Styropol zwiększa moce produkcyjne fabryki w Wołominie!

Elwira Jastrzębska
Communicatio PR
Pl. Konesera 10a
03-736 Warszawa
elwira|communicatiopr.com| |elwira|communicatiopr.com
501731234
https://www.linkedin.com/company/27242958/admin/
Styropol - polska marka wyrobów termoizolacyjnych - reaktywowana przez Grupę STB w 2022 r., dzięki nowoczesnemu zapleczu technologicznemu oraz znajomości branży szybko dołączyła
do kluczowych rynkowych graczy. Ostatnie kwartały przyniosły marce doskonałe wyniki. Dlatego zarząd Styropolu po roku funkcjonowania podjął decyzję o dalszym rozwoju procesów produkcyjnych w celu zwiększenia mocy fabryki w Wołominie.
Styropol – historyczna marka rok po nowym rozdaniu
Historia Styropolu rozpoczęła się pod koniec lat 90 ubiegłego wieku. Od początku funkcjonowania marka wyznaczała trendy w branży termoizolacyjnej. Jej produkty były jednymi z najczęściej wybieranych materiałów przy ociepleniach inwestycji. Na przestrzeni 20 lat działalności brand zyskał uznanie nie tylko wśród konsumentów lokalnych, ale również międzynarodowych. Jednak firma zniknęła z rynku w 2014 r.
Gdy w ubiegłym roku marka dołączyła do portfolio Grupy STB – rozpoczęła nowy rozdział w swojej historii. Grupa musiała wprowadzić markę na nowy poziom technologiczny i biznesowy. Jej przewagą była znajomość specyfiki branży, jej potrzeb oraz zaplecze technologiczne, które pozwoliło firmie zwinnie poruszać się wśród konkurencji.
Podsumowanie wyników - wiemy, że było warto!
Po roku funkcjonowania Styropolu widać, że ponowne wprowadzenie marki na rynek było słuszną decyzją. Na tle ogólnopolskiej sytuacji spadku sprzedaży płyt styropianowych w Polsce (spadek o prawie 16% w trzech pierwszych kwartałach br.) produkty Styropolu nie tylko utrzymały, ale wręcz wzmocniły swoją silną pozycję rynkową. W tym okresie sprzedaż produktów firmy wzrosła o ponad 20% w stosunku do ubiegłego roku. Jest to ogromny sukces budujący apetyt na więcej.
„Wyniki sprzedażowe III kwartału tego roku pokazały, że produkty Styropolu cieszą się zaufaniem naszych klientów. Aby sprostać ich wymaganiom podjęliśmy decyzję o rozwoju naszej fabryki w Cięciwie (gm. Wołomin). Dzięki modyfikacji procesów i wdrażaniu nowych rozwiązań technologicznych będziemy mogli zaspokajać zwiększone potrzeby produktowe klientów oraz dotrzeć do nowych kontrahentów” – wyjaśnia Jarosław Przybyszewski, prezes zarządu Styropolu.
Modernizacja Fabryki w Cięciwie
Obecnie fabryka w Cięciwie działa na pełnych obrotach i wykorzystuje w pełni swoje moce produkcyjne. Dzięki wprowadzeniu nowych procesów będzie mogła osiągnąć nowy pułap możliwości produkcyjnych po to, aby klienci otrzymywali zamówione produkty jeszcze szybciej.
Plany na przyszłość
Już na starcie spółka stawiała na zrównoważoną produkcję. Dlatego do produkcji płyt styropianowych wdrożono również model „zero waste”. Jest on możliwy dzięki odpowiedniemu rozdrabnianiu oraz segregacji odpadów styropianowych powstałych podczas produkcji. Są one ponownie wykorzystywane w procesie produkcyjnym, tworząc obieg zamknięty.
Jednak to nie koniec wdrażania działań ekologicznych. W planach na najbliższą przyszłość firma dąży do zrównoważonej produkcji i ograniczenia zużycia prądu oraz produkcji spalin. Dlatego naszym celem jest budowa farmy fotowoltaicznej. Dzięki takiemu rozwiązaniu część energii, niezbędnej w procesie produkcyjnym, będzie pozyskiwana z własnych zasobów.
„Dążymy do rozwoju marki na rynku, ale pamiętamy przy tym o planecie. Dzięki wdrożeniu systemów ograniczających zanieczyszczanie środowiska możemy prowadzić politykę zrównoważonego rozwoju firmy. W naszej opinii jest to nieodzowny element filozofii funkcjonowania każdego godnego zaufania partnera biznesowego” – reasumuje Paweł Kamiński, członek zarządu Styropolu.

Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane?

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.