Sienkiewicz integruje dwie marki i planuje rozwój w obszarze projektowania
Obecny od ponad 30 lat na polskim rynku wiodący producent prefabrykatów betonowych, rozpoczyna strategiczne połączenie swoich dwóch dotychczasowych marek: Klinika Betonu oraz Sienkiewicz Mat-Bud. Obie spółki będą teraz funkcjonowały pod marką Sienkiewicz. W ten sposób firma chce osiągnąć większą spójność komunikacji oferty produktowej i lepsze dotarcie do klientów.
Sienkiewicz Mat-Bud to firma rodzinna zajmująca się produkcją prefabrykatów betonowych
i żelbetowych, założona w 1992 roku w Warszawie przez Wiktora i Andrzeja Sienkiewiczów. W 2014 roku powstało skrzydło firmy - Klinika Betonu, spółka specjalizująca się w sprzedaży prefabrykatów z betonu architektonicznego, łącząca rzemiosło z najnowocześniejszymi technologiami. Teraz spółki jednoczą siły, tworząc kompleksową ofertę pod jednym szyldem.
- Misją naszej firmy jest przywrócenie betonowi jego właściwej rangi jako materiałowi jednocześnie wytrzymałego, jak i estetycznego, dzięki któremu można kreować piękną i nowoczesną architekturę,
a także bezpieczną i solidną infrastrukturę podziemną. Wierzymy, że połączenie oferty produktowej oraz wykorzystanie wieloletniego doświadczenia obu spółek umożliwi nam skuteczniejszą realizację naszej misji, jak też pozwoli lepiej dostosować ofertę do oczekiwań klientów i dostarczać kompleksowe rozwiązania na miarę rynkowych potrzeb – mówi Ewa Sienkiewicz-Makowska, Prokurent Samoistny w firmie Sienkiewicz.
30 lat nieustającego rozwoju
Na przestrzeni 30 lat swojej działalności, firma Sienkiewicz rozwijała swoją działalność w produkcji wysokiej jakości elementów betonowych. Obecnie w dwóch fabrykach zlokalizowanych w Warszawie
i w Babsku produkowane są prefabrykaty wykorzystywane m.in. w budownictwie drogowym, inżynieryjnym i deweloperskim, a także kolejnictwie, gazownictwie czy w budowie studni kanalizacyjnych. Przez ostatnie 10 lat firma zwiększyła ponad dwukrotnie produkcję m3 betonu w prefabrykatach, a także przychody ze sprzedaży.
- Wyższe przychody ze sprzedaży wynikają ze wzrostu samej produkcji, ale przede wszystkim z faktu, że wykonujemy coraz bardziej zaawansowane technologicznie prefabrykaty, w których wartość m3 przetworzonego betonu znacznie wzrasta z uwagi na skomplikowane procesy produkcji – tłumaczy Ewa Sienkiewicz-Makowska.
Od kilku lat firma skutecznie rozwija także produkcję zbiorników retencyjnych, mając obecnie największą moc produkcyjną w tym zakresie wśród firm działających na polskim rynku. W ciągu ostatnich 3 lat firma wyprodukowała zbiorniki retencyjne, zdolne do pomieszczenia blisko 100 000 m3 wody, a plany na przyszłość są jeszcze bardziej ambitne.
- W obliczu narastających zmian klimatycznych i ich wpływu na ekstremalne zjawiska atmosferyczne, takie jak nawalne opady deszczu i długotrwałe okresy bezdeszczowe, kierujemy szczególną uwagę na doskonalenie wykorzystywanych w produkcji technologii i poszerzamy zakres oferowanych produktów. Naszym celem jest dostarczanie kompleksowych rozwiązań, które znacząco wpłyną na lokalną gospodarkę wodną i przyczynią się do poprawy stanu środowiska. Oferowane przez nas zbiorniki retencyjne nie tylko przechowują wodę opadową, ale także wyposażone w odpowiednie urządzenia
i technologie, umożliwiają jej ponowne wykorzystanie – twierdzi Piotr Król, Dyrektor Handlowy w firmie Sienkiewicz.
- Retencja wód opadowych jest bardzo istotna zarówno dla otaczającego nas środowiska jak i dla społeczeństwa. Dlatego w ostatnich latach istotną część inwestycji przeznaczyliśmy na produkcję podziemnych prefabrykatów żelbetowych do budowy zbiorników retencyjnych. Prefabrykaty żelbetowe to jedna z najlepszych dostępnych technologii do tego typu zastosowań. Możliwość wyprodukowania zbiorników o bardzo złożonych kształtach umożliwia ich dostosowanie nawet do najbardziej skomplikowanych warunków, przy jednoczesnym braku utraty powierzchni terenu - dodaje Mariusz Rak, Dyrektor ds. Rozwoju Handlowego w firmie Sienkiewicz.
Zdaniem przedstawicieli polskiego producenta, w obliczu potrzeby zwiększenia poziomu retencji
w Polsce, zapotrzebowanie na zbiorniki gromadzące wodę będzie nadal rosło. Mając za sobą liczne realizacje w tym obszarze, zarówno w budowie małych zbiorników retencyjnych, jak i na potrzeby dużych inwestycji, czego przykładem może być budowa zbiorników o pojemności 10 000 m3 na terenie Lotniska Warszawa-Radom, firma pozostaje zaangażowana w ciągły rozwój i udoskonalanie swojej oferty. Na najbliższe lata Sienkiewicz planuje dalszy rozwój w kierunku produkcji innowacyjnych wielkogabarytowych elementów nietypowych na zamówienie klienta oraz żelbetowych zbiorników retencyjnych, jednocześnie kontynuując wieloletnią tradycję produkcji elementów kanalizacyjnych, drogowych i kolejowych.
____________
Firma SIENKIEWICZ jest producentem prefabrykatów betonowych i żelbetowych ze 100% polskim kapitałem, którego wyróżnia wieloletnie doświadczenie w prefabrykacji, nastawienie na nieustanny rozwój i inwestycje w innowacje technologiczne oraz wykwalifikowana kadra, która jest z nami od lat i dzięki zdobytej wiedzy zapewnia profesjonalną usługę oraz doradztwo. Asortyment produktów firmy obejmuje prefabrykaty betonowe i żelbetowe dla takich obszarów i branż, jak: kanalizacja, kolejnictwo, retencja, drogownictwo, gazownictwo, budownictwo inżynieryjne i deweloperskie oraz elementy nietypowe, w tym niestandardowe wzory płyt i obiektów z betonu: opracowywane według indywidualnego projektu i odlewane na zamówienie.
Automatyzacja magazynu w branży automotive – case study
Od Kolonii po Kalkutę. Maszyny PROMOTECH na światowych targach
Zarządzanie prawami użytkowników w ważeniu laboratoryjnym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.