W Dniu Produkcji Whirlpool podkreśla rolę pracowników
38PR & Content Communication
Gdańska 47/49 budynek D
90-729 Łódź
paulina.stepien|38pr.pl| |paulina.stepien|38pr.pl
505 313 324
www.38pr.pl
Po pięciu latach obchodów Dnia Produkcji w Stanach Zjednoczonych w tym roku Whirlpool po raz pierwszy będzie go świętować na skalę światową – zarówno wirtualnie, jak i w swoich zakładach produkcyjnych.
Produkcja spółki Whirlpool jest jednym z głównych atutów jej działalności i opiera się na standardach World Class Manufacturing. Standardy te nie tylko usprawniają działania, ale sprzyjają również zróżnicowaniu punktów widzenia wszystkich pracowników. Dzięki takiemu podejściu Whirlpool kontynuuje doskonalenie swoich systemów produkcyjnych, dążąc do osiągnięcia wartości Zero – zerowej liczby urazów, usterek i przestojów w produkcji.
– Doświadczyliśmy dramatycznego wpływu COVID-19 na wszelkie aspekty naszego życia. Zdaliśmy sobie również sprawę ze znaczenia produkcji dla naszej organizacji i dla całego społeczeństwa – podkreślił Marc Bitzer, dyrektor generalny i prezes Whirlpool Corporation. – Bez ogromnego zaangażowania pracowników produkcyjnych i elastyczności zakładów miliony konsumentów nie miałyby możliwości zakupu lodówki czy pralki.
W konsekwencji pandemii COVID-19 w regionie EMEA, w którym Whirlpool dysponuje 13 zakładami przemysłowymi w sześciu krajach, okazało się, że Cyfrowa Fabryka może prześcignąć tradycyjną poprzez wykorzystanie pracy zdalnej, rzeczywistości rozszerzonej, cyfrowej i wirtualnej oraz wspólnych stanowisk pracy. W efekcie możliwe stało się zaspokojenie najpilniejszych potrzeb. Koncepcja Cyfrowej Fabryki wywodzi się z innych innowacyjnych inicjatyw, a mianowicie Smart Manufacturing i koncepcji Przemysłu 4.0. Stanowi jasną, ambitną wizję produkcji przyszłości. Można wyobrazić ją sobie jako miejsce, w którym wszystkie zaangażowane zasoby – maszyny, roboty, urządzenia, ludzie, organizacja, procesy i systemy informatyczne – wspierane są przez moc obliczeniową, która jest w stanie połączyć wszystkie te elementy i wzbogacić udział każdego z nich.
– Nasz zespół produkcyjny odpowiedzialny jest za tworzenie najlepszych urządzeń kuchennych i pralniczych, dzięki którym stale poprawia się jakość życia domowego – zaakcentował Fabio Pommella, prezes zarządu Whirlpool Company Polska. – Podczas obchodów Dnia Produkcji staramy się nadal inspirować i przyciągać ludzi z całego świata, niezależnie od ich wieku i pochodzenia, przedstawiając im możliwości kariery w produkcji i branżach wspierających, jak zasoby ludzkie, marketing, finanse, zarządzanie projektami i administracja. Edukacja w dziedzinach STEM w naszych szkołach jest kluczowa z perspektywy kształcenia przyszłych pracowników, którzy będą dysponowali wiedzą i gotowością do korzystania z najnowszych technologii produkcyjnych, pomagających wprowadzać innowacje w życie.
Polska jest jednym ze strategicznych krajów dla firmy Whirlpool Corporation w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). W 2015 roku firma ogłosiła tak zwany Plan Przemysłowy dla Polski. Jego celem była racjonalizacja i specjalizacja wszystkich polskich stref przemysłowych (we Wrocławiu, Łodzi i Radomsku) oraz unowocześnienie platform produkcyjnych. Na ten cel do końca 2018 roku przeznaczone zostały 293 mln euro.
Whirlpool Company Polska zatrudnia obecnie około 6000 osób, oprócz trzech centrów produkcyjnych posiada również biuro komercyjne w Warszawie, Centrum Usług Wspólnych dla Finansów EMEA w Łodzi (otwarte w 2017
roku), Centrum Usług Wspólnych dla Logistyki (otwarte w 2019 roku) oraz Centrum Badań i Rozwoju we Wrocławiu, w ramach którego działa również Globalne Centrum R&D dla Lodówek. Na początku kwietnia 2018 roku zakończono trwający cztery lata proces unifikacji przedsiębiorstwa w jeden podmiot prawny, będący konsekwencją przejęcia przez Whirlpool Corporation firmy Indesit Company w 2014 roku. Whirlpool Company Polska jest trzecim największym inwestorem amerykańskim w Polsce.
***
Whirlpool (NYSE: WHR) jest wiodącym światowym producentem urządzeń kuchennych i pralniczych. W 2019 roku roczna sprzedaż wynosiła około 20 miliardów dolarów. Zatrudnienie wynosiło 77 000 pracowników. Spółka dysponowała 59 ośrodkami badawczymi zajmującymi się produkcją i technologią. Niemal we wszystkich krajach świata spółka wprowadza na rynek takie znane marki jak np. Whirlpool, KitchenAid, Maytag, Consul, Brastemp, Amana, Bauknecht, JennAir, Indesit . Dodatkowe informacje o spółce opublikowano na stronie whirlpoolcorp.com lub na Twitterze pod adresem @WhirlpoolCorp.
Automatyzacja magazynu w branży automotive – case study
Od Kolonii po Kalkutę. Maszyny PROMOTECH na światowych targach
Zarządzanie prawami użytkowników w ważeniu laboratoryjnym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.