STILL wprowadza proste do wdrożenia i serwisu wózki automatyczne
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Dynamiczny rozwój rynku rozwiązań automatyzacji magazynu wymusza na ich dostawcach zmianę podejścia do serwisu. Firma STILL opracowała zoptymalizowaną pod tym kątem kompleksową koncepcję cyklu życia urządzeń klasy AGV.
Sytuację w branży logistycznej od lat charakteryzuje duża presja na skracanie czasu realizacji zamówień i minimalizowanie kosztów operacji. Klienci szukają sposobów na ekonomiczne zwiększenie przepustowości obiektów logistycznych. Nieodmiennie na rynku brakuje przy tym kadr i wykwalifikowanych specjalistów. W efekcie systematycznie rośnie popyt na rozwiązania z zakresu automatyzacji magazynu. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom, renomowani dostawcy urządzeń intralogistycznych poszerzają swoje portfolio o proste do wdrożenia, uzyskujące szybki czas zwrotu z inwestycji i proste w obsłudze i serwisowaniu zautomatyzowane środki transportu wewnętrznego. Dobrym przykładem tego zjawiska jest nowe, zaprezentowane na targach LogiMAT 2024, całościowe podejście firmy STILL do prostej automatyzacji.
Prosta automatyzacja na zasadzie „Plug and Play”
Dostrzegając rynkowe zapotrzebowanie na szybko dostępne, łatwe do wdrożenia, konfiguracji i serwisowana rozwiązania automatyzacji magazynu, firma STILL poszerza swoją ofertę o linię samojezdnych urządzeń transportowych iGo easy. Jej koncepcja zakłada obniżenie progu wejścia w automatyzację dzięki zastosowaniu produkowanych seryjnie, standardowych komponentów. Analogicznie jak w przypadku ręcznie prowadzonych wózków widłowych, ich wdrożenie będzie mogło odbywać się na zasadzie „Plug and Play”. Co więcej, w zakresie obsługi posprzedażowej zastosowanie znajdą nowoczesne technologie, ułatwiające i przyspieszające kontrolę stanu technicznego pojazdów i usuwanie ewentualnych usterek.
Wspomagające serwis rozwiązania cyfrowe
Każdy zautomatyzowany pojazd transportu wewnętrznego STILL ma komputerowe odzwierciedlenie na serwerze firmy. Tzw. „cyfrowy bliźniak” służy usprawnieniu procesu diagnozy i serwisowania urządzeń. Wszystkie konieczne w razie usterki kontrole i rekonfiguracje oprogramowania mogą być przeprowadzone na „chmurowej”, zapasowej kopii wózka. Po zrealizowaniu tych zadań technikowi serwisu pozostaje jedynie udać się do klienta i fizycznie wymienić konkretną część. Taka organizacja pracy przyspiesza naprawę oraz gwarantuje standaryzację i pełną dostępność cyfrowej dokumentacji serwisowej.
Szybka obsługa serwisowa pojazdów automatycznych
Ostatnim elementem realizacji całościowej koncepcji prostych i szybkich do wdrożenia rozwiązań automatyzacji magazynowej STILL jest wyposażenie techników serwisu w kompetencje niezbędne do monitorowania ich stanu oraz ewentualnych napraw. Wraz z wprowadzaniem na rynek „seryjnej” linii iGo easy, temat ich obsługi zostanie włączony w cykl szkoleń pracowników STILL dbających o utrzymanie ruchu pojazdów firmy w zakładach klientów. Będą oni dzięki temu w stanie konfigurować, wdrażać, konserwować i reperować urządzenia klas AGV i AMR równie sprawnie, jak ma to miejsce w przypadku wózków prowadzonych ręcznie. – Klienci od lat doceniają jakość obsługi serwisowej prowadzonych ręcznie wózków widłowych STILL – mówi dr Florian Heydenreich, Executive Vice President Sales & Service STILL EMEA. – Dzięki koncepcji inteligentnych usług i cyfrowym bliźniakom naszych wózków automatycznych, możemy zagwarantować ten sam wysoki standard w przypadku pojazdów zautomatyzowanych – podsumowuje.

Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane?

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.