Marka Slodkie wspiera pszczoły. Polski producent słodyczy zachęca do siania łąki
Firma Slodkie, od 25 lat obecna na polskim i zagranicznym rynku słodyczy reklamowych, postanowiła w zupełnie oryginalny sposób włączyć się w świętowanie nadchodzącego Dnia Pszczoły (20 maja). Z tej okazji do każdego złożonego zamówienia dołącza 25 g nasion łąki kwietnej, które pozwolą na zasianie 1 m2 łąki. Firma podkreśla, że siejąc mieszankę roślin miododajnych, zapewniamy pszczołom pokarm, który jest niezbędny do przetrwania wielu gatunków. Akcja potrwa do końca czerwca.
Pszczoły to wyjątkowe owady, dlatego z okazji ich święta postanowiliśmy aktywnie włączyć się w działania na rzecz poprawy ich dobrostanu. Warto pamiętać, że poza miodem zawdzięczamy im również wiele innych produktów spożywczych, ponieważ to pszczoły zapylają sady i rośliny, z których korzystają zarówno ludzie, jak i zwierzęta – komentuje Anna Garmada, CEO firmy Slodkie.
Pszczelarze alarmują, że pszczoły miodne wymierają w zastraszającym tempie, a bez nich grozi ludzkości klęska głodu. Te niewielkie owady przyczyniają się do produkcji ⅓ żywności na Ziemi, w tym aż 90% wszystkich owoców. Troska o ich przetrwanie i dobrostan staje się coraz częściej tematem wielu kampanii społecznych, które zachęcają do tworzenia pszczołom miejsc do życia. Dlaczego warto siać łąkę kwietną? Ponieważ to kwiaty zapewniają pszczołom pokarm, nektar i pyłek, ten zaś jest niezbędny do tego, by owady mogły zapylać owoce. Bardzo wiele gatunków roślin wymaga zapylania właśnie przez pszczoły, dlatego popularność działań na rzecz tych owadów rośnie.
Coraz więcej firm i organizacji, szczególnie w okolicy maja, promuje akcje ratujące pszczoły. Podobną decyzję podjęło Slodkie, od lat aktywnie wspierające różnego rodzaju inicjatywy prośrodowiskowe. Firma zachęca do tego również swoich klientów. Dołączanie pakietów z nasionami łąki kwietnej do zamówień to kolejna inicjatywa, która ma prowadzić do lepszej przyszłości naszej planety. Od stycznia tego roku we współpracy z Fundacją Las na Zawsze za każde złożone zamówienie firma posadzi metr kwadratowy lasu. W trosce o planetę Slodkie wprowadziło także opakowania z folii biodegradowalnej, papieru pochodzącego z recyklingu, a plastikowe patyczki do lizaków zastąpiło papierowymi.
Smak zaczyna się od mięsa
Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.