Młode mamy i biznes to połączenie idealne – tak powstało Salad Story
Macierzyństwo zmienia życie kobiet, obracając je o 180 stopni. Pomimo wielu trudności i wyrzeczeń, które wiążą się z rolą mamy, czas ten może być również inspiracją do podejmowania nowych wyzwań i realizacji biznesowych celów. 18 lat temu macierzyństwo zainspirowało dwie mamy, w tym Anię Krajewską do założenia Salad Story, największej sieci serwującej zdrową żywność w Polsce. Z okazji Dnia Mamy przypominamy niezwykłą historię Ani – młodej mamy, która zrewolucjonizowała rynek gastronomii w Polsce.
Historia dwóch mam, wspólnego pomysłu i ogromnego sukcesu
Salad Story to historia dwóch świeżo upieczonych mam, które poznały się na zajęciach z gimnastyki i… odkrywają, że łączą je wspólne pasje do dobrego smaku, kreatywność, zaangażowanie i zapał do zmieniania świata na lepsze dla siebie i swoich dzieci.
To właśnie z potrzeby zdrowego, szybko dostępnego jedzenia zrodził się pomysł stworzenia miejsca z prawdziwym, naturalnym, dobrze zbilansowanym i pysznym jedzeniem w umiar-kowanej cenie. Ania Krajewska wraz z partnerką biznesową zauważyły lukę w polskiej gastronomii, a swoją obserwację przekuły w nowoczesny koncept zdrowego, łatwo dostępnego jedzenia, które jak się okazało idealnie wpisało się w potrzeby żywieniowe Polaków. W rezul-tacie już w 2007 roku w Złotych Tarasach pojawia się pierwsza restauracja Salad Story, która od razu zyskuje ogromną popularność. Jak się okazało, nie tylko pomysłodawczyniom brakowało takiego miejsca.
- Z każdej strony, na każdym kroku mijamy budki, punkty czy sieciówki z fast foodami. Te często ciężkostrawne posiłki w pewnym momencie zaczęły stanowić częsty element diety Polaków, bo „na mieście” brakowało pewnej alternatywny. W ten sposób stworzyłyśmy miejsce dla pasjonatów prawdziwego, naturalnego, zdrowego i szybko dostępnego jedzenia, które jak się okazało, było potrzebne wszystkim – mówi Ania Krajewska, współzałożycielka Salad Story.
Ania będąc świeżo upieczoną mamą poszukiwała jedzenia jakościowego, z najlepszych składników. Dlatego komponując posiłki sięga po sezonowe i rodzime produkty, dzięki czemu menu restauracji zmienia się wraz z nowym sezonem. Wśród dostawców marki odnaleźć można lokalnych producentów, dzięki którym łańcuch logistyczny jest krótszy, a składniki produktów świeższe. Pasję do zdrowego żywienia Ania kontynuuje do dziś, będąc zaangażowaną prezeską Salad Story, która nie tylko zarządza firmą, ale także tworzy receptury i wła-snoręcznie komponuje smaki nowych dań w ofercie marki.
Pomysł współzałożycielki marki na szybko zyskał nowych entuzjastów, wskutek czego Salad Story z lokalnej restauracji przerodziła się w sieć, która wraz z rozwojem otwierała nowe lokalizacje i przyciągała kolejnych klientów. Ania kreowała coraz to nowsze dania, które spełniały oczekiwania gości pragnących sięgać po zdrowe, świeże i naturalne jedzenie. Jej kulinarna innowacyjność zdobyła uznanie wśród klientów na rynku gastronomicznym, wskutek czego marka stała się prekursorem zmian w polskiej branży kulinarnej.
W 2017 roku Ania dodatkowo wprowadziła koncept WrapMe! by Salad Story, nową markę która jest odpowiedzią na potrzeby miłośników szybkiego i łatwo dostępnego jedzenia, którzy nie chcieli rezygnować ze swoich ulubionych dań, a sięgnąć bo bardziej urozmaicone propozycje z lepszej jakości składników.
W obliczu pandemii w 2020 roku, gdy rynek gastronomiczny przeżywał kryzys, Salad Story dostosowała swój model biznesowy, wprowadzając sprzedaż zdalną i uruchamiając cloud kitchens. Dzięki optymalizacji kosztów, w tym rezygnacji z nierentownych lokali, firma odnotowała wzrost sprzedaży sałatek i wrapów, generując wysokie obroty. Tym samym trudną sytuację gospodarczą udało się przekuć w duży sukces. Ania dzięki swojej pasji i pracy została doceniona również w konkursie Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku, w którym otrzymała nagrodę w kategorii Biznes Roku 2019 powyżej 50 mln obrotu rocznego.
Historia dwóch mam, wspólnego pomysłu i ogromnego sukcesu odmieniła polską gastronomię na lepsze. Prezeska marki z poczuciem odpowiedzialności realizuje swoją misję udostępniając i rozprzestrzeniając zdrowe jedzenie na mieście, tym samym karmi gości z miłością do natury, ekologii i zdrowia. Sieć z dnia na dzień przyciąga kolejnych pasjonatów, dzięki czemu dynamicznie otwierają się nowe lokalizacje. Obecnie Salad Story to największa sieć restauracji serwujących zdrowe i szybkie posiłki, która liczy aż 52 lokale.
***
Salad Story powstało 2007 roku i obecnie jest to największa sieć restauracji serwujących zdrowe i szybkie posiłki w Polsce. Firma konsekwentnie realizuje misję serwowania zdrowego jedzenia zrzeszając już ponad 40 lokali gastronomicznych znajdujących się głównie w największych centrach handlowych w kraju. Marka karmi swoich gości z miłością do natury, współpracuje z polskimi dostawcami oraz korzysta z lokalnych upraw rolnych tam, gdzie jest to możliwe. Sieć jest zarządzana przez współzałożycielkę i pasjonatkę Anię Krajewską, która osobiście kreuje smaki i kompozycje dostępne w restauracjach, szuka nowych trendów i wprowadza je do Salad Story oraz pilnuje wartości i tego co od początku było najważniejsze, czyli misji zmieniania świata na lepsze, przez dobre zdrowe jedzenie.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.