Komunikaty PR

Farm Frites Poland z nową linią produkcyjną

2024-06-12  |  15:30

Farm Frites Poland SA, wiodący producent mrożonych wyrobów ziemniaczanych w Europie Środkowo-Wschodniej, uruchamia nową zaawansowaną technologicznie linię produkcyjną frytek, zdolną wytworzyć ponad 70 tysięcy ton frytek rocznie. Inwestycja o wartości 300 milionów złotych to krok milowy w 30-letniej działalności firmy.

11 czerwca 2024 r.  w lęborskim zakładzie nastąpiło oficjalne otwarcie zrealizowanej inwestycji, która wpływa na znaczne zwiększenie mocy produkcyjnych, a w przyszłości pozwoli zaplanować produkcję nowych produktów. Uruchomienie drugiej linii frytek jest kluczowe dla utrzymania znaczącej pozycji rynkowej oraz rozwoju przedsiębiorstwa.

 

Nieustannie dążymy do rozwoju i wzmacniania naszej pozycji na rynku producentów wyrobów ziemniaczanych. Rozwijamy kompetencje naszych pracowników i technologię produkcji. Zbudowanie i otwarcie drugiej linii frytek nie byłoby możliwe, gdyby nie duże zainteresowanie klientów produktami z naszej fabryki.  Jednak nie jest to nasze ostatnie słowo. Rozważamy następny krok, który pozwoli zwiększyć moce produkcyjne o kolejne 20% oraz zaplanować produkcję nowych produktów, co istotne inwestycja będzie zaprojektowana jako neutralna klimatycznie. W efekcie będziemy mieli dwie linie zdolne wyprodukować łącznie 30 ton frytek w ciągu godziny. Obecna wydajność produkcji jest tak duża, że w ciągu 9 minut jesteśmy w stanie wyprodukować tyle 100-gramowych porcji frytek, by dostarczyć je wszystkim mieszkańcom Lęborka! – mówi Adam Klasa, Prezes Zarządu Farm Frites Poland SA. – Nowa linia uzyskała założoną płynność pracy i wydajność, dzięki zaangażowaniu wszystkich pracowników Farm Frites Poland SA oraz przy wsparciu naszych udziałowców.

 

Zwiększenie potencjału produkcji Farm Frites to nie jedyny efekt inwestycji. Otwarcie drugiej linii przyczyniło się do powstania nowych miejsc pracy. Wzrost zatrudnienia w lęborskiej fabryce wyniósł prawie 30 procent 
i planowane są koleje rekrutacje To czyni Farm Frites Poland SA jednym z najdynamiczniej rozwijających się pracodawców w regionie. O korzyściach z nowouruchomionej inwestycji mogą mówić także lokalni przedsiębiorcy i dostawcy ziemniaków współpracujący z Farm Frites Poland.

 

Inwestycja została zrealizowana przy wsparciu Słupskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w ramach programu Polska Strefa Inwestycji.


O Farm Frites Poland:

Farm Frites Poland SA, wiodący producent mrożonych wyrobów ziemniaczanych. Firma została założona w 1994 roku w Lęborku jako wspólne przedsięwzięcie dwóch holenderskich producentów wyrobów ziemniaczanych: Aviko B.V. i Farm Frites B.V. W trakcie 30 lat działalności FFP otworzyła linię frytek (1994 i 2024) placków (2004) i płatków ziemniaczanych (2011), zwiększyła zatrudnienie z 80 do 300 pracowników, a ilość przetwarzanych ziemniaków z 40.000 do prawie 400.000 ton.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.