Komunikaty PR

Młode mamy i biznes to połączenie idealne – tak powstało Salad Story

2024-05-28  |  10:45
Biuro prasowe

Macierzyństwo zmienia życie kobiet, obracając je o 180 stopni. Pomimo wielu trudności i wyrzeczeń, które wiążą się z rolą mamy, czas ten może być również inspiracją do podejmowania nowych wyzwań i realizacji biznesowych celów. 18 lat temu macierzyństwo zainspirowało dwie mamy, w tym Anię Krajewską do założenia Salad Story, największej sieci serwującej zdrową żywność w Polsce. Z okazji Dnia Mamy przypominamy niezwykłą historię Ani – młodej mamy, która zrewolucjonizowała rynek gastronomii w Polsce. 


Historia dwóch mam, wspólnego pomysłu i ogromnego sukcesu


Salad Story to historia dwóch świeżo upieczonych mam, które poznały się na zajęciach z gimnastyki i… odkrywają, że łączą je wspólne pasje do dobrego smaku, kreatywność, zaangażowanie i zapał do zmieniania świata na lepsze dla siebie i swoich dzieci. 


To właśnie z potrzeby zdrowego, szybko dostępnego jedzenia zrodził się pomysł stworzenia miejsca z prawdziwym, naturalnym, dobrze zbilansowanym i pysznym jedzeniem w umiar-kowanej cenie. Ania Krajewska wraz z partnerką biznesową zauważyły lukę w polskiej gastronomii, a swoją obserwację przekuły w nowoczesny koncept zdrowego, łatwo dostępnego jedzenia, które jak się okazało idealnie wpisało się w potrzeby żywieniowe Polaków. W rezul-tacie już w 2007 roku w Złotych Tarasach pojawia się pierwsza restauracja Salad Story, która od razu zyskuje ogromną popularność. Jak się okazało, nie tylko pomysłodawczyniom brakowało takiego miejsca.

 
- Z każdej strony, na każdym kroku mijamy budki, punkty czy sieciówki z fast foodami. Te często ciężkostrawne posiłki w pewnym momencie zaczęły stanowić częsty element diety Polaków, bo „na mieście” brakowało pewnej alternatywny. W ten sposób stworzyłyśmy miejsce dla pasjonatów prawdziwego, naturalnego, zdrowego i szybko dostępnego jedzenia, które jak się okazało, było potrzebne wszystkim – mówi Ania Krajewska, współzałożycielka Salad Story. 


Ania będąc świeżo upieczoną mamą poszukiwała jedzenia jakościowego, z najlepszych składników. Dlatego komponując posiłki sięga po sezonowe i rodzime produkty, dzięki czemu menu restauracji zmienia się wraz z nowym sezonem. Wśród dostawców marki odnaleźć można lokalnych producentów, dzięki którym łańcuch logistyczny jest krótszy, a składniki produktów świeższe. Pasję do zdrowego żywienia Ania kontynuuje do dziś, będąc zaangażowaną prezeską Salad Story, która nie tylko zarządza firmą, ale także tworzy receptury i wła-snoręcznie komponuje smaki nowych dań w ofercie marki.


Pomysł współzałożycielki marki na szybko zyskał nowych entuzjastów, wskutek czego Salad Story z lokalnej restauracji przerodziła się w sieć, która wraz z rozwojem otwierała nowe lokalizacje i przyciągała kolejnych klientów. Ania kreowała coraz to nowsze dania, które spełniały oczekiwania gości pragnących sięgać po zdrowe, świeże i naturalne jedzenie. Jej kulinarna innowacyjność zdobyła uznanie wśród klientów na rynku gastronomicznym, wskutek czego marka stała się prekursorem zmian w polskiej branży kulinarnej.


W 2017 roku Ania dodatkowo wprowadziła koncept WrapMe! by Salad Story, nową markę która jest odpowiedzią na potrzeby miłośników szybkiego i łatwo dostępnego jedzenia, którzy nie chcieli rezygnować ze swoich ulubionych dań, a sięgnąć bo bardziej urozmaicone propozycje z lepszej jakości składników. 


W obliczu pandemii w 2020 roku, gdy rynek gastronomiczny przeżywał kryzys, Salad Story dostosowała swój model biznesowy, wprowadzając sprzedaż zdalną i uruchamiając cloud kitchens. Dzięki optymalizacji kosztów, w tym rezygnacji z nierentownych lokali, firma odnotowała wzrost sprzedaży sałatek i wrapów, generując wysokie obroty. Tym samym trudną sytuację gospodarczą udało się przekuć w duży sukces. Ania dzięki swojej pasji i pracy została doceniona również w konkursie Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku, w którym otrzymała nagrodę w kategorii Biznes Roku 2019 powyżej 50 mln obrotu rocznego. 


Historia dwóch mam, wspólnego pomysłu i ogromnego sukcesu odmieniła polską gastronomię na lepsze. Prezeska marki z poczuciem odpowiedzialności realizuje swoją misję udostępniając i rozprzestrzeniając zdrowe jedzenie na mieście, tym samym karmi gości z miłością do natury, ekologii i zdrowia. Sieć z dnia na dzień przyciąga kolejnych pasjonatów, dzięki czemu dynamicznie otwierają się nowe lokalizacje. Obecnie Salad Story to największa sieć restauracji serwujących zdrowe i szybkie posiłki, która liczy aż 52 lokale.


***
Salad Story powstało 2007 roku i obecnie jest to największa sieć restauracji serwujących zdrowe i szybkie posiłki w Polsce. Firma konsekwentnie realizuje misję serwowania zdrowego jedzenia zrzeszając już ponad 40 lokali gastronomicznych znajdujących się głównie w największych centrach handlowych w kraju. Marka karmi swoich gości z miłością do natury, współpracuje z polskimi dostawcami oraz korzysta z lokalnych upraw rolnych tam, gdzie jest to możliwe. Sieć jest zarządzana przez współzałożycielkę i pasjonatkę Anię Krajewską, która osobiście kreuje smaki i kompozycje dostępne w restauracjach, szuka nowych trendów i wprowadza je do Salad Story oraz pilnuje wartości i tego co od początku było najważniejsze, czyli misji zmieniania świata na lepsze, przez dobre zdrowe jedzenie.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.