Wyższa cena w wezwaniu na akcje BSC Drukarnia Opakowań

Do 40,5 zł podwyższona została cena oferowana za każdą akcję BSC Drukarnia Opakowań w wezwaniu ogłoszonym przez A&R Carton i Colorpack, spółki należące do grupy AR Packaging. Inwestorzy mogą zapisywać się na sprzedaż akcji w wezwaniu do 26 marca br.
– Gdy w styczniu ogłaszaliśmy wezwanie na akcje BSC Drukarnia Opakowań, kurs spółki był blisko historycznego maksimum. W naszej ocenie już wówczas sprzedaż akcji w wezwaniu była doskonałą okazją dla akcjonariuszy mniejszościowych do zrealizowania sowitych zysków z tej inwestycji. Biorąc pod uwagę obecne warunki rynkowe, jesteśmy przekonani, że podwyższenie ceny z 40,38 zł do 40,50 zł będzie dodatkową zachętą dla wszystkich akcjonariuszy mniejszościowych do odpowiedzi na wezwanie – powiedział Harald Schulz, Prezes AR Packaging.
Grupa AR Packaging, poprzez A&R Carton, kontroluje obecnie 60,82% akcji BSC Drukarnia Opakowań. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, A&R Carton miał obowiązek ogłoszenia wezwania na akcje zapewniające osiągnięcie progu 66% ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu spółki. A&R Carton zdecydował się jednak na ogłoszenie wezwania na wszystkie pozostałe akcje, tj. 3.842.136 sztuk, stanowiące 39,18% kapitału zakładowego, dając tym samym możliwość sprzedaży akcji w wezwaniu wszystkim zainteresowanym akcjonariuszom.
W przypadku osiągnięcia w wyniku wezwania progu przynajmniej 95% ogólnej liczby głosów na Walnym Zgromadzeniu BSC Drukarnia Opakowań, AR Packaging nie wyklucza przeprowadzenia przymusowego wykupu akcji należących do akcjonariuszy mniejszościowych i wycofania akcji spółki z obrotu na GPW. Alternatywnie, po osiągnięciu 90% ogólnej liczby głosów na Walnym Zgromadzeniu spółki możliwe jest przeprowadzenie procesu delistingu bez przymusowego wykupu akcji akcjonariuszy mniejszościowych.
Zapisy na sprzedaż akcji w wezwaniu będą przyjmowane do 26 marca br. przez Santander Biuro Maklerskie. Klienci mBanku mogą ponadto złożyć zapis we wskazanej placówce Biura Maklerskiego mBanku.
A&R Carton / AR Packaging
A&R Carton jest częścią AR Packaging, która jest jedną z wiodących firm z branży opakowań w Europie, z roczną sprzedażą netto na poziomie ponad 900 milionów euro, zatrudniającą 5500 pracowników w 28 fabrykach zlokalizowanych w 13 krajach. Główna siedziba firmy znajduje się w Lund w Szwecji.
W Polsce Grupa obecna jest w Krakowie, gdzie działa jeden z najnowocześniejszych zakładów Grupy – AR Carton Kraków, oraz w Poznaniu, dzięki przejęciu większościowego pakietu akcji BSC Drukarnia Opakowań.

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.