Komunikaty PR

Ciekawostki o Agros Nova – tego nie wiesz o zakładzie w Łowiczu

2021-09-30  |  13:30
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.09 MB )

Agros Nova to polski zakład o wieloletniej tradycji, który w 2015 roku dołączył do Grupy Maspex. Historia firmy rozpoczęła się już ponad 50 lat temu, a dzisiaj to prężnie działające przedsiębiorstwo zatrudniające ponad pół tysiąca osób. Co i kto stoi za sukcesem łowickiego zakładu? Jakie inicjatywy podejmuje Agros Nova i co ciekawego można znaleźć za zakładowymi drzwiami? Mamy odpowiedzi!

1. Łooo… i nie tylko!

Chociaż łowiczanie kojarzą Agros Nova przede wszystkim z marką „Łowicz” (92%), to w zakładzie powstają także produkty marek „Krakus”, „Kotlin” czy „Włocławek”[1]. To polskie przedsiębiorstwo specjalizuje się w przetwórstwie owocowo-warzywnym i każdego dnia dostarcza Polakom produkty najwyższej jakości. Zakład został doceniony w ubiegłym roku m.in. w konkursie Złoty Paragon – laureatem w kategorii dżemy, marmolady, powidła został dżem Łowicz 100% z owoców truskawki. Wśród ketchupów wyróżniono Kotlin ketchup łagodny, a w kategorii warzywa w słoikach, puszkach i kartonach – ogórki korniszony Krakusa.

2. Prekursor wartościowych rozwiązań

W 1993 roku marka „Łowicz” jako pierwsza wprowadziła w Polsce dżemy niskosłodzone, które w tamtych czasach były prawdziwym przełomem. Dżemy przyjęły się na rynku na tyle dobrze, że są dostępne do dziś!

3. Praca dla ponad 700 osób

Wśród nich aż 520 pracowników to mieszkańcy powiatu łowickiego. Stanowią oni ponad 85% całego zatrudnienia zakładu. W Agros Nova dobrze się pracuje. Liczby mówią same za siebie – średni staż pracy w firmie to aż 14 lat!

4. Wsparcie dla młodzieży

Agros Nova udzielił patronatu już 2 szkołom w Łowiczu – Zespołowi Szkół Ponadpodstawowych Nr 1 im. 10 Pułku Piechoty oraz Zespołowi Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2. W ramach tego projektu wybranym uczniom zakład przyznał stypendia za dobre wyniki w nauce. Celem tej współpracy jest przybliżenie młodzieży profilu zakładu oraz zapoznanie ze specyfiką pracy w przedsiębiorstwie. Uczniowie mają możliwość zobaczenia, jak w praktyce wygląda praca i funkcjonowanie tak nowoczesnego zakładu podczas praktyk. Od 2019 roku zakład wspiera lokalny Klub Sportowy w Łowiczu – MUKS Pelikan Łowicz – w zakresie rozwoju oraz szkolenia dzieci i młodzieży.

5. Innowacje mają znaczenie

Od grudnia 2020 roku Agros Nova jest członkiem Klastra Life Science, który stanowi sieć współpracy firm oraz instytucji, takich jak np. uczelnie, ośrodki badawcze i instytuty naukowe, Podmioty Otoczenia Biznesu, jednostki administracji państwowej czy publiczne i niepubliczne zakłady opieki zdrowotnej. Wspólnym celem I wizją tych podmiotów jest rozwój ekosystemu innowacji w obszarze biotechnologii oraz life science. Dotychczas Maspex zainwestował już 370 mln zł w rozwój i modernizację zakładu produkcyjnego w Łowiczu oraz budowę magazynu wysokiego składowania. Dzięki temu produkcja i logistyka magazynowa bazuje dzisiaj na najnowocześniejszych technologiach.

6. Jakość przede wszystkim

W Agros Nova i innych zakładach produkcyjnych należących do Grupy Maspex został wdrożony certyfikowany system jakości, spełniający wymagania międzynarodowego Standardu IFS Food (International Featured Standards).

7. Dobre inwestycje

Dzięki dotychczasowym inwestycjom w zakładzie w Łowiczu efektywnie funkcjonują nowoczesne linie produkcyjne, które są wydajniejsze, przyjazne dla środowiska i energooszczędne. Na terenie Agros Nova działa także zautomatyzowany magazyn, w którym zostały zastosowane rozwiązania umożliwiające redukcję emisji dwutlenku węgla. W najbliższym czasie firma Maspex planuje przeznaczyć 35 mln złotych na sfinalizowanie następnych ekologicznych realizacji w swoich zakładach. W zakładzie w Łowiczu planowana jest budowa przyzakładowej oczyszczalni ścieków oraz budowa farmy fotowoltaicznej, która umożliwi przekształcenie energii słonecznej na elektryczną i zwiększenie do około 10% energii pozyskiwanej z OZE (odnawialnych źródeł energii) w bilansie energetycznym zakładu. Bezemisyjna oczyszczalnia będzie pracowała w obiegu zamkniętym, co oznacza brak jakichkolwiek uciążliwych zapachów i hałasu dla okolicznych mieszkańców. To także korzyści dla środowiska naturalnego – inwestycja zapewni 30% ponownego wykorzystania wody i zmniejszy zużycie gazu. 8 na 10 badanych łowiczan (81%) uznaje projekt budowy przyzakładowej ekologicznej oczyszczalni za ważny[2].

 


[1] Na podstawie wyników badania „Łowicz oczami mieszkańców – potrzeby i perspektywy” zrealizowanego przez agencję badawczą IQS na zlecenie Agros Nova; czerwiec-lipiec 2021 r., N = 200.

[2] Na podstawie wyników badania „Łowicz oczami mieszkańców – potrzeby i perspektywy” zrealizowanego przez agencję badawczą IQS na zlecenie Agros Nova; czerwiec-lipiec 2021 r., N = 200.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.