Komunikaty PR

W Dniu Produkcji Whirlpool podkreśla rolę pracowników

2020-10-05  |  10:30
Kontakt
Paulina Stępień
38PR & Content Communication

Gdańska 47/49 budynek D
90-729 Łódź
paulina.stepien|38pr.pl| |paulina.stepien|38pr.pl
505 313 324
www.38pr.pl

Po pięciu latach obchodów Dnia Produkcji w Stanach Zjednoczonych w tym roku Whirlpool po raz pierwszy będzie go świętować na skalę światową – zarówno wirtualnie, jak i w swoich zakładach produkcyjnych.

Produkcja spółki Whirlpool jest jednym z głównych atutów jej działalności i opiera się na standardach World Class Manufacturing. Standardy te nie tylko usprawniają działania, ale sprzyjają również zróżnicowaniu punktów widze­nia wszystkich pracowników. Dzięki takiemu podejściu Whirlpool kontynuuje doskonalenie swoich systemów produkcyjnych, dążąc do osiągnięcia wartości Zero – zerowej liczby urazów, usterek i przestojów w produkcji.

– Doświadczyliśmy dramatycznego wpływu COVID-19 na wszelkie aspekty naszego życia. Zdaliśmy sobie również sprawę ze znaczenia produkcji dla naszej organizacji i dla całego społeczeństwa – podkreślił Marc Bitzer, dyrektor generalny i prezes Whirlpool Corporation. – Bez ogromnego zaangażowania pracowników produkcyjnych i elastyczności zakła­dów miliony konsumentów nie miałyby możliwości zakupu lodówki czy pralki.

W konsekwencji pandemii COVID-19 w regionie EMEA, w którym Whirlpool dysponuje 13 zakładami przemysło­wymi w sześciu krajach, okazało się, że Cyfrowa Fabryka może prześcignąć tradycyjną poprzez wykorzystanie pracy zdalnej, rzeczywistości rozszerzonej, cyfrowej i wirtualnej oraz wspólnych stanowisk pracy. W efekcie możliwe stało się zaspokojenie najpilniejszych potrzeb. Koncepcja Cyfrowej Fabryki wywodzi się z innych innowa­cyjnych inicjatyw, a mianowicie Smart Manufacturing i koncepcji Przemysłu 4.0. Stanowi jasną, ambitną wizję produkcji przyszłości. Można wyobrazić ją sobie jako miejsce, w którym wszystkie zaangażowane zasoby – maszy­ny, roboty, urządzenia, ludzie, organizacja, procesy i systemy informatyczne – wspierane są przez moc obliczenio­wą, która jest w stanie połączyć wszystkie te elementy i wzbogacić udział każdego z nich.

– Nasz zespół produkcyjny odpowiedzialny jest za tworzenie najlepszych urządzeń kuchennych i pralniczych, dzięki którym stale poprawia się jakość życia domowego – zaakcentował Fabio Pommella, prezes zarządu Whirlpool Company Polska. – Podczas obchodów Dnia Produkcji staramy się nadal inspirować i przycią­gać ludzi z całego świata, niezależnie od ich wieku i pochodzenia, przedstawiając im możliwości kariery w produkcji i branżach wspierających, jak zasoby ludzkie, marketing, finanse, zarządzanie projektami i administracja. Edukacja w dziedzinach STEM w naszych szkołach jest kluczowa z perspektywy kształcenia przyszłych pracowni­ków, którzy będą dysponowali wiedzą i gotowością do korzystania z najnowszych technologii produkcyjnych, pomagających wprowadzać innowacje w życie.

Polska jest jednym ze strategicznych krajów dla firmy Whirlpool Corporation w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). W 2015 roku firma ogłosiła tak zwany Plan Przemysłowy dla Polski. Jego celem była racjonalizacja i specjalizacja wszystkich polskich stref przemysłowych (we Wrocławiu, Łodzi i Radomsku) oraz  unowocześnienie platform produkcyjnych. Na ten cel do końca 2018 roku przeznaczone zostały 293 mln euro.

Whirlpool Company Polska zatrudnia obecnie około 6000 osób, oprócz trzech centrów produkcyjnych posiada również biuro komercyjne w Warszawie, Centrum Usług Wspólnych dla Finansów EMEA w Łodzi (otwarte w 2017

roku), Centrum Usług Wspólnych dla Logistyki (otwarte w 2019 roku) oraz Centrum Badań i Rozwoju we Wrocławiu, w ramach którego działa również Globalne Centrum R&D dla Lodówek. Na początku kwietnia 2018 roku zakończono trwający cztery lata proces unifikacji przedsiębiorstwa w jeden podmiot prawny, będący konsekwencją przejęcia przez Whirlpool Corporation firmy Indesit Company w 2014 roku. Whirlpool Company Polska jest trzecim największym inwestorem amerykańskim w Polsce. 

***

Whirlpool (NYSE: WHR) jest wiodącym światowym producentem urządzeń kuchennych i pralniczych. W 2019 roku roczna sprzedaż wynosiła około 20 miliardów dolarów. Zatrudnienie wynosiło 77 000 pracowników. Spółka dysponowała 59 ośrodkami badawczymi zajmującymi się produkcją i technologią. Niemal we wszystkich krajach świata spółka wprowadza na rynek takie znane marki jak np. Whirlpool, KitchenAid, Maytag, Consul, Brastemp, Amana, Bauknecht, JennAir, Indesit . Dodatkowe informacje o spółce opublikowano na stronie whirlpoolcorp.com lub na Twitterze pod adresem @WhirlpoolCorp.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 38PR & Content Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic Biuro prasowe
2024-12-27 | 17:30

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic

Adaptico to firma z siedzibą w Katowicach, która zajmuje się dystrybucją produktów i systemów zwiększających bezpieczeństwo w zakładach pracy. Firma
Przemysł Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana
Przemysł Ultrakompaktowe wózki podnośnikowe
2024-12-19 | 11:15

Ultrakompaktowe wózki podnośnikowe

Firma STILL prezentuje nowy podnośnikowy wózek widłowy EXV 10C-16C. Kompaktowe i zwrotne urządzenie zapewnia wysoką wydajność transportu wewnętrznego w ograniczonych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Fundusze unijne

Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.