Komunikaty PR

Ciekawostki o Agros Nova – tego nie wiesz o zakładzie w Łowiczu

2021-09-30  |  13:30
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.09 MB )

Agros Nova to polski zakład o wieloletniej tradycji, który w 2015 roku dołączył do Grupy Maspex. Historia firmy rozpoczęła się już ponad 50 lat temu, a dzisiaj to prężnie działające przedsiębiorstwo zatrudniające ponad pół tysiąca osób. Co i kto stoi za sukcesem łowickiego zakładu? Jakie inicjatywy podejmuje Agros Nova i co ciekawego można znaleźć za zakładowymi drzwiami? Mamy odpowiedzi!

1. Łooo… i nie tylko!

Chociaż łowiczanie kojarzą Agros Nova przede wszystkim z marką „Łowicz” (92%), to w zakładzie powstają także produkty marek „Krakus”, „Kotlin” czy „Włocławek”[1]. To polskie przedsiębiorstwo specjalizuje się w przetwórstwie owocowo-warzywnym i każdego dnia dostarcza Polakom produkty najwyższej jakości. Zakład został doceniony w ubiegłym roku m.in. w konkursie Złoty Paragon – laureatem w kategorii dżemy, marmolady, powidła został dżem Łowicz 100% z owoców truskawki. Wśród ketchupów wyróżniono Kotlin ketchup łagodny, a w kategorii warzywa w słoikach, puszkach i kartonach – ogórki korniszony Krakusa.

2. Prekursor wartościowych rozwiązań

W 1993 roku marka „Łowicz” jako pierwsza wprowadziła w Polsce dżemy niskosłodzone, które w tamtych czasach były prawdziwym przełomem. Dżemy przyjęły się na rynku na tyle dobrze, że są dostępne do dziś!

3. Praca dla ponad 700 osób

Wśród nich aż 520 pracowników to mieszkańcy powiatu łowickiego. Stanowią oni ponad 85% całego zatrudnienia zakładu. W Agros Nova dobrze się pracuje. Liczby mówią same za siebie – średni staż pracy w firmie to aż 14 lat!

4. Wsparcie dla młodzieży

Agros Nova udzielił patronatu już 2 szkołom w Łowiczu – Zespołowi Szkół Ponadpodstawowych Nr 1 im. 10 Pułku Piechoty oraz Zespołowi Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2. W ramach tego projektu wybranym uczniom zakład przyznał stypendia za dobre wyniki w nauce. Celem tej współpracy jest przybliżenie młodzieży profilu zakładu oraz zapoznanie ze specyfiką pracy w przedsiębiorstwie. Uczniowie mają możliwość zobaczenia, jak w praktyce wygląda praca i funkcjonowanie tak nowoczesnego zakładu podczas praktyk. Od 2019 roku zakład wspiera lokalny Klub Sportowy w Łowiczu – MUKS Pelikan Łowicz – w zakresie rozwoju oraz szkolenia dzieci i młodzieży.

5. Innowacje mają znaczenie

Od grudnia 2020 roku Agros Nova jest członkiem Klastra Life Science, który stanowi sieć współpracy firm oraz instytucji, takich jak np. uczelnie, ośrodki badawcze i instytuty naukowe, Podmioty Otoczenia Biznesu, jednostki administracji państwowej czy publiczne i niepubliczne zakłady opieki zdrowotnej. Wspólnym celem I wizją tych podmiotów jest rozwój ekosystemu innowacji w obszarze biotechnologii oraz life science. Dotychczas Maspex zainwestował już 370 mln zł w rozwój i modernizację zakładu produkcyjnego w Łowiczu oraz budowę magazynu wysokiego składowania. Dzięki temu produkcja i logistyka magazynowa bazuje dzisiaj na najnowocześniejszych technologiach.

6. Jakość przede wszystkim

W Agros Nova i innych zakładach produkcyjnych należących do Grupy Maspex został wdrożony certyfikowany system jakości, spełniający wymagania międzynarodowego Standardu IFS Food (International Featured Standards).

7. Dobre inwestycje

Dzięki dotychczasowym inwestycjom w zakładzie w Łowiczu efektywnie funkcjonują nowoczesne linie produkcyjne, które są wydajniejsze, przyjazne dla środowiska i energooszczędne. Na terenie Agros Nova działa także zautomatyzowany magazyn, w którym zostały zastosowane rozwiązania umożliwiające redukcję emisji dwutlenku węgla. W najbliższym czasie firma Maspex planuje przeznaczyć 35 mln złotych na sfinalizowanie następnych ekologicznych realizacji w swoich zakładach. W zakładzie w Łowiczu planowana jest budowa przyzakładowej oczyszczalni ścieków oraz budowa farmy fotowoltaicznej, która umożliwi przekształcenie energii słonecznej na elektryczną i zwiększenie do około 10% energii pozyskiwanej z OZE (odnawialnych źródeł energii) w bilansie energetycznym zakładu. Bezemisyjna oczyszczalnia będzie pracowała w obiegu zamkniętym, co oznacza brak jakichkolwiek uciążliwych zapachów i hałasu dla okolicznych mieszkańców. To także korzyści dla środowiska naturalnego – inwestycja zapewni 30% ponownego wykorzystania wody i zmniejszy zużycie gazu. 8 na 10 badanych łowiczan (81%) uznaje projekt budowy przyzakładowej ekologicznej oczyszczalni za ważny[2].

 


[1] Na podstawie wyników badania „Łowicz oczami mieszkańców – potrzeby i perspektywy” zrealizowanego przez agencję badawczą IQS na zlecenie Agros Nova; czerwiec-lipiec 2021 r., N = 200.

[2] Na podstawie wyników badania „Łowicz oczami mieszkańców – potrzeby i perspektywy” zrealizowanego przez agencję badawczą IQS na zlecenie Agros Nova; czerwiec-lipiec 2021 r., N = 200.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.