Komunikaty PR

Wysoka jakość produktów najważniejsza w budowaniu przewagi rynkowej

2024-09-12  |  12:00
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG
Do pobrania sfs ( 0.16 MB )

Ponad połowa MŚP z sektora przemysłowego (51,3 proc.) uważa, że wysokiej jakości produkt to kluczowy czynnik pozwalający osiągnąć przewagę nad konkurencją. Ankietowani w badaniu Siemens Financial Services w Polsce wskazywali tę odpowiedź najczęściej, niezależnie od tego, w jakiej branży działają. Na kolejnych miejscach znalazły się: najniższe ceny (29 proc.), dobre relacje z kontrahentami (22,3 proc.) i terminowość dostaw (19,7 proc.).

 

Z raportu Index MiU 2023 wynika, że przedsiębiorcy coraz bardziej doceniają znaczenie jakości produktów w budowaniu przewagi konkurencyjnej. W porównaniu z poprzednią edycją badania z 2022 r. współczynnik ten wzrósł o 7 pkt proc. O budowaniu przewagi konkurencyjnej w kraju i zagranicą decyduje jednak nie tylko wysoka jakość produktów końcowych.

 

Według ankietowanych istotnymi czynnikami są także najniższe ceny (29 proc.), dobre relacje z kontrahentami (22,3 proc.), terminowość dostaw (19,7 proc.) oraz szybkość realizacji zamówień (17,7 proc.). Kolejność tych przewag w pewnym stopniu różni się w zależności od branży. Najniższe ceny na drugim miejscu wymieniały firmy spożywcze (27 proc.) oraz przetwarzające tworzywa sztuczne (32 proc.). Z kolei ankietowani z branży obróbki metali, na drugim miejscu wskazywali dobre relacje z kontrahentami (30 proc.).

 

Nowoczesne maszyny mają coraz większe znaczenie

 

Mali i średni przedsiębiorcy dostrzegają też rosnące znaczenie nowoczesnego parku MiU – okazało się to drugim czynnikiem z najwyższym wzrostem wskazań względem poprzedniej edycji badania. W najnowszym badaniu 15,3 proc. ankietowanych oceniło, że jest to istotny obszar budowania przewagi konkurencyjnej, w porównaniu do 10,3 proc. rok wcześniej (wzrost liczby wskazań o 5 pkt proc.). Z kolei 8 proc. uważa, że ważny jest zautomatyzowany park maszynowy (wobec 7,7 proc. w 2022 r.), a 6,3 proc. docenia dysponowanie nowymi, niezawodnymi maszynami (wzrost o 2 pkt. proc. względem 2022 r.).

 

­ – Porównując wyniki badań z raportów Index MiU widzimy, jak zmienia się świadomość przedsiębiorców  - przypisują oni coraz większe znaczenie inwestycjom w sprzęt. Nowoczesne maszyny i urządzenia zapewniają dużo efektywniejsze wykorzystanie surowców i są mniej energochłonne, wspierając tym samym założenia zrównoważonego rozwoju w przedsiębiorstwie – mówi Katarzyna Kaczmarek, CEO w Siemens Financial Services w Polsce. – Wnioski te potwierdzają również wyniki raportu Siemens Financial Services „Defining Sustainability: How machine builders are leveraging finance to respond to manufacturers’ demands for sustainability-enabling technology and equipment”, z którego dowiadujemy się, że 77 proc. czołowych producentów maszyn na świecie działa na rzecz zrównoważonego rozwoju właśnie poprzez produkcję efektywnych energetycznie maszyn. Wdrażanie nowych technologii jest bardzo istotne dla przedsiębiorstwa, które chce utrzymać wysoką jakość produktów i rozwijać swoją konkurencyjność – dodaje.

Nowoczesne maszyny równie ważne jak pracownicy

Ankietowani w badaniu Siemens Financial Services w Polsce rzadziej wskazywali na znaczenie wykwalifikowanego zespołu pracowników – w poprzedniej edycji badania czynnik ten był wymieniany na 3. miejscu – wskazywało go 25,7 proc. badanych MŚP.  Obecnie znajduje się on na 7. pozycji ze wskazaniem przez 14,7 proc. ankietowanych. Rzadziej wskazywane były też czynniki takie jak terminowość (spadek z 25,3 proc. do 19,7 proc.) oraz szybkość realizacji zamówienia (spadek z 23 proc. do 17,7 proc.).

- Jeżeli porównamy z poprzednim badaniem wyróżniki, które według MŚP z sektora przemysłowego decydują o osiągnięciu przewagi nad konkurencją, widać spadek przewag związanych z łańcuchami dostaw. Jest to w pewnym stopniu efekt dostosowania się przedsiębiorców do sytuacji panującej na rynku. We wcześniejszym badaniu średnio jedna czwarta ankietowanych wskazała, że istotna jest terminowość i szybki czas realizacji zamówienia, natomiast teraz na te wyróżniki zwraca uwagę niemal jedna piąta respondentów. – mówi Grzegorz Jarzębski, Country Head of Sales Siemens Financial Services w Polsce.  –  Obecnie firmy nadal funkcjonują w dynamicznie zmieniających się warunkach. Widać jednak, że wiele z nich dostosowało swoją działalność i stara się przygotować na przyszłe wyzwania – podsumowuje.

 

Nota metodologiczna:

Badanie z przedstawicielami 300 małych i średnich firm zrealizował Instytut Badań i Rozwiązań B2B Keralla Research we wrześniu 2023 r. Uczestnikami badania byli przedsiębiorcy z branży spożywczej, obróbki metali i przetwórstwa tworzyw sztucznych z całej Polski, posiadający własny park maszyn i urządzań (MiU). Wykorzystano metodę ilościową, technikę standaryzowanych wywiadów telefonicznych (CATI).

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane? Biuro prasowe
2025-03-18 | 12:40

Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane?

Zwyżki nożycowe to jeden z kilku typów podnośników koszowych. Cechują się one bardzo kompaktową konstrukcją, dlatego sprawdzają się przy pracach, w których
Przemysł Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie
2025-01-23 | 11:00

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Wybór właściwego sprzętu spawalniczego to kluczowy element każdej firmy zajmującej się obróbką metali. Wśród wielu dostępnych na rynku rozwiązań szczególnie
Przemysł Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
2024-12-27 | 17:30

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic

Adaptico to firma z siedzibą w Katowicach, która zajmuje się dystrybucją produktów i systemów zwiększających bezpieczeństwo w zakładach pracy. Firma

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.