Komunikaty PR

Cała prawda o produktach głęboko mrożonych. Twórcy marki Perino obalają mity

2022-05-23  |  13:00
Biuro prasowe

Metoda głębokiego mrożenia jest jednym z najlepszych naturalnych sposobów konserwacji żywności, który pozwala zachować świeżość i wartość produktu. Mimo to wciąż krąży o niej wiele mitów. Niektórzy restauratorzy i szefowie kuchni sceptycznie podchodzą do takich rozwiązań, z kolei na Zachodzie są one od lat bardzo popularne. O tym, jaką wartość dla gastronomii mają produkty głęboko mrożone, mówi ekspert marki Perino, specjalizującej się w produkcji świeżych makaronów głęboko mrożonych dla branży HoReCa.

Produkty głęboko mrożone – co warto o nich wiedzieć?

Głęboko mrożona żywność to produkty spożywcze poddawane procesowi dogłębnego mrożenia, podczas którego temperatura produktu utrzymuje się na poziomie -18°C lub niższym. Dzięki użyciu specjalistycznych urządzeń technicznych oraz surowców o bardzo wysokiej jakości cały proces przebiega bardzo szybko. Produkty głęboko mrożone w odróżnieniu od tradycyjnych mrożonek cechują się wyższą jakością i pozwalają zachować pożądaną świeżość dania. Z czego to wynika? 

Podczas tradycyjnego mrożenia, na powierzchni produktu pojawiają się duże kryształki lodu, które niszczą jego strukturę, przez co po rozmrożeniu żywność nie wygląda tak samo. W produktach głęboko mrożonych wykorzystuje się metodę szokową – dochodzi do bardzo szybkiego zamrożenia, przez co kryształki lodu dopasowują się do komórek produktu, nie zmieniając jego wyglądu – mówi Tomasz Sokołowski, Prezes Zarządu Perino. 

Dzięki temu produkt pozostaje w takiej samej postaci jak na początku. Produkty głęboko mrożone ze względu na swoją specyfikę wymagają odpowiednich warunków przechowywania oraz transportu. Jak dodaje dalej Tomasz Sokołowski: Dostarczamy produkty do Klientów specjalistycznym transportem mroźniczym. Restauratorzy, którzy odbierają nasze makarony przechowują je tak jak inne produkty mrożone. Dzięki takiej konserwacji okres przydatności do spożycia naszych makaronów wynosi aż 15 miesięcy.

Przedstawiciele polskiej gastronomii coraz chętniej przekonują się do produktów głęboko mrożonych. Sprawdźmy jednak, z jakimi mitami mierzą się przed zamówieniem ich do swojej kuchni.

Fakty i mity na temat produktów mrożonych 

Mit nr 1: Smaczniejsze są makarony wyrabiane w restauracji

Gwarancją smaku jest jakość odpowiednio dobranych składników oraz wykonanie. I choć zgodnie z łacińską sentencją mówiącą, że o gustach nie powinniśmy dyskutować, warto przyjrzeć się, jak producenci żywności głęboko mrożonej rzeczywiście przyrządzają swoje dania, których smak nie odbiega od tych przygotowywanych w restauracjach. 

Jak się okazuje na przykładzie marki Perino, głęboko mrożone makarony wyrabiane są ręcznie przez specjalistów, bazujących na oryginalnych, włoskich recepturach. W przypadku tej marki historia produkcji makaronów sięga lat 50. XX wieku! Ich produkty wyrabiane są z najwyższej jakości składników importowanych z Włoch, m.in. włoskiej pszenicy durum przygotowanej specjalnie dla Perino, świeżych, pasteryzowanych jaj, aromatycznych serów i starannie wyselekcjonowanych dodatków. Trudno nie przyznać racji, że taki makaron to prawdziwe arcydanie we włoskim stylu, które znokautuje niejedną pastę serwowaną w polskich restauracjach. 

Nasze makarony polecają najlepsi szefowie kuchni z Polski oraz zza granicy. Cieszymy się, gdy restauratorzy, którzy korzystają z produktów Perino są doceniani nie tylko przez swoich gości, ale także przez branżę gastronomiczną — komentuje Tomasz Sokołowski. 

Mit nr 2: Taniej jest wyrabiać makarony w swojej kuchni restauracyjnej 

Własnoręczne przygotowanie makaronu jest nie tylko czasochłonne, ale też nie daje możliwości kontrolowania food costu. Trudno oszacować, ile makaronu w danym dniu zamówią goście. Ceny świeżych produktów u różnych dostawców często mogą się wahać, a makarony dostarczane przez Perino pozwalają ustabilizować koszty. 

Korzystając ze świeżych, głęboko mrożonych produktów, mamy możliwość dokładnego określenia wielkości oraz ilości porcji. Dzięki produktom mrożonym, które cechuje powtarzalność, możemy mieć ciągły dostęp do wybranych sezonowych specjałów, nie ponosząc wysokich kosztów związanych z ich importem poza sezonem. W dzisiejszych czasach ceny składników są wyjątkowo niestabilne, a dzięki naszym świeżym makaronom restauratorzy zyskują kontrolę nad wydatkami  – mówi Tomasz Sokołowski. 

Mit nr 3: Głęboko mrożone produkty są niezdrowe 

Metoda głębokiego mrożenia nie wpływa na utratę wartości odżywczych produktu; co więcej, zapobiega namnażaniu się mikroorganizmów. Producenci gwarantują, że jakość makaronów jest stale monitorowana, a eksperci chętnie udzielają wszystkich fachowych informacji na temat składników. Warto także samemu sprawdzić jakość produktów, korzystając z możliwości degustacji włoskich makaronów przed złożeniem zamówienia. Szczególnie zachęca do tego marka Perino.

Mit nr 4: Mrożone produkty tracą świeżość

Głębokie mrożenie to proces, który nie wpływa na wygląd produktu, a co najważniejsze, umożliwia stosowanie wyłącznie naturalnych, świeżych składników. Zastosowanie metody szokowej zamraża produkt natychmiastowo, zachowując jego kształt, jakość i strukturę. Takie produkty po ugotowaniu posiadają wszystkie cechy świeżych wyrobów.

Wielowymiarowe korzyści dla restauratorów 

Wykorzystywanie w restauracyjnej kuchni produktów głęboko mrożonych to nie tylko oszczędność kosztów, czasu i energii. Jak mówi Tomasz Sokołowski: Wprowadzenie naszych makaronów do oferty restauracji wiąże się z szeregiem korzyści, niezwykle cennych dla branży HoReCa. Posiadanie świeżego, głęboko mrożonego makaronu na wyciągnięcie ręki pozwala uzyskać pożądaną powtarzalność dania, która jest wyjątkowo ważna w branży gastronomicznej. Nasze makarony są także szybkie w przygotowaniu i nie wymagają rozmrażania. Dla przykładu tortellini bolońskie są gotowe już po 4–5 minutach. Co więcej, posiadamy w ofercie produkty z precyzyjnie policzoną kaloryką, co w niektórych restauracjach, hotelach czy cateringach jest bardzo pożądane.

Dla każdego restauratora liczy się jakość produktu, który serwuje swoim gościom. Mając zapas głęboko mrożonego makaronu, zyskujemy pewność, że zawsze podamy im posiłek tak samo smaczny, jakościowy i wartościowy pod względem estetycznym. Ponadto korzystanie z produktów głęboko mrożonych ma także aspekt ekologiczny – minimalizuje powstawanie odpadów i zapobiega marnowaniu żywności. Celem polskich producentów, w tym także marki Perino, jest zmiana postrzegania żywności głęboko mrożonej i zachęcanie do wykorzystania jej przez restauracje w Polsce. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.