Komunikaty PR

Społeczna odpowiedzialność biznesu w branży gadżetów reklamowych

2022-04-25  |  13:00
Biuro prasowe

Produkcja i logistyka mają ogromne znaczenie dla płynności funkcjonowania firm, ale nie tylko. Decyzje zapadające w wielu organizacjach w dużym stopniu wpływają również na środowisko. Wiedza na temat społecznej odpowiedzialności biznesu rośnie i nie jest też dziś obca producentom gadżetów reklamowych. Co o ekologicznym podejściu mówią firmy?

Odpowiedzialność wielowymiarowa: surowce, certyfikacja i produkcja

Wraz ze wzrostem świadomości na temat ekologii coraz więcej firm świadomie włącza się w działania mające na celu wspieranie środowiska naturalnego. Czujemy się odpowiedzialni za to, co jedzą i czym oddychają nasze dzieci, stale myśląc o tym, jaka będzie przyszłość kolejnych pokoleń. Nie można robić biznesu tylko tu i teraz – komentuje Anna Garmada, CEO Slodkie, firmy produkującej słodycze reklamowe.

Odpowiedzialność powinna być wpisana w DNA marki, a nie traktowana wybiórczo. W branży gadżetów reklamowych niezwykle istotny jest obszar pozyskiwania surowców i produkcji. Mam przekonanie, że powinniśmy grać do jednej bramki z naturą. Jak to robić? Coraz więcej odpowiedzialnych firm stawia dziś na przykład na certyfikację. Mogę zdradzić, że w sektorze czekoladowych słodyczy reklamowych dużą uwagę zwraca się na zrównoważone uprawy kakaowców czy etyczne praktyki na plantacjach. Decydujemy się więc na współpracę z firmami, które mogą nam zagwarantować to podejście w postaci certyfikacji, w tym na przykład Cocoa Horizons – komentuje Anna Garmada.

Jeśli mowa o gadżetach reklamowych, nie sposób pominąć całego procesu pakowania produktów. Wielu organizacjom reprezentującym proekologiczne podejście przyświeca myśl redukcji materiałów nieprzyjaznych środowisku na rzecz poszerzania oferty o opakowania z folii biodegradowalnej bądź papieru pochodzącego z recyklingu. Jak dodaje Anna Garmada:

Z wielką dumą mogę przyznać, że jako jedyni w Polsce przeszliśmy audyt, otrzymując certyfikat FSC® świadczący o odpowiedzialnym podejściu do gospodarki leśnej. A jeśli mowa o lasach, nie mogłabym nie wspomnieć o naszym najnowszym projekcie, czyli współpracy z Fundacją Las na Zawsze. Od tego roku za każde złożone zamówienie sadzimy 1 metr kwadratowy lasu! 

Zmiana patyczków do lizaków z plastikowych na papierowe, odzyskiwanie ciepła wytwarzanego w trakcie produkcji czy stosowanie technologii umożliwiającej ograniczenie zużycia wody – to tylko przykłady działań, które realizują firmy produkujące gadżety reklamowe, w tym m.in. warszawska spółka Slodkie.

Zieloni przewoźnicy dla lepszej przyszłości

Produkcja to jednak nie wszystko. Kolejną ważną odnogą działalności firm jest logistyka. W tym aspekcie warto zwrócić szczególną uwagę na łańcuch dostaw oraz na outsourcing usług transportowych. Część firm kurierskich dystrybuujących gadżety reklamowe wykorzystuje pojazdy z napędem ekologicznym bądź samochody niskoemisyjne. Na rynku znaleźć można również podmioty inwestujące w rozwój alternatywnych paliw oraz w zaawansowane technologie umożliwiające użytkowanie energii odnawialnej. Działania te służą zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla. Nasza firma w pełni świadomie współpracuje wyłącznie z wybranymi dostawcami reprezentującymi podejście ekologiczne, zgodne z ideą stojącą za marką Slodkie. Dumnie nazywamy ich zielonymi przewoźnikami – komentuje Anna Garmada.

Wśród nich jest m.in. DPDgroup, będące partnerem programu ONZ #Worldstodolist na rzecz Globalnych Celów Zrównoważonego Rozwoju, czyli „listy rzeczy do zrobienia” służących dobru planety i społeczności. Kolejny partner firmy Slodkie podaje zaś, że: dzięki rozległej sieci alternatywnych lokalizacji odbioru i nadania UPS, w połączeniu z technologią optymalizacji trasy, kurier zmniejsza liczbę postojów, co zmniejsza zużycie paliwa i emisję spalin. 

Wybór odpowiedzialnych podwykonawców z szerokiej palety dostawców jest dziś w zasięgu wielu firm. Nie wszystkie jednak zdają sobie sprawę, że nawet ich drobne wybory mogą wspomóc środowisko lub jemu zaszkodzić. Każda podjęta decyzja danej organizacji wiąże się z odpowiedzialnością za siebie i innych. Jak podkreśla Anna Garmada: Analizując głębiej cały proces dostaw, dochodzimy do wniosku, że przewoźnicy stanowią jedną z kluczowych grup naszych podwykonawców. W skali roku, dowożąc nam surowce i rozwożąc produkty do klientów, pokonują tysiące kilometrów!

Odpowiedzialność za środowisko w coraz większym stopniu cenią również osoby zamawiające gadżety reklamowe. Miejmy nadzieję, że ich postawa będzie kolejnym motorem do zmian w trosce o lepszą przyszłość naszej planety.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.