Komunikaty PR

Marka Slodkie wspiera pszczoły. Polski producent słodyczy zachęca do siania łąki

2022-05-17  |  13:00
Biuro prasowe

Firma Slodkie, od 25 lat obecna na polskim i zagranicznym rynku słodyczy reklamowych, postanowiła w zupełnie oryginalny sposób włączyć się w świętowanie nadchodzącego Dnia Pszczoły (20 maja). Z tej okazji do każdego złożonego zamówienia dołącza 25 g nasion łąki kwietnej, które pozwolą na zasianie 1 m2 łąki. Firma podkreśla, że siejąc mieszankę roślin miododajnych, zapewniamy pszczołom pokarm, który jest niezbędny do przetrwania wielu gatunków. Akcja potrwa do końca czerwca. 

Pszczoły to wyjątkowe owady, dlatego z okazji ich święta postanowiliśmy aktywnie włączyć się w działania na rzecz poprawy ich dobrostanu. Warto pamiętać, że poza miodem zawdzięczamy im również wiele innych produktów spożywczych, ponieważ to pszczoły zapylają sady i rośliny, z których korzystają zarówno ludzie, jak i zwierzęta – komentuje Anna Garmada, CEO firmy Slodkie.

Pszczelarze alarmują, że pszczoły miodne wymierają w zastraszającym tempie, a bez nich grozi ludzkości klęska głodu. Te niewielkie owady przyczyniają się do produkcji ⅓ żywności na Ziemi, w tym aż 90% wszystkich owoców. Troska o ich przetrwanie i dobrostan staje się coraz częściej tematem wielu kampanii społecznych, które zachęcają do tworzenia pszczołom miejsc do życia. Dlaczego warto siać łąkę kwietną? Ponieważ to kwiaty zapewniają pszczołom pokarm, nektar i pyłek, ten zaś jest niezbędny do tego, by owady mogły zapylać owoce. Bardzo wiele gatunków roślin wymaga zapylania właśnie przez pszczoły, dlatego popularność działań na rzecz tych owadów rośnie.

Coraz więcej firm i organizacji, szczególnie w okolicy maja, promuje akcje ratujące pszczoły. Podobną decyzję podjęło Slodkie, od lat aktywnie wspierające różnego rodzaju inicjatywy prośrodowiskowe. Firma zachęca do tego również swoich klientów. Dołączanie pakietów z nasionami łąki kwietnej do zamówień to kolejna inicjatywa, która ma prowadzić do lepszej przyszłości naszej planety. Od stycznia tego roku we współpracy z Fundacją Las na Zawsze za każde złożone zamówienie firma posadzi metr kwadratowy lasu. W trosce o planetę Slodkie wprowadziło także opakowania z folii biodegradowalnej, papieru pochodzącego z recyklingu, a plastikowe patyczki do lizaków zastąpiło papierowymi. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.