Komunikaty PR

Topsellers w branży słodyczy reklamowych w pierwszym półroczu 2023

2023-06-19  |  12:00
Biuro prasowe

Słodkie trendy

Dziś chętnie szukamy przyjemności i chcemy w pełni cieszyć się życiem. Aż 71% konsumentów na całym świecie zgadza się, że świętując, z chęcią wybiera coś z czekoladą (Barry Callebaut proprietary research, 2022). Z raportu wynika jednak, że przykładamy także dużą wagę do kwestii zdrowia i środowiska. 3 na 4 konsumentów wskazuje, że czekolada musi być smaczna a przy tym dobra dla planety. Aż 65% konsumentów pokochałoby czekoladę o zdrowym smaku, zawierającą na przykład makro/mikroelementy, takie jak witaminy, minerały czy błonnik. Z tego względu rośnie gama czekoladowych kuwertur, które powstają, by zaspokajać coraz więcej potrzeb konsumenta. Mleczna, deserowa o różnej zawartości kakao, biała, rubinowa, słony karmel, ale też NXT (plant-based), mleczna z dodatkiem miodu czy WholeFruit (powstała w 100% z czystego owocu kakaowca). Wybór czekolad prezentuje się obecnie bardzo imponująco. Dodając do tego bogactwo niezwykle apetycznych dodatków czy różne warianty kremowego nadzienia, można zaprojektować słodkość, która sprosta nawet bardzo wymagającym gustom. 

Inflacja a rynek słodkości reklamowych

Jak w dobie inflacji i spowolnienia gospodarczego rozwija się sektor słodyczy? Firma SLODKIE, jeden z europejskich liderów w branży słodyczy reklamowych, podsumowała pierwsze półrocze 2023 roku, które okazało się bardzo korzystne dla firmy. Eksperci SLODKIE są zgodni, że pomimo trudności, z jakimi mierzy się dziś wiele sektorów gospodarki, rynek słodyczy ma się dobrze, a prognozy są – wbrew pozorom – optymistyczne. Z badań wynika, że światowy rynek czekolady jest stabilny, a aktualny wzrost na poziomie 5-6% powinien utrzymać się również w najbliższych latach („Światowy i polski rynek czekolady”, Euromonitor na lata 2023-2027).

Pomimo wysokiej inflacji i niestabilnej sytuacji za granicą, nasz biznes rozwija się cały czas dynamicznie. Ten kierunek obserwujemy także u zagranicznej konkurencji. Od początku istnienia firmy nie było – paradoksalnie – lepszego okresu niż ostatni rok, co dodaje nam wiatru w żagle. Mam poczucie, że Polacy nie boją się innowacji, chętnie podejmują wyzwania i często są nawet ponad branżowymi standardami, co jest motorem do rozwoju nawet w czasie gorszej koniunktury – komentuje Anna Garmada, CEO firmy SLODKIE.

Mistrzowie pierwszego półrocza

W branży słodyczy reklamowych, wybieranych na różne okazje w ciągu roku (corporate gifting, start kampanii, launch produktu itp.) każdy sezon przynosi nowe produkty, opakowania, jak i rozwiązania. One kreują też trendy w świecie gadżetów reklamowych. Z doświadczenia firmy SLODKIE wynika, że – choć czekolada to evergreen i zawsze jest nią bardzo duże zainteresowanie, to – pierwsza połowa tego roku stała zdecydowanie pod znakiem rzemieślniczego karmelu. To on podbił serca zarówno Polaków jak i Europejczyków!

Wielu z nas karmelki kojarzą się z intensywnie cukrową słodyczą, jednak dzisiejsi producenci proponują konsumentom zdecydowanie więcej wariantów niż tradycyjny smak cukierka, który pamiętamy z dzieciństwa. I to właśnie w nowych odsłonach karmelków zakochaliśmy się w 2023 roku. Miłośnicy tych łakoci mogą dziś wybierać spośród kilkudziesięciu rodzajów, które zachwycają atrakcyjnym połączeniem różnych smaków i aromatów oraz niestandardowymi dodatkami. Wśród nich:

  • jadalne płatki kwiatów (róża, czarny bez czy lawenda)

  • suszone zioła,

  • owoce,

  • pyłek pszczeli i naturalny miód.

Ostatnie miesiące to zdecydowanie fokus na karmel kwiatowy, w szczególności ten z dodatkiem róży. Nasi klienci byli tak zachwyceni tymi nieoczywistymi smakami, że jeszcze bardziej zmotywowali nas do pracy nad nowymi propozycjami. Z tego względu intensywnie pracujemy nad kolejnymi wariantami karmelków, które już niebawem pojawią się w naszej ofercie – komentuje Anna Garmada.

Drugim tegorocznym strzałem w dziesiątkę z perspektywy polskiego producenta były czekoladowe puzzle (4 i 12 szt.), w których zaskakuje nie tylko sama forma czekolady, ale przede wszystkim podwójna personalizacja – zarówno na opakowaniu, jak i na produkcie. 

Jak dodaje Anna Garmada: nie tylko opakowanie, ale i czekoladę możemy dziś swobodnie personalizować, stosując najwyższe standardy druku spożywczego, co docenia dzisiejszy zamawiający. Poza możliwościami tworzenia autorskich kreacji na słodyczach coraz częściej klienci zwracają też uwagę na jakość produktów potwierdzoną certyfikacjami. Nas jako producenta niezwykle cieszy ten fakt, ponieważ dostrzegamy, jak bardzo rośnie świadomość konsumencka wśród naszych odbiorców. Dzisiejszy klient jest wymagający i z pewnością nie zmieni się to również w kolejnych miesiącach czy latach. Choć poprzeczkę należy podnieść dziś niezwykle wysoko, chcemy podejmować takie wyzwania.

Plany na drugą część roku

Pomimo że drugie półrocze zaczyna się w samym środku lata, producentom słodyczy reklamowych nie w głowach już letnie, wakacyjne słodkości. W ich fabrykach króluje w tym okresie Boże Narodzenie, będące peakiem całorocznej sprzedaży słodkich gadżetów reklamowych.

Do linii bożonarodzeniowej przygotowujemy się z dużym wyprzedzeniem. Z roku na rok zauważam jednak, że nie tylko my myślimy wprzód, ale i nasi klienci dużo wcześniej przygotowują się do zbliżających świąt. Pierwsze zamówienia spływają do nas już w okresie wakacyjnym! – komentuje Anna Garmada.

Na jakie produkty warto zwrócić uwagę z myślą o Bożym Narodzeniu w swojej firmie? Z pewnością popularność zyskają kalendarze adwentowe, czekoladowe kształty z tłoczonym i nadrukowanym logo czy świąteczne kartki bożonarodzeniowe z czekoladowym dodatkiem. SLODKIE, nie chcąc jeszcze uchylać rąbka tajemnicy, zapowiada, że pracuje nad zupełnie nowym produktem na tegoroczny sezon bożonarodzeniowy i już wkrótce odbędzie się premiera tych słodkości. Jak zapewnia producent – dla wszystkich early birdsów SLODKIE przygotowało także specjalne promocje. Zamawiający mogą więc liczyć na rabaty na wybrane produkty, a wśród nich m.in. własnej produkcji bakalie skąpane w pysznej, belgijskiej czekoladzie. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Knorr: 186 lat kulinarnej rewolucji, której serce bije w Poznaniu Biuro prasowe
2024-11-26 | 03:22

Knorr: 186 lat kulinarnej rewolucji, której serce bije w Poznaniu

Gdy słyszysz „Knorr”, myślisz o kostkach bulionowych, Gorącym Kubku, gotowych daniach typu fix i sosach sałatkowych. Marka Knorr, znana i ceniona na całym świecie, ma już 186
Przemysł spożywczy Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce
2024-11-19 | 14:00

Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce

  Lantmannen Unibake, wiodący dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie działalności w Polsce. W tym czasie wprowadził na rynek szereg innowacyjnych produktów,
Przemysł spożywczy Producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL
2024-11-14 | 12:45

Producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL

13 listopada br. producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL – Krajowy System Kaucyjny. Głównym zadaniem spółki KAUCJA.PL – Krajowy System

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.