Miliard bułek rocznie z piekarni Lantmännen Unibake w Nowej Soli
Lantmännen Unibake, wiodący globalny dostawca świeżych i mrożonych produktów piekarniczych, kończy kolejny etap inwestycji w Polsce – w Nowej Soli i znacząco zwiększa swoje możliwości i ofertę produktową.
Lantmännen Unibake poinformował o zakończeniu kolejnego etapu swojej inwestycji w Nowej Soli. Obejmowała ona rozbudowę piekarni, zainstalowanie nowej, już trzeciej linii do produkcji wysokiej jakości pieczywa do hamburgerów i hot-dogów oraz montaż urządzeń do pakowania pieczywa na rynek detaliczny.
Piekarnia w Nowej Soli została oddana do użytku w 2018 roku i od tego czasu systematycznie zwiększa swoje zdolności produkcyjne i ofertę - w takich kategoriach jak bułki do hamburgerów, hot dogów klasycznych (tzw. amerykańskich) i hot dogów w stylu francuskim (bagietka z wydrążonym otworem na dodatki). Piekarnia ma też szerokie możliwości różnicowania bułek – m.in. poprzez stosowanie różnorodnych receptur, posypywanie (np. sezamem), nacinanie czy glazurowanie (np. bułki brioche). Po zainstalowaniu trzeciej linii zdolności produkcyjne piekarni w Nowej Soli wzrosną do miliarda bułek rocznie.
Nowa linia produkcyjna znacząco zwiększy nie tylko zdolności produkcyjne piekarni w Nowej Soli, ale też - dzięki możliwości elastycznego konfigurowania linii produkcyjnych - jej ofertę asortymentową pieczywa marki Schulstad.
- Zakończenie kolejnego etapu inwestycji w Nowej Soli otwiera nam drogę do dalszego rozwoju, pozwoli nam zaoferować klientom na rynku gastronomicznym jeszcze większy asortyment pieczywa o wysokiej i powtarzalnej jakości, a dodatkowo – przyspieszyć ekspansję na rynku detalicznym. Tym samym umocnimy naszą pozycję – jako wiodącego dostawcy pieczywa nie tylko w Polsce, ale też w tej części Europy, mówi Jacek Górecki, Dyrektor Zarządzający Lantmännen Unibake Poland.
Zakończenie kolejnego etapu inwestycji Lantmännen Unibake to także nowe miejsca pracy. Obecnie piekarnia w Nowej Soli zatrudnia ponad 190 pracowników, jej rozbudowa stworzy jeszcze kolejnych 40-50 miejsc pracy. Piekarnia w Nowej Soli zaopatruje się w większość surowców na polskim rynku, dlatego inwestycja przekłada się też na szereg, nowych pośrednich miejsc pracy u dostawców i kontrahentów.
- Bardzo się cieszymy z kontynuacji inwestycji Lantmannen Unibake w Nowej Soli. To znaczący inwestor, tworzący wiele wartościowych miejsc pracy, a także firma od lat zaangażowana w rozwój naszego miasta i regionu, z którą świetnie nam się współpracuje. Rozbudowa i rozwój piekarni to także dowód na to, że Nowa Sól jest przyjaznym miejscem dla biznesu i doskonałą lokalizacją dla dużych inwestycji, powiedział Jacek Milewski, Prezydent Nowej Soli.
Lantmännen Unibake jest jedną z największych grup piekarniczych w Europie - posiada 32 piekarnie w 14 krajach. Firma zatrudnia ponad 6 tys. pracowników i dostarcza mrożone i świeże produkty piekarnicze na rynek detaliczny i gastronomiczny, w ponad 60 krajach na całym świecie.
W Polsce Lantmännen Unibake jest obecny od początku lat dziewięćdziesiątych. Obecnie produkcja odbywa się w dwóch piekarniach - w Nowej Soli i Stanisławowie Pierwszym w gminie Nieporęt koło Warszawy. Spółka oferuje szeroki wybór różnorodnych wyrobów piekarskich, w tym pieczywo dla gastronomii - m.in. bułki dla fast food, do hamburgerów i hot dogów czy pieczywo do kanapek. Lantmännen Unibake systematycznie wzbogaca receptury pieczywa o błonnik, ziarna i nasiona oraz dba o obniżanie zawartości cukru i soli.
Klientami Lantmännen Unibake są w Polsce sieci restauracji szybkiej obsługi, duże sieci handlowe, sieci stacji benzynowych oraz sieci sklepów detalicznych. Oprócz podmiotów krajowych odbiorcami produktów są także klienci działający na kilkudziesięciu rynkach europejskich, m.in. w Niemczech, Belgii, Szwajcarii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Holandii, Włoszech, Czechach, Słowacji, Rumunii, w krajach skandynawskich (Norwegia, Szwecja, Dania i Finlandia) oraz na Bliskim Wschodzie czy w Azji (Arabia Saudyjska, Japonia, Korea Południowa).
Lantmännen Unibake Polska zatrudnia obecnie ponad 450 osób.
O Lantmännen Unibake
Lantmännen Unibake jest wiodącą międzynarodową firmą piekarniczą należącą do Grupy Lantmännen. Dzięki doświadczeniu w zakresie świeżych i mrożonych produktów piekarniczych, a także wysokiej jakości produktom i innowacyjnym rozwiązaniom, opartym na zrównoważonym podejściu i najwyższych standardach bezpieczeństwa żywności, wspiera swoich klientów z branży gastronomicznej i handlu detalicznego w rozwoju ich biznesu. Z siedzibą w Kopenhadze w Danii, Lantmännen Unibake posiada 32 piekarni na całym świecie i prowadzi sprzedaż w ponad 60 krajach. Portfolio marki obejmuje szereg uznanych marek: Schulstad, Schulstad Bakery Solutions, Hatting, Pastridor, Americna, Bonjour i inne. Lantmännen Unibake osiąga obroty w wysokości 1,1, miliarda euro i zatrudnia ponad 6 tys. osób w ponad 20 krajach.
www.lantmannenunibake.com
Smak zaczyna się od mięsa
Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.