Sienkiewicz integruje dwie marki i planuje rozwój w obszarze projektowania
Obecny od ponad 30 lat na polskim rynku wiodący producent prefabrykatów betonowych, rozpoczyna strategiczne połączenie swoich dwóch dotychczasowych marek: Klinika Betonu oraz Sienkiewicz Mat-Bud. Obie spółki będą teraz funkcjonowały pod marką Sienkiewicz. W ten sposób firma chce osiągnąć większą spójność komunikacji oferty produktowej i lepsze dotarcie do klientów.
Sienkiewicz Mat-Bud to firma rodzinna zajmująca się produkcją prefabrykatów betonowych
i żelbetowych, założona w 1992 roku w Warszawie przez Wiktora i Andrzeja Sienkiewiczów. W 2014 roku powstało skrzydło firmy - Klinika Betonu, spółka specjalizująca się w sprzedaży prefabrykatów z betonu architektonicznego, łącząca rzemiosło z najnowocześniejszymi technologiami. Teraz spółki jednoczą siły, tworząc kompleksową ofertę pod jednym szyldem.
- Misją naszej firmy jest przywrócenie betonowi jego właściwej rangi jako materiałowi jednocześnie wytrzymałego, jak i estetycznego, dzięki któremu można kreować piękną i nowoczesną architekturę,
a także bezpieczną i solidną infrastrukturę podziemną. Wierzymy, że połączenie oferty produktowej oraz wykorzystanie wieloletniego doświadczenia obu spółek umożliwi nam skuteczniejszą realizację naszej misji, jak też pozwoli lepiej dostosować ofertę do oczekiwań klientów i dostarczać kompleksowe rozwiązania na miarę rynkowych potrzeb – mówi Ewa Sienkiewicz-Makowska, Prokurent Samoistny w firmie Sienkiewicz.
30 lat nieustającego rozwoju
Na przestrzeni 30 lat swojej działalności, firma Sienkiewicz rozwijała swoją działalność w produkcji wysokiej jakości elementów betonowych. Obecnie w dwóch fabrykach zlokalizowanych w Warszawie
i w Babsku produkowane są prefabrykaty wykorzystywane m.in. w budownictwie drogowym, inżynieryjnym i deweloperskim, a także kolejnictwie, gazownictwie czy w budowie studni kanalizacyjnych. Przez ostatnie 10 lat firma zwiększyła ponad dwukrotnie produkcję m3 betonu w prefabrykatach, a także przychody ze sprzedaży.
- Wyższe przychody ze sprzedaży wynikają ze wzrostu samej produkcji, ale przede wszystkim z faktu, że wykonujemy coraz bardziej zaawansowane technologicznie prefabrykaty, w których wartość m3 przetworzonego betonu znacznie wzrasta z uwagi na skomplikowane procesy produkcji – tłumaczy Ewa Sienkiewicz-Makowska.
Od kilku lat firma skutecznie rozwija także produkcję zbiorników retencyjnych, mając obecnie największą moc produkcyjną w tym zakresie wśród firm działających na polskim rynku. W ciągu ostatnich 3 lat firma wyprodukowała zbiorniki retencyjne, zdolne do pomieszczenia blisko 100 000 m3 wody, a plany na przyszłość są jeszcze bardziej ambitne.
- W obliczu narastających zmian klimatycznych i ich wpływu na ekstremalne zjawiska atmosferyczne, takie jak nawalne opady deszczu i długotrwałe okresy bezdeszczowe, kierujemy szczególną uwagę na doskonalenie wykorzystywanych w produkcji technologii i poszerzamy zakres oferowanych produktów. Naszym celem jest dostarczanie kompleksowych rozwiązań, które znacząco wpłyną na lokalną gospodarkę wodną i przyczynią się do poprawy stanu środowiska. Oferowane przez nas zbiorniki retencyjne nie tylko przechowują wodę opadową, ale także wyposażone w odpowiednie urządzenia
i technologie, umożliwiają jej ponowne wykorzystanie – twierdzi Piotr Król, Dyrektor Handlowy w firmie Sienkiewicz.
- Retencja wód opadowych jest bardzo istotna zarówno dla otaczającego nas środowiska jak i dla społeczeństwa. Dlatego w ostatnich latach istotną część inwestycji przeznaczyliśmy na produkcję podziemnych prefabrykatów żelbetowych do budowy zbiorników retencyjnych. Prefabrykaty żelbetowe to jedna z najlepszych dostępnych technologii do tego typu zastosowań. Możliwość wyprodukowania zbiorników o bardzo złożonych kształtach umożliwia ich dostosowanie nawet do najbardziej skomplikowanych warunków, przy jednoczesnym braku utraty powierzchni terenu - dodaje Mariusz Rak, Dyrektor ds. Rozwoju Handlowego w firmie Sienkiewicz.
Zdaniem przedstawicieli polskiego producenta, w obliczu potrzeby zwiększenia poziomu retencji
w Polsce, zapotrzebowanie na zbiorniki gromadzące wodę będzie nadal rosło. Mając za sobą liczne realizacje w tym obszarze, zarówno w budowie małych zbiorników retencyjnych, jak i na potrzeby dużych inwestycji, czego przykładem może być budowa zbiorników o pojemności 10 000 m3 na terenie Lotniska Warszawa-Radom, firma pozostaje zaangażowana w ciągły rozwój i udoskonalanie swojej oferty. Na najbliższe lata Sienkiewicz planuje dalszy rozwój w kierunku produkcji innowacyjnych wielkogabarytowych elementów nietypowych na zamówienie klienta oraz żelbetowych zbiorników retencyjnych, jednocześnie kontynuując wieloletnią tradycję produkcji elementów kanalizacyjnych, drogowych i kolejowych.
____________
Firma SIENKIEWICZ jest producentem prefabrykatów betonowych i żelbetowych ze 100% polskim kapitałem, którego wyróżnia wieloletnie doświadczenie w prefabrykacji, nastawienie na nieustanny rozwój i inwestycje w innowacje technologiczne oraz wykwalifikowana kadra, która jest z nami od lat i dzięki zdobytej wiedzy zapewnia profesjonalną usługę oraz doradztwo. Asortyment produktów firmy obejmuje prefabrykaty betonowe i żelbetowe dla takich obszarów i branż, jak: kanalizacja, kolejnictwo, retencja, drogownictwo, gazownictwo, budownictwo inżynieryjne i deweloperskie oraz elementy nietypowe, w tym niestandardowe wzory płyt i obiektów z betonu: opracowywane według indywidualnego projektu i odlewane na zamówienie.
![Kraków ponownie stolicą branży elektronicznej Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_635504530,w_266,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Kraków ponownie stolicą branży elektronicznej
![PROMOTECH. Ukosowarki podbijają światowe rynki](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1062119131,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
PROMOTECH. Ukosowarki podbijają światowe rynki
![STILL wprowadza proste do wdrożenia i serwisu wózki automatyczne](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_697856626,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
STILL wprowadza proste do wdrożenia i serwisu wózki automatyczne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Konsument
![](https://www.newseria.pl/files/11111/recycling-1,w_274,_small.jpg)
Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”
Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Prawo
Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur
![](https://www.newseria.pl/files/11111/gremi-cudzoziemcy-foto,w_133,_small.jpg)
Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.
Transport
Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ztm-warszwa-bilety-foto2,w_133,r_png,_small.png)
W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie. – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.