Młode mamy i biznes to połączenie idealne – tak powstało Salad Story
Macierzyństwo zmienia życie kobiet, obracając je o 180 stopni. Pomimo wielu trudności i wyrzeczeń, które wiążą się z rolą mamy, czas ten może być również inspiracją do podejmowania nowych wyzwań i realizacji biznesowych celów. 18 lat temu macierzyństwo zainspirowało dwie mamy, w tym Anię Krajewską do założenia Salad Story, największej sieci serwującej zdrową żywność w Polsce. Z okazji Dnia Mamy przypominamy niezwykłą historię Ani – młodej mamy, która zrewolucjonizowała rynek gastronomii w Polsce.
Historia dwóch mam, wspólnego pomysłu i ogromnego sukcesu
Salad Story to historia dwóch świeżo upieczonych mam, które poznały się na zajęciach z gimnastyki i… odkrywają, że łączą je wspólne pasje do dobrego smaku, kreatywność, zaangażowanie i zapał do zmieniania świata na lepsze dla siebie i swoich dzieci.
To właśnie z potrzeby zdrowego, szybko dostępnego jedzenia zrodził się pomysł stworzenia miejsca z prawdziwym, naturalnym, dobrze zbilansowanym i pysznym jedzeniem w umiar-kowanej cenie. Ania Krajewska wraz z partnerką biznesową zauważyły lukę w polskiej gastronomii, a swoją obserwację przekuły w nowoczesny koncept zdrowego, łatwo dostępnego jedzenia, które jak się okazało idealnie wpisało się w potrzeby żywieniowe Polaków. W rezul-tacie już w 2007 roku w Złotych Tarasach pojawia się pierwsza restauracja Salad Story, która od razu zyskuje ogromną popularność. Jak się okazało, nie tylko pomysłodawczyniom brakowało takiego miejsca.
- Z każdej strony, na każdym kroku mijamy budki, punkty czy sieciówki z fast foodami. Te często ciężkostrawne posiłki w pewnym momencie zaczęły stanowić częsty element diety Polaków, bo „na mieście” brakowało pewnej alternatywny. W ten sposób stworzyłyśmy miejsce dla pasjonatów prawdziwego, naturalnego, zdrowego i szybko dostępnego jedzenia, które jak się okazało, było potrzebne wszystkim – mówi Ania Krajewska, współzałożycielka Salad Story.
Ania będąc świeżo upieczoną mamą poszukiwała jedzenia jakościowego, z najlepszych składników. Dlatego komponując posiłki sięga po sezonowe i rodzime produkty, dzięki czemu menu restauracji zmienia się wraz z nowym sezonem. Wśród dostawców marki odnaleźć można lokalnych producentów, dzięki którym łańcuch logistyczny jest krótszy, a składniki produktów świeższe. Pasję do zdrowego żywienia Ania kontynuuje do dziś, będąc zaangażowaną prezeską Salad Story, która nie tylko zarządza firmą, ale także tworzy receptury i wła-snoręcznie komponuje smaki nowych dań w ofercie marki.
Pomysł współzałożycielki marki na szybko zyskał nowych entuzjastów, wskutek czego Salad Story z lokalnej restauracji przerodziła się w sieć, która wraz z rozwojem otwierała nowe lokalizacje i przyciągała kolejnych klientów. Ania kreowała coraz to nowsze dania, które spełniały oczekiwania gości pragnących sięgać po zdrowe, świeże i naturalne jedzenie. Jej kulinarna innowacyjność zdobyła uznanie wśród klientów na rynku gastronomicznym, wskutek czego marka stała się prekursorem zmian w polskiej branży kulinarnej.
W 2017 roku Ania dodatkowo wprowadziła koncept WrapMe! by Salad Story, nową markę która jest odpowiedzią na potrzeby miłośników szybkiego i łatwo dostępnego jedzenia, którzy nie chcieli rezygnować ze swoich ulubionych dań, a sięgnąć bo bardziej urozmaicone propozycje z lepszej jakości składników.
W obliczu pandemii w 2020 roku, gdy rynek gastronomiczny przeżywał kryzys, Salad Story dostosowała swój model biznesowy, wprowadzając sprzedaż zdalną i uruchamiając cloud kitchens. Dzięki optymalizacji kosztów, w tym rezygnacji z nierentownych lokali, firma odnotowała wzrost sprzedaży sałatek i wrapów, generując wysokie obroty. Tym samym trudną sytuację gospodarczą udało się przekuć w duży sukces. Ania dzięki swojej pasji i pracy została doceniona również w konkursie Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku, w którym otrzymała nagrodę w kategorii Biznes Roku 2019 powyżej 50 mln obrotu rocznego.
Historia dwóch mam, wspólnego pomysłu i ogromnego sukcesu odmieniła polską gastronomię na lepsze. Prezeska marki z poczuciem odpowiedzialności realizuje swoją misję udostępniając i rozprzestrzeniając zdrowe jedzenie na mieście, tym samym karmi gości z miłością do natury, ekologii i zdrowia. Sieć z dnia na dzień przyciąga kolejnych pasjonatów, dzięki czemu dynamicznie otwierają się nowe lokalizacje. Obecnie Salad Story to największa sieć restauracji serwujących zdrowe i szybkie posiłki, która liczy aż 52 lokale.
***
Salad Story powstało 2007 roku i obecnie jest to największa sieć restauracji serwujących zdrowe i szybkie posiłki w Polsce. Firma konsekwentnie realizuje misję serwowania zdrowego jedzenia zrzeszając już ponad 40 lokali gastronomicznych znajdujących się głównie w największych centrach handlowych w kraju. Marka karmi swoich gości z miłością do natury, współpracuje z polskimi dostawcami oraz korzysta z lokalnych upraw rolnych tam, gdzie jest to możliwe. Sieć jest zarządzana przez współzałożycielkę i pasjonatkę Anię Krajewską, która osobiście kreuje smaki i kompozycje dostępne w restauracjach, szuka nowych trendów i wprowadza je do Salad Story oraz pilnuje wartości i tego co od początku było najważniejsze, czyli misji zmieniania świata na lepsze, przez dobre zdrowe jedzenie.
Knorr: 186 lat kulinarnej rewolucji, której serce bije w Poznaniu
Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce
Producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.