Komunikaty PR

Marki należące do Grupy Maspex wspierają zrównoważony styl życia

2022-05-20  |  14:00
Biuro prasowe

Dążenie do czystych etykiet, eliminacja dodanego cukru, rozwój portfolio produktów roślinnych,
a także aktywizacja sportowa dzieci i młodzieży – to główne priorytety, jakie w ramach ogłoszonej Strategii Zrównoważonego Rozwoju „Efekt Kolibra” i ekosystemu Zdrowy Styl Życia, realizują marki należące do Grupy Maspex. Część z tych celów została już zrealizowana.

 

Strategia Zrównoważonego Rozwoju Maspeksu nazwana „Efektem Kolibra” składa się z 5 ekosystemów. To Ekologia, Innowacje, Środowisko Pracy, Otoczenie Społeczne i Biznesowe oraz Zdrowy Styl Życia. W ich ramach firma zobowiązała się do osiągnięcia 37 celów zgodnych z Agendą 2030 ogłoszoną przez ONZ.

 

Naturalny skład i eliminacja cukru

W ramach ekosystemu Zdrowy Styl Życia Maspex zadeklarował całkowite usunięcie cukru dodanego w napojach dla dzieci do 2025 r. Cel ten został już zrealizowany. Od bieżącego roku dodatek cukru całkowicie został wyeliminowany w produktach marki Kubuś. W napojach, wodach smakowych, sokach i musach marki Kubuś nie ma dodanego cukru. Także marka Tymbark wprowadziła w tym roku na rynek nową linię produktów Po Prostu dla osób ceniących zdrowe i smaczne połączenia. Znajdziemy wśród nich napoje, wody smakowe oraz lemoniady bez dodatku cukru. Proste, naturalne składniki znajdujące się w produktach z nowej linii są zgodne z zasadą tzw. czystych etykiet. Polega ona na maksymalnym uproszczeniu składu produktów i dążeniu do tego by produkt był jak najbardziej naturalny.

 

Zdrowy styl życia to tak naprawdę synonim życia w zgodzie z naturą. Gdybyśmy wybrali dwa elementy, które najmocniej go definiują, byłoby to zdrowe odżywianie oraz aktywne spędzanie czasu. Dlatego to właśnie na tych fundamentach oparliśmy pierwszy ekosystem naszej strategii zrównoważonego rozwoju. Ambicją Maspeksu jest, aby nasze produkty, były nie tylko smaczne i najwyższej jakości, ale by miały wysokie walory zdrowotne i by odpowiadały na najnowsze trendy oraz potrzeby konsumentów – mówi Magdalena Rohde-Krempa, General Manager BU Beverages w Grupie Maspex.

 

Innym ze zobowiązań prozdrowotnych było także całkowite zrezygnowanie z dodawania cukru w preparatach farmaceutycznych do 2022 roku. Zostało to zrealizowane i suplementy, produkowane przez firmę Polski Lek należącą do Grupy Maspex, takie jak np. Plusssz są bez dodatku cukru.

 

Jeszcze więcej warzyw i dbałość o dobrostan zwierząt

Innym działaniem wynikającym z ogłoszonej strategii zrównoważonego rozwoju jest powiększanie portfolio produktów roślinnych. 98 proc. całej oferty produktowej Maspeksu do 2025 r. będzie miało pochodzenie roślinne. Już teraz poszczególne marki wybierają do swoich produktów składniki, których produkcja uwzględnia dobrostan zwierząt hodowlanych i dbałość o środowisko. Od 2021 r. marka Lubella pozyskuje wszystkie jaja potrzebne do produkcji makaronów z chowu nieklatkowego.

 

W ostatnim czasie portfolio Maspeksu powiększyło się natomiast o kolejne nowości bazujące na roślinnym składzie – to m.in. pasty warzywne, pesto i sosy 8 warzyw od Łowicza, owsianka Lubella, Antybaton Łowicz, czy roślinne napoje z dodatkami owoców Just Plants od Tymbarku.

 

– Nasze produkty towarzyszą ludziom na co dzień. Są obecne na rodzinnych stołach od śniadania po kolację. Jesteśmy dumni z zaufania, którym darzą nas miliony konsumentów, dlatego nieustannie dążymy do udoskonalania naszych wyrobów. Za naszą najważniejszą misję w tym względzie uznajemy podnoszenie walorów zdrowotnych naszych produktów – z tego powodu upraszczamy ich skład, ograniczając liczbę składników i stawiając na te naturalne. Stawiamy także na produkty roślinne i w ciągu najbliższych trzech lat niemal całkowicie wyeliminujemy składniki pochodzenia zwierzęcego. W ten sposób odpowiadamy na żywieniowe trendy i potrzeby konsumentów – mówi Iwona Piasta General Manager BU Food w Grupie Maspex.

 

Aktywizacja sportowa dzieci

Realizacja celów zrównoważonego rozwoju przez Maspex, to także zaangażowanie marek w działania zachęcające dzieci i młodzież do uprawiania sportu i aktywnego życia w zgodzie z naturą. Najpopularniejszą ogólnopolską inicjatywą, w którą Maspex zaangażowany jest już od 16 lat jest Turniej „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”, którego organizatorem jest Polski Związek Piłki Nożnej  a głównym sponsorem marka Tymbark. To największe rozgrywki piłkarskie dla dzieci w Polsce i w Europie, w których do tej pory wzięło udział już ponad 2,5 mln dzieci, a prawie 30 proc. uczestników stanowią dziewczynki. Obecnie trwają finały wojewódzkie XXII edycji rozgrywek, a zwycięzców poznamy 14 czerwca na stadionie PGE Narodowym przed meczem Polska-Belgia.

 

W działania popularyzujące sport wśród najmłodszych angażują się także inne marki. Kubuś od 2018 r. jest partnerem cyklu Runmageddon Kids, a od 14 lat organizuje program edukacyjny „Kubusiowi Przyjaciele Natury” dla przedszkoli i szkół podstawowych, w którym co roku ponad milion dzieci uczy się życia w zgodzie z naturą i aktywnego spędzania czasu.  

 

Również marka Plusssz w tym roku zaangażowała się w propagowanie aktywności sportowej i została jednym z partnerów 79. Wyścigu kolarskiego Tour de Pologne.

 

Plusssz od dawna towarzyszy miłośnikom aktywności fizycznej podczas budowania formy i dbania o zdrowie. Dołączenie marki Plusssz do wyścigu kolarskiego Tour de Pologne ma na celu promowanie zdrowego i aktywnego trybu życia, podkreślając istotę odpowiedniego nawadniania i uzupełniania elektrolitów podczas treningu – mówi Elżbieta Gugulska General Manager BU Polski Lek w Grupie Maspex.

 

Inicjatywami skierowanymi do dzieci i młodzieży, które obejmują szeroko pojęty obszar zrównoważonego stylu życia, takimi jak: Turniej „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”, „Kubusiowi Przyjaciele Natury”, „Akademia Bezpiecznego Puchatka”, „Akademia Lubella”, do 2030 r. objętych zostanie 90 proc. przedszkoli i 70 proc. szkół podstawowych w Polsce. Do tej pory na działania związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu i ekologią Maspex wydał ponad 250 mln zł, a ponad 14 mln dzieci wzięło udział w inicjatywach oraz programach edukacyjnych i sportowych, które firma organizuje i w które się angażuje.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Zapewnienia bezpieczeństwa żywieniowego wyzwaniem Światowego Dnia Ludności Biuro prasowe
2024-07-11 | 10:00

Zapewnienia bezpieczeństwa żywieniowego wyzwaniem Światowego Dnia Ludności

39% dorosłych Polaków i 41% matek w imieniu swoich dzieci deklaruje zaangażowanie w ograniczenie zmian klimatycznych[1] – wynika z badania „Talerz Polaka – Nawyki
Przemysł spożywczy Z jakimi wyzwaniami mierzą się producenci czekolady?
2024-07-10 | 17:00

Z jakimi wyzwaniami mierzą się producenci czekolady?

  Nadchodzący Dzień Czekolady (7 lipca) jest doskonałą okazją do refleksji nad podejmowaniem bardziej zrównoważonych i proekologicznych praktyk w całym łańcuchu
Przemysł spożywczy DANONE w grupie ekspertów tworzących normy ISO
2024-07-09 | 16:40

DANONE w grupie ekspertów tworzących normy ISO

Grupa spółek DANONE dołączyła do Komitetu Technicznego Polskiego Komitetu Normalizacyjnego. Tym samym stała się częścią Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej (ISO[1]) i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.