Rekordowe wyniki białostockiego Promotechu
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Ponad 85 mln zł - białostocki producent i eksporter osiągnął w minionym roku najwyższy w historii poziom sprzedaży, przekraczając zakładany budżet o ponad 5 mln zł. Plany na ten rok są nie mniej ambitne.
Jednak ważny jest nie tylko systematyczny wzrost przychodów. Innym, bardzo istotnym wskaźnikiem jest rentowność, która o 20 proc. przekroczyła planowaną wartość.
- Ten wskaźnik jest i będzie dla nas priorytetowy, dlatego od stycznia 2023 r. realizujemy dodatkowy, partycypacyjny i motywacyjny system premiowania pracowników, związany z wynikiem firmy, a mający na celu podniesienie zaangażowania wszystkich zatrudnionych. Wyższa od zakładanej rentowność, świadczy o tym, że ten system działa, a wkład i inicjatywa poszczególnych pracowników ma realny wpływ na ostateczny wynik przedsiębiorstwa – mówi Artur Zawadzki, prezes Promotechu.
Tak dobry wynik spółki to także efekt wdrożenia 12 projektów oszczędnościowych, które firma prowadziła od 2022 roku.
- Ale też ograniczenia kosztów wytwarzania i zmian organizacyjnych na produkcji, prac konstruktorów nad obniżeniem tych kosztów, skutecznych negocjacji cen zakupu, prowadzonych przez dział logistyki i efektywniejszej technologii wytwarzania – w sumie, w 2023 r. udało się obniżyć koszty dla naszych wyrobów o kilka proc. rok do roku - mówi Artur Zawadzki. - Przełożenie na ostateczny wynik miała też, dużo wyższa niż zakładaliśmy, sprzedaż CAS (Ciężkiej Automatyzacji Spawania), optymalizacja mocy produkcyjnych i zaangażowanie wszystkich pracowników w ograniczenie kosztów funkcjonowania firmy.
Również wszystkie spółki-córki Promotechu zanotowały na koniec roku znaczne wzrosty obrotów. Jednym z ubiegłorocznych priorytetów białostockiego producenta był rozwój sprzedaży na rynku indyjskim za pośrednictwem tamtejszej spółki Promotech - FM i dynamiczne wejście z własną marką wiertarek elektromagnetycznych. Z kolei sukces Promotechu na najważniejszych branżowych targach Schweissen-Schneiden w Essen jest dobrym prognostykiem dla rozwoju sprzedaży na rynku niemieckim i w całym regionie DACH (Niemcy, Austria i Szwajcaria), na którym firma działa za pośrednictwem swojej spółki Promotech-Deutschland.
Plany na rok 2024
Budżet na ten rok jest nie mniej ambitny – firma zakłada wzrost przychodów do 88,5 mln zł, przy zachowaniu podobnego poziomu rentowności.
- Jednak czeka nas w tym roku sporo wyzwań, związanych m.in. z niestabilnym kursem euro, czy trudną sytuacją geopolityczną – wojna na Ukrainie i Bliskim Wschodzie wpływa w dalszym ciągu na ograniczenia w łańcuchu dostaw – mówi Artur Zawadzki. - Sporym wyzwaniem będzie też planowane na ten rok wprowadzenie trzech nowych systemów informatycznych, które usprawnią funkcjonowanie firmy. Jednocześnie pojawiają się wyzwania, związane z wdrażanymi przepisami unijnymi np. konieczność raportowania ESG czy CBAM.
W tym roku Promotech planuje też realizację kolejnych projektów oszczędnościowych – tym razem m.in. w sferze ciężkich automatów spawalniczych, a także dokonanie analizy w zakresie możliwości optymalizacji oraz ograniczenia kosztów pozaprodukcyjnych. Poza tym w planach jest praca nad nowoczesnym wizerunkiem, jeszcze wyższą jakością wyrobów oraz opakowań, a także ujednolicenie identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa. Jedną z tegorocznych inwestycji będzie też utworzenie profesjonalnego showroomu, wraz z pomieszczeniami testowymi i szkoleniowymi.

Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane?

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.