PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
PSPA, największa organizacja branżowa kreująca rynek zrównoważonego transportu w Polsce i w regionie CEE, zmieniło nazwę na PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności. PSNM zrzesza ponad 250 podmiotów z całego łańcucha wartości e-mobility w Polsce i Europie. Łącznie zatrudniają one ponad 500 tys. osób i generują 16% polskiego PKB.
PSNM (Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności), do tej pory szeroko znane jako PSPA (Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych), powstało w 2016 r. Naczelnym celem organizacji od samego początku był rozwój zrównoważonego transportu, w szczególności elektromobilności, oraz różnych form nowej mobilności. Po prawie 8 latach od założenia organizacji, zarząd Stowarzyszenia zadecydował o zmianie nazwy organizacji.
- Decyzja o zmianie nazwy PSPA na PSNM to naturalny efekt rozwoju naszej organizacji. Sektor zrównoważonego transportu cały czas ewoluuje, a my zmieniamy się wraz z nim. Mimo zmiany nazwy, pozostajemy wierni naszym wartościom. Cały czas koncentrujemy się na popularyzacji zeroemisyjnego transportu, a także na rozwoju mobilności intermodalnej, autonomicznej, współdzielonej oraz zrównoważonej mobilności miejskiej. Cele PSNM niezmiennie obejmują wspieranie transformacji krajowego przemysłu oraz wzrost innowacyjności i konkurencyjności polskiej gospodarki. Biorąc to wszystko pod uwagę, nazwa Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności najlepiej oddaje naszą wizję i priorytety – mówi Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSNM.
W 2016 r., kiedy powstawała organizacja, po światowych drogach jeździło ok. 1,2 mln samochodów całkowicie elektrycznych, dziś jest ich już ponad 20 razy więcej. Udział rynkowy EV w Unii Europejskiej wzrósł w tym czasie z ok. 1% do niemal 25%.
- Obecnie PSNM jest największą organizacją sektora nowej mobilności w Polsce i w regionie CEE, jak również jedną z największych w Europie. Do grona ponad 250 członków wspierających PSNM należą m.in. wiodący producenci pojazdów zeroemisyjnych, operatorzy i dostawcy stacji ładowania, wytwórcy baterii litowo-jonowych, instytucje finansowe, operatorzy usług nowej mobilności, przedsiębiorstwa z branży TSL oraz retail, koncerny energetyczne i paliwowe, kancelarie prawne i firmy doradcze. Podmioty zrzeszone w PSNM zatrudniają ok. 500 tys. osób. Przychód firm członkowskich Stowarzyszenia w 2022 r. wyniósł ponad 500 mld zł, co stanowiło 16% polskiego PKB. PSNM współpracuje również z ponad 100 partnerów instytucjonalnych: samorządami, uczelniami wyższymi oraz NGO – mówi Aleksander Rajch, członek zarządu PSNM.
Od 2016 r. PSNM zrealizowało kilka tysięcy działań i projektów, których celem był rozwój rynku pojazdów zeroemisyjnych. Organizacja wydała ponad 500 raportów merytorycznych, analiz i opinii, w tym cykliczny „Polish EV Outlook”. Przeprowadziła także ok. 400 szkoleń i wydarzeń branżowych, jak również zrealizowała kilkadziesiąt projektów badawczych i pilotażowych.
- Nowa nazwa, nowa energia, nowa mobilność, ale te same wartości i ta sama dynamika działania. Jesteśmy świadomi naszej pozycji, jako wiodącej organizacji z otoczenia biznesu i instytucji w Polsce i będziemy wypełniać naszą misję. Naszym celem jest zapewnienie jak najlepszych warunków do stabilnego i zrównoważonego rozwoju rynku nowej mobilności w Polsce i w Europie, przy korzystnym ukształtowaniu otoczenia prawnego oraz gospodarczego. Stowarzyszenie nadal będzie wspierać konkurencyjność nowej mobilności w wymiarze rynkowym i przemysłowym, tak aby sprostała ona współczesnym wyzwaniom gospodarczym, społecznym i klimatycznym - mówi Łukasz Witkowski, wiceprezes PSNM.
PSNM pozostaje członkiem AVERE, największej i najstarszej organizacji kreującej rynek zrównoważonego transportu w Unii Europejskiej, na której czele, jako Prezydent, od 2023 stoi dyrektor zarządzający PSNM, Maciej Mazur.
Więcej informacji na temat działalności PSNM dostępne jest na stronie: www.PSNM.org
Link do filmu poniżej pod przyciskiem "WIĘCEJ INFORMACJI"
Kontakt
Maciej Gis
Kierownik Biura Komunikacji PSNM
T.: (+48) 606-740-357
M: maciej.gis@psnm.org

Business Centre Club po raz 32. docenił firmy spełniające najwyższe standardy w biznesie

Jak inwestować w dobrą sztukę w 2025 roku? Kluczowe wskazówki dla kolekcjonerów

Wyjątkowy foodbook od Szymona Hołowni zebrał już ponad 114 tys. zł na WOŚP!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.