Komunikaty PR

Styropol zwiększa moce produkcyjne fabryki w Wołominie!

2023-11-16  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Elwira Jastrzębska
Communicatio PR

Pl. Konesera 10a
03-736 Warszawa
elwira|communicatiopr.com| |elwira|communicatiopr.com
501731234
https://www.linkedin.com/company/27242958/admin/

Styropol - polska marka wyrobów termoizolacyjnych - reaktywowana przez Grupę STB w 2022 r., dzięki nowoczesnemu zapleczu technologicznemu oraz znajomości branży szybko dołączyła 
do kluczowych rynkowych graczy. Ostatnie kwartały przyniosły marce doskonałe wyniki. Dlatego zarząd Styropolu po roku funkcjonowania podjął decyzję o dalszym rozwoju procesów produkcyjnych w celu zwiększenia mocy fabryki w Wołominie. 

Styropol – historyczna marka rok po nowym rozdaniu

Historia Styropolu rozpoczęła się pod koniec lat 90 ubiegłego wieku. Od początku funkcjonowania marka wyznaczała trendy w branży termoizolacyjnej. Jej produkty były jednymi z najczęściej wybieranych materiałów przy ociepleniach inwestycji. Na przestrzeni 20 lat działalności brand zyskał uznanie nie tylko wśród konsumentów lokalnych, ale również międzynarodowych. Jednak firma zniknęła z rynku w 2014 r. 

Gdy w ubiegłym roku marka dołączyła do portfolio Grupy STB – rozpoczęła nowy rozdział w swojej historii. Grupa musiała wprowadzić markę na nowy poziom technologiczny i biznesowy. Jej przewagą była znajomość specyfiki branży, jej potrzeb oraz zaplecze technologiczne, które pozwoliło firmie zwinnie poruszać się wśród konkurencji.

Podsumowanie wyników - wiemy, że było warto!

Po roku funkcjonowania Styropolu widać, że ponowne wprowadzenie marki na rynek było słuszną decyzją. Na tle ogólnopolskiej sytuacji spadku sprzedaży płyt styropianowych w Polsce (spadek o prawie 16% w trzech pierwszych kwartałach br.) produkty Styropolu nie tylko utrzymały, ale wręcz wzmocniły swoją silną pozycję rynkową. W tym okresie sprzedaż produktów firmy wzrosła o ponad 20% w stosunku do ubiegłego roku. Jest to ogromny sukces budujący apetyt na więcej. 

„Wyniki sprzedażowe III kwartału tego roku pokazały, że produkty Styropolu cieszą się zaufaniem naszych klientów. Aby sprostać ich wymaganiom podjęliśmy decyzję o rozwoju naszej fabryki w Cięciwie (gm. Wołomin). Dzięki modyfikacji procesów i wdrażaniu nowych rozwiązań technologicznych będziemy mogli zaspokajać zwiększone potrzeby produktowe klientów oraz dotrzeć do nowych kontrahentów” – wyjaśnia Jarosław Przybyszewski, prezes zarządu Styropolu.

Modernizacja Fabryki w Cięciwie

Obecnie fabryka w Cięciwie działa na pełnych obrotach i wykorzystuje w pełni swoje moce produkcyjne. Dzięki wprowadzeniu nowych procesów będzie mogła osiągnąć nowy pułap możliwości produkcyjnych po to, aby klienci otrzymywali zamówione produkty jeszcze szybciej.

Plany na przyszłość

Już na starcie spółka stawiała na zrównoważoną produkcję. Dlatego do produkcji płyt styropianowych wdrożono również model „zero waste”. Jest on możliwy dzięki odpowiedniemu rozdrabnianiu oraz segregacji odpadów styropianowych powstałych podczas produkcji. Są one ponownie wykorzystywane w procesie produkcyjnym, tworząc obieg zamknięty. 

Jednak to nie koniec wdrażania działań ekologicznych. W planach na najbliższą przyszłość firma dąży do zrównoważonej produkcji i ograniczenia zużycia prądu oraz produkcji spalin. Dlatego naszym celem jest budowa farmy fotowoltaicznej. Dzięki takiemu rozwiązaniu część energii, niezbędnej w procesie produkcyjnym, będzie pozyskiwana z własnych zasobów. 

„Dążymy do rozwoju marki na rynku, ale pamiętamy przy tym o planecie. Dzięki wdrożeniu systemów ograniczających zanieczyszczanie środowiska możemy prowadzić politykę zrównoważonego rozwoju firmy. W naszej opinii jest to nieodzowny element filozofii funkcjonowania każdego godnego zaufania partnera biznesowego” – reasumuje Paweł Kamiński, członek zarządu Styropolu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Communicatio PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane? Biuro prasowe
2025-03-18 | 12:40

Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane?

Zwyżki nożycowe to jeden z kilku typów podnośników koszowych. Cechują się one bardzo kompaktową konstrukcją, dlatego sprawdzają się przy pracach, w których
Przemysł Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie
2025-01-23 | 11:00

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Wybór właściwego sprzętu spawalniczego to kluczowy element każdej firmy zajmującej się obróbką metali. Wśród wielu dostępnych na rynku rozwiązań szczególnie
Przemysł Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
2024-12-27 | 17:30

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic

Adaptico to firma z siedzibą w Katowicach, która zajmuje się dystrybucją produktów i systemów zwiększających bezpieczeństwo w zakładach pracy. Firma

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.