Styropol zwiększa moce produkcyjne fabryki w Wołominie!

Elwira Jastrzębska
Communicatio PR
Pl. Konesera 10a
03-736 Warszawa
elwira|communicatiopr.com| |elwira|communicatiopr.com
501731234
https://www.linkedin.com/company/27242958/admin/
Styropol - polska marka wyrobów termoizolacyjnych - reaktywowana przez Grupę STB w 2022 r., dzięki nowoczesnemu zapleczu technologicznemu oraz znajomości branży szybko dołączyła
do kluczowych rynkowych graczy. Ostatnie kwartały przyniosły marce doskonałe wyniki. Dlatego zarząd Styropolu po roku funkcjonowania podjął decyzję o dalszym rozwoju procesów produkcyjnych w celu zwiększenia mocy fabryki w Wołominie.
Styropol – historyczna marka rok po nowym rozdaniu
Historia Styropolu rozpoczęła się pod koniec lat 90 ubiegłego wieku. Od początku funkcjonowania marka wyznaczała trendy w branży termoizolacyjnej. Jej produkty były jednymi z najczęściej wybieranych materiałów przy ociepleniach inwestycji. Na przestrzeni 20 lat działalności brand zyskał uznanie nie tylko wśród konsumentów lokalnych, ale również międzynarodowych. Jednak firma zniknęła z rynku w 2014 r.
Gdy w ubiegłym roku marka dołączyła do portfolio Grupy STB – rozpoczęła nowy rozdział w swojej historii. Grupa musiała wprowadzić markę na nowy poziom technologiczny i biznesowy. Jej przewagą była znajomość specyfiki branży, jej potrzeb oraz zaplecze technologiczne, które pozwoliło firmie zwinnie poruszać się wśród konkurencji.
Podsumowanie wyników - wiemy, że było warto!
Po roku funkcjonowania Styropolu widać, że ponowne wprowadzenie marki na rynek było słuszną decyzją. Na tle ogólnopolskiej sytuacji spadku sprzedaży płyt styropianowych w Polsce (spadek o prawie 16% w trzech pierwszych kwartałach br.) produkty Styropolu nie tylko utrzymały, ale wręcz wzmocniły swoją silną pozycję rynkową. W tym okresie sprzedaż produktów firmy wzrosła o ponad 20% w stosunku do ubiegłego roku. Jest to ogromny sukces budujący apetyt na więcej.
„Wyniki sprzedażowe III kwartału tego roku pokazały, że produkty Styropolu cieszą się zaufaniem naszych klientów. Aby sprostać ich wymaganiom podjęliśmy decyzję o rozwoju naszej fabryki w Cięciwie (gm. Wołomin). Dzięki modyfikacji procesów i wdrażaniu nowych rozwiązań technologicznych będziemy mogli zaspokajać zwiększone potrzeby produktowe klientów oraz dotrzeć do nowych kontrahentów” – wyjaśnia Jarosław Przybyszewski, prezes zarządu Styropolu.
Modernizacja Fabryki w Cięciwie
Obecnie fabryka w Cięciwie działa na pełnych obrotach i wykorzystuje w pełni swoje moce produkcyjne. Dzięki wprowadzeniu nowych procesów będzie mogła osiągnąć nowy pułap możliwości produkcyjnych po to, aby klienci otrzymywali zamówione produkty jeszcze szybciej.
Plany na przyszłość
Już na starcie spółka stawiała na zrównoważoną produkcję. Dlatego do produkcji płyt styropianowych wdrożono również model „zero waste”. Jest on możliwy dzięki odpowiedniemu rozdrabnianiu oraz segregacji odpadów styropianowych powstałych podczas produkcji. Są one ponownie wykorzystywane w procesie produkcyjnym, tworząc obieg zamknięty.
Jednak to nie koniec wdrażania działań ekologicznych. W planach na najbliższą przyszłość firma dąży do zrównoważonej produkcji i ograniczenia zużycia prądu oraz produkcji spalin. Dlatego naszym celem jest budowa farmy fotowoltaicznej. Dzięki takiemu rozwiązaniu część energii, niezbędnej w procesie produkcyjnym, będzie pozyskiwana z własnych zasobów.
„Dążymy do rozwoju marki na rynku, ale pamiętamy przy tym o planecie. Dzięki wdrożeniu systemów ograniczających zanieczyszczanie środowiska możemy prowadzić politykę zrównoważonego rozwoju firmy. W naszej opinii jest to nieodzowny element filozofii funkcjonowania każdego godnego zaufania partnera biznesowego” – reasumuje Paweł Kamiński, członek zarządu Styropolu.

Duże linie myjące: zintegrowane systemy dla wymagającej produkcji

Nowy model myjni przemysłowej NOYEN: Dlaczego warto zainwestować w kompaktowe rozwiązanie mycia detali

Nowy Prezes Związku Browary Polskie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.