Whirlpool wspiera ofiary wojny w Ukrainie – firma przekazała transzę sprzętu
Whirlpool kontynuuje działania charytatywne na rzecz ofiar wojny w Ukrainie. We współpracy z fundacją Habitat for Humanity Poland, amerykański producent przekazał potrzebującym ponad 300 sztuk kuchenek wolnostojących o wartości blisko pół miliona złotych. Pierwszy sprzęt już trafił za naszą wschodnią granicę.
Współpraca z fundacją Habitat for Humanity Poland to jedna z naszych najważniejszych inicjatyw prospołecznych. Od kilku lat działamy razem na rzecz lepszego świata – skupiając się przede wszystkim na lokalnych społecznościach – mówi Zygmunt Łopalewski z Whirlpool Corporation. – Jesteśmy szczególnie dumni z akcji wolontariatu, w których udział biorą nasi pracownicy, którzy pod okiem koordynatorów z Fundacji, np. remontują domy potrzebujących rodzin. To bardzo ważne, by pokazywać, że nawet działania małych grup, mogą realnie wpłynąć na życia poszczególnych osób czy rodzin – dodaje Łopalewski.
Poza tym, Whirlpool zdecydował się też na dodatkowe działania, wspierające ofiary wojny w Ukrainie, jeszcze w 2022 roku: Wojna za naszą wschodnią granicą spowodowała zmianę działania Habitat for Humanity Poland i w tych działaniach wspiera nasz Whirlpool. Napływ uchodźców z Ukrainy spowodował zwiększenie problemów mieszkaniowych w Polsce. Nasza organizacja wspólnie z partnerami postanowiła pomóc tym najbardziej potrzebującym, zagrożonym rodzinom uciekającym przed wojną. Dzięki Whirlpool otrzymaliśmy jeszcze w pierwszej połowie 2022 roku dwie ciężarówki wyposażenia: pralek, lodówek, kuchenek. Sprzęty te trafiły do naszych programów, głównie do Programu Najmu Społecznego, czyli do wcześniej wymienionych rodzin, których nie było stać ani na wynajem mieszkania, ani na zakup takiego sprzętu – wyjaśnia Maciej Kosiorek z Habitat for Humanity Poland.
W 2023 roku Fundacja rozpoznała szereg potrzeb wśród ludności cywilnej w Ukrainie. Jedną z nich są kuchenki w obwodach Mikołajewskim i Chersońskim, w których tego typu sprzęt został skradziony, zniszczony działaniami wojennymi lub zalany poprzez powódź spowodowaną wysadzeniem tamy w Nowej Kachuwce. – Bez kuchenek mieszkańcy mogą mieć realny problem, by przetrwać zimę i pierwsze, jeszcze chłodne wiosenne miesiące – mówi Maciej Kosiorek z Habitat for Humanity Poland. W odpowiedzi na te realne, choć bardzo proste potrzeby, Whirlpool przekazał ponad 330 sztuk kuchenek, z czego ponad 310 zostało wysłanych do Ukrainy i są dystrybuowane poprzez siatki wolontariuszy, wspierających lokalną ludność. Wartość przekazanej darowizny to 487 108 zł. Sprzęt służy już rodzinom z Mikołajowa pod Chersoniem oraz w okolicznych wsiach, m.in. Kiselivce, Maksimivce, Zasilya. Pozostały sprzęt trafi do potrzebujących rodzin w Polsce. – Cieszymy się, że mogliśmy ponownie połączyć siły z Fundacją Habitat for Humanity Poland i wspólnie pomóc rodzinom, dla których codzienne życie jest wielką próbą. W otaczających je wyzwaniach i strachu, który im towarzyszy, niech chociaż przygotowywanie posiłków da im namiastkę normalności – mówi Zygmunt Łopalewski z Whirlpool Corporation.
Automatyzacja magazynu w branży automotive – case study
Od Kolonii po Kalkutę. Maszyny PROMOTECH na światowych targach
Zarządzanie prawami użytkowników w ważeniu laboratoryjnym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.