Komunikaty PR

Styropol zwiększa moce produkcyjne fabryki w Wołominie!

2023-11-16  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Elwira Jastrzębska
Communicatio PR

Pl. Konesera 10a
03-736 Warszawa
elwira|communicatiopr.com| |elwira|communicatiopr.com
501731234
https://www.linkedin.com/company/27242958/admin/

Styropol - polska marka wyrobów termoizolacyjnych - reaktywowana przez Grupę STB w 2022 r., dzięki nowoczesnemu zapleczu technologicznemu oraz znajomości branży szybko dołączyła 
do kluczowych rynkowych graczy. Ostatnie kwartały przyniosły marce doskonałe wyniki. Dlatego zarząd Styropolu po roku funkcjonowania podjął decyzję o dalszym rozwoju procesów produkcyjnych w celu zwiększenia mocy fabryki w Wołominie. 

Styropol – historyczna marka rok po nowym rozdaniu

Historia Styropolu rozpoczęła się pod koniec lat 90 ubiegłego wieku. Od początku funkcjonowania marka wyznaczała trendy w branży termoizolacyjnej. Jej produkty były jednymi z najczęściej wybieranych materiałów przy ociepleniach inwestycji. Na przestrzeni 20 lat działalności brand zyskał uznanie nie tylko wśród konsumentów lokalnych, ale również międzynarodowych. Jednak firma zniknęła z rynku w 2014 r. 

Gdy w ubiegłym roku marka dołączyła do portfolio Grupy STB – rozpoczęła nowy rozdział w swojej historii. Grupa musiała wprowadzić markę na nowy poziom technologiczny i biznesowy. Jej przewagą była znajomość specyfiki branży, jej potrzeb oraz zaplecze technologiczne, które pozwoliło firmie zwinnie poruszać się wśród konkurencji.

Podsumowanie wyników - wiemy, że było warto!

Po roku funkcjonowania Styropolu widać, że ponowne wprowadzenie marki na rynek było słuszną decyzją. Na tle ogólnopolskiej sytuacji spadku sprzedaży płyt styropianowych w Polsce (spadek o prawie 16% w trzech pierwszych kwartałach br.) produkty Styropolu nie tylko utrzymały, ale wręcz wzmocniły swoją silną pozycję rynkową. W tym okresie sprzedaż produktów firmy wzrosła o ponad 20% w stosunku do ubiegłego roku. Jest to ogromny sukces budujący apetyt na więcej. 

„Wyniki sprzedażowe III kwartału tego roku pokazały, że produkty Styropolu cieszą się zaufaniem naszych klientów. Aby sprostać ich wymaganiom podjęliśmy decyzję o rozwoju naszej fabryki w Cięciwie (gm. Wołomin). Dzięki modyfikacji procesów i wdrażaniu nowych rozwiązań technologicznych będziemy mogli zaspokajać zwiększone potrzeby produktowe klientów oraz dotrzeć do nowych kontrahentów” – wyjaśnia Jarosław Przybyszewski, prezes zarządu Styropolu.

Modernizacja Fabryki w Cięciwie

Obecnie fabryka w Cięciwie działa na pełnych obrotach i wykorzystuje w pełni swoje moce produkcyjne. Dzięki wprowadzeniu nowych procesów będzie mogła osiągnąć nowy pułap możliwości produkcyjnych po to, aby klienci otrzymywali zamówione produkty jeszcze szybciej.

Plany na przyszłość

Już na starcie spółka stawiała na zrównoważoną produkcję. Dlatego do produkcji płyt styropianowych wdrożono również model „zero waste”. Jest on możliwy dzięki odpowiedniemu rozdrabnianiu oraz segregacji odpadów styropianowych powstałych podczas produkcji. Są one ponownie wykorzystywane w procesie produkcyjnym, tworząc obieg zamknięty. 

Jednak to nie koniec wdrażania działań ekologicznych. W planach na najbliższą przyszłość firma dąży do zrównoważonej produkcji i ograniczenia zużycia prądu oraz produkcji spalin. Dlatego naszym celem jest budowa farmy fotowoltaicznej. Dzięki takiemu rozwiązaniu część energii, niezbędnej w procesie produkcyjnym, będzie pozyskiwana z własnych zasobów. 

„Dążymy do rozwoju marki na rynku, ale pamiętamy przy tym o planecie. Dzięki wdrożeniu systemów ograniczających zanieczyszczanie środowiska możemy prowadzić politykę zrównoważonego rozwoju firmy. W naszej opinii jest to nieodzowny element filozofii funkcjonowania każdego godnego zaufania partnera biznesowego” – reasumuje Paweł Kamiński, członek zarządu Styropolu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Communicatio PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic Biuro prasowe
2024-12-27 | 17:30

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic

Adaptico to firma z siedzibą w Katowicach, która zajmuje się dystrybucją produktów i systemów zwiększających bezpieczeństwo w zakładach pracy. Firma
Przemysł Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana
Przemysł Ultrakompaktowe wózki podnośnikowe
2024-12-19 | 11:15

Ultrakompaktowe wózki podnośnikowe

Firma STILL prezentuje nowy podnośnikowy wózek widłowy EXV 10C-16C. Kompaktowe i zwrotne urządzenie zapewnia wysoką wydajność transportu wewnętrznego w ograniczonych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Fundusze unijne

Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.