Komunikaty PR

Zanim marka powie, że jest eco, to działają ludzie

2024-06-12  |  15:00
Biuro prasowe

W Europie, gdzie zrównoważony rozwój staje się priorytetem, konsumenci oczekują proekologicznych decyzji firm. Jak działać, by faktycznie realizować cele wypisane na sztandarach firmowych strategii ESG? Najlepiej słuchać pracowników, którzy mają wiedzę, jak usprawniać swoją pracę, by była bardziej eco.

Inicjatywy proekologiczne firmy to efekt pomysłów i pracy pracowników każdego szczebla, których zaangażowano w firmową agendę ESG. Nie zrobi tego jeden dedykowany zespół.  Firma to ludzie z różnych obszarów, którzy każdego dnia inicjują, testują i monitorują różne działania, a na końcu podejmują konkretne decyzje w tym środowiskowe. Bez ich zaangażowania nie byłaby możliwa realizacja firmowej strategii zrównoważonego rozwojumówi Agata Koppa, dyrektorka ESG i Corporate Affairs. Oto kilka pomysłów, jak wykorzystać głos tych, którzy są najbliżej wielu procesów, wiedzą o nich najwięcej i widzą, jak je optymalizować.

1. Z codziennych obserwacji rodzą się najlepsze pomysły

Pracownicy świetnie znają procesy, za które odpowiadają. Prowadzą obserwacje, rozwiązują problemy, wyciągają wnioski i wychodzą z pomysłami usprawniającymi. – Nieustannie realizujemy działania zainicjowane przez pracowników, które przybliżają nas do zeroemisyjności Browaru. Jednym z nich jest wykorzystanie biogazu, który jest skutkiem ubocznym oczyszczania ścieków, do generowania energii cieplnej i eklektycznej.  Koncept zgłoszony przez pracowników, dziś zaspokaja ponad 70% potrzeb energii cieplnej i ponad 30% energii elektrycznej naszej oczyszczalni ścieków - mówi Marcin Będlin, dyrektor Browaru Okocim.

Polska jest uboga w zasoby wodne, dlatego naszą ambicją jest ZERO marnowania wody. Duże inwestycje, jak nowa myjka do butelek oczywiście nam w tym pomagają, ale sumę końcową tworzą drobne usprawnienia na różnych procesach w Browarze. Np. w Browarze Kasztelan pracownicy wymyślili i wdrożyli stację dezynfekującą wodę serwisową poprzez montaż nowoczesnych lamp UV, co pozwala zaoszczędzić 2000 m3 wody rocznie. Innowacyjność lokalnych pracowników jest kluczowa, bo każdy browar jest inny i często konkretnego rozwiązania nie da się multiplikować w kolejnych browarach - mówi Michał Jankowski, dyrektor Browaru Kasztelan.

2. Pracownicy – pierwsi testerzy nowych rozwiązań

Zanim zobaczyliśmy na sklepowych półkach piwo Carlsberg w kartonach z zaokrąglonymi rogami, którego ślad węglowy jest do 24% mniejszy w stosunku do porównywalnej specyfikacji standardowego rozwiązania, najpierw była chęć pracowników na linii pakowania, by przetestować i wdrożyć nowe rozwiązanie. Miesiące testów i kalibracji maszyn były możliwe dzięki zaangażowaniu pracowników w agendę ESG - każdy wiedział, że to kolejny krok w kierunku ZERO śladu węglowego. Round Wrap to nie tylko innowacja opakowaniowa i większa przestrzeń do zadruku, ale i benefit dla środowiska. To doskonały przykład łączenia celów biznesowych ze środowiskowymitłumaczy Agata Koppa.

3. Społeczna odpowiedzialność

Carlsberg Polska od lat prowadzi program społeczno-edukacyjny „Trzeźwo Myślę”, którego celem jest edukacja Polaków nt. odpowiedzialnej konsumpcja alkoholu. Zeszłoroczne hasło „Nie jedź po alkoholu. Ruszaj tylko na Trzeźwo!” trafiło do ponad 51 mln odbiorców. Edukacja jest ważna, szczególnie jak w parze z nią idą faktyczne działania. I tu znów potrzebni są ludzie. W 2023 roku w Browarach Carlsberg Polska wprowadzono obowiązkowe kontrole trzeźwości wszystkich kierowców wjeżdżających na teren browarów od klientów, po dostawców, usługodawców, przewoźników, gości i pracowników. To nasi pracownicy na bramie wjazdowej badają wszystkich przyjezdnych i wyłapują tych nietrzeźwych. Ogromna odpowiedzialność, ogromny stres kiedy okazuje się, że ktoś prowadził auto będąc pod wpływem alkoholu, ale i ogromna wartość społeczna. To działanie ma realny wpływ na bezpieczeństwo na polskich drogach. Dlatego zachęcamy wszystkich przedsiębiorców do wdrażania analogicznych rozwiązań tłumaczy Teresa Aldea, kierownik ds. ESG Carlsberg Polska.

 
   

Aby dowiedzieć się więcej o działaniach Carlsberg Polska na rzecz zrównoważonego rozwoju, zachęcamy do odwiedzenia strony: www.carlsbergpolska.pl/zrownowazony-rozwoj/zrownowazony-rozwoj/raport-2023/, gdzie znajduje się pełen Raport ESG za 2023 rok.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem

Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.

Ochrona środowiska

KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.

Handel

Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.