Topsellers w branży słodyczy reklamowych w pierwszym półroczu 2023
Słodkie trendy
Dziś chętnie szukamy przyjemności i chcemy w pełni cieszyć się życiem. Aż 71% konsumentów na całym świecie zgadza się, że świętując, z chęcią wybiera coś z czekoladą (Barry Callebaut proprietary research, 2022). Z raportu wynika jednak, że przykładamy także dużą wagę do kwestii zdrowia i środowiska. 3 na 4 konsumentów wskazuje, że czekolada musi być smaczna a przy tym dobra dla planety. Aż 65% konsumentów pokochałoby czekoladę o zdrowym smaku, zawierającą na przykład makro/mikroelementy, takie jak witaminy, minerały czy błonnik. Z tego względu rośnie gama czekoladowych kuwertur, które powstają, by zaspokajać coraz więcej potrzeb konsumenta. Mleczna, deserowa o różnej zawartości kakao, biała, rubinowa, słony karmel, ale też NXT (plant-based), mleczna z dodatkiem miodu czy WholeFruit (powstała w 100% z czystego owocu kakaowca). Wybór czekolad prezentuje się obecnie bardzo imponująco. Dodając do tego bogactwo niezwykle apetycznych dodatków czy różne warianty kremowego nadzienia, można zaprojektować słodkość, która sprosta nawet bardzo wymagającym gustom.
Inflacja a rynek słodkości reklamowych
Jak w dobie inflacji i spowolnienia gospodarczego rozwija się sektor słodyczy? Firma SLODKIE, jeden z europejskich liderów w branży słodyczy reklamowych, podsumowała pierwsze półrocze 2023 roku, które okazało się bardzo korzystne dla firmy. Eksperci SLODKIE są zgodni, że pomimo trudności, z jakimi mierzy się dziś wiele sektorów gospodarki, rynek słodyczy ma się dobrze, a prognozy są – wbrew pozorom – optymistyczne. Z badań wynika, że światowy rynek czekolady jest stabilny, a aktualny wzrost na poziomie 5-6% powinien utrzymać się również w najbliższych latach („Światowy i polski rynek czekolady”, Euromonitor na lata 2023-2027).
Pomimo wysokiej inflacji i niestabilnej sytuacji za granicą, nasz biznes rozwija się cały czas dynamicznie. Ten kierunek obserwujemy także u zagranicznej konkurencji. Od początku istnienia firmy nie było – paradoksalnie – lepszego okresu niż ostatni rok, co dodaje nam wiatru w żagle. Mam poczucie, że Polacy nie boją się innowacji, chętnie podejmują wyzwania i często są nawet ponad branżowymi standardami, co jest motorem do rozwoju nawet w czasie gorszej koniunktury – komentuje Anna Garmada, CEO firmy SLODKIE.
Mistrzowie pierwszego półrocza
W branży słodyczy reklamowych, wybieranych na różne okazje w ciągu roku (corporate gifting, start kampanii, launch produktu itp.) każdy sezon przynosi nowe produkty, opakowania, jak i rozwiązania. One kreują też trendy w świecie gadżetów reklamowych. Z doświadczenia firmy SLODKIE wynika, że – choć czekolada to evergreen i zawsze jest nią bardzo duże zainteresowanie, to – pierwsza połowa tego roku stała zdecydowanie pod znakiem rzemieślniczego karmelu. To on podbił serca zarówno Polaków jak i Europejczyków!
Wielu z nas karmelki kojarzą się z intensywnie cukrową słodyczą, jednak dzisiejsi producenci proponują konsumentom zdecydowanie więcej wariantów niż tradycyjny smak cukierka, który pamiętamy z dzieciństwa. I to właśnie w nowych odsłonach karmelków zakochaliśmy się w 2023 roku. Miłośnicy tych łakoci mogą dziś wybierać spośród kilkudziesięciu rodzajów, które zachwycają atrakcyjnym połączeniem różnych smaków i aromatów oraz niestandardowymi dodatkami. Wśród nich:
-
jadalne płatki kwiatów (róża, czarny bez czy lawenda)
-
suszone zioła,
-
owoce,
-
pyłek pszczeli i naturalny miód.
Ostatnie miesiące to zdecydowanie fokus na karmel kwiatowy, w szczególności ten z dodatkiem róży. Nasi klienci byli tak zachwyceni tymi nieoczywistymi smakami, że jeszcze bardziej zmotywowali nas do pracy nad nowymi propozycjami. Z tego względu intensywnie pracujemy nad kolejnymi wariantami karmelków, które już niebawem pojawią się w naszej ofercie – komentuje Anna Garmada.
Drugim tegorocznym strzałem w dziesiątkę z perspektywy polskiego producenta były czekoladowe puzzle (4 i 12 szt.), w których zaskakuje nie tylko sama forma czekolady, ale przede wszystkim podwójna personalizacja – zarówno na opakowaniu, jak i na produkcie.
Jak dodaje Anna Garmada: nie tylko opakowanie, ale i czekoladę możemy dziś swobodnie personalizować, stosując najwyższe standardy druku spożywczego, co docenia dzisiejszy zamawiający. Poza możliwościami tworzenia autorskich kreacji na słodyczach coraz częściej klienci zwracają też uwagę na jakość produktów potwierdzoną certyfikacjami. Nas jako producenta niezwykle cieszy ten fakt, ponieważ dostrzegamy, jak bardzo rośnie świadomość konsumencka wśród naszych odbiorców. Dzisiejszy klient jest wymagający i z pewnością nie zmieni się to również w kolejnych miesiącach czy latach. Choć poprzeczkę należy podnieść dziś niezwykle wysoko, chcemy podejmować takie wyzwania.
Plany na drugą część roku
Pomimo że drugie półrocze zaczyna się w samym środku lata, producentom słodyczy reklamowych nie w głowach już letnie, wakacyjne słodkości. W ich fabrykach króluje w tym okresie Boże Narodzenie, będące peakiem całorocznej sprzedaży słodkich gadżetów reklamowych.
Do linii bożonarodzeniowej przygotowujemy się z dużym wyprzedzeniem. Z roku na rok zauważam jednak, że nie tylko my myślimy wprzód, ale i nasi klienci dużo wcześniej przygotowują się do zbliżających świąt. Pierwsze zamówienia spływają do nas już w okresie wakacyjnym! – komentuje Anna Garmada.
Na jakie produkty warto zwrócić uwagę z myślą o Bożym Narodzeniu w swojej firmie? Z pewnością popularność zyskają kalendarze adwentowe, czekoladowe kształty z tłoczonym i nadrukowanym logo czy świąteczne kartki bożonarodzeniowe z czekoladowym dodatkiem. SLODKIE, nie chcąc jeszcze uchylać rąbka tajemnicy, zapowiada, że pracuje nad zupełnie nowym produktem na tegoroczny sezon bożonarodzeniowy i już wkrótce odbędzie się premiera tych słodkości. Jak zapewnia producent – dla wszystkich early birdsów SLODKIE przygotowało także specjalne promocje. Zamawiający mogą więc liczyć na rabaty na wybrane produkty, a wśród nich m.in. własnej produkcji bakalie skąpane w pysznej, belgijskiej czekoladzie.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.