wybudzić drzemiący w ich firmach potencjał, wyeliminować marnotrawstwo i znacznie zwiększyć wydajność działalności bez dużych inwestycji w park maszynowy.
– Często wystarczy wdrożyć odpowiedni system taki jak MES czy APS, aby móc w pełni wykorzystać dostępne moce produkcyjne. Pozyskiwane informacje, przekuwane w konkretną wiedzę, pozwalają w bardzo krótkim czasie zwiększyć produktywność o 30-35%. Wszystko dzięki monitorowaniu pracy maszyn w czasie rzeczywistym i zaawansowanemu planowaniu produkcji – dodaje Zieliński.
Wiedza i działanie
W ramach kampanii przewidziana jest publikacja różnego rodzaju treści przybliżających problemy marnotrawstwa w produkcji oraz promowanie rozwiązań, dzięki którym firmy produkcyjne mogą bez dużych nakładów poprawić osiągane wyniki.
Więcej informacji o sposobach odkrywania niewykorzystywanego potencjału produkcyjnego i pobudzaniu produktywności można znaleźć na stronie Queris.

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.