Komunikaty PR

Przyspieszenie u lodziarzy

2020-08-10  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.21 MB )

Wydawałoby się, że ten sezon jest dla lodziarzy stracony. Okazuje się, że nic bardziej mylnego. Obroty franczyzobiorców Wytwórni Lodów Polskich i LodyBonano z lipca i czerwca są na podobnym poziomie jak w ubiegłym roku, a często wyższe. Niektórzy odnotowali rekordowy wzrost, nawet o 50 proc., zaś telefon w białostockiej centrali sieci po prostu się urywa.

 - Odbieramy codziennie po kilkadziesiąt telefonów od przedsiębiorców zainteresowanych lodową franczyzą. Niemal wszyscy chcą uruchomić działalność od zaraz  - mówi Sylwia Korpacz reprezentująca markę LodyBonano. - Zazwyczaj lipiec to schyłek sezonu i nie ma już w tym okresie otwarć. Tymczasem z początkiem  wakacji ruszyły nowe lokale w Lisewie, Orzechowie, Gorlicach, Morągu I kilku innych miejscach. Jeszcze w maju wydawało się to wszystkim nierealne.

Podobnie w Wytwórni Lodów Polskich. Zaraz po zniesieniu restrykcji i odmrożeniu gospodarki zaczął się wielki ruch w interesie. W lipcu ruszyły lodziarnie WLP w Mikołajkach, Zambrowie, Kętrzynie i kolejna w Białymstoku.

Liczy się każdy dzień handlu

W tym roku znane powiedzenie “czas to pieniądz” należy czytać dosłownie. Dla lodziarzy liczy się każdy dzień handlu. Przedsiębiorcy, którzy są zainteresowani franczyzą LodyBonano decydowali się przeważnie na model lodobusa.

Wybierali tę opcję, ponieważ nie musieli tracić czasu na szukanie odpowiedniego lokalu, adaptację czy remont - dodaje przedstawicielka marki - Zależało im przede wszystkim na tym, by kupić gotowy punkt handlowy i rozpocząć w nim sprzedaż z dnia na dzień.

W Wytwórni Lodów Polskich z kolei największą popularnością cieszyły się riksze, które wystarczy napełnić słodkim towarem i zamieniać go na gotówkę.

Lody - biznes wysokomarżowy

Skąd to gwałtowne zainteresowanie inwestorów lodziarskim interesem? Przyczyn jest zapewne wiele, ale pandemia na pewno także miała na to duży wpływ.

- Po pierwsze, wielu ludzi zostało na lato w miastach. Nie wszystkich stać na wakacyjny wyjazd, ale każdy może sobie pozwolić na lody. Czas koronawirusa zmienił trochę nasze zachowania. Pokazał, że trzeba łapać chwilę i czerpać przyjemność z każdego dnia, choćby to miało być rodzinne wyjście na lody - mówi Radosław Charubin, lodowy potentat, właściciel m.in. marki LodyBonano. Podaje przykład Lisewa, miejscowości liczącej około 2 tys. mieszkańców, gdzie do tej pory nie było lodów z automatu. Od momentu otwarcia pod lodziarnią LodyBonano codziennie ustawiają się kolejki.

- Zmieniło się też nastawienie samych przedsiębiorców - dodaje. - Podczas kwarantanny mieli czas na przemyślenie w co chcą zainwestować, mogli dokładnie to sobie skalkulować, porównać oferty różnych marek. Wielu doszło do wniosku, że lody to towar wysokomarżowy i jeden z najmniej kosztochłonnych i najbardziej  intratnych biznesów. Spodziewając się spadku wartości pieniądza, postanowili zainwestować w coś, dzięki czemu go pomnożą. Z naszych obserwacji wynika, że są to przeważnie osoby mające odłożony jakiś mały kapitał. Często prowadzą równolegle inny biznes i chcą mieć alternatywne źródło dochodu.

Szybka reakcja na sytuację na rynku

Właściciel lodowych sieci przyznaje, że to, iż tegoroczny sezon może zaliczyć do udanych zawdzięcza także szybkiej reakcji na zmiany zachodzące na rynku.

Tąpnięcie nastąpiło z dnia na dzień, dezorientacja była ogromna. Od  razu podjęliśmy decyzję, że musimy pójść na rękę przedsiębiorcom, którzy mimo tego chcą przystąpić do naszej sieci - mówi Radosław Charubin.

LodyBonano zeszły na przykład z kosztów wynajmu automatów do lodów. Wcześniej miesięczna opłata za dzierżawę wynosiła 2500 zł w tym sezonie 1250 zł, czyli połowę.  Inwestorzy, którzy zdecydowali się kupić maszynę na własność, po podpisaniu umowy zapłacili tylko stawkę VAT, resztę należności, rozłożoną na raty mogą zacząć spłacać dopiero od stycznia 2021 roku.
Te zabiegi zdecydowanie miały wpływ na to, że wielu przedsiębiorców wybrało właśnie naszą markę - uważa Sylwia Korpacz z sieci LodyBonano. - Sami przyznawali, że sprawdzali ofertę konkurencji i nasza była po prostu najbardziej korzystna. Po zaliczeniu ponad połowy sezonu z ulgą możemy stwierdzić, że nasza marka i branża na razie się obroniła, a prognozy na kolejne tygodnie nie są złe.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Najlepsza motywacja - pieniądze czy postawa szefa? Biuro prasowe
2024-07-25 | 13:00

Najlepsza motywacja - pieniądze czy postawa szefa?

Lato, słońce za oknem, koledzy i koleżanki zza sąsiednich biurek na urlopie, social media „atakują” zdjęciami z pięknych starówek, plaż, górskich
Firma Konferencja Kadry Bez Granic vol.7
2024-07-24 | 11:00

Konferencja Kadry Bez Granic vol.7

Czy zastanawialiście się, jak bezpiecznie i świadomie działać w dynamicznie zmieniającym się świecie? Jakie zagrożenia i mity związane z zatrudnianiem cudzoziemców oraz
Firma Soudal kolejny raz wybrany przez wykonawców
2024-07-24 | 11:00

Soudal kolejny raz wybrany przez wykonawców

Wzorem lat ubiegłych Soudal znalazł się w gronie laureatów rankingu Budowlana Marka Roku i Champion Roku 2024. Wykonawcy zadecydowali o przyznaniu firmie nagród

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.