Komunikaty PR

Marka Slodkie wspiera pszczoły. Polski producent słodyczy zachęca do siania łąki

2022-05-17  |  13:00
Biuro prasowe

Firma Slodkie, od 25 lat obecna na polskim i zagranicznym rynku słodyczy reklamowych, postanowiła w zupełnie oryginalny sposób włączyć się w świętowanie nadchodzącego Dnia Pszczoły (20 maja). Z tej okazji do każdego złożonego zamówienia dołącza 25 g nasion łąki kwietnej, które pozwolą na zasianie 1 m2 łąki. Firma podkreśla, że siejąc mieszankę roślin miododajnych, zapewniamy pszczołom pokarm, który jest niezbędny do przetrwania wielu gatunków. Akcja potrwa do końca czerwca. 

Pszczoły to wyjątkowe owady, dlatego z okazji ich święta postanowiliśmy aktywnie włączyć się w działania na rzecz poprawy ich dobrostanu. Warto pamiętać, że poza miodem zawdzięczamy im również wiele innych produktów spożywczych, ponieważ to pszczoły zapylają sady i rośliny, z których korzystają zarówno ludzie, jak i zwierzęta – komentuje Anna Garmada, CEO firmy Slodkie.

Pszczelarze alarmują, że pszczoły miodne wymierają w zastraszającym tempie, a bez nich grozi ludzkości klęska głodu. Te niewielkie owady przyczyniają się do produkcji ⅓ żywności na Ziemi, w tym aż 90% wszystkich owoców. Troska o ich przetrwanie i dobrostan staje się coraz częściej tematem wielu kampanii społecznych, które zachęcają do tworzenia pszczołom miejsc do życia. Dlaczego warto siać łąkę kwietną? Ponieważ to kwiaty zapewniają pszczołom pokarm, nektar i pyłek, ten zaś jest niezbędny do tego, by owady mogły zapylać owoce. Bardzo wiele gatunków roślin wymaga zapylania właśnie przez pszczoły, dlatego popularność działań na rzecz tych owadów rośnie.

Coraz więcej firm i organizacji, szczególnie w okolicy maja, promuje akcje ratujące pszczoły. Podobną decyzję podjęło Slodkie, od lat aktywnie wspierające różnego rodzaju inicjatywy prośrodowiskowe. Firma zachęca do tego również swoich klientów. Dołączanie pakietów z nasionami łąki kwietnej do zamówień to kolejna inicjatywa, która ma prowadzić do lepszej przyszłości naszej planety. Od stycznia tego roku we współpracy z Fundacją Las na Zawsze za każde złożone zamówienie firma posadzi metr kwadratowy lasu. W trosce o planetę Slodkie wprowadziło także opakowania z folii biodegradowalnej, papieru pochodzącego z recyklingu, a plastikowe patyczki do lizaków zastąpiło papierowymi. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Monster Munch z loterią - Rower Dobry Dla Ducha! Biuro prasowe
2024-07-02 | 08:00

Monster Munch z loterią - Rower Dobry Dla Ducha!

Monster Munch ogłasza start wyjątkowej loterii, której motywem przewodnim jest promowanie bezpiecznej jazdy na rowerze oraz korzyści płynących z kolarstwa. Do wygrania są
Przemysł spożywczy Wakacyjne odchudzanie - jak utrzymać motywację podczas zrzucania kilogramów?
2024-06-25 | 23:20

Wakacyjne odchudzanie - jak utrzymać motywację podczas zrzucania kilogramów?

Zapewne myślami jesteś już na wakacjach w nadmorskim kurorcie, ale sporym wyzwaniem wydaje się utrzymanie zdrowej diety podczas błogiego lenistwa na all inclusive. Ale jak tu nie
Przemysł spożywczy Etniczny street food i klasyka w nowej odsłonie
2024-06-24 | 11:15

Etniczny street food i klasyka w nowej odsłonie

Kolejną okazją do tego były warsztaty dla influencerów, zorganizowane w siedzibie Akademii – zabytkowym Dworku Ziemiańskim w Woli Suchożebrskiej. Tematem było grillowanie, a

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.