75 lat Herbapolu-Lublin – spotkanie dla mediów i influencerów
Zaproszeni goście mieli zarówno okazję poznać historię firmy „z herbatą w tle”, jak i dowiedzieć się więcej na temat jej obecnej pozycji na rynku. Dodatkową atrakcją było wspólne gotowanie ze znaną ekspertką kulinarną Darią Ładochą oraz warsztaty DIY.
Inspirowani przez naturę od 75 lat
Spotkanie odbyło się w wyjątkowej scenerii restauracji Belvedere, w warszawskich Łazienkach, które stanowią enklawę natury w centrum stolicy. Firmę Herbapol-Lublin reprezentowali między innymi: Evangelos Evangelou - Prezes Zarządu, Artur Bielak – Dyrektor Finansowy, Członek Zarządu oraz Anna Sambor – Dyrektor ds. Marketingu.
„Chciałbym, aby Herbapol-Lublin pozostawał synonimem rodzinności, naturalności i najwyższej jakości” – te słowa Jerzego Staraka, właściciela Herbapolu-Lublin S.A., doskonale wyrażają wartości, na których firma opiera swoją działalność już od 75 lat. Ich podkreśleniem są także nagrody Esencja Natury. Od 2009 roku trafiają one do osób, dla których natura jest nieodłącznym elementem życia: stanowi inspirację twórczą, buduje więzi, rozbudza nowe zainteresowania.
Podczas spotkania Anna Sambor, Dyrektor ds. Marketingu, opowiedziała, jakie zmiany zaszły w tym czasie w Herbapolu-Lublin, a także o tym, co – mimo upływu lat – pozostało niezmienne. Historia firmy sięga 1949 roku, kiedy powstała Centrala Zielarska wraz z oddziałem w Warszawie i terenowymi oddziałami w różnych rejonach Polski. Po kolejnych kilku przemianach, w 1996 roku firma przekształciła się ostatecznie w Herbapol-Lublin S.A. Ważnymi wydarzeniami było m.in. przejęcie firmy Bio-Active (obecnie Big-Active) oraz Przetwórni Owoców i Warzyw w Lubawie (obecnie oddział Herbapolu-Lublin, w którym powstają produkty dżemowe). Od 2020 roku do asortymentu firmy wróciły kosmetyki naturalne. Dzięki temu, Herbapol-Lublin połączył świat żywności i kosmetyków, wspierając konsumentów w trosce o holistyczną dbałość o siebie i bliskich.
Herbapol dziś
Przez 75 lat wiele się zmieniło – na przykład logo firmy, jednak charakterystyczna czcionka jest nadal ta sama. Wciąż tak samo mocne zostało także przywiązanie do natury. To ona jest źródłem składników, na bazie których powstają produkty Herbapolu. Firma pozyskuje zioła ze stanu naturalnego, współpracując ze zbieraczami, jak i z celowych upraw zielarskich. Zioła są zbierane w momencie pełnej dojrzałości i w zgodzie z kalendarzem natury. Zarówno plantatorzy, jak i zbieracze, to osoby o ogromnej wiedzy i wieloletnim doświadczeniu, niejednokrotnie przekazywanym z pokolenia na pokolenia. Zanim zioła, na bazie których Herbapol-Lublin tworzy swoje herbatki, mogą trafić do ich opakowań, mija aż 9 miesięcy. To czas przeznaczony na wieloetapowe procesy służące zapewnieniu najwyższej jakości i gwarancji bezpieczeństwa.
Jak podkreśliła Anna Sambor, Herbapol-Lublin niezmiennie pozostając blisko natury, jednocześnie zawsze dostosowywał się do zmieniającej się rzeczywistości, wymagań rynku i oczekiwań konsumentów. Dziś w asortymencie znajdują się trzy marki: Herbapol, Big-Active i Zioła Mnicha. Firma jest liderem rynkowym w kluczowych dla siebie kategoriach: syropów, herbatek ziołowych, owocowych, funkcjonalnych i herbat czerwonych. Dodatkowo, w kategorii produktów dżemowych i herbat zielonych jest wiceliderem. Firma wychodzi naprzeciw nowym trendom, oferując innowacyjne produkty, jak cukierki czyszczące język, orzeźwiające napoje herbaLOVE czy też musy owocowe. Dziś aż 98% konsumentów zna markę Herbapol!
Świętując urodziny
Po części oficjalnej spotkania przyszedł czas na wyjątkowe warsztaty. Daria Ładocha, znana ekspertka kulinarna i propagatorka zdrowego odżywiania, przygotowała wspólnie z uczestnikami proste, lecz efektowne dania pełne naturalnych składników: croissanty w trzech pysznych odsłonach, z dodatkiem dżemów Herbapol, a także sałatkę oraz super bowl z dodatkiem musów owocowych Herbapol. Zaproszeni goście mogli także wykonać naturalne peelingi do ciała oraz wyjątkowe herbaty w fiolkach. To była nie tylko chwila przyjemności, ale też inspiracja do codziennego życia w zgodzie z naturą.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.