Komunikaty PR

NOWOŚĆ OD GERBER! Linia w pełni roślinnych dań dla niemowląt i małych dzieci

2022-05-11  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Kamila Szarowicz
Nestlé Nutrition

ul. Domaniewska 32
02-672 Warszawa
Kamila.Szarowicz|pl.nestle.com| |Kamila.Szarowicz|pl.nestle.com
+48 608 544 573
https://www.zdrowystartwprzyszlosc.pl/

Gerber stworzył linię 100% roślinnych, zbilansowanych dań dla niemowląt i małych dzieci. Dieta bazująca na produktach roślinnych jest rekomendowana przez specjalistów i pozwala nie tylko dostarczyć do organizmu ważnych składników, takich jak wartościowe białko roślinne, ale może pomóc też ograniczać postępujące zmiany klimatyczne.

Dobre dla maluszka

Nowa linia składa się już z 6 posiłków, z których każdy stanowi unikatowe połącznie warzyw, nasion roślin strączkowych i zbóż. Z pasji tworzenia różnorodnych propozycji dla najmłodszych powstały dania:

  • 100% roślinne;
  • wspierające rodziców w zapewnieniu dziecku odpowiedniej porcji warzyw każdego dnia, bo dostarczające nawet 3 porcji warzyw w 1 posiłku;
  • zawierające wartościowe białko roślinne pochodzące m.in. z nasion roślin strączkowych – minimum 4g w każdej porcji;
  • wprowadzające dziecko w świat nowych ciekawych składników – ciecierzycy, fasoli, komosy ryżowej, kaszy bulgur czy musu kokosowego;
  • pełne niespotykanych przypraw: orientalnych – takich jak cynamon, imbir, curry czy kolendra, oraz rodzimych, jak czosnek;
  • łączące różnorodne smaki tak, że doceniły to badane mamy i ich dzieci, które z przyjemnością zajadały się produktami;
  • stanowiące bogate źródło błonnika pokarmowego (minimum 4 g błonnika w każdej porcji);
  • odpowiednie jako element zrównoważonej diety – dla dziecka i dla planety;
  • przygotowane z ekologicznych składników pochodzących z certyfikowanych gospodarstw.

 

Ważne pytanie: Czy dania 100% roślinne są wartościowe dla dzieci?

Odpowiedź eksperta: mgr Ewelina Poźniak – Specjalista ds. żywienia Gerber

Pokarmy roślinne to pierwsze produkty, które powinny pojawić się w diecie dziecka. Docelowo stają się one wręcz podstawą diety najmłodszych. Żywność plant-based może być źródłem wielu cennych składników, w tym wartościowego białka oraz błonnika pokarmowego. Co ważne, badania pokazują, że dzieci w Polsce zjadają przeciętnie 3 razy więcej mięsa niż powinny. Rozwiązaniem może być wprowadzenie w tygodniu 1-2 „dni bez mięsa”, kiedy w obiedzie źródłem cennego białka będą np. nasiona roślin strączkowych.  Pozwoli to lepiej zbilansować dietę dziecka, a dodatkowo da mu szansę na odkrywanie wspaniałego bogactwa świata roślin.

 

Nowości to propozycje dla maluszków po 8. miesiącuWarzywna potrawka włoska z pomidoramiGulasz z marchewki i fasoliJesienne warzywa z kaszą oraz Gulasz z cukinią i warzywami, a także po 12. miesiącuMarokański gulasz warzywny i Delikatne curry z warzywami.

Dobre dla planety

Produkcja żywności pochodzenia zwierzęcego to bardzo duże obciążenie dla środowiska – wymaga wykorzystania dużych przestrzeni, zużywa mnóstwo wody i wiąże się z emisją do atmosfery ogromnych ilości gazów cieplarnianych. Zdaniem ekspertów nie oznacza to, że powinniśmy całkowicie z tych produktów zrezygnować, jednak dla zdrowia własnego i planety warto przynajmniej częściowo zastąpić je produktami pochodzenia roślinnego, które są dużo przyjaźniejsze dla środowiska.

Wszystkie obiadki Gerber Organic Plant-tastic powstały w lokalnym oddziale w Rzeszowie. Przy ich tworzeniu:

  • wykorzystywano energię elektryczną pochodzącą wyłącznie z odnawialnych źródeł energii;
  • stosowano zasady „zero waste”, czyli dbano, by nic, co można ponownie wykorzystać, nie zmarnowało się – w ten sposób powstały m.in. naturalne nawozy, które pozwolą użyźniać glebę w okolicznych gospodarstwach czy biogaz, który zostanie przetworzony na cenną energię.

Co ważne, szklane opakowania produktów Gerber Organic Plant-tastic w 100% nadają się do recyklingu.


Ważna informacja. Gdy maluszek przyjdzie na świat, najlepszym dla niego sposobem żywienia jest karmienie piersią. Mleko mamy zapewnia zbilansowaną dietę i chroni przed chorobami. W pełni popieramy zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia dotyczące wyłącznego karmienia piersią przez pierwsze sześć miesięcy życia dziecka. Po tym okresie należy rozpocząć wprowadzanie żywności uzupełniającej o odpowiedniej wartości odżywczej przy jednoczesnej kontynuacji karmienia piersią do ukończenia przez dziecko 2 lat. Zdajemy sobie też sprawę z tego, że nie zawsze rodzice mogą karmić swoje dziecko mlekiem mamy. Zachęcamy do skonsultowania sposobu żywienia dziecka ze specjalistą ochrony zdrowia. Jeśli zdecydowaliście, że Wasze dziecko nie będzie karmione piersią, powinniście pamiętać, że ta decyzja jest trudna do odwrócenia - rozpoczęcie częściowego dokarmiania butelką spowoduje zmniejszenie ilości wytwarzanego mleka. Rezygnacja z karmienia piersią niesie ze sobą konsekwencje socjalne i finansowe, które należy wziąć pod uwagę. Jeśli zdecydowaliście, że maluszek będzie karmiony piersią, przypominamy, że prawidłowe zbilansowanie jadłospisu mamy jest bardzo istotne. Jej zdrowa dieta w czasie ciąży i po porodzie pomaga gromadzić składniki odżywcze niezbędne do prawidłowego przebiegu ciąży, przygotowuje do okresu laktacji i pomaga ją utrzymać. Dzieci rozwijają się w różnym tempie, dlatego czas wprowadzenia posiłków uzupełniających należy skonsultować z lekarzem lub położną. Aby uniknąć ryzyka dla zdrowia ważne jest, by żywność dla dziecka przygotowywać, stosować i przechowywać zawsze zgodnie z informacją na opakowaniu.

O Nestlé Polska S.A.

Nestlé Polska S.A. to, należący do grona liderów, producent m.in. produktów dla niemowląt i małych dzieci. W portfolio firmy znajdują się m.in. mleka modyfikowane, kleiki, kaszki, dania w słoiczkach, soki i nektary, deserki, przekąski i suplementy diety dostępne pod markami NAN 2, LITTLE STEPS 2, Gerber, Gerber Organic, Nestlé, BOBO FRUT, Yogolino, Sinlac czy NANCARE. Naszym celem jest nie tylko wspomagać rodziców w trosce o żywienie i zdrowie ich dzieci, ale także edukować ich w zakresie znaczenia diety dla prawidłowego rozwoju i wzrostu maluchów oraz zasad jej właściwego bilansowania.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Nestlé Nutrition
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Monster Munch z loterią - Rower Dobry Dla Ducha! Biuro prasowe
2024-07-02 | 08:00

Monster Munch z loterią - Rower Dobry Dla Ducha!

Monster Munch ogłasza start wyjątkowej loterii, której motywem przewodnim jest promowanie bezpiecznej jazdy na rowerze oraz korzyści płynących z kolarstwa. Do wygrania są
Przemysł spożywczy Wakacyjne odchudzanie - jak utrzymać motywację podczas zrzucania kilogramów?
2024-06-25 | 23:20

Wakacyjne odchudzanie - jak utrzymać motywację podczas zrzucania kilogramów?

Zapewne myślami jesteś już na wakacjach w nadmorskim kurorcie, ale sporym wyzwaniem wydaje się utrzymanie zdrowej diety podczas błogiego lenistwa na all inclusive. Ale jak tu nie
Przemysł spożywczy Etniczny street food i klasyka w nowej odsłonie
2024-06-24 | 11:15

Etniczny street food i klasyka w nowej odsłonie

Kolejną okazją do tego były warsztaty dla influencerów, zorganizowane w siedzibie Akademii – zabytkowym Dworku Ziemiańskim w Woli Suchożebrskiej. Tematem było grillowanie, a

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.