Komunikaty PR

Topsellers w branży słodyczy reklamowych w pierwszym półroczu 2023

2023-06-19  |  12:00
Biuro prasowe

Słodkie trendy

Dziś chętnie szukamy przyjemności i chcemy w pełni cieszyć się życiem. Aż 71% konsumentów na całym świecie zgadza się, że świętując, z chęcią wybiera coś z czekoladą (Barry Callebaut proprietary research, 2022). Z raportu wynika jednak, że przykładamy także dużą wagę do kwestii zdrowia i środowiska. 3 na 4 konsumentów wskazuje, że czekolada musi być smaczna a przy tym dobra dla planety. Aż 65% konsumentów pokochałoby czekoladę o zdrowym smaku, zawierającą na przykład makro/mikroelementy, takie jak witaminy, minerały czy błonnik. Z tego względu rośnie gama czekoladowych kuwertur, które powstają, by zaspokajać coraz więcej potrzeb konsumenta. Mleczna, deserowa o różnej zawartości kakao, biała, rubinowa, słony karmel, ale też NXT (plant-based), mleczna z dodatkiem miodu czy WholeFruit (powstała w 100% z czystego owocu kakaowca). Wybór czekolad prezentuje się obecnie bardzo imponująco. Dodając do tego bogactwo niezwykle apetycznych dodatków czy różne warianty kremowego nadzienia, można zaprojektować słodkość, która sprosta nawet bardzo wymagającym gustom. 

Inflacja a rynek słodkości reklamowych

Jak w dobie inflacji i spowolnienia gospodarczego rozwija się sektor słodyczy? Firma SLODKIE, jeden z europejskich liderów w branży słodyczy reklamowych, podsumowała pierwsze półrocze 2023 roku, które okazało się bardzo korzystne dla firmy. Eksperci SLODKIE są zgodni, że pomimo trudności, z jakimi mierzy się dziś wiele sektorów gospodarki, rynek słodyczy ma się dobrze, a prognozy są – wbrew pozorom – optymistyczne. Z badań wynika, że światowy rynek czekolady jest stabilny, a aktualny wzrost na poziomie 5-6% powinien utrzymać się również w najbliższych latach („Światowy i polski rynek czekolady”, Euromonitor na lata 2023-2027).

Pomimo wysokiej inflacji i niestabilnej sytuacji za granicą, nasz biznes rozwija się cały czas dynamicznie. Ten kierunek obserwujemy także u zagranicznej konkurencji. Od początku istnienia firmy nie było – paradoksalnie – lepszego okresu niż ostatni rok, co dodaje nam wiatru w żagle. Mam poczucie, że Polacy nie boją się innowacji, chętnie podejmują wyzwania i często są nawet ponad branżowymi standardami, co jest motorem do rozwoju nawet w czasie gorszej koniunktury – komentuje Anna Garmada, CEO firmy SLODKIE.

Mistrzowie pierwszego półrocza

W branży słodyczy reklamowych, wybieranych na różne okazje w ciągu roku (corporate gifting, start kampanii, launch produktu itp.) każdy sezon przynosi nowe produkty, opakowania, jak i rozwiązania. One kreują też trendy w świecie gadżetów reklamowych. Z doświadczenia firmy SLODKIE wynika, że – choć czekolada to evergreen i zawsze jest nią bardzo duże zainteresowanie, to – pierwsza połowa tego roku stała zdecydowanie pod znakiem rzemieślniczego karmelu. To on podbił serca zarówno Polaków jak i Europejczyków!

Wielu z nas karmelki kojarzą się z intensywnie cukrową słodyczą, jednak dzisiejsi producenci proponują konsumentom zdecydowanie więcej wariantów niż tradycyjny smak cukierka, który pamiętamy z dzieciństwa. I to właśnie w nowych odsłonach karmelków zakochaliśmy się w 2023 roku. Miłośnicy tych łakoci mogą dziś wybierać spośród kilkudziesięciu rodzajów, które zachwycają atrakcyjnym połączeniem różnych smaków i aromatów oraz niestandardowymi dodatkami. Wśród nich:

  • jadalne płatki kwiatów (róża, czarny bez czy lawenda)

  • suszone zioła,

  • owoce,

  • pyłek pszczeli i naturalny miód.

Ostatnie miesiące to zdecydowanie fokus na karmel kwiatowy, w szczególności ten z dodatkiem róży. Nasi klienci byli tak zachwyceni tymi nieoczywistymi smakami, że jeszcze bardziej zmotywowali nas do pracy nad nowymi propozycjami. Z tego względu intensywnie pracujemy nad kolejnymi wariantami karmelków, które już niebawem pojawią się w naszej ofercie – komentuje Anna Garmada.

Drugim tegorocznym strzałem w dziesiątkę z perspektywy polskiego producenta były czekoladowe puzzle (4 i 12 szt.), w których zaskakuje nie tylko sama forma czekolady, ale przede wszystkim podwójna personalizacja – zarówno na opakowaniu, jak i na produkcie. 

Jak dodaje Anna Garmada: nie tylko opakowanie, ale i czekoladę możemy dziś swobodnie personalizować, stosując najwyższe standardy druku spożywczego, co docenia dzisiejszy zamawiający. Poza możliwościami tworzenia autorskich kreacji na słodyczach coraz częściej klienci zwracają też uwagę na jakość produktów potwierdzoną certyfikacjami. Nas jako producenta niezwykle cieszy ten fakt, ponieważ dostrzegamy, jak bardzo rośnie świadomość konsumencka wśród naszych odbiorców. Dzisiejszy klient jest wymagający i z pewnością nie zmieni się to również w kolejnych miesiącach czy latach. Choć poprzeczkę należy podnieść dziś niezwykle wysoko, chcemy podejmować takie wyzwania.

Plany na drugą część roku

Pomimo że drugie półrocze zaczyna się w samym środku lata, producentom słodyczy reklamowych nie w głowach już letnie, wakacyjne słodkości. W ich fabrykach króluje w tym okresie Boże Narodzenie, będące peakiem całorocznej sprzedaży słodkich gadżetów reklamowych.

Do linii bożonarodzeniowej przygotowujemy się z dużym wyprzedzeniem. Z roku na rok zauważam jednak, że nie tylko my myślimy wprzód, ale i nasi klienci dużo wcześniej przygotowują się do zbliżających świąt. Pierwsze zamówienia spływają do nas już w okresie wakacyjnym! – komentuje Anna Garmada.

Na jakie produkty warto zwrócić uwagę z myślą o Bożym Narodzeniu w swojej firmie? Z pewnością popularność zyskają kalendarze adwentowe, czekoladowe kształty z tłoczonym i nadrukowanym logo czy świąteczne kartki bożonarodzeniowe z czekoladowym dodatkiem. SLODKIE, nie chcąc jeszcze uchylać rąbka tajemnicy, zapowiada, że pracuje nad zupełnie nowym produktem na tegoroczny sezon bożonarodzeniowy i już wkrótce odbędzie się premiera tych słodkości. Jak zapewnia producent – dla wszystkich early birdsów SLODKIE przygotowało także specjalne promocje. Zamawiający mogą więc liczyć na rabaty na wybrane produkty, a wśród nich m.in. własnej produkcji bakalie skąpane w pysznej, belgijskiej czekoladzie. 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Zapewnienia bezpieczeństwa żywieniowego wyzwaniem Światowego Dnia Ludności Biuro prasowe
2024-07-11 | 10:00

Zapewnienia bezpieczeństwa żywieniowego wyzwaniem Światowego Dnia Ludności

39% dorosłych Polaków i 41% matek w imieniu swoich dzieci deklaruje zaangażowanie w ograniczenie zmian klimatycznych[1] – wynika z badania „Talerz Polaka – Nawyki
Przemysł spożywczy Z jakimi wyzwaniami mierzą się producenci czekolady?
2024-07-10 | 17:00

Z jakimi wyzwaniami mierzą się producenci czekolady?

  Nadchodzący Dzień Czekolady (7 lipca) jest doskonałą okazją do refleksji nad podejmowaniem bardziej zrównoważonych i proekologicznych praktyk w całym łańcuchu
Przemysł spożywczy DANONE w grupie ekspertów tworzących normy ISO
2024-07-09 | 16:40

DANONE w grupie ekspertów tworzących normy ISO

Grupa spółek DANONE dołączyła do Komitetu Technicznego Polskiego Komitetu Normalizacyjnego. Tym samym stała się częścią Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej (ISO[1]) i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Problemy społeczne

Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

Ochrona środowiska

Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.