Komunikaty PR

Styropol zwiększa moce produkcyjne fabryki w Wołominie!

2023-11-16  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Elwira Jastrzębska
Communicatio PR

Pl. Konesera 10a
03-736 Warszawa
elwira|communicatiopr.com| |elwira|communicatiopr.com
501731234
https://www.linkedin.com/company/27242958/admin/

Styropol - polska marka wyrobów termoizolacyjnych - reaktywowana przez Grupę STB w 2022 r., dzięki nowoczesnemu zapleczu technologicznemu oraz znajomości branży szybko dołączyła 
do kluczowych rynkowych graczy. Ostatnie kwartały przyniosły marce doskonałe wyniki. Dlatego zarząd Styropolu po roku funkcjonowania podjął decyzję o dalszym rozwoju procesów produkcyjnych w celu zwiększenia mocy fabryki w Wołominie. 

Styropol – historyczna marka rok po nowym rozdaniu

Historia Styropolu rozpoczęła się pod koniec lat 90 ubiegłego wieku. Od początku funkcjonowania marka wyznaczała trendy w branży termoizolacyjnej. Jej produkty były jednymi z najczęściej wybieranych materiałów przy ociepleniach inwestycji. Na przestrzeni 20 lat działalności brand zyskał uznanie nie tylko wśród konsumentów lokalnych, ale również międzynarodowych. Jednak firma zniknęła z rynku w 2014 r. 

Gdy w ubiegłym roku marka dołączyła do portfolio Grupy STB – rozpoczęła nowy rozdział w swojej historii. Grupa musiała wprowadzić markę na nowy poziom technologiczny i biznesowy. Jej przewagą była znajomość specyfiki branży, jej potrzeb oraz zaplecze technologiczne, które pozwoliło firmie zwinnie poruszać się wśród konkurencji.

Podsumowanie wyników - wiemy, że było warto!

Po roku funkcjonowania Styropolu widać, że ponowne wprowadzenie marki na rynek było słuszną decyzją. Na tle ogólnopolskiej sytuacji spadku sprzedaży płyt styropianowych w Polsce (spadek o prawie 16% w trzech pierwszych kwartałach br.) produkty Styropolu nie tylko utrzymały, ale wręcz wzmocniły swoją silną pozycję rynkową. W tym okresie sprzedaż produktów firmy wzrosła o ponad 20% w stosunku do ubiegłego roku. Jest to ogromny sukces budujący apetyt na więcej. 

„Wyniki sprzedażowe III kwartału tego roku pokazały, że produkty Styropolu cieszą się zaufaniem naszych klientów. Aby sprostać ich wymaganiom podjęliśmy decyzję o rozwoju naszej fabryki w Cięciwie (gm. Wołomin). Dzięki modyfikacji procesów i wdrażaniu nowych rozwiązań technologicznych będziemy mogli zaspokajać zwiększone potrzeby produktowe klientów oraz dotrzeć do nowych kontrahentów” – wyjaśnia Jarosław Przybyszewski, prezes zarządu Styropolu.

Modernizacja Fabryki w Cięciwie

Obecnie fabryka w Cięciwie działa na pełnych obrotach i wykorzystuje w pełni swoje moce produkcyjne. Dzięki wprowadzeniu nowych procesów będzie mogła osiągnąć nowy pułap możliwości produkcyjnych po to, aby klienci otrzymywali zamówione produkty jeszcze szybciej.

Plany na przyszłość

Już na starcie spółka stawiała na zrównoważoną produkcję. Dlatego do produkcji płyt styropianowych wdrożono również model „zero waste”. Jest on możliwy dzięki odpowiedniemu rozdrabnianiu oraz segregacji odpadów styropianowych powstałych podczas produkcji. Są one ponownie wykorzystywane w procesie produkcyjnym, tworząc obieg zamknięty. 

Jednak to nie koniec wdrażania działań ekologicznych. W planach na najbliższą przyszłość firma dąży do zrównoważonej produkcji i ograniczenia zużycia prądu oraz produkcji spalin. Dlatego naszym celem jest budowa farmy fotowoltaicznej. Dzięki takiemu rozwiązaniu część energii, niezbędnej w procesie produkcyjnym, będzie pozyskiwana z własnych zasobów. 

„Dążymy do rozwoju marki na rynku, ale pamiętamy przy tym o planecie. Dzięki wdrożeniu systemów ograniczających zanieczyszczanie środowiska możemy prowadzić politykę zrównoważonego rozwoju firmy. W naszej opinii jest to nieodzowny element filozofii funkcjonowania każdego godnego zaufania partnera biznesowego” – reasumuje Paweł Kamiński, członek zarządu Styropolu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Communicatio PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Nowy Prezes Związku Browary Polskie Biuro prasowe
2025-06-16 | 14:30

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

Od 12 czerwca Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie ma nowego prezesa. Mieszko Musiał, na co dzień kierujący Carlsberg Polska, objął tę funkcję na
Przemysł CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?
2025-06-03 | 12:30

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

Polityka klimatyczna Unii Europejskiej od lat wyznacza ambitne cele redukcji emisji, stawiając coraz większe wymagania wobec firm działających na wspólnym rynku. Dla wielu
Przemysł MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.