W Dniu Produkcji Whirlpool podkreśla rolę pracowników
38PR & Content Communication
Gdańska 47/49 budynek D
90-729 Łódź
paulina.stepien|38pr.pl| |paulina.stepien|38pr.pl
505 313 324
www.38pr.pl
Po pięciu latach obchodów Dnia Produkcji w Stanach Zjednoczonych w tym roku Whirlpool po raz pierwszy będzie go świętować na skalę światową – zarówno wirtualnie, jak i w swoich zakładach produkcyjnych.
Produkcja spółki Whirlpool jest jednym z głównych atutów jej działalności i opiera się na standardach World Class Manufacturing. Standardy te nie tylko usprawniają działania, ale sprzyjają również zróżnicowaniu punktów widzenia wszystkich pracowników. Dzięki takiemu podejściu Whirlpool kontynuuje doskonalenie swoich systemów produkcyjnych, dążąc do osiągnięcia wartości Zero – zerowej liczby urazów, usterek i przestojów w produkcji.
– Doświadczyliśmy dramatycznego wpływu COVID-19 na wszelkie aspekty naszego życia. Zdaliśmy sobie również sprawę ze znaczenia produkcji dla naszej organizacji i dla całego społeczeństwa – podkreślił Marc Bitzer, dyrektor generalny i prezes Whirlpool Corporation. – Bez ogromnego zaangażowania pracowników produkcyjnych i elastyczności zakładów miliony konsumentów nie miałyby możliwości zakupu lodówki czy pralki.
W konsekwencji pandemii COVID-19 w regionie EMEA, w którym Whirlpool dysponuje 13 zakładami przemysłowymi w sześciu krajach, okazało się, że Cyfrowa Fabryka może prześcignąć tradycyjną poprzez wykorzystanie pracy zdalnej, rzeczywistości rozszerzonej, cyfrowej i wirtualnej oraz wspólnych stanowisk pracy. W efekcie możliwe stało się zaspokojenie najpilniejszych potrzeb. Koncepcja Cyfrowej Fabryki wywodzi się z innych innowacyjnych inicjatyw, a mianowicie Smart Manufacturing i koncepcji Przemysłu 4.0. Stanowi jasną, ambitną wizję produkcji przyszłości. Można wyobrazić ją sobie jako miejsce, w którym wszystkie zaangażowane zasoby – maszyny, roboty, urządzenia, ludzie, organizacja, procesy i systemy informatyczne – wspierane są przez moc obliczeniową, która jest w stanie połączyć wszystkie te elementy i wzbogacić udział każdego z nich.
– Nasz zespół produkcyjny odpowiedzialny jest za tworzenie najlepszych urządzeń kuchennych i pralniczych, dzięki którym stale poprawia się jakość życia domowego – zaakcentował Fabio Pommella, prezes zarządu Whirlpool Company Polska. – Podczas obchodów Dnia Produkcji staramy się nadal inspirować i przyciągać ludzi z całego świata, niezależnie od ich wieku i pochodzenia, przedstawiając im możliwości kariery w produkcji i branżach wspierających, jak zasoby ludzkie, marketing, finanse, zarządzanie projektami i administracja. Edukacja w dziedzinach STEM w naszych szkołach jest kluczowa z perspektywy kształcenia przyszłych pracowników, którzy będą dysponowali wiedzą i gotowością do korzystania z najnowszych technologii produkcyjnych, pomagających wprowadzać innowacje w życie.
Polska jest jednym ze strategicznych krajów dla firmy Whirlpool Corporation w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). W 2015 roku firma ogłosiła tak zwany Plan Przemysłowy dla Polski. Jego celem była racjonalizacja i specjalizacja wszystkich polskich stref przemysłowych (we Wrocławiu, Łodzi i Radomsku) oraz unowocześnienie platform produkcyjnych. Na ten cel do końca 2018 roku przeznaczone zostały 293 mln euro.
Whirlpool Company Polska zatrudnia obecnie około 6000 osób, oprócz trzech centrów produkcyjnych posiada również biuro komercyjne w Warszawie, Centrum Usług Wspólnych dla Finansów EMEA w Łodzi (otwarte w 2017
roku), Centrum Usług Wspólnych dla Logistyki (otwarte w 2019 roku) oraz Centrum Badań i Rozwoju we Wrocławiu, w ramach którego działa również Globalne Centrum R&D dla Lodówek. Na początku kwietnia 2018 roku zakończono trwający cztery lata proces unifikacji przedsiębiorstwa w jeden podmiot prawny, będący konsekwencją przejęcia przez Whirlpool Corporation firmy Indesit Company w 2014 roku. Whirlpool Company Polska jest trzecim największym inwestorem amerykańskim w Polsce.
***
Whirlpool (NYSE: WHR) jest wiodącym światowym producentem urządzeń kuchennych i pralniczych. W 2019 roku roczna sprzedaż wynosiła około 20 miliardów dolarów. Zatrudnienie wynosiło 77 000 pracowników. Spółka dysponowała 59 ośrodkami badawczymi zajmującymi się produkcją i technologią. Niemal we wszystkich krajach świata spółka wprowadza na rynek takie znane marki jak np. Whirlpool, KitchenAid, Maytag, Consul, Brastemp, Amana, Bauknecht, JennAir, Indesit . Dodatkowe informacje o spółce opublikowano na stronie whirlpoolcorp.com lub na Twitterze pod adresem @WhirlpoolCorp.
tesa przedstawia tesa® 60418
Nowe kompaktowe wózki czołowe
Zakup stali przez internet – jakie są zalety?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.