Sienkiewicz integruje dwie marki i planuje rozwój w obszarze projektowania
Obecny od ponad 30 lat na polskim rynku wiodący producent prefabrykatów betonowych, rozpoczyna strategiczne połączenie swoich dwóch dotychczasowych marek: Klinika Betonu oraz Sienkiewicz Mat-Bud. Obie spółki będą teraz funkcjonowały pod marką Sienkiewicz. W ten sposób firma chce osiągnąć większą spójność komunikacji oferty produktowej i lepsze dotarcie do klientów.
Sienkiewicz Mat-Bud to firma rodzinna zajmująca się produkcją prefabrykatów betonowych
i żelbetowych, założona w 1992 roku w Warszawie przez Wiktora i Andrzeja Sienkiewiczów. W 2014 roku powstało skrzydło firmy - Klinika Betonu, spółka specjalizująca się w sprzedaży prefabrykatów z betonu architektonicznego, łącząca rzemiosło z najnowocześniejszymi technologiami. Teraz spółki jednoczą siły, tworząc kompleksową ofertę pod jednym szyldem.
- Misją naszej firmy jest przywrócenie betonowi jego właściwej rangi jako materiałowi jednocześnie wytrzymałego, jak i estetycznego, dzięki któremu można kreować piękną i nowoczesną architekturę,
a także bezpieczną i solidną infrastrukturę podziemną. Wierzymy, że połączenie oferty produktowej oraz wykorzystanie wieloletniego doświadczenia obu spółek umożliwi nam skuteczniejszą realizację naszej misji, jak też pozwoli lepiej dostosować ofertę do oczekiwań klientów i dostarczać kompleksowe rozwiązania na miarę rynkowych potrzeb – mówi Ewa Sienkiewicz-Makowska, Prokurent Samoistny w firmie Sienkiewicz.
30 lat nieustającego rozwoju
Na przestrzeni 30 lat swojej działalności, firma Sienkiewicz rozwijała swoją działalność w produkcji wysokiej jakości elementów betonowych. Obecnie w dwóch fabrykach zlokalizowanych w Warszawie
i w Babsku produkowane są prefabrykaty wykorzystywane m.in. w budownictwie drogowym, inżynieryjnym i deweloperskim, a także kolejnictwie, gazownictwie czy w budowie studni kanalizacyjnych. Przez ostatnie 10 lat firma zwiększyła ponad dwukrotnie produkcję m3 betonu w prefabrykatach, a także przychody ze sprzedaży.
- Wyższe przychody ze sprzedaży wynikają ze wzrostu samej produkcji, ale przede wszystkim z faktu, że wykonujemy coraz bardziej zaawansowane technologicznie prefabrykaty, w których wartość m3 przetworzonego betonu znacznie wzrasta z uwagi na skomplikowane procesy produkcji – tłumaczy Ewa Sienkiewicz-Makowska.
Od kilku lat firma skutecznie rozwija także produkcję zbiorników retencyjnych, mając obecnie największą moc produkcyjną w tym zakresie wśród firm działających na polskim rynku. W ciągu ostatnich 3 lat firma wyprodukowała zbiorniki retencyjne, zdolne do pomieszczenia blisko 100 000 m3 wody, a plany na przyszłość są jeszcze bardziej ambitne.
- W obliczu narastających zmian klimatycznych i ich wpływu na ekstremalne zjawiska atmosferyczne, takie jak nawalne opady deszczu i długotrwałe okresy bezdeszczowe, kierujemy szczególną uwagę na doskonalenie wykorzystywanych w produkcji technologii i poszerzamy zakres oferowanych produktów. Naszym celem jest dostarczanie kompleksowych rozwiązań, które znacząco wpłyną na lokalną gospodarkę wodną i przyczynią się do poprawy stanu środowiska. Oferowane przez nas zbiorniki retencyjne nie tylko przechowują wodę opadową, ale także wyposażone w odpowiednie urządzenia
i technologie, umożliwiają jej ponowne wykorzystanie – twierdzi Piotr Król, Dyrektor Handlowy w firmie Sienkiewicz.
- Retencja wód opadowych jest bardzo istotna zarówno dla otaczającego nas środowiska jak i dla społeczeństwa. Dlatego w ostatnich latach istotną część inwestycji przeznaczyliśmy na produkcję podziemnych prefabrykatów żelbetowych do budowy zbiorników retencyjnych. Prefabrykaty żelbetowe to jedna z najlepszych dostępnych technologii do tego typu zastosowań. Możliwość wyprodukowania zbiorników o bardzo złożonych kształtach umożliwia ich dostosowanie nawet do najbardziej skomplikowanych warunków, przy jednoczesnym braku utraty powierzchni terenu - dodaje Mariusz Rak, Dyrektor ds. Rozwoju Handlowego w firmie Sienkiewicz.
Zdaniem przedstawicieli polskiego producenta, w obliczu potrzeby zwiększenia poziomu retencji
w Polsce, zapotrzebowanie na zbiorniki gromadzące wodę będzie nadal rosło. Mając za sobą liczne realizacje w tym obszarze, zarówno w budowie małych zbiorników retencyjnych, jak i na potrzeby dużych inwestycji, czego przykładem może być budowa zbiorników o pojemności 10 000 m3 na terenie Lotniska Warszawa-Radom, firma pozostaje zaangażowana w ciągły rozwój i udoskonalanie swojej oferty. Na najbliższe lata Sienkiewicz planuje dalszy rozwój w kierunku produkcji innowacyjnych wielkogabarytowych elementów nietypowych na zamówienie klienta oraz żelbetowych zbiorników retencyjnych, jednocześnie kontynuując wieloletnią tradycję produkcji elementów kanalizacyjnych, drogowych i kolejowych.
____________
Firma SIENKIEWICZ jest producentem prefabrykatów betonowych i żelbetowych ze 100% polskim kapitałem, którego wyróżnia wieloletnie doświadczenie w prefabrykacji, nastawienie na nieustanny rozwój i inwestycje w innowacje technologiczne oraz wykwalifikowana kadra, która jest z nami od lat i dzięki zdobytej wiedzy zapewnia profesjonalną usługę oraz doradztwo. Asortyment produktów firmy obejmuje prefabrykaty betonowe i żelbetowe dla takich obszarów i branż, jak: kanalizacja, kolejnictwo, retencja, drogownictwo, gazownictwo, budownictwo inżynieryjne i deweloperskie oraz elementy nietypowe, w tym niestandardowe wzory płyt i obiektów z betonu: opracowywane według indywidualnego projektu i odlewane na zamówienie.

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.