Komunikaty PR

Od Francji przez polski smalec do opakowań zero waste. 20 lat marki Nobilia

2022-04-13  |  13:00
Biuro prasowe

Pierwszy raz spotkaliśmy się z takimi prezentami na zagranicznych targach w połowie lat 90. Były w klimacie francuskim z wytrawnymi winami i terynami. Doskonale je pamiętam, bo taka była też pierwsza odsłona naszej Nobilii. Jak sektor ekskluzywnych koszy prezentowych zmieniał się na przestrzeni lat? Z jakimi wyzwaniami mierzyły się pierwsze polskie firmy? Na pytania odpowiada Anna Garmada, właścicielka marki Nobilia, świętującej w tym roku jubileusz 20-lecia.

 

Eleganckie, dostosowane do różnych okazji, przygotowane z poczuciem dobrego smaku, a jednocześnie wyróżniające się niewymuszoną klasą. Rzecz o koszach prezentowych, lecz nie tych uniwersalnych, spotykanych w supermarketach przy ladach z ciastem na wagę. Ekskluzywne zestawy Nobilia, dostępne wyłącznie w sprzedaży online, zawierają wysokiej jakości specjały importowane w limitowanych seriach. Jak rodził się ten biznes u schyłku minionego stulecia? I jaką lekcję dają nam dziś twórcy Nobilii?

Niezapomniane początki budowania brandu premium

Dzisiejsze realia prowadzenia biznesu znacząco różnią się od tego, czemu czoła stawiali przedsiębiorcy kilka dekad temu. Branding, pozyskiwanie produktów czy choćby poszukiwanie inspiracji było wówczas znacznie trudniejsze. Rzeczywistość Polski przełomu wieków dawała jednak duże nadzieje, a niektóre aspekty z początków powstawania nowych marek podnoszą dziś kąciki ust niejednej osoby, która w tamtym czasie rozpoczynała przygodę ze światem biznesu. Oglądanie naszej oferty sprzed dwudziestu lat to trochę jak… oglądanie swoich starych zdjęć, kiedy zastanawiamy się, kto zmuszał nas do takich fryzur – wspomina z uśmiechem Anna Garmada, właścicielka marki Nobilia, która w tym roku świętuje swój jubileusz.

Od czego zaczynali twórcy Nobilii? Pierwsze kosze prezentowe Nobilii, inspirowane francuskim stylem, były w kolorystyce granatu, złota i ecru. Z czasem marka śmielej czerpała także z polskiej kultury. Dlatego pojawiły się kosze z surowej wikliny, wypełnione wódką Siwuchą, smalcem i ogórkami. Folklor w pełnej krasie! – dodaje Anna Garmada. Jak się później okazało, właśnie te rodzime smaki znalazły uznanie wśród polskiej klienteli.

Kluczowym dla rozwoju sektora prezentowego okazał się rok 2004. Jak wyjaśniają twórcy Nobilii, przystąpienie Polski do Unii Europejskiej pozwoliło nabrać wiatru w żagle – dosłownie i w przenośni. Od tej pory zaczęto importować produkty z różnych zakątków starego kontynentu, w tym z Grecji, Włoch, Francji, Hiszpanii czy Belgii. Zestawami Nobilii mogła w końcu cieszyć się cała Europa. Był to także moment, gdy zaczęliśmy projektować nasze unikalne opakowania i realizować je na całym świecie. Wtedy dopiero zaczęliśmy budować naszą markę na jasno określonej strategii, która przyświeca nam do dziś: dbać o unikalność składników importowanych z całego świata oraz oferować autorskie opakowania zero waste – komentuje Anna Garmada. Twórcom marki zależało na tym, by po opróżnieniu paczek kosze służyły jak najdłużej, ale z uwagi na ich walory estetyczne i jakościowe były chętnie wykorzystywane ponownie. Z tego względu produkty pakowane są w eleganckie pudełka, ozdobne puszki czy dekoracyjne kufry, które doskonale sprawdzają się do przechowywania drobiazgów.

Idea, zmiany i przyszłość zestawów prezentowych

Za Nobilią od początku stoi niezmienna idea: prezent musi dawać radość osobie obdarowanej, być czymś wyjątkowym, wyszukanym, produktem, którego nie spotka się na sklepowej półce. Zestaw ma rozpieszczać i sprawiać, by wyróżniając się na tle innych, łatwo zapadał w pamięć. Jak dodaje Anna Garmada: wierność tej idei pozwoliła nam osiągnąć duży sukces na skalę międzynarodową, a dzięki utrzymywaniu wysokiego standardu od 20 lat jesteśmy obecni na rynku i stale się rozwijamy.

20 lat pozwoliło ugruntować pozycję lidera rynku prezentów korporacyjnych, choć twórcy marki stawiają na coraz bardziej istotny dla nich obszar sprzedaży B2C. Co więcej, Nobilia z każdym rokiem powiększa starannie wyselekcjonowane grono partnerów, z którymi tworzy swoje zestawy. Dziś jesteśmy dumni ze współpracy z wieloma prestiżowymi markami. Wśród nich m.in.: Kondrat Wina Wybrane, Mielżyński, Maxim’s de Paris, Baczewski, Ćmielów, kawa Pluton, Moët Hennessy czy Pernod Ricard. Na pytanie, jaka będzie Nobilia za 20 lat, Pani Anna odpowiada, że z pewnością marka nie przestanie zaskakiwać. Praca nad poszerzeniem oferty Nobilii to wielka przyjemność i mamy wystarczająco pomysłów na kolejne 20 lat – dodaje.

Dziś kosze prezentowe Nobilia trafiają nie tylko do pracowników dużych korporacji, lecz także do pojedynczych osób przy różnego rodzaju okazjach, takich jak urodziny, śluby czy rocznice. Indywidualne zestawy można zamówić w sklepie internetowym, a zbiorcze zamówienia dla firm należy składać indywidualnie w minimalnej liczbie 20 sztuk. Oferta koszy jest stale aktualizowana, a twórcy marki dbają, by ich propozycje odpowiadały zmieniającym się oczekiwaniom kupujących. Patrząc na zestawy proponowane przez markę, jedno jest pewne – elegancja jest zdecydowanie ponadczasowa i zmieniająca się moda nie ma wpływu na atrakcyjność koszy prezentowych.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Monster Munch z loterią - Rower Dobry Dla Ducha! Biuro prasowe
2024-07-02 | 08:00

Monster Munch z loterią - Rower Dobry Dla Ducha!

Monster Munch ogłasza start wyjątkowej loterii, której motywem przewodnim jest promowanie bezpiecznej jazdy na rowerze oraz korzyści płynących z kolarstwa. Do wygrania są
Przemysł spożywczy Wakacyjne odchudzanie - jak utrzymać motywację podczas zrzucania kilogramów?
2024-06-25 | 23:20

Wakacyjne odchudzanie - jak utrzymać motywację podczas zrzucania kilogramów?

Zapewne myślami jesteś już na wakacjach w nadmorskim kurorcie, ale sporym wyzwaniem wydaje się utrzymanie zdrowej diety podczas błogiego lenistwa na all inclusive. Ale jak tu nie
Przemysł spożywczy Etniczny street food i klasyka w nowej odsłonie
2024-06-24 | 11:15

Etniczny street food i klasyka w nowej odsłonie

Kolejną okazją do tego były warsztaty dla influencerów, zorganizowane w siedzibie Akademii – zabytkowym Dworku Ziemiańskim w Woli Suchożebrskiej. Tematem było grillowanie, a

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.